Toyota Starlet 1.3Turbo 260Ps

Toyota Starlet 1.3Turbo 260Ps

Ο Mike είχε από μικρό παιδί την τρέλα με τα αυτοκίνητα και τη βελτίωση και ως φανατικός αναγνώστης του Power Automotive Magazine, περίμενε πώς και πώς τη στιγμή που θα μεγαλώσει, θα γίνει 18 και θα πάρει το πρώτο του αυτοκίνητο για να το βελτιώσει. Φήμες λένε ότι ο Mike έμαθε γραφή και ανάγνωση από το περιοδικό και η σύντομη γνωριμία μαζί του με κάνουν να το πιστεύω. Μεγάλωσε διαβάζοντας την στήλη του Κοντράκια, με τις ιστορίες από την Βούτα, την Μαύρη, την Κρυφή και τόσες άλλες πίστες και ανυπομονούσε να έρθει η στιγμή που θα πήγαινε και αυτός στα μέρη που τόσα είχε διαβάσει γι’ αυτά.

Το concept που είχε στο μυαλό του ήταν να έχει ένα μικρό hatchback με ένα δυνατό μοτέρ που να σκυλιάζει σε κάθε πάτημα. Το πρώτο του αυτοκίνητο ήταν ένα Peugeot 106 1.4lt, το οποίο γρήγορα έδωσε τη θέση του σε ένα Suzuki Swift GTi του ‘92, το οποίο όμως για να βγάλει αξιοπρεπή δύναμη ήθελε και ένα σκασμό λεφτά, παρέα με τα σασμάν που έσπαγε σε μηνιαία βάση. Τα Swift GTi είχαν ένα θεματάκι με τη μετάδοση είναι η αλήθεια, ως παθών και εγώ σας βεβαιώνω ότι στο δικό μου είχα αλλάξει τρία σασμάν και αν το κράταγα παραπάνω θα άλλαζα και τέταρτο! Βαλβολίνες πάντως δεν είχα προλάβει ποτέ να αλλάξω. Έχοντας αυτά στο νου του, ο Mike πούλησε το Swift και πήρε ένα Toyota Starlet EP70 που είχε γίνει μετατροπή σε 1.3 Turbo, το οποίο μπορεί εμφανισιακά να ήταν λίγο παρτάλι, όμως είχε έναν βελτιωμένο κινητήρα με αρκετή δύναμη.

Κόντρες; Ποιες κόντρες;

Ο Mike δεν έχει σκοπό να κάνει καριέρα στις κόντρες, οπότε ο σκοπός που ασχολήθηκε με την βελτίωση του Starlet του είναι ξεκάθαρα η προσωπική του ευχαρίστηση. Τώρα αν η προσωπική του ευχαρίστηση περιλαμβάνει το να ρίξει και μερικές «ψιλές», αυτό είναι άλλο θέμα! Αυτό που τον τρελαίνει πάντως είναι να ακούει το external να σκυλιάζει όταν πατάει τέρμα γκάζι βράδυ σε άδειο δρόμο. Γιατί βράδυ; Γιατί την ημέρα συνήθως κουβαλάει δεκάκιλα Vitex με το Starlet του. Ναι, όχι μόνο το έχει για καθημερινό όχημα, αλλά εκτελεί και χρέη «εργάτη», μεταφέροντας χρώματα και διάφορα άλλα υλικά από το μαγαζί του προς τους πελάτες του! Βέβαια για να φτάσει σε αυτό το σημείο χρειάστηκε λίγη προετοιμασία, μιας και, όπως έγραψα παραπάνω, όταν αγόρασε το Starlet δεν ήταν και στην καλύτερη δυνατή κατάσταση.

Με το καλημέρα…

Το αγόρασε πέρυσι τον Ιούνιο και φυσικά ήταν ενθουσιασμένος για την αγορά του. Τόσο πολύ που έσπασε το μοτέρ από την πρώτη κιόλας μέρα! Μιλάμε για τυχερό άνθρωπο! Φυσικά και δεν τον αποθάρρυνε η αστοχία του κινητήρα, αφού τότε ακριβώς αποφάσισε να το φτιάξει όλο από την αρχή. Σφυρήλατο μοτέρ, καινούργιο turbo, μεγαλύτερα μπεκ, stand alone ECU και φυσικά ένα καλό βάψιμο για να έρθει το αμάξωμα στα ίσα του, μαζί με μια αλλαγή στα παλιά καθίσματα τα οποία πλέον είναι από γνήσιο Starlet ΕΡ70 Turbo. Μέσα στην ατυχία του όμως ήταν και τυχερός γιατί είχε δίπλα του τους κατάλληλους ανθρώπους και έτσι οι δυσκολίες απλά δεν μπήκαν στο δρόμο του. Ο μηχανικός που ανέλαβε να αναστήσει τον κινητήρα του Starlet είναι ο Δούκας Καππής και είναι ο κατάλληλος άνθρωπος που λέγαμε.

