Advertisement

 

Tech Corner Peugeot 208 MY2015

Tech Corner Peugeot 208 MY2015

Fresh & Modern

Ανανεωμένο σχεδιαστικά, με νέα επιπρόσθετα «πακέτα» εξωτερικής εξατομίκευσης, το νέο Peugeot 208 ενισχύει τη δυναμική και σπορτίφ προσωπικότητά του, με την νέα, μεγαλύτερη μάσκα, τους επιπλέον αεραγωγούς, τα νίκελ διακοσμητικά φιλέτα στον εμπρός προφυλακτήρα, τα LED φωτιστικά σώματα μπροστά και πίσω και τις νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου. Στην ήδη πλούσια παλέτα χρωμάτων του Peugeot 208, έρχεται να προστεθεί το μεταλλικό πορτοκαλί Orange Power, προσφέροντας έτσι 13 συνολικά εναλλακτικές αποχρώσεις αμαξώματος. Στην γκάμα εκδόσεων του νέου Peugeot 208, έρχεται να προστεθεί η έκδοση GT Line, δανειζόμενη στοιχεία εξοπλισμού του κορυφαίου 208 GTi, όπως οι τροχοί 17in, οι μαύροι καθρέπτες, το τιμόνι, τα καθίσματα και τα αλουμινένια πεντάλ. Η έκδοση GT Line θα προσφέρεται στο 3θυρο και 5θυρο αμάξωμα, συνδυαστικά με τους νέους Pure Tech κινητήρες βενζίνης, αλλά και τους προηγμένους BlueHDi κινητήρες πετρελαίου.   

Personalized & UrbanFriendly

196 tech corner peugeot 208 1Στο εσωτερικό του ανανεωμένου Peugeot 208, το Peugeot i-Cockpit έχει να επιδείξει το compact -σήμα κατατεθέν- τριάκτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, τον σύγχρονο πίνακα οργάνων με τον λευκό φωτισμό και την οθόνη αφής 7in (η οποία εξοπλίζει το 80% των συνολικά πωληθέντων Peugeot 208 από την ημερομηνία διάθεσης του). Το ταμπλό, αναλόγως της έκδοσης, έχει αναβαθμιστεί αισθητικά με την προσθήκη υφασμάτινης ή δερμάτινης επένδυσης, ενώ στις εκδόσεις με πανοραμική οροφή, έχει προστεθεί εσωτερικός γαλάζιος φωτισμός LED. Η ασφάλεια και η ευκολία κίνησης εντός πόλης με το Peugeot 208, ενισχύεται χάρη στα συστήματα Active City Brake (φρενάρισμα με την ανίχνευση πιθανού κινδύνου πρόσκρουσης), Reversing Camera (κάμερα οπισθοπορείας), Park Assist (ημιαυτοματοποιημένο παρκάρισμα) και MirrorScreen. Το τελευταίο επιτρέπει την σύνδεση smartphones και την απεικόνιση των λειτουργιών τους στην κεντρική οθόνη 7in του αυτοκινήτου όσο αυτό βρίσκεται ακινητοποιημένο, επιτρέποντας εν κινήσει την προσβασιμότητα σε λειτουργίες navigation και infotainment.         

