Seat Leon Cupra 300

Seat Leon Cupra 300

Forced Change of plans

Είχα διαφορετικά σχέδια γι’ αυτή τη δοκιμή. Είχα κανονίσει να φωτογραφίσουμε το  Leon Cupra 300 μαζί με το προσωπικό μου Leon mk1 Cupra R. Λίγες όμως μέρες πριν πάρουμε στα χέρια μας το μπλε Leon, το κόκκινο Cupra εξαφανίστηκε «ως δια μαγείας» και το πιο πιθανό είναι τώρα να βρίσκεται σε διάφορα άλλα μοντέλα του Group. Για 2-3 βδομάδες δεν ήθελα να μιλήσω σε άνθρωπο και το μόνο που μπορούσε να μου φτιάξει λίγο το κέφι ήταν κάποιο άλλο αυτοκίνητο με το λογότυπο Cupra. Η πρόσφατη ανανέωση του Leon έφερε ακόμα 10 αλογάκια για την έκδοση Cupra, που άγγιξε το μαγικό νούμερο των 300Ps. Είδατε που το dieselgate είχε και τα καλά του? Έπειτα από το μέγα σκάνδαλο της μαμάς Volkswagen, οι μάρκες του Group ανεξαρτητοποιήθηκαν περισσότερο και πλέον δεν τους σφαλιαρίζουν το χέρι, όταν πάνε να ακουμπήσουν την αφρόκρεμα από το τεχνολογικό ράφι της VW. Έτσι, λοιπόν, το ανανεωμένο Leon φόρεσε το μοτέρ του Audi S3 και του Golf R με τα 300Ps. Και εκεί που τα δύο έτερα αδερφάκια κερδίζουν σε ποιότητα και image σε σχέση με το Leon, τρώνε technical Knock-Out στον τομέα της τιμής. Το Cupra ξεκινάει από τα €27.745, την ίδια στιγμή που το Golf R απαιτεί extra €16.750 και το S3 ακριβώς €20.000. Case Closed.

Hardcore Παιχνίδι

Το Leon Cupra μας είχε αφήσει φοβερές εντυπώσεις, όταν το είχαμε οδηγήσει πριν περίπου 2 χρόνια και, όπως ήταν φυσικά αναμενόμενο, είχαμε υψηλές απαιτήσεις από το ανανεωμένο 300άρι. Σχεδιαστικά είναι ιδιαίτερα διακριτικό σε εμφάνιση και ειδικά σε χρώμα που δεν βγάζει μάτι, όπως αυτό εδώ το Mystic Blue, θα μπορούσε άνετα κάποιος ανυποψίαστος να το περάσει για Leon Diesel. Οι «Cupra» δυνατότητες υποδηλώνονται μονάχα από τις 19άρες ζάντες και τα μεγάλα φρένα με τις κόκκινες δαγκάνες πίσω τους. Απουσιάζουν μεγάλες αεροτομές, σπόιλερ και κραυγαλέα diffuser. Αυτό το Leon είναι πράγματι Sleeper. Και όντας Sleeper, δεν θα μπορούσε να μην έχει ισχυρό κινητήρα. Για την ακρίβεια, ο 2.0TSI δεν είναι απλά ισχυρός...είναι μπαρούτι! Ενσωματώνει όλα τα τελευταία τεχνολογικά ατού της VW, με πρώτο και καλύτερο το οκτάμπεκο σύστημα τροφοδοσίας με τα μπεκ έξι οπών και την αντλία υψηλής πίεσης, που φτάνει μέχρι τα 200bar. Ο ψεκασμός γίνεται σε δύο φάσεις, άμεσα και έμμεσα, ανάλογα με το φορτίο του κινητήρα, κάτι το οποίο επιτρέπει τη μείωση των εκπομπών ρύπων και της κατανάλωσης. Ξέρετε πολλά δίλιτρα μοτέρ με 300Ps που να καίνε σε πραγματικές συνθήκες 10-11lt/100km? Δεν ξέρετε, γιατί δεν υπάρχουν άλλα. Οι εκκεντροφόροι διαθέτουν συνεχή μεταβλητό χρονισμό, με εκείνους της εξαγωγής να υιοθετούν valvelift δύο σταδίων. Η τουρμπίνα IS38 της IHI έχει φτερωτή συμπιεστή 45,2mm, με μέγιστη παροχή αέρα τα 770.000lt/h και αντέχει σε θερμοκρασίες καυσαερίων έως 1.000 οC. Και μη νομίζετε ότι το μοτέρ είναι πιεσμένο για να βγάλει αυτά τα άλογα. 1,1bar σηκώνει σε overboost και σχέσεις φορτίου. Εξού και ο λόγος που τα συγκεκριμένα μοτέρ έχουν τα 400Ps στο τσεπάκι τους...

