Advertisement

 

SIMCA 1000 RALLYE 2

SIMCA 1000 RALLYE 2

Αυτές οι λέξεις θέλουμε να χαρακτηρίζουν κάθε αυτοκίνητο που επιλέγουμε σαν POWER CLASSIC κάθε φορά. Το Simca Rallye 2 του Κώστα Καπουρελάκου, είναι σίγουρα ένα από τα σπανιότερα αγωνιστικά Classic που θα δείτε ποτέ στις σελίδες μας. Γιατί? Γιατί είναι το μοναδικό αγωνιστικό στην Ελλάδα! Μόνο και μόνο αυτό, ήταν αρκετό για να έρθουμε σε επικοινωνία με την CAPSPEED, το συνεργείο του Κώστα και να κλείσουμε το ραντεβού για την φωτογράφιση. Πραγματικά, μετρούσα τις μέρες μέχρι να δω από κοντά αυτό το γαλλάκι και χάζευα στο YouTube τα in-car video του από τις αναβάσεις. Μοτέρ πίσω, 13άρες ζάντες, μπόλικες μοίρες κάμπερ και 45άρια Webber. Τι άλλο θες για να ξεφύγεις από τα σύγχρονα διπλοσύμπλεκτα πολυμηχανήματα?

CAPSPEED

Ο Κώστας Καπουρελάκος ασχολείται αρκετά χρόνια με τα αυτοκίνητα και τους αγώνες. Το συνεργείο του βρισκόταν κάποτε στο Ίλιον, αλλά πλέον έχει μεταφερθεί στην Λακωνία. Ξεκίνησε τους αγώνες το 1999 με Ford Escort Mk2 και έτρεξε έως το 2002. Δεν πρωταγωνίστησε, αλλά έκανε το κέφι του. Τα χρόνια πέρασαν και ο ίδιος θέλησε να τρέξει στους αγώνες με κάτι ξεχωριστό. Ήθελε σίγουρα κάτι με το μοτέρ πίσω: Hillman IMP, NSU TT, Simca Rallye. Αυτά τα τρία μονάχα έπαιζαν σαν επιλογές. Μέσω του ΟΔΔΥ, ένα όμορφο πρωινό του 2006, χτύπησε το τηλέφωνο και στην άλλη γραμμή τον περίμεναν πληροφορίες για ένα παρατημένο κίτρινο Simca Rallye 2. Λίγες ώρες αργότερα, αυτό βρισκόταν στο συνεργείο του. Βανδαλισμένο, χτυπημένο στον ουρανό από την αρπάγη και με μοτέρ που φυσικά δεν δούλευε, μιας και έλειπαν από πάνω του τα μισά εξαρτήματα. Μέσα σε έναν χρόνο, με την πολύτιμη βοήθεια των Δημήτρη Κοκμοτού και Γιάννη Βούρου, παλιοί αγωνιζόμενοι με Simca Rallye (να σημειώσουμε πως ο Γιάννης Βούρος είναι ο πατέρας του Τάκη Βούρου, με το γνωστό Dragster UNO Turbo). Χωρίς αυτούς, το Simca θα είχε αργήσει πολύ να βγει στους δρόμους. Έτσι, μέσα σε έναν χρόνο έκανε τις πρώτες παρουσίες του σε αγώνες, με μπλε χρώμα τότε. Δύστροπο αυτοκίνητο, με περίεργη ανάρτηση, ήθελε αρκετό καιρό να το συνηθίσει ο Κώστας. Πάλεψε με ζάντες, λάστιχα, ελατήρια και αμορτισέρ ώστε να το φέρει στα μέτρα του. Ο κινητήρας εξελισσόταν συνεχώς και παρακάτω θα πούμε πως έφτασε να ανεβάζει 8.500rpm. Το 2011 ήταν σίγουρα η χρονιά του. Κέρδισε το Πρωτάθλημα των Ιστορικών έως 1.300cc, βγήκε δεύτερος στην κατηγορία έως 1.600cc και τέταρτος σε όλα τα ιστορικά που κατασκευάστηκαν έως το 1975!

Simca Rallye

Η Simca, (Societe Industrielle de Mecanique et Carrosserie Automobile) ήταν μια Γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία που ιδρύθηκε το Νοέμβριο του 1934 από την Fiat. Ενώ ήταν θυγατρική της Fiat, εξαγόρασε το Γαλλικό τμήμα της Ford. Ήταν το 1970 όταν πλέον έγινε κομμάτι της Ευρωπαϊκής Chrysler. H Simca μετά τον πόλεμο ήταν μία από τις μεγαλύτερες κατασκευάστριες εταιρίες αυτοκινήτων της Γαλλίας. Το 1958, η Chrysler εξαγόρασε το 15% των μετοχών της Simca από την Ford, συμφωνία για την οποία ο Henry Ford μετάνιωσε. Τότε όμως, μεγαλύτερο μερίδιο μετοχών άνηκε στη Fiat, κάτι που φαίνεται από τη σχεδίαση των αυτοκινήτων και των κινητήρων των Simca αυτής της περιόδου, όπως το μοντέλο 1000 και 1300 του 1961 και 1963. Ερχόμαστε λοιπόν στο 1970 με το Rallye 2 το οποίο ξεχωρίζει από τα στρογγυλά εμπρός φανάρια και τα τετράγωνα πίσω. Το Rallye 3 είχε τετράγωνα εμπρός και πίσω. Το δικό μας είναι ένα γνήσιο Rallye 2, με μηχανικά μέρη από Rallye 3. Ο κινητήρας έχει παραμείνει στα 1.294cc, ο στρόφαλος έχει ελαφρώσει και έχει ζυγιστεί και γενικώς τα κινούμενα μέρη έχουν περιποιηθεί έτσι, ώστε ο κινητήρας να στροφάρει εύκολα, παρά το γεγονός ότι ο εκκεντροφόρος βρίσκεται στο τρίτο υπόγειο (κάτω δηλαδή). Αυτός είναι της Cat Cams και είναι ιδιαίτερα άγριος με 324° διάρκεια και 13mm ανύψωση βαλβίδας. Οι τελευταίες, πέρασαν την διαδικασία βαφής με άζωτο (κάτι σαν κρυογενική βαφή) και πλέον αντέχουν στις καταπονήσεις. Με διπλά ελατήρια και ενισχύσεις στα κοκοράκια και στα καλάμια ο κινητήρας στροφάρει πάνω από τις 8.500rpm που φωνάζει το shift light να αλλάξεις ταχύτητα. Στην κυλινδροκεφαλή έχει γίνει ροϊκή εξέλιξη από την Capspeed και στην συνέχεια κούμπωσαν πάνω της τα διπλά 45άρια Webber που ξεσηκώνουν και νεκρούς. Βέβαια την παραγωγή του αγωνιστικού ήχου την έχει αναλάβει το 4 σε 1 χταπόδι της γαλλικής Maurelec που ασχολείται με Simca, Matra, Peugeot κ.α.. Μετά το χταπόδι υπάρχει απλά μία σωλήνα, οπότε καταλαβαίνετε τι έγινε στην φωτογράφηση. Δεν χορταίναμε! Alfa Romeo