Responsive & Sportier

196 tech corner peugeot 208 2Η ανανέωση του Peugeot 208 συνοδεύεται από την τοποθέτηση σε αυτό του νέου Pure Tech 1.2 S&S (Start&Stop) κινητήρα βενζίνης απόδοσης 110Ps, προδιαγραφών Euro 6.1, που ισχύουν στην Ευρώπη από τον Σεπτέμβριο του 2015, καθώς και των νέων 1.6 BlueHDi κινητήρων πετρελαίου απόδοσης 75Ps, 100Ps και 120Ps.  Οι νέοι 3κύλινδροι EB Turbo PureTech 1.2lt κινητήρες, αντικαθιστώντας τους σημερινούς 4κύλινδρους, θα μειώσουν τις εκπομπές ρύπων CO2 κατά 18%, προσφέροντας ταυτόχρονα καθαρή οδηγική απόλαυση χάρη στην πλούσια ροπή τους στις χαμηλομεσαίες rpm. Ο κινητήρας PureTech 1,2lt βραβεύτηκε ως ο κορυφαίος κινητήρας στην κατηγορία 1,0 έως 1,4lt στον θεσμό International Engine of the Year 2015. Ο μεταβλητός χρονισμός των βαλβίδων εισαγωγής/εξαγωγής, τα κεντρικά τοποθετημένα μπέκ 5 οπών, ο άμεσος ψεκασμός, το pattern και η υψηλή πίεση (200bar) έγχυσης καυσίμου, η διαχείριση των φάσεων ψεκασμών (έως και 3 ανά κύλινδρο) και η εξιδανίκευση της εσωτερικής αεροδυναμικής του θαλάμου καύσης, έχουν σαν αποτέλεσμα την βέλτιστη δυνατή καύση. Η χρήση της τεχνολογίας επίστρωσης DLC (Diamond Like Carbon) στους πείρους και τα ελατήρια των πιστονιών, καθώς και στα κοκοράκια των βαλβίδων, ο εμβαπτιζόμενος σε λάδι ιμάντας χρονισμού και ο ηλεκτρονικός έλεγχος της αντλίας λαδιού, έχουν εξασφαλίσει την μείωση των τριβών κατά 30% και την επίτευξη της ιδανικής λίπανσης αναλόγως των συνθηκών. Χρησιμοποιώντας νέας τεχνολογίας turbo χαμηλής αδράνειας και μεγάλης ευστροφίας (240.000 rpm), με maximum πίεση υπερπλήρωσης 1,4bar, οι νέοι EB Turbo PureTech κινητήρες αποδίδουν το 95% της ροπής τους στο φάσμα 1.500-3.500 rpm, επιτυγχάνοντας ταυτόχρονα 18% μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών CO2. Στις υπερτροφοδοτούμενες εκδόσεις, ο στρόφαλος είναι κατασκευασμένος από υψηλής αντοχής ατσάλι, το ίδιο και οι ενισχυμένες μπιέλες. Ενισχυμένα είναι επίσης και τα μέταλλα στροφάλου και μπιελών. Νέες μέθοδοι χύτευσης (investment casting), σε συνδυασμό με την ενσωμάτωση της πολλαπλής εξαγωγής στην αλουμινένεια κυλινδροκεφαλή, επιτρέπουν την περαιτέρω εξοικονόμηση βάρους. Με σκοπό την μέγιστη δυνατή απόδοση, ο τριοδικός καταλύτης βρίσκεται τοποθετημένος ακριβώς μετά τον υπερσυμπιεστή και εξοπλίζεται με δυο αισθητήρες λάμδα. Επιπλέον, με την χρήση της τεχνολογίας Split Cooling, τα κυκλώματα ψύξης της κυλινδροκεφαλής και του μπλόκ, διαχωρίζονται στην φάση κρύας εκκίνησης του κινητήρα, με σκοπό αυτός να φτάσει γρηγορότερα σε θερμοκρασία λειτουργίας. Έτσι, μειώνεται ο χρόνος κατά τον οποίο ο κινητήρας δουλεύει κρύος (παράγοντας υψηλές εκπομπές CO2), ενώ παράλληλα θερμαίνεται γρηγορότερα και η καμπίνα των επιβατών. Οι νέοι, 3κύλινδροι, EB Turbo PureTech 1.2lt κινητήρες είναι πολύ πιο compact σε διαστάσεις, έχοντας κερδίσει 100mm σε πλάτος και 70mm σε ύψος, συμπεριλαμβανομένων των περιφερειακών τους. Την ίδια στιγμή, μοιράζονται το 40% των εξαρτημάτων τους με την αντίστοιχη ατμοσφαιρική έκδοση, είναι σύμφωνοι με τις νόρμες εκπομπών ρύπων Euro 6.1 και έχουν δοκιμαστεί με περισσότερες από 25.000 ώρες λειτουργίας στον πάγκο και περισσότερα από 1,6 εκατομμύρια χιλιόμετρα δοκιμών στον δρόμο.

