Toyota Starlet EP91 K24 Swap 230WHP

Toyota Starlet EP91 K24 Swap 230WHP

Πιστάδικο μεν, αλλά!

Αλλά... έχει και πινακίδες, φώτα, επενδύσεις κτλ. Κυκλοφορεί κανονικά και νόμιμα δηλαδή στο δρόμο, χωρίς roll cage και με ένα μόνο κάθισμα. Μέχρι να φτάσει όμως να προσαρμοστεί σε αυτά τα Specs που το βλέπετε εδώ, έχει αλλάξει πολλές φορές «κοστούμι», μηχανικά, αλλά και χρήση. Αλλάζει με τα χρόνια, όπως αλλάζουμε κι εμείς, που πάντα μεν μας άρεσαν και μας αρέσουν τα αυτοκίνητα, η ταχύτητα και η οδήγηση, αλλά όσο περνούν τα χρόνια, αλλάζει ο τρόπος που τα απολαμβάνουμε. Φαντάζομαι στο μέλλον, κάποια στιγμή θα αρχίσουμε να εκτιμούμε την άνεση της ανάρτησης (εγώ έχω αρχίσει ήδη...), την απόδοση του air condition και άλλες τέτοιες, άσχετες ιδιότητες ενός αυτοκινήτου. Άλλο ένα χαρακτηριστικό της ηλικίας είναι οι ατελείωτες αναδρομές στο παρελθόν και στις κοινές εμπειρίες, γνώσεις και ιστορίες που έχει η γενιά μας, όπως για παράδειγμα τα παλιά στέκια, τα αυτοκίνητα που μεσουρανούσαν τότε, ακόμα και οι βενζίνες. Στην κουβέντα που είχα με τον συνονόματο Κώστα, ιδιοκτήτη αυτού του Starlet EP91, όπως συζητούσαμε για το πεντοχίλιαρο που βάζαμε βενζίνη για να πάμε στα λιμανάκια, ανέφερε τη λέξη Ultimate. Βάζω στοίχημα ότι οι περισσότεροι δεν γνωρίζετε για τι θρύλο μιλάμε. Η Ultimate «του τότε» έμεινε στην αγορά για λίγα μόλις χρόνια, ήταν πανάκριβη, η ακριβότερη μακράν που υπήρχε και τότε την έλεγαν «εισαγόμενη», μάλλον εννοώντας ότι είχε μέσα εισαγόμενα σε βαρέλια πρόσθετα, γιατί μου φαίνεται δύσκολο να ερχόταν βενζίνη με βυτία από το εξωτερικό. Αυτή η βενζίνη λοιπόν, μιας και την θυμηθήκαμε, δεν είχε καμία σχέση με τις άλλες. Ήταν η πρώτη και η τελευταία φορά που είδα ουσιαστική διαφορά σε ισχύ αυτοκινήτου από καύσιμο πρατηρίου. Βέβαια, οι ψαγμένοι (κυρίως αυτοί που είχαν ψηφιακά πυρόμετρα στις αρχές των ‘00s…) θα θυμάστε ότι είχε και υψηλότερη θερμοκρασία καυσαερίων από τις άλλες 100άρες της εποχής και επίσης μύριζε διαφορετικά! Ολόκληρη η Βουλιαγμένης και η παραλιακή τότε αυτή τη μυρωδιά είχαν τα βράδια. Αυτήν έβαζε και ο Κώστας και ξεκίναγε με το δυνατότερο Starlet 1,3lt της εποχής για τις βόλτες του.

Έτσι παρέμεινε μάλιστα και μέχρι πρόσφατα, όπου με σφυρήλατο μοτέρ με GT2860RS, ψαγμένο στήσιμο, ανάρτηση και ζαντολάστιχα, γύριζε στα Μέγαρα στο 1.08.500, έναν φοβερό χρόνο για FWD και ειδικά Starlet. Βλέπετε η γεωμετρία των ιαπωνικών αυτοκινήτων πόλης ήταν προσανατολισμένη στη χαμηλότερη δυνατή κατανάλωση, που επέβαλε μικρές έως μηδενικές γωνίες κάμπερ, κάτι που τα έκανε σε εργοστασιακή μορφή να έχουν τον άστριφτο. Αυτά όμως είναι πράγματα που διορθώνονται, ειδικά όταν έχεις να κάνεις με τον Σωτήρη από την Stroked Up που είναι γνωστός πατεντιάρης και τρελό μαστόρι, ο οποίος του έχει μακρύνει τα εμπρός ψαλίδια και οι τροχοί έχουν πάρει γωνία. Άλλο ένα θέμα που έπρεπε να αντιμετωπιστεί ήταν το ακατάσχετο σπινιάρισμα που έχουν όλα τα μικρά αυτοκίνητα όταν φοράνε turbo κινητήρες με χαμηλό κυβισμό και μεγάλη πίεση και αυτό μέχρι πρόσφατα το ρύθμιζε με σταδιακή αύξηση της πίεσης το πολυόργανο PRD dash7, με CAN BUS switces και οθόνη αφής που έχει αντί για καντράν. Για τον Κωστή όμως που θέλει να κυνηγήσει το ρολόι ακόμα περισσότερο, το 1.08 δεν ήταν αρκετό και έτσι πήρε τη μεγάλη απόφαση να κάνει μι\ία ριζική αλλαγή. Να το κάνει ατμοσφαιρικό!    

