Suzuki SX4 Scross 1,6DDIS ALLGRIP 120PS

Suzuki SX4 Scross 1,6DDIS ALLGRIP 120PS

Όλα στη μέση

Πραγματικά, αυτό το αυτοκίνητο τα έχει όλα μοιρασμένα δίκαια. Δεν είναι ούτε μικρό, ούτε μεγάλο, ούτε ψηλό, ούτε χαμηλό, ούτε ακριβό, ούτε φτηνό, ούτε όμορφο, ούτε άσχημο. Από όποια μεριά και να το πιάσεις, είναι ένα δίκαιο και τίμιο αυτοκίνητο, όπως πλέον συμβαίνει και με τα περισσότερα μοντέλα της Suzuki, που, με αξιόλογες και οικονομικές προτάσεις, προσωπικά πιστεύω ότι είναι αυτή τη στιγμή η καλύτερη φίρμα για την ελληνική αγορά. Όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά συνθέτουν ένα αυτοκίνητο που, αν θέλεις ένα οικογενειακό τετρακίνητο αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου, με εκτός δρόμου δυνατότητες και χαμηλή κατανάλωση, δεν μπορώ να σκεφτώ κάτι καλύτερο. Ο diesel των 120Psέχει πολύ μικρό lag και ταυτόχρονα έχει αφήσει πίσω αρκετή από την τραχιά αίσθηση, κυρίως λόγω βάσεων και αναβαθμισμένης ηχομόνωσης, σε σχέση με το προηγούμενο S-Cross. Τα υλικά στο εσωτερικό και η εργονομία είναι σε ικανοποιητικό επίπεδο, με σοβαρό χαρακτήρα και χωρίς περιττούς μοντερνισμούς, που στην πραγματικότητα είναι και κουτοί (ποιος ο λόγος να είναι οι οθόνες έξω από το ταμπλό και πίσω τους να μην μπορεί να μπει φυσικά τίποτα, δεν κατάλαβα ποτέ). Αυτό το σοβαρό και μετρημένο στυλ διατηρείται βεβαίως και στην εξωτερική του εμφάνιση, κάτι που μπορεί να μην εντυπωσιάζει κανέναν, αλλά συνήθως αυτά τα αυτοκίνητα αντέχουν περισσότερο στο χρόνο, σε αντίθεση με κάποια που μοιάζουν μοντέρνα στην αρχή και μετά από 2-3 χρόνια, που τα συνηθίζεις, τα βαριέσαι. Η κατανάλωσή του είναι μία ευχάριστη έκπληξη, που με κανονική προς το απρόσεκτη οδήγηση δεν πέρασε τα 6lt/100km, μία τιμή πολύ καλή για το μέγεθος και το βάρος του αυτοκινήτου. Έχει μήκος 4.300mm, πλάτος 1.765mm, ύψος 1.575mm και μεταξόνιο που φτάνει τα 2.600mm. Έχει δηλαδή διαστάσεις μικρομεσαίου hatchback, αλλά προσφέρει σημαντικά καλύτερους χώρους λόγω ύψους, καθώς και χώρο αποσκευών που φτάνει τα 430lt. Τα 1.335kg βάρους είναι πολύ καλά για τετρακίνητο diesel αυτών των διαστάσεων με εμφανή αποτελέσματα και στην οδική του συμπεριφορά. Όταν το πιέσεις στην άσφαλτο, υποστρέφει προοδευτικά, γέρνει λίγο παραπάνω σε σχέση με ένα hatchback, αλλά προβλέψιμα, δίνοντας πολύ χρόνο στον οδηγό να διορθώνει την τροχιά του. Η τετρακίνηση δίνει το πλεονέκτημα της άφθονης πρόσφυσης, με δυνατότητες μάλιστα επιλογής ανάλογα με τις συνθήκες. Αυτό γίνεται μέσω του συστήματος τετρακίνησης Allgrip, που προσφέρει 4 επιλογές. Auto, που εμπλέκει την τετρακίνηση μόνο όταν χρειάζεται, Sport, που βελτιώνει τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε γρήγορες διαδρομές, ενώ αλλάζει και την απόκριση του κινητήρα, Snow, επιλογή στην οποία είναι μόνιμα τετρακίνητο και Lock, που κλειδώνει το συνεκτικό συμπλέκτη και γίνεται «κάρο» για να ξεκολλήσει από κάποιο εμπόδιο ή να βγάλει μία βάρκα από την γλίστρα.  Όλα αυτά σε συνδυασμό με την καλή ποιότητα κύλισης και την άνεση στην πόλη και στο ταξίδι το καθιστούν πραγματικά τη χρυσή τομή της κατηγορίας του και όχι μόνο.       

