Toyota Corolla AE86 Drift Car

Toyota Corolla AE86 Drift Car

TakisAE86…

Το ιερό δισκοπότηρο των γιαπωνέζων drifters, η Toyota Corolla AE86, ίσως και να μην ήταν τίποτα αν δεν υπήρχε ο Katsuhiro Ueo. Ανάγοντας την σχέση αυτή στην ελληνική σκηνή drift, το ΑΕ86 ίσως και να μην ήταν τίποτα, χωρίς τον Τάκη Κωνσταντάρα. Ο Τάκης είναι κατά βάση βαμμένος Toyotέος, αφού από τα χέρια του έχουν περάσει ένα Starlet KP60, ένα Corolla KE35, ένα Corolla KE70 και εν τέλει το ΑΕ86. Οι δυο τους έχουν γράψει την δική τους ιστορία - πορεία στον χρόνο, έχουν αλώσει με το πλάι πίστες και βουνά, κάτι που σήμερα μεταφράζεται σε 4.195 φίλους στην προσωπική σελίδα του Τάκη στο fb, 3.139 followers του διδύμου TakisAE86   και 2.354 φωτογραφίες, οι περισσότερες σχετικές με το αειθαλές και ανελλιπώς εξελισσόμενο Toyota Corolla AE86. Μέσα στα τελευταία 10 χρόνια ο 2λιτρος τετρακύλινδρος Toyota 3S-GE BEAMS κινητήρας που «φορέθηκε» απευθείας στο ΑΕ86 του Τάκη από το 2004, όταν και πέρασε στα χέρια του, έχει αλλάξει τρία setup. Με το αρχικό, ιδιαίτερο, setup το γνωρίσαμε το 2009, στο Power 136, εξελιγμένο ως ατμοσφαιρικό, τετραπετάλουδο, με 246Ps (+120Ps με την χρήση του υγρού κιτ νίτρο της Edelbrock), ενώ τρία χρόνια αργότερα, το 2012, επανέρχεται ως υπερτροφοδοτούμενο με 400+Ps, σημαντικές αλλαγές στο στήσιμο και την καρότσα του και ανανεωμένη εμφάνιση. Τρία χρόνια μετά, τα πράγματα στο πιο αναγνωρίσιμο ελληνικό driftάδικο ΑΕ86 έχουν αλλάξει και πάλι…

 

