Suzuki Hayabusa Barracuda Buggy

Suzuki Hayabusa Barracuda Buggy

Αυτό είναι Hobby

Έχω ακούσει κατά καιρούς για διάφορες ασχολίες που υπάρχουν για να γεμίσει κάποιος τον ελεύθερο του χρόνο, και πραγματικά βρίσκω το 90% αυτών εξαιρετικά βαρετές. Αυτό εδώ όμως το buggy είναι κάτι που θα το ξεκινούσα άνετα αν είχα την δυνατότητα, γιατί εκτός από την χαρά της δημιουργίας –όπου το προαναφερθέν 90% τελειώνει- αυτό θα σου δώσει και ένα απόλυτο οδηγικό παιχνίδι για την συνέχεια. Δεν είναι κάτι βέβαια που μπορεί να κατασκευάσει εύκολα ο κάθε ένας μας, γιατί απαιτεί γνώσεις, ειδικά μηχανήματα και χρήμα, αλλά με λίγη βοήθεια και πολύ υπομονή όλα γίνονται. Ας δούμε λοιπόν πως τα κατάφερε ο φίλος μας ο Βαγγέλης και έφτιαξε το δικό του για να πάρουμε μια ιδέα, και που ξέρεις, μπορεί να ακολουθήσουν κι άλλοι.

 

MadeinGreece

buggy 1Το buggy αυτό λοιπόν είναι εξολοκλήρου κατασκευασμένο στην Ελλάδα από την ομάδα της SotirchosEngineeringRacingTeam η οποία αγόρασε τα σχέδια από μια εταιρία στην Αυστραλία που λέγεται Edge. Η Edge σχεδιάζει αυτού του είδους το όχημα κυρίως για χρήση σε αμμώδες έδαφος και γενικότερα σε πιο ήπιας μορφής επιφάνειες, με έμφαση στις μεγάλες διαδρομές της ανάρτησης για να μπορεί να κάνει και άλματα. Όπως καταλαβαίνετε, για να προσαρμοστεί το buggy στα δικά μας τιμημένα χώματα, η ομάδα του Βαγγέλη έπρεπε να κάνει πολλές αλλαγές πάνω στα αρχικά σχέδια, όπως ανασχεδιασμό στο μπροστινό τμήμα του οχήματος, στα ψαλίδια, στην ανάρτηση, και διάφορες ενισχύσεις στο σασί. Οι όποιες σχεδιαστικές αλλαγές έγιναν, ξεκίνησαν από ένα φύλο χαρτί και με την χρήση υπολογιστή, αλλά και με τα απαραίτητα μηχανήματα όπως κουρμπαδόροι, τόρνοι και ηλεκτροκόληση κατάφεραν το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Μιας και ο Βαγγέλης προορίζει το buggy και για αγωνιστική χρήση, όλα τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι αντίστοιχα με αυτά ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου. Ο σκελετός του είναι από το ίδιο υλικό που κατασκευάζονται τα roll cage των αγωνιστικών αυτοκινήτων, αλλά με μικρότερη διάμετρο, 30mm το main chassis και 25mm όλο το υπόλοιπο. Οι διαστάσεις του είναι  3,0 μέτρα μήκος, 1,93 πλάτος, 1,57 ύψος και το συνολικό βάρος της κατασκευής φτάνει τα 600 κιλά.

Τα ψαλίδια είναι χειροποίητα και είναι και αυτά κατασκευασμένα από την Sotirchos Engineering Racing Team, όπως επίσης και τα άκρα, ενώ το μουαγιέ με το τεράστιο καρέ είναι από παλιά Porsche 911.

buggy suspensionΓια την κατασκευή δύσκολων αντικειμένων όπως τα άκρα και οι διάφορες μεταλλικές βάσεις, η ομάδα τα σχεδίασε μέσω  προγραμμάτων CAD-CAM και μετά τα έδωσε να κατασκευαστούν σε laser cut μηχανήματα. Για τα φρένα χρησιμοποιήθηκαν μπροστινές 4πίστονες δαγκάνες της Tokiko από Suzuki Hayabusa ενώ οι δίσκοι σχεδιάστηκαν από την αρχή και κατασκευάστηκαν σε laser cut. Χειροποίητο είναι και το αλουμινένιο ρεζερβουάρ ασφαλείας, έτσι ώστε να εκμεταλλευτεί όσο το δυνατόν τον περισσότερο χώρο πίσω από τον οδηγό.

