Advertisement

 

SSangYong Tivoli D16T FWD 115Ps

SSangYong Tivoli D16T FWD 115Ps

Το δυνατό του χαρτί είναι το κόστος απόκτησης, που, στην έκδοση με τον κινητήρα diesel 115Ps, το βασικό πακέτο ξεκινάει από τα €19.140. Επόμενο χαρακτηριστικό, η ευχάριστη έκπληξη της ποιότητας στο εσωτερικό του, η εργονομία του και ο εξοπλισμός του, ο οποίος μπορεί μεν να ανεβάζει την τιμή, παράλληλα, όμως, η SSangYong προσφέρει εγγύηση για πέντε χρόνια και τη δυνατότητα αγοράς του αυτοκινήτου μετά από 55 μήνες σε συμφέρουσα τιμή.

 

Πώς θα ξεχωρίσεις?

Η κατηγορία των crossover, όπως θα έχετε δει και από μόνοι σας, αναπτύσσεται με ταχύτατους ρυθμούς και συνεχώς παρουσιάζεται ένα καινούργιο μοντέλο για να πάρει και αυτό μερίδιο από την κατηγορία αυτή. Για να κερδίσεις τον πελάτη ως εταιρεία θα πρέπει να παρουσιάσεις ένα σύνολο με ενδιαφέρον design, που να προσφέρει άνεση και πρακτικότητα, να έχει αποδοτικό κινητήρα και όλα αυτά να προσφέρονται σε τιμή που συμφέρει. Πλέον, είναι απαραίτητο για ένα οποιοδήποτε αυτοκίνητο να έχει οθόνη αφής, η οποία να μπορεί να συνδεθεί με το smartphone, που όλοι έχουμε, διαθέτοντας μάλιστα τις κατάλληλες εφαρμογές που θα κρατήσουν απασχολημένους τους επιβάτες. Αντίστοιχα, θα πρέπει να κινείται από έναν οικονομικό -όσον αφορά τη συντήρηση- κινητήρα, κατά προτίμηση χαμηλού κυβισμού, ο οποίος όμως παράλληλα να μπορεί να κινήσει με αξιοπρέπεια το όχημα. Μην ξεχνάμε όμως και την οδική συμπεριφορά, αφού θα πρέπει να κινείται με άνεση μέσα στην πόλη, να έχει μεγάλο χώρο αποσκευών, να μπορεί να κάνει ταξίδια, να στρίβει χωρίς να πλησιάζουν την άσφαλτο οι πλαϊνοί καθρέφτες και φυσικά να αρέσει στη σύζυγο. Δεν θυμάμαι αν σας είπα και για τις διάφορες ηλεκτρονικές ευκολίες και τα συστήματα ασφαλείας που θα πρέπει να έχει. Σπαζοκεφαλιά για δυνατούς λύτες, έτσι?

 

Αρκετά φλυαρήσαμε…

Και τι λέει για όλα τα παραπάνω η SSangYong? Οι Κορεάτες εδώ παρουσιάζουν ένα ιδιαίτερα προσιτό και ποιοτικό σύνολο, που ακούει στο όνομα Tivoli. Η πρώτη εικόνα είναι ιδιαίτερα θετική, με την ποιότητα κατασκευής στο εσωτερικό να σε εκπλήσσει ευχάριστα. Οι εκπλήξεις συνεχίζονται από τη στιγμή που θα κάτσεις στο άνετο κάθισμα του οδηγού, το οποίο σε κρατάει σωστά στη θέση που πρέπει, ώστε να κρατήσεις το καλό -σε ακρίβεια- τιμόνι. Ο κινητήρας είναι αρκετά ζωηρός και ροπάτος, με τη μέγιστη τιμή να φτάνει τα 30,6kgm, τα οποία μάλιστα είναι διαθέσιμα από τις 1.500rpm μέχρι και τις 2.500rpm, πράγμα που σου επιτρέπει να τον λειτουργείς σε αυτό το μικρό φάσμα και να βλέπεις τη μέση κατανάλωση να δυσκολεύεται να ανέβει παραπάνω από τα 6,8lt/100km. Επανέρχομαι όμως στο τιμόνι, το οποίο έρχεται με τρεις ρυθμίσεις, την Normal, την Comfort, που το ελαφραίνει αρκετά για κίνηση μέσα στην πόλη και την Sport, κατά την οποία γίνεται πιο σφιχτό στην αίσθηση. Η συμπεριφορά του Tivoli σε γενικές γραμμές είναι καλή και σε βοηθάει να κινηθείς με άνεση μέσα στην πόλη ακόμα και με σβέλτο ρυθμό. Αν το πιέσεις παραπάνω, θα διαπιστώσεις ότι είναι αρκετά προβλέψιμο στις αντιδράσεις του και παράλληλα αρκετά στιβαρό. Το σασί του είναι όσο άκαμπτο χρειάζεται, κάτι που του χαρίζει στιβαρότητα τόσο στα μεγάλα ταξίδια των υψηλών ταχυτήτων, όσο και σε κλειστές διαδρομές με στροφές.