Better racer for a moment, than spectator for a lifetime… 

Takis in carΚάθε φορά που ο Τάκης αποφασίζει να «αναθερμάνει» την σχέση του με το Corolla, το κοινό του κάθεται σε αναμμένα κάρβουνα, πίστες και λάστιχα παίρνουν φωτιά, το τοπίο θολώνει! Ένα στοιχείο του χαρακτήρα του Τάκη που ιντριγκάρει τους funs του, είναι αφενός η εμμονή του με το Corolla, αφετέρου όμως και η αρέσκεια του να πειραματίζεται, να ρισκάρει, να δοκιμάζει και να εξελίσσει, ακολουθώντας εν τέλει μια δική του πορεία, αφήνοντας πάντα πίσω τους δυο μαύρες λωρίδες και πυκνά σύννεφα καπνού! Ήδη από την δεύτερη φάση εξέλιξης του ΑΕ86, εκτίναξε τον πήχη πολύ ψηλά, ξεκινώντας να φτιάξει μια βάση ουσιαστικά από το μηδέν. Έτσι, το 2011, το κουφάρι του ΑΕ86, μεταφέρθηκε στον Kostas Towbars, «χτυπήθηκε» με αμμοβολή στο πάτωμα και τον χώρο του μηχανοστασίου, ενισχύθηκε με περισσότερες από 1.800 πονταρισιές, επεκτάθηκε το αρχικό roll cage των 6 σημείων φτάνοντας τα 10 σημεία, ενώ ταυτόχρονα πέρασε στους εμπρός και πίσω θόλους και «έπιασε» στους μαρσπιέδες και τα «κουτιά» της νέας διάταξης 4link της πίσω ανάρτησης. Επιπλέον, τοποθετήθηκαν διάτρητες λάμες τύπου σάντουιτς στις μπροστινές, αλλά και τις μεσαίες κολώνες, με στόχο την απόλυτη ακαμψία του αμαξώματος. Στα σχέδια του Τάκη ήταν να φαρδύνει και άλλο το Corolla και έτσι ανοιχτήκανε ακόμα περισσότερο οι θόλοι, για να χωρέσουν ακόμα φαρδύτερες ζάντες. Παράλληλα, το αυτοκίνητο έπρεπε να χαμηλώσει και άλλο, ενώ το ύψος, η σκληρότητα και η γεωμετρία της ανάρτησης, έπρεπε να ρυθμίζονται. Ο Δημήτρης Ακρίδας, ανέλαβε την κατασκευή ενός 100% custom KONI coilover kit, πλήρως ρυθμίσιμο, βελτιώσιμο και επισκευάσιμο, με ελατήρια της TEIN 11kg/mm μπροστά, custom camper plates του Kostas Towbar και ελατήρια TEIN 10kg/mm πίσω. Η ανάρτηση αυτή, ικανοποίησε απόλυτα τον Τάκη και βρίσκεται πάνω στο αυτοκίνητο τα τελευταία τρία χρόνια. Μαζί τους και οι εμπρός και πίσω αντιστρεπτικές της TRD, με διάμετρο 24mm (107% πιο σφικτή από την OEM) και 16mm (71% πιο σφικτή από την OEM) αντίστοιχα. Φυσικά, εδράζονται σε silent block πολυουρεθάνης.

susp ae86Τόσο για την μπροστά, όσο και για την πίσω 4link ανάρτηση, ο Τάκης ψώνισε σχεδόν ό,τι έχει στον κατάλογο της η Techno Toy Tuning για το ΑΕ86. Lower control arms, tension control rods, outer tie rods, hybrid steering knuckles και 4-links, συμπληρώθηκαν στην πορεία από κάποια επιπλέον custom εξαρτήματα της ελληνικής TGS PARTS που έχουν επιτρέψει την αύξηση του μεταξονίου κατά 7cm, φέρνοντας ταυτόχρονα την γωνία Άκερμαν στο σημείο μηδέν.

Επεμβάσεις έχει δεχθεί και το σύστημα διεύθυνσης, με την τοποθέτηση ενός custom κανόνα στην κρεμαγιέρα, σχεδίασης και κατασκευής του T.S.I-Δημήτρη Τσέπα, διατηρώντας με τον τρόπο αυτό την εργοστασιακή διαδρομή, πετυχαίνοντας ταυτόχρονα όμως και την επιθυμητή κλιμάκωση. Αλλαγές -από το 2009- στον τομέα των φρένων, δεν υπάρχουν. Η αρχική ολική τους αναβάθμιση, με 4πίστονες δαγκάνες της Willwood, αεριζόμενους δίσκους 280mm και τακάκια Ferodo DS2500 μπροστά και τα 2 σετ 2πίστονων δαγκανών από Lexus IS 200 με δίσκους 285mm, τακάκια Ferodo DS2500 και φυσικά σωληνάκια υγρών φρένων υψηλής πίεσης παντού, εξακολουθούν να είναι υπεραρκετά, δεδομένου ότι μιλάμε για ένα drift car.          