Κ Series, τι άλλο;

Και Toyota 2ZZ-GE από Corolla ή Celica TS θα μας έκανε, αλλά δεν υπάρχει επαφή με τα K-Series της Honda. Είναι τα καλύτερα τετρακύλινδρα ατμοσφαιρικά μοτέρ που μπορείς να βρεις ακόμα στην αγορά σε λογικό κόστος και ως γνωστόν αθάνατα. Το συγκεκριμένο μάλιστα είναι 2,4lt, το Κ24 δηλαδή, από κάποιο αυτόματο Accord. Το σασμάν φυσικά παρέμεινε στον παλιατζή και πήρε από το διπλανό ζεμπίλι ένα από Civic Type R FN2 που είναι χειροκίνητο. Αυτόν τον φανταστικό πυργολεβιέ που βλέπετε τον έφτιαξε ο Σώτος στον τόρνο. Το περίεργο δεν είναι ότι έφτιαξε μόνος του τον πύργο, αλλά με τη βοήθεια του φίλου του, του Δημήτρη Κορρέ (ναι, του γνωστού, με εκείνο το όχημα που πάει παντού), έφτιαξαν από κυλινδρικό κομμάτι ατσάλι και τα ημιαξόνια. Και εδώ έκανα την εύλογη ερώτηση…γιατί ρε Σωτήρη ένα ατμοσφαιρικό αμάξι με 250Ps να κόβει τα ημιαξόνια; Γιατί, μου λέει, πατάει ο κανίβαλος στα kerb, σηκώνεται στον αέρα και δεν αφήνει το γκάζι, οπότε πέφτοντας ξανά ο τροχός στην άσφαλτο φρενάρει απότομα και τα κόβει. Το μοτέρ μπήκε στο μηχανοστάσιο του μικρού Toyota σχετικά εύκολα, με βάσεις μηχανής από Civic Type R FN2, οι οποίες προσαρμόστηκαν στα ράμφη σε σημείο που έχει ενισχύσει ο Σωτήρης με τριπλή λαμαρίνα, συν μία κόντρα πάνω στο ράμφος, γιατί είναι αρκετά ψηλές και καλύτερα είναι να κρατιούνται σε δύο σημεία.

Προς το παρόν δεν το έχουν ανοίξει (δεν του δίνω πάνω από 3 μήνες, σίγουρα θα το τεντώσουν όπου να’ ναι) και οι μοναδικές αλλαγές του είναι οι απαραίτητες, δηλαδή ένα χταπόδι και μία εξάτμιση από την Power Up και μία πολλαπλή εισαγωγής RBC, με φιλτροχοάνη της DNA. Τα ηλεκτρικά του τα έχει επιμεληθεί ο Άλκης, ο γιος του Σωτήρη στην Stroked Up, ο οποίος είναι το κλασσικό μήλο που έπεσε κάτω από τη μηλιά και σίγουρα θα γίνει ακόμα καλύτερος, γιατί αυτή η γενιά κρατάει στα 18 της χρόνια πλεξούδα από άγραφο εγκέφαλο και laptop, ενώ εμείς στα 18 μας κρατούσαμε σφυρί και πένσα. Ο εγκέφαλος είναι ο stand alone Pro EMS V2 Black Edition της Ultratech, τον οποίο προγραμμάτισε πάνω στο δικό του δυναμόμετρο ο Γιώργος Ζόμπολας στην Geartech Engineering. Όπως βλέπετε, δεν έχει και πολλά πράγματα ακόμα και από αυτά που έχει, τα περισσότερα είναι προίκα από το προηγούμενο setup, αλλά το αποτέλεσμα είναι ήδη καλύτερο από πριν, μιας και σε κάτι ανεπίσημα δοκιμαστικά που έκανε στα Μέγαρα, έχει ρίξει τον χρόνο ήδη κατά ένα ολόκληρο δευτερόλεπτο. Φανταστείτε τι θα γίνει όταν θα αρχίσει ο χορός με εκκεντροφόρους, συμπιέσεις, πεταλούδες και λοιπές ατμοσφαιρικές βελτιώσεις που θα το στείλουν από τα 230wHp εκεί που φτάνουν τα «καλά» Κ24. Είναι και πούπουλο, με ξηλωμένο εσωτερικό και πλαστικά τζάμια, φοράει coilovers της XYZ, με δυνατά τετραπίστονα φρένα της Brembo, δεν θέλει και πολλά για να είναι πιστόλι.