 

Αρνητικά δεν έχει?

Η πρώτη ενόχληση έρχεται από τα φρένα, που ενώ είναι μεν αποδοτικά, έχουν όμως απότομη αίσθηση και χρειάζεται κάποια εξοικείωση με το πετάλι και το πώς θα το πατήσεις. Η δεύτερη ενόχληση έρχεται από τον κινητήρα ή μάλλον από το θόρυβο που παράγει, ο οποίος θα σε κουράσει σε παρατεταμένες διαδρομές ή σε κάποιο ταξίδι με ταχύτητες που ξεπερνούν τα 140km/h. Η ανάρτηση από την πλευρά της είναι άνετη, αν και κάπως σφιχτή, δεν αφήνει το αμάξωμα να πάρει μεγάλες κλίσεις στις στροφές και γενικά εγγυάται μία ξεκούραστη διαδρομή, όσο μεγάλη κι αν είναι. Στην άνεση συντελεί φυσικά και το εσωτερικό του Tivoli, το οποίο διαθέτει άπλετους χώρους για 4 επιβάτες, ενώ διαθέτει πολλές πρακτικές θήκες για μικροαντικείμενα, μπουκάλια κλπ... Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 423lt και είναι επαρκής για το μέγεθος του αμαξώματος.

 

Η γενική εικόνα

Αυτό που σου μένει από τη συμβίωση με το SSangYongTivoli είναι ότι είχες στα χέρια σου ένα ιδιαίτερα προσιτό και ποιοτικό αυτοκίνητο, που αξίζει να ασχοληθείς μαζί του και να του δώσεις μια ευκαιρία να σου δείξει τι μπορεί να προσφέρει. Σίγουρα το κόστος αγοράς του είναι ένα καλό «τυράκι» για να του δώσεις σημασία, θα σε ανταμείψει όμως και σε πολλούς άλλους τομείς.

 

+ Ευρύχωρο και πρακτικό εσωτερικό

+ Καλή αίσθηση τιμονιού

+ Άνετα καθίσματα

+ Απόδοση κινητήρα

 

- Απότομα φρένα

- Θορυβώδης κινητήρας

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ SSangYongTivoliD16TFWD115PS
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: €19.140

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • Κυβισμός: 1.597cc
  • Διάμετρος x Διαδρομή:  76mm x 88mm
  • Σχέση Συμπίεσης: 15,5:1
  • Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός commonrail,υπερσυμπιεστής καυσαερίων
  • Βάρος (kg): 1.355

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
  • Πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ KATAΣΚΕΥΑΣΤΗ

  • Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm): 115/ 3.400-4.000
  • Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)30,6/ 1.500-2.500
  • 0-100km/h(sec): 11,20sec
  • Τελική Ταχύτητα (km/h): 175
  • ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2(gr/km):      109
  • ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ Ονομαστική (lt/100km):  4,3
    • Δοκιμής (lt/100km):    6,8

ΦΡΕΝΑ

  • Αεριζόμενοι δίσκοι με διπίστονες δαγκάνες
  • Πίσω: Δίσκοι

ΤΡΟΧΟΙ

  • Ζάντες: 7Jx18in
  • Ελαστικά: 215/45 R18

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • Κίνηση: Εμπρός

Κιβώτιο: χειροκίνητο έξι σχέσεων

 

Αρθρογράφος