 

BeastsHeart

Engine AE86Η «καρδιά» του κτήνους, έχει -κατά μια σχετική έννοια- παραμείνει η ίδια. Ο κορμός του κινητήρα και η κυλινδροκεφαλή παραμένουν αυτά του Toyota 3S-GE BEAMS, αλλά μέχρι εκεί. Στο καπάκι, την θέση τους έχουν ξαναπάρει οι εργοστασιακοί εκκεντροφόροι, με διάρκεια 256ο ο εισαγωγής, 244ο ο εξαγωγής και βύθισμα 10,5mm και 9,2mm αντίστοιχα. Εργοστασιακές παρέμειναν και οι βαλβίδες τιτανίου, με διάμετρο 34,5mm και 29,5mm για εισαγωγή και εξαγωγή αντίστοιχα, ενώ τα ελατήρια τους προέρχονται από την Toda, όπως και τα ρυθμιζόμενα γρανάζια των εκκεντροφόρων. Με την χρήση μιας φλάντζας της APEXi με πάχος 1,1mm, η σχέση συμπίεσης ανέρχεται τώρα στο 9,5:1.

Ο κορμός του κινητήρα, είναι αυτός που κρύβει όλο το ζουμί αυτής της παρουσίασης, έχοντας δεχθεί εκτεταμένες επεμβάσεις με στόχο την αξιοπιστία και την μέγιστη δυνατή απόδοση. Αρχικά, η Drakos Engineering, τοποθέτησε χιτώνια της αμερικάνικης L.A Sleeve στους κυλίνδρους, προκειμένου να θωρακιστεί η αντοχή του μπλοκ. Τα χιτώνια γέμισαν με τα custom order σφυρήλατα πιστόνια της JE, με ελαφρώς μικρότερη της εργοστασιακής διάμετρο, στα 85,5mm. Η ZRP Racing έχει προμηθεύσει τις long-rod σφυρήλατες μπιέλες, καθώς και τον στρόφαλο με την αυξημένη στα 93mm διαδρομή, που εξασφαλίζει έτσι την αύξηση του κυβισμού από τα 1.988cc στα 2.130cc. Όλα τα κουζινέτα, στροφάλου και μπιελών, είναι τριμεταλλικά της ACL, ενώ όλα το μοτέρ έχει «δεθεί» με βίδες της ARP. Στο κάρτερ βρήκε την θέση της μια καινούρια OEM αντλία λαδιού Toyota, ενώ ένα custom σύστημα κυκλοφορίας του λαδιού του κινητήρα με την χρήση μιας ηλεκτρικής αντλίας από Nissan, μεταφέρει το λάδι από το κάρτερ στο ψυγείο λαδιού και από εκεί ξανά στο κάρτερ μέσω του δείκτη λαδιού. Έτσι, όποτε ο Τάκης το επιθυμήσει, μέσω ενός διακόπτη από το εσωτερικό, ενεργοποιεί την κυκλοφορία και ψύξη του λαδιού του κινητήρα, διατηρώντας την θερμοκρασία του κοντά στους 100ο C, χωρίς να καταπονεί το κύκλωμα λίπανσης.

reinf ae86Η καλοσχεδιασμένη από την Yamaha κυλινδροκεφαλή (το δυνατό «χαρτί» του 3S-GE BEAMS) αποδίδει ακόμα καλύτερα με την χρήση του τετραπετάλουδου που κάποτε φώλιαζε στον αλουμινένιο σκελετό κάποιου Kawasaki ZX12R. Οι αυλοί των 46mm «πατάνε» στην κυλινδροκεφαλή μέσω της custom πλάκας σχεδίασης και κατασκευής του T.S.I-Δημήτρη Τσέπα. Ο ίδιος έχει σχεδιάσει και κατασκευάσει το custom plenum καθώς και το κομμάτι από αυτό προς το i/c. Το  intercooler και την πολλαπλή εξαγωγής έχει κατασκευάσει ο PowerUp, με σχέδια και προδιαγραφές του T.S.I-Δημήτρη Τσέπα, καθώς και όλη την υπόλοιπη εξάτμιση με ένα τελικό και διάμετρο σωλήνα 80mm. Πάνω στο εντυπωσιακό χταπόδι «πατάει» μια Garrett GT30/82R, με την βοήθεια της οποίας η ιπποδύναμη του 3S-GE BEAMS σκαρφάλωσε, όπως έδειξε το Dynojet δυναμόμετρο του Λάμπρου Στρατή, στα 505whp και 61kgm. Διάπλατο το χαμόγελο οδηγού και μηχανικού με τα νούμερα του Corolla, ένα δεύτερο όμως «στοίχημα» παίζεται τώρα στην μετάδοση. Στο ήδη υπάρχον 5τάχυτο κιβώτιο του Nissan 300ZX, τοποθετήθηκε προληπτικά ένα δίδισκο σετ συμπλέκτη της OS GIKEN για 600Ps και 70kgm ροπή, ενώ από εκεί και πίσω συνεχίζει ο custom κεντρικός άξονας της AXOTECHNIKI και το ραμμένο διαφορικό από Mitsubishi Pajero.

