Subaru Impreza WRX STi 558Ps

Subaru Impreza WRX STi 558Ps

Δεν ξέρω αν έχετε αναρωτηθεί ποτέ τι έγιναν όλα αυτά τα Mitsubishi Lancer EVO και Subaru Impreza που βλέπαμε καθημερινά στους δρόμους. Τα πρώτα χρόνια της κρίσης το ισοζύγιο εισαγωγών/εξαγωγών στα αυτοκίνητα ήταν θετικό. Δηλαδή εξάγαμε περισσότερα απ’ ό,τι εισάγαμε ίσως για πρώτη φορά στην ιστορία της χώρας. Ξέρετε γιατί; Γιατί βγήκε να την κυβερνήσει το ίδιο κίνημα που την κατέστρεψε και το πρώτο μέλημά του, ως κλασσικός, διαχρονικός και θανάσιμος εχθρός του καλού αυτοκινήτου, ήταν να επαναφέρει τα τεκμήρια με βάση τον κυβισμό, γιατί αυτό μάθαμε από τον πατέρα μας το 1981 και αυτό εμπιστευόμαστε. Έτσι λοιπόν γίναμε ο μεγαλύτερος εξαγωγέας μεταχειρισμένων Cayenne, Cherokee, ΜL και Χ5 στον κόσμο, μέχρι να τελειώσουν. Από εκεί και μετά η κυβέρνηση έχει αλλάξει 3 φορές, αλλά το κόμπλεξ έχει παραμείνει, δεν θέλουμε καλά αυτοκίνητα στην Ελλάδα, πάει και τελείωσε. Κάτι μου λέει μάλιστα ότι το να τιμωρείς αυτούς που θέλουν να έχουν ένα καλό αυτοκίνητο είναι μια «φιλολαϊκή» πολιτική σε αυτήν τη χώρα, που μαστίζεται από ψευδοαριστερίλα, αφού οι περισσότεροι πολίτες θα χαίρονταν αν έβλεπαν ένα Porsche 911 να καίγεται στην εθνική «Καλά να πάθει ο πλούσιος...».

Τέλος πάντων, αυτό το κακό με τα κυβικά συνεχίζεται ακόμα και με τη σημερινή κυβέρνηση, που 2 χρόνια τώρα την βολεύει να μην το βλέπει, με αποτέλεσμα αυτοκίνητα σαν και αυτό εδώ το Impreza WRX STi να έχουν μεγαλύτερη ζήτηση και συνεπώς καλύτερη τιμή πώλησης στη Γερμανία από την Ελλάδα. Αυτό έχει κάνει και τον φίλο μας τον Ηλία, που διατηρεί εταιρεία εμπορίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στα Μέγαρα, να τα μαζεύει απ’ όλη την Ελλάδα και να τα πηγαίνει με νταλίκα στη Γερμανία, όπου ξεφορτώνει EVO και Impreza και φορτώνει Navara και Hilux για να φέρει από εκεί εδώ. Όπως μου είπε, τα τελευταία χρόνια έχει πάει πάνω από 150 αυτοκίνητα και οι φίλοι του τον αποκαλούν «Φονέα των Subaru». Μοιάζει με παρατσούκλι για κοντράκια, αλλά ο άνθρωπος δεν έχει καμία σχέση... έμπορας είναι.    

Scubi power

Αυτό εδώ το φοβερό STi το πήρε από τη Θεσσαλονίκη και επειδή είδε ότι είναι φορτωμένο με όλα αυτά τα καλούδια, είπε, πριν το στείλει και αυτό έξω, να μας πάρει ένα τηλέφωνο να το βάλουμε στο Power Automotive Magazine, να το έχουμε να το θυμόμαστε. Είναι βελτιωμένο από το συνεργείο της Garage, του Πέτρου Βουλγαρόγλου, στη Θεσσαλονίκη και φαίνεται ότι ο πρώην ιδιοκτήτης του ήταν τόσο «ψείρας», που το αυτοκίνητο είναι σαν καινούριο. Αυτό πάλι, το να προσέχεις τόσο πολύ ένα αμάξι, να μην έχει μισή γρατσουνιά, να μην έχει ούτε ένα λεκέ στο χαλάκι, να έχεις ρίξει ένα σκασμό λεφτά και μετά να το πουλάς, δεν το κατάλαβα ποτέ. Ελπίζω τουλάχιστον να μην αναγκάστηκε ο άνθρωπος να το πουλήσει και να το έδωσε για καλό.