Τι δουλειά έχει εδώ τούτη? Να, ο Κώστας είναι συλλέκτης και όταν φτιάχνει ένα αυτοκίνητο, χαλάει άλλα δύο-τρία ώστε να ταιριάξει ότι του χρειάζεται. Έτσι, η ανάφλεξη του Simca προέρχεται από Alfa Romeo Veloce, αλλά μην το πείτε σε κανέναν. Οι βάσεις του κινητήρα και του σασμάν είναι κατασκευής Capspeed. Το τετρατάχυτο σασμάν προέρχεται από Rallye 3 και οι σχέσεις αλλάζουν αναλόγως τον αγώνα, επιτυγχάνοντας τελική από 160km/h έως 200km/h, δηλαδή από θεόκοντο έως κοντό! Ο Χάιτας στην Σπύρου Πάτση ασχολήθηκε με τον συμπλέκτη (υδραυλικό σύστημα παρακαλώ. Ρε μπράβο η Simca του 70!) και η Capspeed με τα φρένα, τα οποία είναι ομολογουμένως μικρά, αλλά τι να στριμώξεις μέσα στις 13άρες? Μόλις 244mm δίσκοι για εμπρός. Ευτυχώς, οι διπίστονες δαγκάνες εμπρός-πίσω, κάτι κάνουν. Οι πατέντες συνεχίζονται και μάλιστα στον τομέα της ανάρτησης. Η πίσω ανάρτηση έχει αποκτήσει ζαμφόρ της Capspeed και αμορτισέρ Bilstein που προορίζονταν για Peugeot 106 Rallye και συνεργάζονται με ελατήρια από... Fiat 900T. Τι είναι αυτό? Ένα βανάκι. Αυτά τα κακόμοιρα τα φόρτωναν με τόνους εργαλεία, μπάζα κλπ, οπότε οι Ιταλοί είχαν επιλέξει πάνσκληρα ελατήρια. Βρήκαν τέλεια εφαρμογή στον πίσω άξονα του Rallye 2!

Ήταν Σάββατο

Ο ήλιος ήταν εκεί απλά για να μας ζεσταίνει και να κάνει παιχνίδια στον φακό της Canon του Σιδηρά. Ο βουνίσιος δρόμος ήταν σχεδόν ερημικός και η ομάδα της Capspeed κατέβαζε το Simca από το τρέιλερ. Το αυτοκίνητο έμοιαζε με ζωντανό οργανισμό, φαινόταν έτοιμο να πάρει μπροστά μόνο του και να φύγει. Του άρεσε εκεί που βρισκόταν. Η μίζα γύριζε σχετικά αργά τον κινητήρα. Πήρε μπροστά και από την εξάτμιση έβγαινε αυτός ο ήχος των παλιών αγωνιστικών αυτοκινήτων, που δεν τον μπερδεύεις με άλλον. Μπαίνω στο δικό μας αυτοκίνητο και ο Σιδηράς ήταν έτοιμος να αρχίσει να φωτογραφίζει το Simca που μας ακολουθεί. Το χάζευα από τον μεσαίο καθρέφτη: τι άγριο που φαίνεται. Πόσο εντυπωσιακό αυτοκίνητο θα ήταν στην εποχή του άραγε? Έχουν άλλη αίγλη αυτά τα οχήματα. Με λίγα πράγματα και ελάχιστη φαντασία, κατάφερναν να είναι πανέμορφα. Λίγο μετά, πέρασε από μπροστά μας. Το ακολουθούσαμε συνεχίζοντας να βγάζουμε φωτογραφίες. Tracking λέγεται αυτή η διαδικασία. Τα πίσω full slick Michelin, παρέα με τις 9άρες ζάντες, έχουν καμπερώσει φουλ. Ο ήχος από την εξάτμιση κάνει αντίλαλο στο βουνό, πετραδάκια πετάγονται από τα πίσω λάστιχα, τα 45άρια ρουφάνε αέρα και το φωνάζουν δυνατά. Τι ωραία που περνάμε στο POWER! Θέλετε κι άλλο κείμενο? Κι εγώ θα ήθελα λίγες ώρες ακόμα με αυτό το Simca. Rallye 2 For The Win! Ραντεβού για χειροκρότημα στις Αναβάσεις του Πανελληνίου Πρωταθλήματος.

 

Αρθρογράφος