 

Power 186 και TakisAE86…

drifting ae86Τυχαίο? Δεν νομίζω. Βρισκόμαστε στην πίστα των Αφιδνών για το πρώτο shakedown του Corolla με το νέο του setup, μετά το στρώσιμο του μοτέρ στον δρόμο και το «δικαστήριο» του δυναμόμετρου. Το μάτι του Τάκη γυαλίζει, το χαμόγελο στο πρόσωπο του έχει «κουμπώσει» σε φάση bolt on, ο 3S-GE BEAMS έρχεται σιγά-σιγά σε θερμοκρασία λειτουργίας, όσο εν τω μεταξύ κουμπώνουμε τον εμπρός προφυλακτήρα στην θέση του, έχοντας κατεβάσει το ΑΕ86 από το τρέιλερ. Όσο και να το γυροφέρνεις, τα μάτια σου δεν το χορταίνουν. Κάτι το carbon καπό και η πολυεστερική πίσω πόρτα της J-Blood, κάτι το URAS body kit με τις επιπλέον custom τροποποιήσεις και φυσικά αυτές οι ζαντάρες της Rota, οι RB-R 8,5Jx17in με 5offset μπροστά και RB-X 9,5Jx17in με 19offset πίσω… είναι σκέτη αρρώωωστια!!! Ξεκινάμε με την διαδικασία των tracking, των εν κινήσει φωτογραφιών car to car, με τον Τάκη να ακολουθεί και το ΑΕ86 να γεμίζει τον μεσαίο μου καθρέπτη. Ολόκληρο. Γύρο με τον γύρο ο Τάκης θυμίζει pitbull με τσιτωμένο λουρί! Στον τρίτο γύρο, σπάει τα δεσμά του και αρχίζει τα συμπλεκταρίσματα, τους κόφτες, τα full lock και το ξεφτίλισμα των ολοκαίνουριων Federal 245/40/17! «Αυτό ήταν» σκέφτομαι και κάνω δεξιά να τον αφήσω να λυσσάξει, πρωτού η Garrett ρουφήξει και τον Κουσκούτη και μείνουμε από φωτογράφο…

 

Hatersgonnahate

drifting ae86 2Δεν υπήρχε περίπτωση να μην ζητήσω βόλτα με το τέρας! Η ερώτηση ήταν μάλλον άσκοπη, αφού ήμουν ήδη με το ένα πόδι μέσα στο Corolla. Ο Τάκης άλλωστε είναι ο γνωστός σε όλους μας, ζεστός, ακομπλεξάριστος και χαβαλές τύπος, που αποκλείεται να έλεγε όχι και να το έπαιζε ντίβα. Είπαμε, όλα γίνονται για την κά… εμμ, συγνώμη, για να περνάμε καλά. Η Corollάρα έχει τρελά μούτρα, ενώ το πίσω μέρος της «ακούει» ακαριαία και με το παραμικρό. Το μοτέρ είναι ζώο, ξυρίζει, στροφάρει μέχρι τις 8.500rpm, έχει ψυχή ψηλά και σου σηκώνει την… τρίχα κάγκελο! Μπορεί απ’ έξω να καπνίζει το σύμπαν, ταυτόχρονα όμως πετάγεται μπροστά, μαζεύει χιλιόμετρα και ενώνει τις στροφές στο Μπαμ! Μπαμ τρως και από τις βίαιες μεταφορές βάρους, από full lock σε full lock, με γωνίες που, αν γουστάρεις την όλη φάση, σου προκαλούν προκλητικά απερίγραπτη ευεξία…     

