Skoda Octavia 1.6TDI 200Ps

Skoda Octavia 1.6TDI 200Ps

Ο Κώστας, επαγγελματίας οδηγός, είχε γράψει αρκετά χιλιόμετρα με το Skoda Octavia σαν ταξί και, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι ήθελε ένα οικογενειακό αυτοκίνητο που να έχει χώρους και να είναι άνετο, οικονομικό και αξιόπιστο, αγόρασε ένα καινούργιο και φυσικά αποφάσισε να το βελτιώσει.

 

Τρελή αντοχή

Οι κινητήρες diesel, έχουν ιδιαίτερα μεγάλη αντοχή. Δεν είναι τυχαίο ότι όλα τα βαρέα μηχανήματα, όπως φορτηγά, τρένα, γερανοί, ακόμα και καράβια χρησιμοποιούν τέτοιους κινητήρες. Πέραν της χαμηλής τους κατανάλωσης, σε σχέση με ένα βενζινοκινητήρα, έχουν και άλλες διαφορές. Καταρχήν δεν έχουν μπουζί, μιας και η ανάφλεξη επιτυγχάνεται με τη συμπίεση του καυσίμου, το οποίο ουσιαστικά αυταναφλέγεται στο χώρο καύσης λόγω της υψηλής πίεσης και θερμοκρασίας. Επόμενη διαφορά είναι η απουσία πεταλούδας γκαζιού. Για να ανεβάσει στροφές ένας κινητήρας diesel, ανεβάζουμε πίεση στην αντλία υψηλής μέσω του πεταλιού του γκαζιού. Η παροχή αέρα είναι μόνιμη και σταθερή και το μείγμα αλλάζει με την παροχή έξτρα πετρελαίου. Ένας εύκολος τρόπος για να πάρει άλογα ένας κινητήρας diesel είναι να αυξήσεις την πίεση στην αντλία υψηλής και κατά συνέπεια να επέμβεις στη χαρτογράφηση της ECU. Αυτό συνήθως έχει σαν αντίκτυπο να βγαίνουν μαύρα ντουμάνια από την εξάτμιση, όταν ο κινητήρας είναι σε πλήρες φορτίο, κάτι συνηθισμένο που βλέπουμε σε φορτηγά κατά βάση. Στο συγκεκριμένο, όμως, Octavia τόσο ο ιδιοκτήτης όσο και ο Βασίλης Ζαφείρης της Tuning on Road, της εταιρείας δηλαδή που επιμελήθηκε τη βελτίωση, δεν ήθελαν με κανένα τρόπο να καπνίζει η εξάτμιση σαν μπουρί σόμπας, που καίει μαζούτ.

 

Σαν εργοστασιακό!

Εξωτερικά, το Octavia του Κώστα έχει ορισμένες μικρές πινελιές, που τονίζουν λίγο παραπάνω τις γραμμές του οχήματος, χωρίς όμως να αλλάζουν τη γενική του εικόνα. Οι επεμβάσεις στην εμφάνιση περιορίζονται στο βάψιμο με μαύρο χρώμα των σημάτων του αυτοκινήτου, στην πίσω διακριτική αεροτομή, στη μάσκα, καθώς και στις ζάντες των 17in, που ήταν εργοστασιακή επιλογή. Το αποτέλεσμα είναι τόσο διακριτικό, που νομίζεις ότι έτσι βγήκε από το εργοστάσιο. Η ίδια ακριβώς εντύπωση σου δημιουργείται πίσω από το τιμόνι. Ο κινητήρας λειτουργεί τόσο γραμμικά και άψογα που πλέον είσαι σίγουρος ότι η Skoda το έβγαζε με 200Ps και όχι με 105Ps! Το οδηγείς χαλαρά και απλά σε μετακινεί απροβλημάτιστα, πατάς τέρμα το γκάζι και νιώθεις τα 38kgm της ροπής να σε σπρώχνουν στο κάθισμα και παράλληλα να μαζεύει χιλιόμετρα ασταμάτητα. Και το βασικό είναι ότι δεν ακούς τίποτα! Τόσο ο κινητήρας όσο και η εξάτμιση, που έχει παραμείνει εργοστασιακή, έχουν ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα θορύβου, αντιστρόφως ανάλογα της δύναμης που πλέον διαχειρίζεσαι. Στις μετρήσεις είδαμε τρομερά ενδιαφέροντα νούμερα, αλλά αυτά θα τα δείτε και εσείς παρακάτω.

 

Εργοστάσιο λέμε!

