Toyota Celica RB25 290PS

Toyota Celica RB25 290PS

...στο Drag Battle στη Θήβα...

«Στον αριστερό διάδρομο, με το νούμερο 140, η Celica του Κωνσταντίνου Τσοκανή με μοτέρ από Skyline…» εκφωνεί ο Στάθης Παπαργυρόπουλος και... όχι, δεν κάνει λάθος! Ένα burnout και μια εκκίνηση με πολύ σπινάρισμα αργότερα, το Celica «γράφει» 18m σε 2,219sec, 200m σε 8,867sec και 400άρι σε 13,56sec με ταχύτητα εξόδου 168,06km/h. Μα πώς και γιατί?

Αστικός θρύλος...

...έχει καταντήσει το Celica και ο Κώστα στο Μελισσοχώρι και στα γύρω χωριά της Θήβας όπου και ξεσηκώνουν κόσμο στο πέρασμα τους. Η φήμη τους προηγείται, ειδικά μετά τις εμφανίσεις τους σε διάφορα Drift events και προσφάτως στο Drag Battle της Κοπαϊδας στην Κλάση 14. Το ρετρό και διαχρονικά σαγηνευτικό παρουσιαστικό της πρώτης γενιάς Celica είναι από μόνο του άμεσα αναγνωρίσιμο, ενώ μετά τις -ασύλληπτα εκτεταμένες- επεμβάσεις του Κώστα, η λευκή Celica προκαλεί και εξιτάρει στο πέρασμα της, όχι μόνο οπτικά αλλά και... ακουστικά! Η ιστορία θέλει την Celica έξω από έναν φανοποιό της περιοχής, με τον Κώστα να την έχει εντοπίσει και να την «πολιορκεί» σθεναρά για πολύ καιρό. Μέχρι που άπαντες ενέδωσαν και η Celica έγινε δικιά του. Επόμενο βήμα -βάσει καλά προμελετημένου σχεδίου- η τοποθέτηση ενός «μεγάλου» μοτέρ, ιδανικά ενός της οικογένειας Toyota. Άρα? Όταν μιλάς για μεγάλο και δυνατό μοτέρ Toyota, τότε δίχως άλλο, μιλάς είτε για 1JZ είτε για 2JZ. Κάποιοι υποψήφιοι «συγγενείς δωρητές», ξέφευγαν πολύ από το budget του Κώστα, μέχρι την στιγμή που το αντίπαλο εξακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο Ιαπωνικό δέος -βλέπε Nissan RB25DET- κάνει την εμφάνιση του... Ένα πλήρες τροπέτο (κινητήρας, κιβώτιο, μετάδοση, ηλεκτρικά) από Nissan Skyline R33, ήταν έτοιμο να φωλιάσει κάτω από το καλλίγραμμο κορμί της Celica…

1:1 RC…

Το οld school μπαρόμετρο, το πυρόμετρο και το AFR είναι πλέον απαραίτηταΠιστεύω να έχετε ήδη μπεί στο νόημα του τίτλου του κειμένου... Αν όχι, να σας βοηθήσω λέγοντας σας πως αυτή η Celica... χμμμ, είναι ένα Nissan Skyline R33 με «καπάκι» Celica. Ναι, ακριβώς όπως τα τηλεκατευθυνόμενα! Μπερδευτήκατε ακόμη περισσότερο? Μην αγχώνεστε. Ο Κώστας, μας τα εξήγησε καλά. Βάζεις την Celica δίπλα-δίπλα με το τροπέτο του Skyline και τα κοιτάς καλά-καλά. Φέρνεις το χέρι στο πηγούνι και με ύφος διερευνητικό αναρωτιέσαι και σκέφτεσαι: «βρε λες?» Μετά πιάνεις το μέτρο, αρχίζεις να μετράς και να κάνεις υπολογισμούς. Πολλές, μα πάρα πολλές ώρες μελέτης, εφαρμογής και εξέλιξης αργότερα, η Celica βρίσκεται με τους θόλους, τα ράμφη, την μετώπη, το μοτέρ, το κιβώτιο, την μετάδοση, την εμπρός γέφυρα με όλα της τα παρελκόμενα (κρεμαγιέρα, ψαλίδια, αντιστρεπτική, ανάρτηση και φρένα) του Skyline. Αν έχετε γουρλώσει τα μάτια, είστε απόλυτα δικαιολογημένοι!

