Suzuki Ignis 1.2 AWD 90Ps

Suzuki Ignis 1.2 AWD 90Ps

Εγώ έχω

Και μάλιστα πριν παρουσιαστεί το νέο Suzuki Ignis, είχα στο μυαλό μου ένα ακριβώς τέτοιο όχημα. Να έχει αρκετή απόσταση από το έδαφος, γιατί το αστικό δίκτυο είναι ουσιαστικά χωματόδρομοι πασαλειμμένοι με πίσσα, να είναι τετρακίνητο για τον ίδιο λόγο, να είναι πούπουλο για να έχει χαμηλή κατανάλωση, να έχει ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης για άμεση απόκριση και ζωντάνια, καλή ορατότητα, επαρκείς χώρους με θήκες για τις καθημερινές ανάγκες και να κόβει πολύ το τιμόνι του για να το στριμώχνεις παντού. Ορίστε! Ούτε παραγγελία να το είχα κάνει.

 

Εργαλείο!

Όντως εργαλείο και μάλιστα πολυεργαλείο, σαν ελβετικός σουγιάς. Είναι τόσα πολλά τα πλεονεκτήματά του, που ακόμα και η εξωτερική του εμφάνιση, που κάποιους μπορεί να τους «ξινίσει» (προσωπικά μου αρέσει περισσότερο απ’ όσο θα έπρεπε...), θα μπορούσε να συγχωρεθεί μόνο και μόνο για τις υπόλοιπες αρετές του. Καταρχάς να τονίσω ότι με το νέο Ignis έκανα προσωπικό ρεκόρ κατανάλωσης, αφού πρώτη φορά κατάφερα -σε εντός πόλης χρήση- να πέσω κάτω από τα 6lt/100km και μάλιστα με τετρακίνητο. Αυτό φυσικά οφείλεται στο χαμηλό βάρος του, που είναι περίπου 900kg και στις δικίνητες εκδόσεις ακόμα χαμηλότερο. Μάλιστα -όπως πάντα- χωρίς να προσέχω και χωρίς να παρακολουθώ το δείκτη κατά τη διάρκεια της μίας εβδομάδας που το είχα, απλώς το κοίταξα λίγο πριν το επιστρέψω και συγκινήθηκα με το 5,8lt/100km! Οι διαστάσεις του είναι 3.700mm μήκος, 1.690mm πλάτος και 1.600mm ύψος, αλλά φιλοξενεί με άνεση τέσσερις ενήλικες, ειδικά στην πλούσια έκδοση με τα πίσω συρόμενα καθίσματα. Το πορτ μπαγκάζ του έχει χωρητικότητα 267lt στη δικίνητη έκδοση και 227lt στην τετρακίνητη. Το ταμπλό έχει σωστή εργονομία, μια χαρά για την τιμή του υλικά και ωραίο σχεδιασμό, αλλά η θέση οδήγησης ίσως προβληματίσει τους πιο ψηλούς, αφού το τιμόνι δεν ρυθμίζεται μέσα έξω. Ο εξοπλισμός της πλούσιας έκδοσης GLX είναι πλήρης με αυτόματο κλιματισμό, cruise control, σύστημα ειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας και υποβοήθησης φρεναρίσματος. Το σύστημα infotainment προσφέρει συνδεσιμότητα μέσω Bluetooth ή καλωδίου USB, κάμερα οπισθοπορείας και συμβατότητα με Android Auto, Apple CarPlay και Mirrorlink. Η ανάλυση της κάμερας πάντως θα μπορούσε να είναι καλύτερη.