Προίκα Cupra

Στο εσωτερικό του Cupra επικρατεί απόλυτη ισορροπία σπορ διάκοσμου και δόσεις πολυτέλειας. Μπορεί το Cupra της δοκιμής μας να μην εξοπλιζόταν με τα μονοκόμματα bucket καθίσματα με τα ενιαία προσκέφαλα, αλλά ακόμα και τα απλά είναι όμορφα στο μάτι με ποιοτικό συνδυασμό δέρματος-alcantara και προσεγμένες ραφές. Όμως η πλευρική τους στήριξη δεν είναι αυτό που περιμένεις από ένα κορυφαίο hot-hatch. Στα πλαίσια της πρόσφατης ανανέωσης του Leon, η οθόνη στην κεντρική κονσόλα έφτασε τις 8in και μέσω αυτής μπορείς να ελέγξεις το ηχοσύστημα, το σύστημα πλοήγησης, διάφορες ρυθμίσεις του αυτοκινήτου και φυσικά διαθέτει επιλογές συνδεσιμότητας για συστήματα Apple και Android. Το πιο ενδιαφέρον «feature» όμως της οθόνης είναι ότι μπορείς να επιλέξεις ένα από τα προγράμματα του Seat Drive Profile (Comfort, Sport, Cupra, Individual), με την επιλογή Sport HMI να εμφανίζει real-time G-Meter, πίεση turbo και θερμοκρασία λαδιού.

Πυροβόλο κατά βούληση

Δεν υπάρχει κάτι που να σε χαλάει στο Leon Cupra... Αν κάποιος ξινός πει ότι είναι λίγο μουντό το εσωτερικό του ή ότι η οθόνη δεν είναι τόσο εξελιγμένη όσο οι τελευταίες μονάδες, που φοράνε τα Audi και τα VW, απαντάς με ένα και μόνο πράγμα...με την τιμή. Και ο ξινός το βουλώνει. Εξάλλου, ο πραγματικός petrolhead δεν θα πει: -αχ, τι ωραία που θα ήταν να είχε οθόνη 9 ιντσών με geasture controls και τη στρουμφίτα για background. Ο petrolhead θα χωνιάσει στο κάθισμα και θα βρει πολύ εύκολα την ιδανική -χαμηλή- θέση οδήγησης, θα χαμογελάσει με το 300άρι της τελικής ταχύτητας στα ευανάγνωστα όργανα και θα ψάξει αμέσως να βρει το κουμπί εκκίνησης του θηρίου. Ξεκινάς στη ρύθμιση comfort, όπου το Cupra μπορεί να κινηθεί καθημερινά με παροιμιώδη άνεση, αρκεί να  μην πέφτεις σε λακκούβες... Ναι, η ηλεκτρονική ανάρτηση DCC κάνει φοβερή δουλειά, αλλά, όπως και να έχει, τα ελαστικά με το 35άρι προφίλ πονάνε στις λακκούβες... Στο Comfort το Cupra είναι πραγματικά αρνάκι. Βέβαια, ακόμα και εδώ η δύναμη δεν κρύβεται. Αρκούν μικρές πιέσεις στο δεξί πεντάλ για να εξαφανιστείς από τον αυτοκινητιστικό περίγυρο. Ο δίλιτρος TSI είναι φοβερό μοτέρ, έχει απίστευτη ελαστικότητα, παρά τη μεγάλη τουρμπίνα. Ξεκινάει να σε σπρώχνει λίγο πριν από τις 2.000rpm και στις 2.700rpm σου ρίχνει πραγματική κλωτσιά με το ρυθμό της επιτάχυνσης να διατηρείται μέχρι τον κόφτη στις 6.900rpm! Ο ήχος του κινητήρα είναι βελτιωμένος σε σχέση με το Cupra 280, ενώ η εξάτμιση διαθέτει και κλαπέτο που ανοίγει στο πρόγραμμα Sport ή το Cupra. Εκτός από το κλαπέτο, τα Drive Profiles αλλάζουν τη χαρτογράφηση του κινητήρα, την απόσβεση των αμορτισέρ, την υποβοήθηση της κρεμαγιέρας με τον μεταβλητό λόγο μετάδοσης, αλλά και τη λειτουργία του μπλοκέ διαφορικού.

Στο πρόγραμμα Cupra, το Leon μεταμορφώνεται σε αγρίμι. Η ανάρτηση σφίγγει αισθητά και δεν αφήνει την παραμικρή κλίση στο αμάξωμα των 1.390kg.Το μπλοκέ διαφορικό είναι εξαιρετικό, αλλά για να λειτουργήσει στο 100% θέλει λάστιχο, κάτι που δεν είχε το Leon, όταν το πήραμε στα χέρια μας... Ακόμα και έτσι τραβάει τη μούρη προς το εσωτερικό της στροφής, αν μείνεις στο γκάζι, αν όμως το παρακάνεις, τα 38,6kgm ροπής είναι παραπάνω από αρκετά για να ανοίξουν την τροχιά σε μια εύκολα ελεγχόμενη υποστροφή. Η κατάσταση των ελαστικών φαίνεται και στις επιδόσεις από στάση, αφού γράψαμε χειρότερο χρόνο για τα πρώτα 100km/h (6,13s) συγκριτικά με το 5,94s του Cupra 280. Στις ρεπρίζ όμως το 300άρι Leonπαίρνει το αίμα του πίσω, αφού είναι μέχρι και 0,3secταχύτερο στις ρεπρίζ 4ης. Το σύστημα διεύθυνσης μπορεί να μην είναι κορυφαίο σε αίσθηση, αλλά είναι γρήγορο και άμεσο. Σε καλή άσφαλτο, ο ρυθμός που μπορεί να ακολουθήσει το Cupra 300 είναι καταιγιστικός και τα φρένα είναι πανταχού παρόντα με απίστευτη δύναμη και ελάχιστο fade! Αν έχει λάστιχο στους κινητήριους τροχούς, μπορεί να κινείται με απαγορευτικά χιλιόμετρα σε δρόμους με στροφές. Όσο περισσότερο το πιέζεις, τόσο παραπάνω το εκτιμάς και το εμπιστεύεσαι, με μοναδικό μελανό σημείο την άρνηση του πίσω μέρους να μπει στο παιχνίδι και να σε τοποθετήσει λίγο καλύτερα πριν από τη στροφή. Αν άνοιγε λίγο παραπάνω την ουρίτσα του, θα ήταν μαγικό.