Reborn!

Μετά την πρώτη μέρα λοιπόν, ο κινητήρας λύθηκε προκειμένου να αντικατασταθούν τα πιστόνια με τα σφυρήλατα της Wossner, τα οποία συνδυάστηκαν με ενισχυμένες μπιέλες της ZRP. Τα πιστόνια έχουν 0,5mm μεγαλύτερη διάμετρο, με αποτέλεσμα να αυξηθεί ελάχιστα ο κυβισμός του 4E-FTE στα 1.350cc. Βίδες της ARP χρησιμοποιήθηκαν για το δέσιμο κεφαλής και μπλοκ, αφού πρώτα μπήκε ανάμεσά τους μια μεταλλική φλάντζα της Cometic. Η αγνώστου κατασκευαστή πολλαπλή εξαγωγής παρέμεινε η ίδια και πάνω της μπήκε το turbo της Garrett GT2860R. Η πολλαπλή εξαγωγής είναι από το προηγούμενο setup που είχε το Starlet όταν το αγόρασε ο Mike και για να μην χρειάζεται τροποποιήσεις έψαξε να βρει μία ελαφρώς μεταχειρισμένη GT2860R.

Το turbo αυτό βέβαια αργεί λίγο να σπουλάρει, αφού έχει full boost στις 4.200rpm και ο Mike έχει σκοπό στο μέλλον να το αλλάξει με μία πιο σύγχρονη από την γκάμα GTX της Garrett και πιθανότατα την GTX2860R Gen II. Το old-school turbo συνεργάζεται με μία σκάστρα της HKS, ένα external wastegate 38mm της TiAL καθώς και με το intercooler της Energie Racing Parts. Το σύστημα εξαγωγής αποτελείται από ένα screamer pipe για το external, ένα downpipe 70mm, σωληνώσεις επίσης  70mm και ένα τελικό καζανάκι με 100mm διάμετρο. Στη συνέχεια ανέλαβε δράση η NGT Tuning, η οποία τοποθέτησε την stand alone μονάδα ECU FT300 της Fueltech και φυσικά ανέλαβε τον προγραμματισμό, ο οποίος είναι φουλ safe, με τη μέγιστη πίεση να είναι στα 1,45bar.

Δεν τελειώσαμε ακόμα!

Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι από το ατμοσφαιρικό μοντέλο, στο οποίο όμως ενισχύθηκαν όλα τα γρανάζια για να αντέχουν την σημαντικά αυξημένη ισχύ του κινητήρα. Ο συμπλέκτης προέρχεται από το 1.3Turbo και για την ώρα έχει μόνο ενισχυμένα ελατήρια στο πλατό. Να πω την αλήθεια δεν περίμενα να την βγάλει καθαρή ο εργοστασιακός δίσκος που είχε να διαχειριστεί 16kgm ροπής και τώρα τρώει στο κεφάλι τα διπλάσια, αλλά και τις μετρήσεις έφερε εις πέρας και δεν διαμαρτυρήθηκε καθόλου! Ο Mike πάντως έχει στην άκρη και έναν τετράφτερο που θα μπει μόλις γίνει η αλλαγή στο turbo. Τα φρένα έχουν αλλαχθεί με το αντίστοιχο σετ από Starlet GT και έχουν χρησιμοποιηθεί σωληνάκια αεροπορικού τύπου της Goodridge. Στο εσωτερικό τώρα, αλλάχθηκαν όπως είπαμε τα καθίσματα που είχε με τα αντίστοιχα από το Starlet 1.3 Turbo και παράλληλα τοποθετήθηκαν διάφορα όργανα της GReddy για πίεση λαδιού, θερμοκρασία νερού, μπαρόμετρο, καθώς και η οθόνη της μονάδας FuelTech.

Στην πράξη!