  

Στόχος του Τάκη για το 2015 είναι να ακολουθήσει επιλεκτικά κάποιους αγώνες του Ελληνικού Πρωταθλήματος Drift, να συμμετάσχει σε κάποιους αγώνες του King of Europe και Cyprus Drift Championship, αλλά και να συναντήσει το αντίπαλο δέος το DW86 της DRIFTWORKS . Κάπου μας ξεφούρνισε κάτι και για καινούριο, μεγαλύτερο και πιο «γρήγορο» turbo και σειριακό σασμάν…

Λυπήσου μας ρε Τάκη!!!

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • Κυβισμός: 2.130cc (από 1.988cc)
  • Διάμετρος x Διαδρομή: 93mm x 85,5mm (από 86mm x 86mm)
  • Σχέση Συμπίεσης: 9,5:1 (από 11:1)

Tuned by:

T.S.I Δημήτρης Τσέπας, Συντήρηση & Επισκευή επιβατηγών αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών, Αγ.Ευαγγελιστρίας Σπάτα, τηλ: 2106634424

 

TUNINGSPECS:

  • Custom intercooler σχεδίασης Δημήτρη Τσέπα (TSI), κατασκευής PowerUp
  • Custom αλουμινένιο ψυγείο νερού μεγαλύτερης χωρητικότητας
  • Ψυγείο λαδιού με ηλεκτρική αντλία λαδιού από Nissan
  • Toyota Diesel βεντιλατερ ψυγείου νερού και.
  • Spal βεντιλατερ ψυγείου λαδιού
  • Εκκεντροφόροι εργοστασιακοί
  • Βαλβίδες τιτανίου Toyota
  • Ελατήρια βαλβίδων Toda
  • Ρυθμιζόμενα γρανάζια εκκεντροφόρων Toda
  • HKS ιμάντας χρονισμού
  • Custom αλουμινένια τροχαλία στροφάλου
  • Apexi φλάντζα κυλινδροκεφαλής 1,1mm
  • Kawasaki ZX12R τετραπετάλουδο με διάμετρο αυλών 46mm
  • Custom εισαγωγή τετραπετάλουδου
  • Χταπόδι σχεδίασης Δημήτρη Τσέπα (TSI), κατασκευής PowerUp
  • Downpipe και εξάτμιση με ένα τελικό διαμέτρου 80mm κατασκευής PowerUp
  • Garrett GT30/82R turbo
  • Tial BOV Type Q σκάστρα
  • Turbosmart 45mm αερόψυκτη external
  • Custom 2 δοχεία αναθυμιάσεων, ένα για την κυλινδροκεφαλή και ένα για το μπλόκ
  • Custom κουτί υποπίεσης για καλύτερο διάβασμα από τον εγκέφαλο
  • JE custom εμβολα
  • ZRP Racing μπιέλες
  • ACL μέταλλα μπιελών στροφάλου
  • ARP βίδες κυλινδροκεφαλής και μπλόκ
  • ZRP 2.2lt στρόφαλος
  • Toyota τρόμπα λαδιού
  • KMS μπέκ 1.200cc/min
  • Aeromotive Pro 1000 αντλία βενζίνης
  • KMS ρυθμιστής πίεσης βενζίνης
  • KMS  boost control
  • Veneur κολάρα σιλικόνης
  • AutoMeter Monster στροφόμετρο
  • AutoMeter όργανο θερμοκρασίας νερού
  • Racetech όργανο θερμοκρασίας λαδιού
  • Depo όργανο πίεσης λαδιού
  • Depo όργανο ένδειξης πίεσης βενζίνης 
  • Depo μπαρόμετρο 
  • Depo AFR
  • KMS πυρόμετρο

