Suzuki Vitara 1.0BoosterJet 112Ps

Suzuki Vitara 1.0BoosterJet 112Ps

Μόλις πέρυσι, το Vitara συμπλήρωσε 30 χρόνια παρουσίας στις εκτός δρόμου διαδρομές και στα χέρια μας έχουμε την τέταρτη γενιά που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2015. Στα τέλη του 2018 δέχθηκε μία ήπια ανανέωση με αλλαγές στο αμάξωμα, τα μηχανικά σύνολα και τα επίπεδα εξοπλισμού. Έχοντας ήδη αφήσει πίσω το πλαίσιο τύπου σκάλας, χρησιμοποιεί αυτοφερόμενο σασί, με αποτέλεσμα να είναι πολύ πιο άνετο και πολιτισμένο στις εντός δρόμου διαδρομές. Αυτό βέβαια επηρεάζει τις εκτός δρόμου δυνατότητες, αλλά αυτό είναι κάτι που δεν θα προβληματίσει το μέσο οδηγό που θα το επιλέξει ως όχημα μετακίνησης.

Τι άλλαξε λοιπόν?

Εξωτερικά έχουμε νέους προφυλακτήρες, καινούργια μάσκα εμπρός και ανασχεδιασμένα πίσω φώτα τεχνολογίας LED. Στο εσωτερικό συναντάμε νέο πίνακα οργάνων με οθόνη 4,2in για τον υπολογιστή ταξιδιού και τις ενδείξεις των ηλεκτρικών βοηθημάτων. Η οθόνη 7in παρέμεινε η ίδια, οι επενδύσεις όμως των θυρών είναι νέες. Στο θέμα των κινητήρων, τώρα, το SuzukiVitara εξοπλίζεται με το γνωστό τρικύλινδρο BoosterJet των 1.0lt που αποδίδει 112Ps και με τον τετρακύλινδρο 1.4lt που αποδίδει 140Ps. Η έκδοση που δοκιμάσαμε είχε τον μικρό τρικύλινδρο και συνδυαζόταν με χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων, ενώ η κίνηση μεταδίδεται στους μπροστά τροχούς. Πέραν αυτών, υπάρχει διαθέσιμο και αυτόματο κιβώτιο, καθώς και επιλογή για κίνηση σε όλους τους τροχούς, με το σύστημα AllGrip.

Άνεση!

Το εσωτερικό έχει μεγάλους και άνετους χώρους για τέσσερις επιβάτες, με τα υλικά κατασκευής να είναι αρκετά καλής ποιότητας και με το πάνω μέρος του ταμπλό να καλύπτεται πλέον από μαλακό πλαστικό. Ο εξοπλισμός είναι ιδιαίτερα πλούσιος και, παρά το λιτό της εμφάνισης του εσωτερικού, παρέχει ευκολίες και ανέσεις, όπως cruise control, hill hold, έλεγχο πίεσης ελαστικών, κάμερα οπισθοπορείας, επτά αερόσακους και αρκετά ακόμα. Ο χώρος αποσκευών που φτάνει τα 375lt έχει ορθογώνιο σχήμα και βοηθάει στο να γεμίσει εύκολα, ενώ κυμαίνεται στο μέσο όρο της κατηγορίας.

Τρικύλινδρος και θαυματουργός

Αν δεν σου πει κανείς ότι το Vitara που οδηγείς έχει έναν τρικύλινδρο κινητήρα, με μόλις 998cc, δεν θα το καταλάβεις! Ο κινητήρας είναι ζωντανός ακόμα και από τις χαμηλές στροφές και ανεβάζει στροφές πρόθυμα, χωρίς να κομπιάζει. Ο κινητήρας, με κωδικό K10C-DITC, χρησιμοποιεί άμεσο ψεκασμό και ένα turbo της IHI, το οποίο σηκώνει μέχρι 1bar πίεσης και κάνει τον κινητήρα να αποδίδει 112Ps στις 5.500rpm και 17,3kgm ροπής από τις 2.000rpm μέχρι και τις 3.500rpm. Παρά την τρικύλινδρη αρχιτεκτονική, ο κινητήρας του Vitara έχει πολιτισμένη λειτουργία, χωρίς κραδασμούς, κάτι που οφείλεται στις μαλακές βάσεις του κινητήρα και στην καλή μόνωση της καμπίνας. Η κατανάλωση κυμαίνεται σε πολύ καλά επίπεδα, δεδομένου τόσο του κυβισμού του κινητήρα, όσο και του όγκου του Vitara. Με φυσιολογική οδήγηση, η μέση τιμή που πετύχαμε έφτασε τα 7,2lt/100km.