 

Οδηγικά

Οδηγικά πρόκειται για ένα πολύ ενδιαφέρον αυτοκινητάκι, που δεν βάζει φυσικά φωτιά στο δρόμο, αλλά με την αμεσότητα και την απόκριση, που του δίνει ο ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος κινητήρας 1,2lt με τα 90Ps, έχει το πλεονέκτημα της ευελιξίας και της ζωντάνιας μέσα στην πόλη. Η τετρακίνηση του επιτρέπει να ξεκινάει πάντα άμεσα και να περνάει τα στενά και τις διασταυρώσεις ανεξαρτήτως πρόσφυσης και μάλιστα του δίνει και εκτός δρόμου ικανότητες, μεγαλύτερες από αυτές ενός απλού τετρακίνητου, όπως διαπιστώσαμε σε μία χωμάτινη αλάνα που χρησιμοποιούμε ως mini πεδίο δοκιμών. Εκεί ανέβηκε σε μία ανηφόρα με πολύ μεγάλη κλίση με την πρώτη, σαν να ήταν Jimny, άρα σε απλό χωματόδρομο ή σε χιόνια είναι σίγουρα αρκετό. Εκεί που θα το εκτιμήσεις περισσότερο είναι σε βρεγμένη ανηφόρα, όπου τα μπροστοκίνητα δεινοπαθούν. Το μόνο μειονέκτημά του είναι ο πίσω άξονας, που, ενώ βοηθά στις εκτός δρόμου διαδρομές διατηρώντας σταθερή την απόσταση από το έδαφος, εντός δρόμου έχει περισσότερες αναπηδήσεις. Η οδική συμπεριφορά του είναι πολύ καλή, με ρυθμίσιμη ουρά στο άφημα του γκαζιού, που το κάνει αρκετά διασκεδαστικό, χωρίς όμως να επιτρέπει στο σύστημα ευστάθειας να γίνει επικίνδυνο για τον κατά λάθος drifter. Αν θα είχαμε ένα παράπονο, αυτό θα ήταν από τα φρένα που κουράζονται εύκολα και χάνουν σε απόδοση και αίσθηση. Γενικά, πρόκειται για άλλο ένα αυτοκίνητο που αξίζει τα λεφτά του μέχρι το τελευταίο ευρώ, όπως άλλωστε μας έχει πλέον συνηθίσει η Suzuki και καλά θα κάνουν να την ακολουθήσουν και άλλοι. 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Τιμή Βασικής έκδοσης: €11.530

Τιμή έκδοσης δοκιμής: 15.780

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 

•Κυβισμός: 1.242cc

•Διάμετρος x Διαδρομή: 73mm x 74,2mm

•Σχέση Συμπίεσης: 12,5:1

•Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός

•Βάρος (kg): 905

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

•Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης

•Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας

 ΦΡΕΝΑ

•Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

•Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

•Κίνηση: Στους τέσσερις τροχούς

•Κιβώτιο: Χειροκίνητο 5 σχέσεων

•Διαφορικά: Ελεύθερα

  

ΤΡΟΧΟΙ 

•Ζάντες: 5,5J x 16in

•Ελαστικά: 175/60 R16

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

• Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm):90/6.000

•Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 12,2/4.400

•0-100km/h (sec): 11,9

•Τελική Ταχύτητα (km/h): 165

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

•C02 (gr/km):       114

 

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

•Ονομαστική (lt/100km):  5,0

•Δοκιμής (lt/100km):    5,8 

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC   

0-60                 4,46

0-80                 6,75    

0-100               10,37

0-120               14,47

0-140               21,56

0-160               29,90

 

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC   

50-80               5,64

80-110             6,31

           

4η

KM/H             SEC
80-110             11,76

100-140           16,74  

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

M        SEC    @        KM/H

18        2,71     @        44,35

60        5,40     @        68,49

100      7,29     @        82,65

200      11,14   @        103,95

400      17,25   @        128,72

 

 

Αρθρογράφος

 

Λίγο πριν το Golf GTI Mk8, αναδρομή στις επτά πρώτες γενιές Golf GTI

Λίγο πριν το Golf GTI Mk8, αναδρομή στις επτά πρώτες γενιές Golf GTI

Η όγδοη γενιά του Golf GTI οφείλει μεγάλο ποσοστό της λάμψης της σε ένα εξίσου ένδοξο παρελθόν. Η έκδοση GTI έχει γράψει το δικό της κεφάλαιο στην ιστ...