ΑΝΑΡΤΗΣΗ:

  • Μπροστά: Custom αμορτισέρ KONI,  TEIN ελατήρια 11kg, TEIN camper plate,
  • Τ3 ψαλίδια με μπίλιες και ρυθμιζόμενα στο μήκος, Τ3 κόντρα μπάρες με μπίλιες και ρυθμιζόμενα στο μήκος, Τ3 ημίμπαρα τιμονιού με μπίλιες και ρυθμιζόμενα στο μήκος, Τ3 πιατέλα τιμονιού, TRD αντιστρεπτική με silent block πολυουρεθάνης
  • Πίσω: Custom αμορτισέρ KONI,  TEIN ελατήρια 10kg, Τ3 μπάρες 4link με μπίλιες ρυθμιζόμενες στο μήκος, TRD αντιστρεπτική με silent block πολυουρεθάνης

ΜΕΤΑΔΟΣΗ:

  • Nissan 300ZX 5τάχυτο κιβώτιο με custom short shift και βάσεις TRD
  • OS GIKEN δίδισκος συμπλέκτης για 600Ps και 70kg ροπή
  • Custom κεντρικός άξονας AXOTECHNIKI
  • Mitsubishi Pajero διαφορικό, κολλημένο κορωνοπήνιο, custom βάσεις για τις μπάρες του 4link 

ΑΜΑΞΩΜΑ:

  • Αμμοβολή καρότσας και χώρου κινητήρα
  • Ράψιμο παντού, με πάνω από 1.800 πόντες
  • Ραμμένη γέφυρα κινητήρα
  • Custom θέση ρεζερβουάρ και μπαταρίας στο πίσω μέρος
  • Μετατροπή πίσω ανάρτησης σε 4link με custom κουτιά στήριξης του διαφορικού
  • Towbars κολλητό rollcage 10 σημείων, με επέκταση στους εμπρός θόλους, διάτρητες λάμες τύπου σάντουιτς στις μπροστινές αλλά και μεσαίες κολώνες, επέκταση στο 4link και τους πίσω θόλους
  • Custom γέφυρα σαζμάν
  • Ποδιά προστασίας του κινητήρα
  • Custom κρίκοι ρυμούλκησης
  • J-Blood carbon καπό
  • J-Blood πολυεστερική πίσω πόρτα
  • URAS Body Kit με custom τροποποιήσεις
  • Πολυκαρμπονικά τζαμιά
  • Sparco Sprint bucket καθίσματα
  • Sparco ζώνες ασφαλείας 4 σημείων
  • Sparco τιμόνι αλκαντάρα
  • Sparco πυρόσβεση
  • Sparco foot rest

ΦΡΕΝΑ:

  • Μπροστά: 4πίστονα Willwood, αεριζόμενοι δίσκοι 280mm, τακάκια Ferodo DS2500, σωληνάκια υγρών φρένων υψηλής πίεσης
  • Πίσω: 2 σετ 2πίστονες δαγκάνες Lexus IS 200, δίσκοι 285mm, τακάκια Ferodo DS2500, υδραυλικό χειρόφρενο Wilwood, σωληνάκια υγρών φρένων υψηλής πίεσης

ΤΡΟΧΟΙ:

  • Rota RB-R εμπρός 8,5Jx17in 5offset, ελαστικά 215/40/17
  • Rota RB-X πίσω 9,5Jx17in -19offset, ελαστικά 245/40/17

 

Αρθρογράφος

 

Μία Mercedes-Benz 540 K κερδίζει το Best of Show

Μία Mercedes-Benz 540 K κερδίζει το Best of Show

Δείτε την Mercedes-Benz 540 K του 1937 να κερδίζει τον τίτλο του καλύτερα αναπαλαιωμένου αυτοκινήτου στο Pebble Beach Concours d'Elegance.