Όπως σας είπα και πριν, φοράει πάρα πολλά και αξιόλογα aftermarket. Το μοτέρ του έχει στο μπλοκ χιτώνια της Darton, με σφυρήλατα έμβολα της Manley και μπιέλες της Arrow, ενώ ο στρόφαλος έχει υποστεί επεξεργασία σκλήρυνσης για μεγαλύτερη αντοχή και αντίσταση στη φθορά (salt bath nitrated), όπου ο στρόφαλος μπαίνει σε ένα ζεστό μπάνιο με Κυανίδιο που αντιδρά με το ατσάλι και απελευθερώνει άζωτο, το οποίο με τη σειρά του κολλάει πάνω στο στρόφαλο, κάνοντας την επιφάνειά του σκληρότερη.

Στις κεφαλές, έχουμε ενισχυμένες βαλβίδες της Supertech και 4 εκκεντροφόρους της Kelford Cams τρίτου σταδίου, με διάρκεια 272°/268ο και lift 11.50/10.75mm σε εισαγωγή και εξαγωγή αντίστοιχα. Όλο το μοτέρ έχει σφραγίσει με βίδες της ARP και πάμε στα περιφερειακά. Φοράει ένα χταπόδι της Tomei, με ίδιου μήκους σωλήνες για κάθε κύλινδρο, πράγμα που αλλάζει τον κλασσικό ήχο των Subaru, οπότε δεν ακούγεται αυτό το γουργουρητό που κάνουν με το εργοστασιακό χταπόδι, πάνω στο οποίο έχει μια τουρμπίνα της Xona Rotor, με κωδικό XR6564. Αν δεν την έχετε ξανακούσει αυτή τη μάρκα, μην ντρέπεστε, ούτε εγώ την ήξερα. Από ό,τι είδα όμως, έχει φτερωτή συμπιεστή 57,5mm, παροχή μέχρι 690Ps, διπλά κεραμικά ρουλεμάν, διπλά Ο-rings για στεγανοποίηση λαδιού, ώστε να μην υπάρχει ούτε διαρροή λαδιού στην τουρμπίνα, ούτε καυσαερίων στα λάδια και έχει «αυλάκια» νερού περιμετρικά σε όλο το cartridge για καλύτερη ψύξη. Ακόμα και τα ρακόρ του λαδιού έχουν δική τους σήτα μέσα, ως τελευταίο «οχυρό» σε μικρά ρινίσματα που μπορεί να περάσουν από το φίλτρο λαδιού και να τραυματίσουν το αξονάκι. Η εξάτμιση είναι της GReddy, με διατομή 80mm, ενώ η εισαγωγή είναι η γνωστή πανέμορφη και εξαιρετικά αποδοτική AMS, με χωρητικότητα Plenum 4,5lt.

Ζεστάθηκα…

Για την ψύξη των πάντων φροντίζουν ένα front-mount intercooler της Injen για τον αέρα, ένα ψυγείο νερού της Koyorad και ένα ψυγείο λαδιού της HKS, ενώ διαθέτει και ψυγείο για τη βενζίνη. Η τρόμπα βενζίνης είναι της Aeromotive, με παροχή 340lt/h, η οποία τροφοδοτεί 4 μπεκ της Injector Dynamics, παροχής 1.000cc/min, που είναι βιδωμένα σε δύο μπεκιέρες της Cosworth. Ο συνήθης ύποπτος που ακούει στο όνομα TiAl έχει αναλάβει τις δύο αεροβαλβίδες, τη σκάστρα και το external και όλα αυτά τα συντονίζει και τα διαχειρίζεται ένας plug and play Syvecs Hawk S7i, ειδικός γι’ αυτό το μοντέλο, που κουμπώνει κατευθείαν στην εργοστασιακή πλεξούδα. Υποστηρίζει ρυθμίσεις για διαφορετικούς χάρτες, στροφές launch control και πίεση τουρμπίνας 12 θέσεων, μέσω του εργοστασιακού iSwitch, rolling anti-lag (αυτό που πυροβολάει εν κινήσει), ρυθμιζόμενο traction control με επιθυμητή γωνία παρέμβασης, ρυθμιζόμενα επίπεδα ασφαλείας, όπως θερμοκρασία καυσαερίων, νερού και λαδιού, ρυθμιζόμενο knock sensor ανά κύλινδρο και μια τεράστια λίστα τέτοιων φανταστικών δυνατοτήτων, με τις οποίες, όποιος καταφέρει και σπάσει το μοτέρ με αυτόν τον εγκέφαλο, θα πάρει το βραβείο του μεγαλύτερου βλάκα για το 2020.