Αφού έχεις καταφέρει όλα τα παραπάνω, μετά ασχολείσαι λίγο με τα περιφερειακά. Τοποθετείς ένα μεγάλο intercooler και ένα ψυγείο αλουμινίου με σταυρωτές κυψέλες, φτιάχνεις ένα retro σπόιλερ (για να κρύψεις μεταξύ άλλων τα μακρύτερα ράμφη του R33), τροποποιείς-τοποθετείς την μούρη του Celica, φαρδαίνεις και λίγο τα φτερά για να καλύψεις τα αυξημένα μετατρόχια (1480mm μπροστά, 1460mm πίσω), βάφεις και το καπό μαύρο και είσαι ok. Κάτω από το καπό τώρα, έχοντας ένα εξαιρετικό μοτέρ σαν βάση, φροντίζεις απλά -ή εν πάσει περιπτώση μέχρι να βρεις και άλλα χρήματα- για την καλή του λειτουργία. Μετά την ψύξη, σειρά έχει η αναπνοή του εξακύλινδρου και η τοποθέτηση μιας Greddy-replica πολλαπλής εισαγωγής και ενός φίλτρου αέρα τύπου μανιτάρι. Η πεταλούδα του γκαζιού, τα μπεκ, η διαχείριση, η πολλαπλή εξαγωγής και το turbo, έχουν παραμείνει stock, όπως άλλωστε και όλο το μοτέρ. Από την 28άρα Garrett και πίσω όμως, ένα straight pipe με διάμετρο 80mm απελευθερώνει ανόθευτο το στρίγκλισμα και την λύσσα του RB25DET, που μαζί με την ανοιχτού τύπου σκάστρα της Blitz... σηκώνουν τα χωριά της Θήβας στο πόδι. Ο 6κύλινδρος, έχει «ξυπνήσει» αρκετά, αφού ο Κώστας έχει σηκώσει πίεση και από το εργοστασιακό 0,48bar, δουλεύει τώρα την Garrett στο 0,8bar -δεδομένου ότι, ως γνωστόν, τα εντόσθια του RB25DET δεν «μασάνε» μέχρι τα 500Ps.

Body work…

Το μηχανοστάσιο κρύβει όλη την μαγκιά. Οι θόλοι, τα ράμφη και η μετώπη του R33 «φορέθηκαν» στην μούρη της Celica. Ε, μαζί και ο RB25DETΗ πρησμένη Celica, κρύβει επιμελώς την εκτεταμένη δουλειά του Κώστα στην καρότσα της. Την αποκατάσταση και την φανοποΐα ακολούθησε η ενίσχυση του πατώματος με ένα χειροποίητο χωροδικτύωμα τοποθετημένο κατά μήκος του. Στο πίσω μέρος, σε ένα επίσης χειροποίητο πλαίσιο, εδράζεται όλο το αντίστοιχο υποπλαίσιο του R33, με το δισκάτο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, τα ψαλίδια, την  αντιστρεπτική, την ανάρτηση και τα φρένα του Skyline. Α! Και την τετραδιεύθυνση -απενεργοποιημένη βέβαια! Χειροποίητοι είναι και οι πίσω θόλοι καθώς και τα top mounts της ανάρτησης, που φυσικά δεν είχε «καμία επαφή» με την διάταξη της αρχικής ανάρτησης της Celica. Τώρα πιά, η Celica φοράει ανάρτηση τύπου coilover, K-Sport μπροστά, ρυθμιζόμενη σε ύψος και σκληρότητα και HKS πίσω, ρυθμιζόμενη μόνο σε σκληρότητα. Άρα, «στέκεται» καλύτερα, ενώ φρενάρει και καλύτερα, αφού μέσα από τις 17άρες Enkei Racing Line οι 4πίστονες δαγκάνες με τους αεριζόμενους δίσκους των 296mm μπροστά και οι 2πίστονες με τους συμπαγείς 297mm πίσω, βγάζουν μάτι. Λοιπόν, όσο τραβηγμένα και αν ακούγονται όλα αυτά, το «πράγμα» δουλεύει. Επιταχύνει δυνατά, το μοτέρ έχει «ψυχή» ψηλά, είναι ευθύβολο, φρενάρει χωρίς να βυθίζεται και να «ψαρεύει», κάνει παντιλίκια για πλάκα, τρέχει dragster και... ταξιδεύει, αφού ήρθε και γύρισε στην Θήβα οδικώς και μάλιστα χωρίς... εργαλειοθήκη! «Τί να πάθει?» μου απάντησε με ύφος απορίας ο Κώστας, όταν τον ρώτησα αν είχαν καλό ταξίδι. Έλα ντέ, τί να πάθει, αυτό λέω και εγώ...    