Time attack

Time attack σε πίστες, αλλά και στην ευθεία, έτσι για να θυμηθούμε λίγο και τις ρίζες μας, αφού πριν 20 χρόνια το συγκεκριμένο ήταν το πιο γρήγορο Starlet στην «πιάτσα». Συνηθισμένο λοιπόν να ξεκινάει και από στάση, έκανε χωρίς ιδιαίτερο κόπο ένα 6,10sec για το 0-100km/h και 14,14sec, με 169,54km/h έξοδο για το τετρακοσάρι, με ένα άτομο μέσα και με τα semi slicks της Extreme. Το ξέρω ότι δεν εντυπωσιάζουν αυτοί οι χρόνοι τα χορτάτα ματάκια σας από τα τετρακίνητα VAG που τόσο κάνουν το 0-200kmh, αλλά αυτό είναι ατμοσφαιρικό Starlet. Είναι ένα παιχνίδι που το παιδεύουν εδώ και πολλά χρόνια ο Κώστας με τον Σωτήρη, τσακώνονται, φτιάχνουν, πειραματίζονται και η γη γυρίζει. Αυτή δεν είναι όμως και η ουσία του hobby που λέγεται αυτοκίνητο; Τουλάχιστον για εμάς κι εσάς που μας αρέσει να ασχολούμαστε, να σκαλίζουμε, να σπάμε, να κολλάμε και φτου κι από την αρχή. Αν είχαμε βαπόρια, θα το ξέραμε το κόλπο αλλιώς, θα περιμέναμε τώρα πάνω σε σαμπρέλα μονόκερο στην πισίνα να μας στείλει η Porsche το καινούργιο GT3 να δούμε πόσο καλύτερο είναι με τα διπλά ψαλίδια εμπρός σε σχέση με το 991, αλλά δεν πειράζει και με ένα Starlet, με ένα Rallye, με ένα Civic, αν έχεις όρεξη και τρέλα για την οδήγηση, θα περάσεις το ίδιο καλά. Εξάλλου, όπως έχω πει πολλές φορές, δεν οδηγούμε γρήγορα γιατί βιαζόμαστε να πάμε κάπου, δεν χρειάζονται τα 400 ή τα 500 άλογα, ένα απλό ευχάριστο και σβέλτο μικρό αυτοκινητάκι είναι αρκετό για να διασκεδάσεις, να βελτιώσεις τις ικανότητές σου και να περάσεις μία Κυριακή μέσα στην αδρεναλίνη, χωρίς άγχος και χωρίς να χαλάσεις 3.000 ευρώ σε λάστιχα και τακάκια. Όποιος τα έχει, με γεια του με χαρά του, απλά λέω ότι δεν είναι απαραίτητα.

  

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ: Honda K24

Τετρακύλινδρος σε σειρά, μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο

Κυβισμός: 2.354cc

Διάμετρος x Διαδρομή:  87mm x 99mm

Σχέση συμπίεσης: 10,5:1

RBC πολλαπλή εισαγωγής

Χταπόδι και ολόσωμο σύστημα εξάτμισης Power up exhaust

Εγκέφαλος Ultratech Pro EMS V2 Black Edition

Πρόγραμμα Geartech Engineering

Ηλεκτρικά Stroked Up

Φιλτροχοάνη DNA

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Εξατάχυτο κιβώτιο από Honda Civic FN2 Type R

ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Οθόνη πολλαπλών ενδείξεων PRD 700

Πυργολεβιές StrokedUp

Αεροτομή ZEP Racing

Παράθυρα από lexan

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

XYZ ρυθμιζόμενα coilovers

Τετραπίστονες δαγκάνες Brembo

Δίσκοι Brembo

Τακάκια Ferodo Racing DS2500

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες  OZ Crono HT 7J x 17in

Λάστιχα Extreme VR2 225/45

TUNED BY:

Stroked Up

Ελαιώνων 14, Παλλήνη

τηλ: 210 60 30 976

www.stroked-up.gr

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

DYNO TEST

Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Dynapack της GearTech Engineering

Μέγιστη ισχύς (wHp/rpm): 230/7.450

Μέγιστη ροπή (kgm/rpm): 27/5.250

Στάδιο βελτίωσης: Stage 1

Ποσοστό βελτίωσης μέγιστης ισχύος: +23%

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60                 3,54

0-80                 4,51

0-100               6,10

0-120               7,94

0-140               9,85

0-160               12,64

0-180               16,10

           

ΡΕΠΡΙΖ

3h

KM/H             SEC

80-110             1,88

4h

KM/H             SEC

100-140           3,33

Roll – on

60-120    4,40

60-160    9,10

 

AΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,70     @        51,00

60        4,96     @        82,05

100      6,50     @        105,88

200      9,47     @        136,35

400      14,14   @        169,54

 

Αρθρογράφος

 

Επίσημο: Νέο Honda CR-V e:HEV

Επίσημο: Νέο Honda CR-V e:HEV

Το ανανεωμένο CR-V είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά σε 7 εκδόσεις με τιμές που ξεκινούν από €37.700.