 
SX4 S-Cross 1.0BoosterJet

Γι’ αυτούς που ενδιαφέρονται κυρίως για μετακίνηση στην πόλη και για ελαφριά εκτός δρόμου χρήση, που δεν απαιτεί τετρακίνηση, αλλά και για μια πιο οικονομική λύση υπάρχει και η δικίνητη έκδοση με τον τρικύλινδρο BoosterJet βενζινοκινητήρα του 1lt, με αρχική τιμή 15.770 ευρώ, η οποία προσφέρει τα ίδια πλεονεκτήματα πλην αυτού της τετρακίνησης, με κατανάλωση που δεν ξεπέρασε -κατά τη δοκιμή της- τα 6,7lt/100km και αρκετά «ζωντανές» επιδόσεις, προσφέροντας ένα πολύ ανταγωνιστικό σύνολο πόλης, ίσως μάλιστα και πιο ταιριαστό για τη χώρα μας από το diesel. Με το πλεονέκτημα του χαμηλότερου βάρους και της μαλακής ανάρτησης, προσφέρει μία ξέγνοιαστη μετακίνηση στο αστικό κακοτράχαλο δίκτυο, όπου μπορείς απλά να κινείσαι χωρίς να σκανάρεις συνέχεια το δρόμο για λακκούβες και σαμαράκια, αφήνοντας το μεγάλο ύψος και τη μαλακή ανάρτηση να τα υποστούν.   

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 

•Κυβισμός: 1.598cc

•Διάμετρος x Διαδρομή: 79,5mm x 80,5mm

•Σχέση Συμπίεσης: 16,5:1

•Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης 

•Βάρος (kg): 1.335

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

•Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός

•Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας

 ΦΡΕΝΑ

•Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι  με μονοπίστονες δαγκάνες

•Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι  με μονοπίστονες δαγκάνες

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

•Κίνηση: Στους τέσσερις τροχούς

•Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων

•Διαφορικά: Ελεύθερα

  

ΤΡΟΧΟΙ 

•Ζάντες: 6,5J x 17in

•Ελαστικά: 215/55 R17

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

•Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm):120/3.750

•Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 32/ 1.750

•0-100km/h (sec): 13,0

•Τελική Ταχύτητα (km/h): 175

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

  • C02 (gr/km):       114

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

  • Ονομαστική (lt/100km):  4,4
  • Δοκιμής (lt/100km):    5,9

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC   

0-60                 5,58

0-80                 8,75    

0-100               12,46

0-120               17,72

0-140               26,29

0-160               42,67

 

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC   

50-80               3,25

80-110             4,31

           

4η

KM/H             SEC
80-110             5,30

100-140           9,55    

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

 Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        3,01     @        40,15

60        5,92     @        62,73

100      7,97     @        77,25

200      12,09   @        98,05

400      18,54   @        122,29

 

 

Αρθρογράφος

 

Όταν η Abarth δημιουργούσε το μικρότερο supercar του κόσμου

Όταν η Abarth δημιουργούσε το μικρότερο supercar του κόσμου

Με ένα πολύ ιδιαίτερο μοντέλο η Abarth ξεπέρασε κάθε προσδοκία. Αυτή είναι η ιστορία του Abarth 695 biposto, του μικρότερου supercar στον κόσμο.