Ο Κώστας...

...ο ιδιοκτήτης, μηχανικός, βελτιωτής και οδηγός-αγωνιζόμενος της λευκής Celica, μας εντυπωσίασε με την Celica και μας κέρδισε με τον χαρακτήρα του. Πρόσχαρος, απλός και ζεστός άνθρωπος, έχει φτιάξει το αυτοκίνητο που γούσταρε, όπως το γούσταρε, για εκείνον και όχι για τους άλλους, με το μυαλό και τα χέρια του και όχι με ένα τσουβάλι λεφτά, για να ασχολείται με αυτό και να περνάει καλά. Δεν το λυπάται, του πίνει το αίμα και όταν ηρεμεί το γυρίζει σε... κρασί και προβατίνα.

Αυτά είναι. Ωραία πράγματα!!!  

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
  • Εξακύλινδρος σε σειρά, DOHC, 24βαλβίδες, I/C, Turbo
  • Κυβισμός: 2.498cc
    Διάμετρος x Διαδρομή:  86mm x 71.7mm
  • Συμπίεση: 9,0:1

Tuned by:

  • Τσοκανής Κώστας, τηλ. 6977336628

 

TUNING SPECS

  • ΟΕΜ εκκεντροφόροι, valvetrain
  • OEM πιστόνια, μπιέλες, μέταλλα
  • OEM πολλαπλή εξαγωγής
  • ΟΕΜ turbo Garrett T28 @0.8bar
  • Straight pipe εξάτμιση με διάμετρο 80mm 
  • Greddy replica πολλαπλή εισαγωγής
  • OEM side feed μπεκ 370cc
  • Bosch εξωτερική αντλία βενζίνης
  • ΟΕΜ πεταλούδα γκαζιού
  • Φίλτρο αέρα τύπου μανιτάρι
  • Blitz σκάστρα ανοιχτού τύπου
  • Χειροποίητο ψυγείο νερού με σταυρωτές κυψέλες
  • Χειροποίητο front mount intercooler

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • Εμπρός: Coilover K-Sport, ρυθμιζόμενα σε ύψος και σκληρότητα
  • Πίσω: Coilover HKS, ρυθμιζόμενα σε σκληρότητα 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • OEM 5τάχυτο κιβώτιο Nissan Skyline R33
  • OEM δισκάτο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης Nissan Skyline R33

ΑΜΑΞΩΜΑ

  • Εμπρός θόλοι, ράμφη και μετώπη από Nissan Skyline R33
  • Μετατρόχιο μπροστά 1480mm Nissan Skyline R33
  • Μετατρόχιο πίσω 1460mm Nissan Skyline R33
  • Μπάρα θόλων μπροστά
  • Custom χωροδικτύωμα πατώματος
  • Custom πλαίσιο στήριξης πίσω γέφυρας
  • Custom πίσω θόλοι

ΦΡΕΝΑ

  • Μπροστά: OEM Nissan Skyline R33 4πίστονες δαγκάνες, αεριζόμενοι δίσκοι 296mm
  • Πίσω: OEM Nissan Skyline R33, 2πίστονες δαγκάνες, συμπαγείς δίσκοι 297mm

ΤΡΟΧΟΙ

  • Enkei Racing Line 7.5J x 17in ζάντες
  • Nankang Ultra Sport NS-II 205/45 R17 ελαστικά μπρός-πίσω 

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΡΕΠΡΙΖ


ΚΜ/Η             SEC
80-110             2,70
100-140           4,19


ΚΜ/Η             SEC 
80-110             3,31
100-140           5,19 

 ROLL με 2α

KM/H             SEC
60-120             5,09
60-160             10,83

 

Αρθρογράφος

 

VW: Το νέο Amarok

VW: Το νέο Amarok

Το νέο Volkswagen Amarok είναι μεγαλύτερο, ισχυρότερο και με premium χαρακτηριστικά ποιότητας.