Το Leon Cupra δεν έχει μόνο τους 300 φθηνότερους ίππους στην αγορά, αλλά αποτελεί ένα εξαιρετικά ολοκληρωμένο αυτοκίνητο, που μπορεί να κάνει κυριολεκτικά τα πάντα. Είναι άνετο και οικονομικό, πλούσια εξοπλισμένο, το δίνεις άνετα στη γυναίκα σου για να παίρνει τα πιτσιρίκια από το σχολείο και μόλις αναλάβεις τα ηνία και το θέσεις στη μάχιμη Cupra ρύθμιση, ντροπιάζεις σπορ αυτοκίνητα με τιμές που ξεκινάνε από 50 ή 60 χιλιάρικα! Οπότε με μία λέξη, αγοράστε το όσο προλαβαίνετε!

+

Απόδοση κινητήρα για σεμινάριο

Συγκρατημένη κατανάλωση

Οδική συμπεριφορά

Πολύπλευρος χαρακτήρας

Λειτουργία ανάρτησης 

Τιμή

-

Συγκρατημένη σχεδίαση

Πλευρική στήριξη καθισμάτων

Τιμή βασικής έκδοσης Seat Leon Cupra 300Ps 3d: €27.745 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ           Τετρακύλινδρος σε σειρά, μπλοκ από χυτοσίδηρο και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο και μεταβλητό χρονισμό

ΘΕΣΗ              Εμπρός, εγκάρσια

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)        1.984

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm)   82,5 x 92,8

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ           9,3:1

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ           Άμεσος ψεκασμός πολλαπλών σημείων, υπερτροφοδότης εξάτμισης ΙΗΙ IS38

ΑΝΑΦΛΕΞΗ              Ηλεκτρονική με ξεχωριστό πηνίο ανάφλεξης ανά κύλινδρο

ΒΑΡΟΣkg                  1.390

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

ΚΙΝΗΣΗ                     Εμπρός

ΚΙΒΩΤΙΟ                    Χειροκίνητο, 6 σχέσεων

ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ               Μηχανικό μπλοκέ ηλεκτρονικά ελεγχόμενο, τελική σχέση μετάδοσης 3,94

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

ΕΜΠΡΟΣ        Γόνατα McPherson με τριγωνικά ψαλίδια βάσης, ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, αντιστρεπτική δοκός

ΠΙΣΩ   Άξονας πολλαπλών συνδέσμων, ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, αντιστρεπτική δοκός

ΤΡΟΧΟΙ

ΖΑΝΤΕΣ                     8Jx19in

ΕΛΑΣΤΙΚΑ                235/35

ΦΡΕΝΑ

ΕΜΠΡΟΣ                    Αεριζόμενοι δίσκοι 340mm με μονοπίστονες δαγκάνες

ΠΙΣΩ                           Αεριζόμενοι δίσκοι 310 με μονοπίστονες δαγκάνες

 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm)      300/ 5.500-6.200

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm)   38,6/ 1.800-5.500

0-100km/h      5,9sec

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h  250

 

Εκπομπές Ρύπων

C02 (gr/km)    158

Μέση κατανάλωση

Ονομαστική (lt/100km) 6,9

Δοκιμής (lt/100km)  10,4

 

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

 

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η SEC   

0-60     3,28

0-80     4,46

0-100   6,13

0-120   7,95

0-140   9,83

0-160  12,74

0-180  15,89

0-200  20,71

 

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC @ ΚΜ/Η

18        2,74     48,27

60        4,87     85,36

100      6,30     102,52

200      9,36     133,92

400      14,12   171,08

 

ΡΕΠΡΙΖ

Ρεπρίζ 3ης

50-80   2,26

80-110 2,46

100-140 4,28

Ρεπρίζ 4ης

80-110 3,12

100-140 4,46

140-180 5,93

Roll-on με 2α

60-120 4,39

60-160 9,27

60-200  17,45

100-200 14,96

 

 

Αρθρογράφος

 

Best in class το Nissan Qashqai

Best in class το Nissan Qashqai

Το νέο Nissan Qashqai κορυφαίο στην κατηγορία του, στο  Euro NCAP 2021.