Νέες εκδόσεις Peugeot 208 GTi

196 tech corner peugeot 208 3Παράλληλα με το “φρεσκάρισμα” της γκάμας του 208, η Peugeot ανανεώνει και το κορυφαίο 208 GTi με δύο νέες εκδόσεις η μία εκ των οποίων βασίζεται στην επετειακή έκδοση 30th Anniversary Edition. Η έκδοση Style GTi by Peugeot Sport αποδίδει πλέον 208Ps, ενώ αλλαγές έχουν γίνει στην ανάρτηση και το σύστημα διεύθυνσης, στην μετάδοση συναντάμε ένα Torsen διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, τα φρένα φέρουν την υπογραφή της Brembo με 4πίστονες δαγκάνες μπροστά και αεριζόμενους δίσκους 330mm, ενώ τα μετατρόχια έχουν φαρδύνει και οι τροχοί είναι 18in με ειδικά εξελιγμένα από την Peugeot Sport, Michelin Pilot Super Sport ελαστικά! Έχοντας ψηφιστεί ως International Engine of the Year για 8η συνεχόμενη χρονιά (από το 2007 μέχρι και το 2014), ο 1.6 THP «μοιράζεται» αυτή του την διάκριση με την έκδοση των 270Ps, που έχει επιπλέον βραβευτεί ως ο δυνατότερος 1.600άρης υπερτροφοδοτούμενος παραγωγής, με απόδοση που αγγίζει τα 170Ps/lt! Εκπέμποντας 125g/km CO2 αναλόγως της εφαρμογής του, ο 1.6 THP είναι ταυτόχρονα ο φιλικότερος προς το περιβάλλον, όσον αφορά τις εκπομπές ρύπων στα αντίστοιχα segments.  

Eco Friendly & Record Making BlueHDi range…

Ήδη από τα τέλη του 2013, η ανανεωμένη γκάμα πετρελαιοκινητήρων BlueHDi της Peugeot, έχει να επιδείξει την αποτελεσματικότερη τεχνολογία μείωσης εκπομπών ρύπων στην αγορά. Πρόσφατα, στις εκδόσεις των 100Ps και 120Ps του 1.6 BlueHDi, ήρθε να προστεθεί αυτή των 75Ps, ενισχύοντας το ανανεωμένο Peugeot 208, που τώρα εντάσσεται στα 12 μοντέλα της γκάμας της Γαλλικής φίρμας που θεωρούνται «best in class» με κριτήριο την χωρητικότητα των κινητήρων τους, την απόδοση και τις εκπομπές ρύπων που κυμαίνονται από 79-112g/km. Αποδεδειγμένα, η μετατροπή με την χρήση καταλύτη των νιτριδίων του αζώτου (NOx) σε N2 και H2O, διαδικασία γνωστή και ως SCR (Selective Catalytic Reduction), είναι η πιο αποδοτική After-Treatment Technology σε κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η Peugeot καινοτομεί, τοποθετώντας στους BlueHDi κινητήρες πετρελαίου της, τον καταλύτη πριν το φίλτρο σωματιδίων (FAP-particulate filter), πετυχαίνοντας έτσι την μείωση των εκπομπών NOx έως και 90%, αφαιρώντας ταυτόχρονα και το 99,9% των μικροσωματιδίων! Η ικανότητα «αναγέννησης» του φίλτρου σωματιδίων (FAP) της Peugeot σε σημαντικά χαμηλότερες θερμοκρασίες, επιτρέπει την τοποθέτηση του καταλύτη πριν από αυτό. Η παραγωγή σημαντικά χαμηλότερων εκπομπών CO2, συνοδεύεται από μείωση της κατανάλωσης καυσίμου έως και 4% συγκρινόμενη με αυτήν αντίστοιχων κινητήρων προδιαγραφών Euro 5. Το ανανεωμένο Peugeot 208 με τον κινητήρα 1.6 BlueHDi 100 S&S (Start&Stop) είναι ο νέος κάτοχος του Long Distance Consumption Record, επικυρωμένο από τον Γαλλικό φορέα UTAC (Union Technique de l'Automobile, du motocycle et du Cycle). Το νέο ρεκόρ πραγματοποιήθηκε τον Απρίλιο, με ένα Peugeot 208, το οποίο διατέθηκε από επίσημο dealer του Γαλλικού δικτύου της Peugeot και το οποίο με την χρήση ελαστικώνMichelin Energy Saver +διένυσε στην πίστα Belchamp 2.152km με 43lt πετρελαίου (μέση κατανάλωση 2lt/100km)! Η επίτευξη του νέου ρεκόρ ήρθε μετά από 38 ώρες οδήγησης από έμπειρους οδηγούς, που εναλλάσσονταν ανά 3-4 ώρες.   

Challenge taken up, challenge won!

 

Αρθρογράφος