Η κρεμαγιέρα του είναι κοντή με 2 στροφές από άκρη σε άκρη και είναι αγορασμένη από την Edge στην Αυστραλία, για να είναι απόλυτα ταιριαστή με το buggy και να μην παιδευόμαστε με πειραματισμούς σε έναν τομέα όπως είναι το τιμόνι.

Η πίσω ανάρτηση είναι coilover της FOX με custom ελατήρια, ενώ η μπροστά επανασχεδιάστηκε και τώρα χρησιμοποιεί coilovers της Bilstein. Οι ζάντες του είναι σιδερένιες 14in, με κατασκευασμένα κέντρα για να κουμπώνουν στο καρέ της Porsche και φορούν αγωνιστικά χωμάτινα λάστιχα της Hankook διαστάσεων 175/65/14.

 

Και τώρα, με τι θα δώσουμε ζωή στο σωληνωτό θηρίο;
buggy engine
Ο κινητήρας που φοράει είναι από μια μακαρίτισσα Suzuki Hayabusa 1.340cc του 2008, και μαζί του έχουν ξηλώσει και όλα του τα περιφερειακά όπως τροφοδοσία, σασμάν, ψυγείο λαδιού, και ηλεκτρικά. Ψυγείο νερού κατασκευάστηκε ένα πολύ μεγαλύτερο, γιατί το buggy δεν θα μπορούσε ποτέ να πετύχει την ροή του αέρα μέσα από τις κυψέλες όπως σε μια ‘busa. Οι βάσεις του κινητήρα είναι και αυτές χειροποίητες, κατασκευασμένες με έμφαση στην ευκολία στο να μπαίνει και να βγαίνει ο κινητήρας όποτε χρειαστεί.

Το σασμάν είναι κι αυτό από την Hayabusa, αλλά ο επιλογέας έχει μεταφερθεί από την δεξιά μεριά και εμπρός για να μπορεί ο οδηγός να αλλάζει ταχύτητες. Η μετάδοση της κίνησης γίνεται φυσικά στους πίσω τροχούς με αλυσίδα και γρανάζι όπως ήταν και στην μηχανή, μόνο που το πίσω γρανάζι είναι κατά πολύ μεγαλύτερο από αυτό που είχε η Busa για να κοντύνει κατά πολύ το βήμα και να μπορεί το buggy να ξεκινάει. Με τον συγκεκριμένο συνδυασμό γραναζιών και τροχών που έχει επιλεχθεί, η τελική του ταχύτητα ξεπερνάει τα 200km/h. Καλό είναι πάντως να αποφεύγεται κάτι τέτοιο σε χωματόδρομο, για ευνόητους λόγους… 

buggy interiorΤέλος η εξάτμιση είναι η Yoshimura που φόραγε η μοτοσυκλέτα, στην οποία έγιναν μερικές τροποποιήσεις για να χωρέσει, και το 4 σε 2 σε 1 χταπόδι της τυλίχτηκε και με θερμομονωτική ταινία γιατί είναι ακριβώς πίσω από την πλάτη του οδηγού και τα καλοκαίρια θα βράζει το SparcoproAdv.  