Καλά και χρυσά όλα τα παραπάνω, αλλά το θέμα είναι το τι γίνεται στην πράξη! Στο κάτω-κάτω αυτό είναι πάντα το θέμα σε ένα βελτιωμένο αυτοκίνητο, σωστά; Σωστά. Ο Mike ακόμα πάντως δεν έχει συνηθίσει το αυτοκίνητό του, αφού δεν είναι παρά λίγος καιρός που το ολοκλήρωσε και έτσι ακόμα δεν του έχει πάρει πλήρως τον αέρα. Παρόλα αυτά είναι αρκετά γρήγορος στις αλλαγές και το μόνο που χρειάζεται να δουλέψει λίγο παραπάνω είναι η εκκίνηση για να μπορέσει να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τα εξαιρετικά Yokohama Advan A052 που φοράει στον μπροστά άξονα. Το 18άρι των 2,69sec είναι μέτριο για ελαφριά καρότσα με semi-slicks, με τα 100km/h να έρχονται σε 6,60sec, ενώ για τα 400 μέτρα χρειάστηκε 14,56sec με 162,91km/h ταχύτητα εξόδου και σκεφτείτε ότι άφησε το γκάζι στα 367 μέτρα! Ακόμα και έτσι όμως, το μικρό κόκκινο Starlet τα πήγε αρκετά καλά στη δύσκολη διαδικασία των μετρήσεων. Δύσκολη, γιατί εκείνο το βράδυ κάναμε 7-8 συνεχόμενες εκκινήσεις και όλο το σύνολο λειτουργούσε τέλεια.

Old school forever!

Τελικά αυτά τα old school αυτοκίνητα έχουν τη δική τους μαγεία, ακόμα και αν δεν ξεπερνάνε τα 300 άλογα σε ιπποδύναμη. Είναι μικρά, είναι ελαφριά και έχουν μια δική τους ζωντάνια που σε κρατάει σε επαγρύπνηση όσο τα οδηγείς. Οι ανωμαλίες σου βαράνε την μέση, ακούς το κάθε χαλίκι του δρόμου να περνάει από τους θόλους, αλλά νιώθεις πάντα συμμέτοχος στην διαδικασία της οδήγησης, κάτι που σίγουρα δεν ισχύει στα σύγχρονα αυτοκίνητα που είναι υπερβολικά μονωμένα και «φιλτραρισμένα»... 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 1.350cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 74,5mm x 77,4mm

Σχέση συμπίεσης: 8,2:1

Wossner πιστόνια

ZRP μπιέλες

Cometic φλάντζα κεφαλής

Garrett GT2860R turbo

Custom πολλαπλή εξαγωγής

TiAL external wastegate

HKS SSQV σκάστρα

Fueltech FT300 stand alone ECU

Custom σύστημα εξαγωγής 70mm

Energie Racing Parts intercooler

Pro Performance κολάρα σιλικόνης

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Εργοστασιακός συμπλέκτης από Starlet 1.3 Turbo

Custom ενισχυμένο πλατό

Custom ενισχυμένα γρανάζια κιβωτίου

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Koni ρυθμιζόμενα αμορτισέρ

Eibach ελατήρια χαμηλώματος

ΑΜΑΞΩΜΑ

GReddy όργανο πίεσης λαδιού

GReddy όργανο θερμοκρασίας νερού

GReddy μπαρόμετρο

Καθίσματα από Starlet 1.3 Turbo

ΦΡΕΝΑ

Starlet GT κιτ φρένων εμπρός και πίσω

ΤΡΟΧΟΙ

Azev Type-A ζάντες 7Jx16in

Yokohama Advan A052 εμπρός, Pirelli P Zero Nero GT πίσω 195/45 ελαστικά

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η      SEC

0-60         3,74

0-80         4,82

0-100       6,60

0-120       8,20

0-140       11,08

0-160       13,82

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ       SEC        ΚΜ/Η

18       2,69        46,02

60       5,08        84,62

100     6,64       100,53

200     9,68      129,76

400    14,56      162,91

ROLL ON

KM/H            SEC

60-120             4,46

60-160             10,08

 

Αρθρογράφος

 

Η Opel γίνεται πλήρως ηλεκτρική

Η Opel γίνεται πλήρως ηλεκτρική

Η Opel θα έχει από μία ηλεκτροκίνητη έκδοση για κάθε μοντέλο μέχρι το 2024 ενώ θα γίνει πλήρως ηλεκτρική για την Ευρώπη μέχρι το 2028.