Η μετάδοση του STi, γνωστή για την αντοχή της, αρκείται σε ένα δίδισκο set συμπλέκτη της Exedy και ένα quick shift. Η ανάρτηση είναι της Hot Bits, με ρυθμιζόμενα coilovers αερίου, ενώ φοράει και αντιστρεπτικές της COBB. Τα φρένα του είναι εντυπωσιακά, με οκταπίστονες δαγκάνες της D2, με πλευστούς δίσκους 360mm εμπρός και τετραπίστονες δαγκάνες επίσης της D2, με δίσκους 360mm πίσω. Ποιος φοράει τετραπίστονα με 360mm πίσω, ρε φίλε; Από ό,τι μου είπε ο Ηλίας, το έκανε γιατί δεν του άρεσε να βλέπει μικρότερο δίσκο στην πίσω ρόδα!!! Οι ζάντες του είναι και αυτές ένα κόσμημα, οι σπάνιες Gram lights 57xtreme cj spec blue της Rays. Πολύ χρήμα έχει πέσει στο αυτοκίνητο και αυτό το «φετίχ» με τις ζάντες το έχω κι εγώ, από εκεί κρίνω με την πρώτη ματιά, πριν ανοίξω το καπό, ποιο αυτοκίνητο θα έχει πάνω του χρήμα. Μόλις δω ζάντα της οκάς, ξέρω και τι θα αντικρίσω μετά...

Κλασσικό διαμάντι

Την αγάπη μου γι’ αυτό το αυτοκίνητο, όσοι είστε τακτικοί αναγνώστες, λογικά την γνωρίζεται ήδη, αλλά θα τα ξαναπώ γιατί μας διαβάζουν και νεότερα παιδιά που θέλουν να μάθουν για τα καλά αυτοκίνητα. Και τα STi είναι εκπληκτικά αυτοκίνητα, σε όλες τις γενιές τους. Η ποιότητα, η αξιοπιστία και η αντοχή στο «ξύλο» αυτών των μοντέλων είναι παροιμιώδης. Εγώ τουλάχιστον δεν γνωρίζω άλλο αμάξι να μπορεί να δεχτεί τόση καταπόνηση εντελώς αδιαμαρτύρητα και χωρίς να κάνει ποτέ κιχ. Ειδικά σε εργοστασιακή μορφή, με τα 300Ps που είχε, ήταν ικανό να κάνει 200.000km τέρμα γκάζι, με άλματα και σβούρες και να μην τρίξει ούτε το ταμπλό. Αυτοκίνητο που πηγαίνει, στρίβει, φρενάρει, κρατάει, ενώ ταυτόχρονα είναι άνετο, πρακτικό, ευρύχωρο. Αυτοκίνητο που μπορεί να σταθεί άνετα σαν οικογενειακό και σαν πιστάδικο μαζί. Δεν υπάρχουν πολλά τέτοια αμάξια και όσο περνούν τα χρόνια θα υπάρχουν ακόμα λιγότερα. Τα Mitsubishi, που ήταν το ίδιο, μας έχουν χαιρετήσει και πλέον σε αυτήν την κατηγορία, των rally bred sedans, έχει μείνει μόνο του το νέο Imprezaμ το οποίο δεν έχω δει στο δρόμο ποτέ. Παρόλο που η τιμή του είναι αυτή που ήταν πάντα, φαίνεται ότι ο κόσμος προτιμά να πάρει ένα Audi S3 ή κάτι αντίστοιχο από την κλασσική ιαπωνική “φτερούγα”. Δεν είναι κακά και τα άλλα, απλώς κανένα τους δεν έχει την ποιότητα και την τετρακίνηση του Scubi.