Ο κινητήρας εμφανισιακά είναι τελείως εργοστασιακός, δεν φαίνεται η παραμικρή επέμβαση, αφενός μεν γιατί το νέο turbo που τοποθέτησε η Tuning on Road βρίσκεται καλά κρυμμένο στο πίσω μέρος του μηχανοστασίου και αφετέρου γιατί οι δύο επόμενες αλλαγές αφορούν το ελεύθερο φίλτρο τύπου panel της JR και τον αναπρογραμματισμό της ECU. Ο κινητήρας -στην εργοστασιακή του μορφή- αποδίδει 105Ps και 25,4kgm ροπής. Εδώ όμως τα πράγματα έχουν αγριέψει. Το ενδιαφέρον το παρουσιάζει το μεγαλύτερο turbo, το οποίο όμως παραμένει επτασφράγιστο μυστικό. Ο Βασίλης της Tuning on Road δεν θέλησε να ανοίξει τα χαρτιά του σχετικά με αυτό, το μόνο που καταφέραμε να μάθουμε είναι ότι πρόκειται για ένα εργοστασιακό turbo, που προέρχεται από κάποιο άλλο μοντέλο του Group και ότι λειτουργεί στην εργοστασιακή του πίεση. Το turbo αυτό, σε συνδυασμό με το φίλτρο αέρα, την κατάργηση του DPF και του Stage 4 στην ECU είχαν πάντως τρομερά αποτελέσματα. Εντυπωσιακό είναι το αποτέλεσμα του προγράμματος. Καταρχήν ο Βασίλης έχει αρκετές επιλογές σχετικά με αυτό. Στην πρώτη και τη δεύτερη επιλογή, όπου χρησιμοποιείται το εργοστασιακό turbo, υπόσχεται αύξηση της ιπποδύναμης στα 150Ps και στα 170Ps αντίστοιχα, ενώ με το υπάρχον turbo, φτάνει τα 200Ps με 38kgm ροπής, καθώς και τα 240Ps με 42kgm ροπής, με τη διαφορά όμως ότι στο τελευταίο στάδιο θα βγαίνουν ντουμάνια από την εξάτμιση. Υπάρχει επίσης και το Stage 4+, στο οποίο υπάρχει ενεργοποιημένη και η λειτουργία launch control. Επίσης εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι η κατανάλωση του κινητήρα έχει πέσει κατά 25% με το πρόγραμμα των 200Ps!

 

Πάμε για μετρήσεις!

Ξέροντας ότι έχουμε τη διπλάσια ιπποδύναμη στον κινητήρα, περιμέναμε πώς και πώς να δούμε τι θα έκανε στο δρόμο το Octavia του Κώστα. Το εργοστασιακό Octavia θέλει 11,3sec για να φτάσει τα πρώτα 100km/h και 33,4sec για τα 160km/h, ενώ για τα 400 μέτρα χρειάζεται 18,2sec, με 127km/h ταχύτητα εξόδου. Εμείς, χρειαστήκαμε 9,66sec για το 0-100km/h, 25,25sec για τα 160km/h και 17,07sec, με 132,71km/h ταχύτητα εξόδου για τα 400 μέτρα. Όπως καταλαβαίνετε, το εργοστασιακό Octavia μένει χαοτικά πίσω. Το ίδιο γίνεται και στη ρεπρίζ με 3η σχέση, 3,67sec από τα 50km/h μέχρι τα 80km/h για του Κώστα, όταν το εργοστασιακό θέλει 4,2sec, ενώ από τα 80km/h μέχρι τα 110km/h χρειαζόμαστε 3,58sec, το εργοστασιακό μένει πίσω με 6sec! Μπορεί τα νούμερα που βλέπετε στον πίνακα να σας φαίνονται λίγα σε σχέση με τα αυτοκίνητα που δοκιμάζουμε κάθε μήνα, αλλά καλό θα ήταν να αποφύγετε τη σύγκριση ανόμοιων πραγμάτων. Δείτε απλά τι χρόνους έκανε στην εργοστασιακή του μορφή και τι κάνει τώρα.

 

Σίγουρα δεν είναι εργοστασιακό?

Άνετα το Octavia του Κώστα θα μπορούσαμε να σας το είχαμε παρουσιάσει ως μία ειδική έκδοση της Skoda. Όποια επέμβαση έχει γίνει επάνω του, είτε αφορά την εμφάνιση είτε τις επιδόσεις, είναι τόσο διακριτική, που ουσιαστικά δεν φαίνεται τίποτα. Στο δρόμο συμπεριφέρεται άψογα και λειτουργεί στην εντέλεια, πραγματικά λες και βγήκε έτσι από το εργοστάσιο. Η δουλειά, που έχει κάνει σε αυτό το αυτοκίνητο η Tuning on Road, είναι υποδειγματική

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 1.598cc
Διάμετρος x Διαδρομή:  77mm x 75,7mm

Σχέση Συμπίεσης: 10,2:1

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Turbo by Tuning on Road

ECU Stage 4

JR φίλτρο αέρα

DPF κατάργηση

ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Εργοστασιακή


ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Εργοστασιακό

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

Εργοστασιακά

 

ΤΡΟΧΟΙ
7Jx17in

225/45

TUNEDBY:

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

                                                                                                                       

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ

 

 

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗΣ

 

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η           SEC  

0-60                 4,56

0-80                 6,67

0-100               9,66

0-120               13,16

0-140               18,96

0-160               25,25

 

AΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,98     @        43,00

60        5,63     @        71,77

100      7,46     @        84,81

200      11,16   @        109,10

400      17,07   @        132,71

 

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC

50-80               3,67
80-110             3,58

 

Αρθρογράφος

 

KIA: Το νέο EV6 GT

KIA: Το νέο EV6 GT

Το νέο Kia EV6 GT – ένα crossover υψηλών επιδόσεων για τη νέα εποχή κινητικότητας.