Είναι άνετο!

Το Suzuki Vitara κινείται με άνεση. Οι αναρτήσεις έχουν μαλακή ρύθμιση, που μπορεί να αφήνουν το αμάξωμα να παίρνει αισθητές κλίσεις στις στροφές, οι οποίες όμως δεν θα σε προβληματίζουν ή θα σε τρομάξουν. Φιλτράρει εξαιρετικά κάθε κακοτεχνία του δρόμου, με αρωγό το 55άρι προφίλ των ελαστικών. Τα καθίσματα είναι άνετα, αν και θα ήθελα λίγο καλύτερη πλευρική στήριξη. Αυτό που θα εκτιμήσει κανείς είναι η εργονομία των διαφόρων διακοπτών και τα χειριστήρια. Ο κινητήρας είναι πάντα διαθέσιμος και συνεργάζεται άψογα με το 5άρι κιβώτιο, αν και η αλήθεια είναι ότι μια έκτη σχέση θα ήταν καλοδεχούμενη. Το τιμόνι έχει αρκετά καλή αίσθηση και σου δίνει να καταλάβεις τι γίνεται στο δρόμο. Παρά τον όγκο του, το Vitara δεν έχει θέμα στο να κινηθεί με άνεση μέσα στην πόλη, ενώ παρά το γεγονός ότι έχει τόσο μικρό κινητήρα, μπορεί να ταξιδέψει και σε εθνικό δίκτυο, αλλά και σε δρόμους με περισσότερες στροφές. Οι εκτός δρόμου δυνατότητές του περιορίζονται στο να το οδηγήσει κανείς με άνεση σε χωματόδρομο, χωρίς φυσικά να έχει τις απαιτήσεις που θα είχε από ένα τετρακίνητο όχημα. Έτσι και αλλιώς κάποιος που θέλει καθαρά εκτός δρόμου οδήγηση, θα προτιμήσει είτε το τετρακίνητο Vitara είτε το νέο Jimny.

Καλός αντίπαλος!

Το Suzuki Vitara είναι ένα αξιόλογο σύνολο που ακόμα και με τον μικρό, τρικύλινδρο κινητήρα και την κίνηση στους μπροστά τροχούς μπορεί να τα βγάλει πέρα σχεδόν σε κάθε είδους απαίτηση που θα έχει ο ιδιοκτήτης του. Είναι αξιόπιστο, εξοπλίζεται με αποδοτικούς κινητήρες και έχει πολύ καλά επίπεδα εξοπλισμού, αποτελώντας μια άκρως ενδιαφέρουσα λύση για καθημερινό όχημα.

Μας άρεσε (+)

Απόδοση Κινητήρα

Τιμή

Επίπεδα εξοπλισμού

Άνετη ανάρτηση

Δεν μας άρεσε (-)

Μέτρια στήριξη καθισμάτων

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ SUZUKI VITARA 1.0 BOOSTERJET FWD 112PS

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ 1.0 112Ps FWD GL: €15.990

ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ ΔΟΚΙΜΗΣ 1.0 112Ps FWD GL+: €16.990

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • Κυβισμός: 998cc
  • Διάμετρος x Διαδρομή:  73mm x 79,5mm
  • Τρικύλινδρος σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες/κύλινδρο
  • Σχέση Συμπίεσης: 10:1
  • Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός υπερσυμπιεστής καυσαερίων
  • Βάρος (kg): 1.085

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • Εμπρός: Γόνατα McPherson, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
  • Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας, ράβδος στρέψης, αμορτισέρ αερίου

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ KATAΣΚΕΥΑΣΤΗ

  • Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm): 112/ 5.500
  • Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)17,3/ 2.000-3.500
  • 0-100km/h (sec): 11,5sec
  • Τελική Ταχύτητα (km/h): 180
  • ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 (gr/km):      121
  • ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ Ονομαστική (lt/100km):  5,3
  • Δοκιμής (lt/100km):    7,2

ΦΡΕΝΑ

  • Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
  • Πίσω: Δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

ΤΡΟΧΟΙ

  • Ζάντες: 6,5Jx17in
  • Ελαστικά: 215/55

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • Κίνηση: Εμπρός
  • Κιβώτιο: Χειροκίνητο πέντε σχέσεων   

 

Αρθρογράφος

 

KIA Picanto 1.2 GT-Line Auto 84Ps

KIA Picanto 1.2 GT-Line Auto 84Ps

Το KIA Picanto GT-Line είναι μία από τις καλύτερες επιλογές για αυτοκίνητο πόλης, αρκεί να μην το επιλέξετε με το αυτόματο κιβώτιο.