Τρελό παιχνίδι…

buggy kinisiΣτον δρόμο, ή μάλλον καλύτερα στον χωματόδρομο, το Barracuda είναι πιο διασκεδαστικό από οποιοδήποτε αυτοκίνητο. Έχει μια αρχική ελαφριά υποστροφή αλλά μόλις πατήσεις γκάζι, με οποιαδήποτε ταχύτητα και σε οποιεσδήποτε στροφές, ο υστερικός κινητήρας της Suzuki σε συνδυασμό με τις κοντές πλέον σχέσεις μετάδοσης αρπάζει τους πίσω τροχούς και ανοίγει δύο παράλληλα χαντάκια από όπου κι αν περάσει. Στην άσφαλτο με αυτά τα λάστιχα δεν μπορεί να καταφέρει και πολλά, αλλά έτσι κι αλλιώς αυτή η κατασκευή είναι σχεδιασμένη για χώμα. Ο τρόπος και η ευκολία που πήγαινε στον κακοτράχαλο χωματόδρομο που το φωτογραφίσαμε ήταν εντυπωσιακός. Από πίσω βλέπεις τέσσερις τροχούς να χοροπηδάνε πάνω κάτω, και ο κλωβός με την θέση του οδηγού να παραμένει ακλόνητος.

Μετρήσεις δεν κάναμε γιατί εκτός του ότι δεν έχουν και ιδιαίτερη σημασία, θα έπρεπε να το μεταφέρουμε μέχρι την ευθεία των μετρήσεων με το trailer και σε περίπτωση εμφάνισης της αστυνομίας, θα έπρεπε να βρούμε και μια καλή δικαιολογία για το πώς βρέθηκε αυτό το πράγμα εκεί…

 

Άξιζε τον κόπο

Η ολοκλήρωση του project πήρε περίπου 3 χρόνια στην ομάδα του Βαγγέλη, καθώς γινόταν παράλληλα με και με τις σπουδές του στην Αγγλία. Αρχικά είχε ξεκινήσει εντελώς ως hobby αλλά στην συνέχεια τους άρεσε τόσο πολύ που αποφάσισαν να δημιουργήσουν  την Sotirchos Engineering Racing Team και να αρχίσουν να ασχολούνται πιο επαγγελματικά.

Το κόστος ενός τέτοιου οχήματος είναι κάτι που επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες, όπως η ποιότητα τον υλικών που θα χρησιμοποιηθούν, ο κινητήρας, οι αναρτήσεις, τα φρένα, αλλά σε γενικές γραμμές μία τέτοια κατασκευή θα μπορούσε να ξεκινήσει από τα 10.000 ευρώ και να ξεπεράσει κατά πολύ τα 20.000 ευρώ. Γνώμη μου πάντως είναι πώς δεν χρειάζεται να ξεφύγει κανείς σε προϋπολογισμό για να κάνει το κέφι του, αρκεί να είναι πρόθυμός να εργαστεί και να αφιερώσει και μπόλικο χρόνο. Η γνώση την σήμερον ημέρα καλοί μου φίλοι, είναι κάτι που αποκτάται πάρα πολύ εύκολα. Σκεφτείτε ότι η προηγούμενη γενιά για να μάθει ακόμα και την πιο απλή πληροφορία έπρεπε να πάει σε βιβλιοθήκη και να βρει να διαβάσει τα αντίστοιχα βιβλία που μπορεί να την είχαν. Σήμερα αυτό λέγεται google search…

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • Κυβισμός: 2777cc
  • Διάμετρος x Διαδρομή:  94mm x 100mm
  • Σχέση Συμπίεσης: 17,5:1

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

 

  • Εμπρός: Bilstein coilovers
  • Πίσω: FOX coilovers

ΦΡΕΝΑ

  • Μπροστά: Δίσκοι 320mm δαγκάνες Tokiko
  • Πίσω: Δίσκοι 320mm δαγκάνες Tokiko

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • Suzuki Hayabusa εμπρός γρανάζι
  • Αλυσίδα,
  • Χειροποίητο γρανάζι στον άξονα.

 

 

 

ΤΡΟΧΟΙ

  • Ζάντες: Σιδερένιες 5jx14in
  • Λάστιχα: Hankook 175/65/14

 

Αρθρογράφος

 

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις: Η πολιτεία κοντά στον αγώνα

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις: Η πολιτεία κοντά στον αγώνα

Χαιρετισμός του Αναπληρωτή Υπουργού Αθλητισμού, Γιάννη Βρούτση, για τον Εθνικό μας αγώνα.