Τώρα, να μπω σε λεπτομέρειες για τις επιδόσεις, την αίσθηση κτλ.... έχετε διαβάσει για Impreza STi εδώ μέσα 50 φορές... καλύτερα πιστεύω να πω τη γνώμη μου γι’ αυτό το αμάξι παρά το πώς πάει με 560 άλογα. Ο Ηλίας δεν πίεσε ιδιαίτερα το αυτοκίνητο, αφού το 5άρι για τα πρώτα 100km/h και τα 13,48sec για το 400άρι δεν είναι αντιπροσωπευτικά νούμερα για Impreza 560 άλογα, όμως την επόμενη εβδομάδα το αυτοκίνητο θα ξεκίναγε το ταξίδι του για τη Γερμανία. Έτσι κι αλλιώς με ό,τι spec και όση ιπποδύναμη θέλεις, το έχουμε δοκιμάσει αυτό το αυτοκίνητο και κάθε φορά το ίδιο είναι. Οι χρόνοι στην οθόνη του V-Box αλλάζουν μόνο, με την αίσθηση να παραμένει η ίδια, αυτή που ανοίγεις την πόρτα, βγαίνεις έξω, κάνεις δύο βήματα, γυρνάς, το κοιτάζεις και λες «τι αμαξάρα που είσαι ρε γα*****ο». Τι αμαξάρα που είσαι!!!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ: Τετρακύλινδρος boxer, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλές από αλουμίνιο, 4ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο

Κυβισμός: 2.457cc

Διάμετρος διαδρομή: 99.5mm x 79mm

Σχέση συμπίεσης: 8,2:1

Χιτώνια Darton

Έμβολα Manley

Μπιέλες Arrow

Στρόφαλος STI salt bath nitrated

Βαλβίδες Supertech

Εκκεντροφόροι Kelford cams stage 3

ARP βίδες

Χταπόδι Tomei

Turbo Xona Rotor XR6564

Εξάτμιση GReddy 80mm

Εισαγωγή AMS Performance

Intercooler Injen

Ψυγείο Koyorad

Ψυγείο λαδιού HKS

Aeromotive αντλία βενζίνης

Μπεκ Injector Dynamics 1.000cc/min

Μπεκιέρες Cosworth

Σκάστρα Tial

External wastegate TiAl

Εγκέφαλος Syvecs plug & play

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Δίδισκο set συμπλέκτη Exedy

Quick shift STi

ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Μπάρα θόλων STi

Όργανα STi

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

Hot Bits coilovers

Αντιστρεπτικές COBB

D2 οκταπίστονες δαγκάνες με δίσκους 360mm εμπρός

D2 τετραπίστονες δαγκάνες με δίσκους 360mm πίσω

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες  Rays Gram lights 57xtreme cj spec blue 8j x 18in

Λάστιχα Goodyear Eagle F1 Assymetric 3 235/40

TUNED BY:

Garage

Θερμαϊκού 17, Ν. Ευκαρπία Θεσσαλονίκης

Τηλ: 2310 655 830

E-mail: info@auto-garage.gr

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ

DYNO TEST

Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο MAHA LPS3000 της Dynoexelixis

Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm): 558/7.120

Μέγιστη ροπή (kgm/rpm): 61/4.700

Στάδιο βελτίωσης: Stage 3

Ποσοστό βελτίωσης μέγιστης ισχύος: +86%

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60                 2,29

0-80                 3,89

0-100               4,97

0-120               6,98

0-140               8,71

0-160               11,37

0-180               13,93

AΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,34     @        61,19

60        4,54     @        90,03

100      5,78     @        107,16

200      8,94     @        144,56

400      13,48   @        173,91

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC

50-80               2,97

80-110             1,84

 

Αρθρογράφος

 

Έφυγε η βασίλισσα του Nurburgring

Έφυγε η βασίλισσα του Nurburgring

Η Sabine Schmitz, η διάσημη γερμανίδα οδηγός, έχασε την μάχη με τον καρκίνο σήμερα νωρίς το πρωί.