Toyota Yaris 1.4D-D

Toyota Yaris 1.4D-D

Δίνει λύσεις
Η νέα γενιά του Yaris έχει κυκλοφορήσει για τα καλά στους ελληνικούς δρόμους, καθώς διαθέτει γκάμα για όλους, από τρίθυρα βενζινοκίνητα σύνολα, έως diesel τετράθυρα. Ακόμα και υβριδική έκδοση υπάρχει... Μικρό, ευκολοδήγητο με την εγγύηση της Toyota, είναι μία από τις πρώτες επιλογές για όσους ψάχνουν το μικρό και καθημερινό τους αυτοκίνητο. Μέχρι στιγμής έχετε δει στο POWER το Toyota Yaris 1.33 5Θ καθώς και το Toyota Yaris 1.33 5Θ με το MultiDrive S κιβώτιο. Αυτή τη φορά, αλωνίσαμε την Αθήνα –και όχι μόνο- με το Toyota Yaris 1.4 Diesel, στην πεντάθυρη έκδοσή του. Για την σχεδίαση και το εσωτερικό του τα έχουμε πει ήδη. Με «ευρωπαϊκές» γραμμές και εργονομική σχεδίαση στο σαλόνι, μπορεί μεν να μην ξεχωρίζει από το πλήθος, είναι όμως ότι πρέπει για να κάνετε την καθημερινότητά σας εύκολη. Φυσικά, must επιλογή είναι το σύστημα Touch&Go με την οθόνη αφής 6.1in, το οποίο έχει τα πάντα: Bluetooth, ραδιόφωνο, navigation, κάμερα οπισθοπορείας κλπ.

Αυτό είναι!
Ο 1.4D-D με τα 90 τουρμπάτα άλογα, σε συνδυασμό με το 6άρι manual κιβώτιο, είναι άριστος συνδυασμός για το Yaris
Ο 1.4 diesel κινητήρας αποδίδει 90 άλογα και 20,9kgm ροπής, αλλά δεν κάνει εκπτώσεις στις επιδόσεις. Σε συνδυασμό με το πολύ καλό σε όλα, εξάρι, χειροκίνητο σασμάν, το dieselάκι είναι διαμάντι. Με το γκάζι «στο πάτωμα» και καθόλου οικονομικό προφίλ οδήγησης, είδαμε περίπου 6lt/100km μέση κατανάλωση. Προσοχή όμως: μιλάμε για γρήγορη οδήγηση, λόγω βιασύνης. Με νορμάλ οδήγηση, χωρίς να νιώθεις πως αν πατήσεις το γκάζι λίγο παραπάνω κάποιος θα σε μαστιγώσει ή θα σπάσεις το αυγό που βρίσκεται κάτω από το πεντάλ του γκαζιού, το Yaris 1.4D «βλέπει» εύκολα 5,3lt/100km μέσα στην πόλη. Και τώρα το καλύτερο. Έβαλα στοίχημα με τον εαυτό μου να οδηγήσω τρεις μέρες μέσα στην πόλη, πηγαίνοντας σε όλες μου τις δουλειές, αλλά προσπαθώντας να ρίξω την κατανάλωση όσο περισσότερο γίνεται, χωρίς βέβαια να μου κορνάρουν από πίσω. Η αλήθεια είναι ότι το εξάρι σασμάν βοηθάει αρκετά σε αυτό. Εύκολα κουμπώνεις την 5η μέσα στην πόλη και πας. Τι είδα? 4,6lt/100km σε πραγματικές συνθήκες. Ούτε άδειοι δρόμοι, ούτε κατηφόρες, ούτε αποφυγή της κίνησης. Απλά προσοχή στο γκάζι! Μ’αυτά και μ’αυτά, πέρασαν οι επτά ημέρες που είχα στην κατοχή μου το ντιζελάκι και το ντεπόζιτο δεν άδειασε.

Όλα μέσα
Ιδιαίτερα ευρύχωρο. Θυμίζει αυτοκίνητο ανώτερης κατηγορίας
Ένας ακόμα λόγος που το Yaris έχει γίνει best seller, είναι οι χώροι του. Δύσκολα θα βρεις «μικρό» αυτοκίνητο με τέτοιους χώρους. Είναι αλήθεια αυτό. Οι πίσω επιβάτες κάθονται σχεδόν όσο άνετα κάθονται και οι επιβάτες ενός μικρομεσαίου μοντέλου. Το πίσω επίπεδο πάτωμα βοηθά στην εύκολη μετακίνηση και τρίτου ατόμου στις πίσω θέσεις. Όσο για το πορτ μπαγκάζ, με 286lt ξεπερνάει τον μέσο όρο της κατηγορίας. Ο diesel κινητήρας δεν αλλάζει κάτι στην οδική του συμπεριφορά. Και πάλι νιώθεις πως οδηγείς ένα αυτοκίνητο με στιβαρό πλαίσιο και καλή ανάρτηση. Τιμόνι και επιλογέας δεν κουράζουν, ούτε προβληματίζουν σε καμία περίπτωση και τα καθίσματα κρίνονται ως ιδιαίτερα αναπαυτικά. Η καλή εντύπωση, συνεχίζεται ακόμα και σε ανοιχτούς δρόμους, όπου οι ταχύτητες είναι υψηλότερες. Το Yaris συνεχίζει να είναι σταθερό. Ξαναθυμίζουμε πως το μακρύ μεταξόνιο και το φαρδύ μετατρόχιο, ευθύνονται για την καλή οδική συμπεριφορά του νέου Yaris. Ρίχνοντας μία ματιά στην βαθμολογία του νέου Yaris στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP, θα δούμε ότι έχει λάβει πέντε αστέρια, την ανώτατη δηλαδή διάκριση που μπορεί να πάρει ένα αυτοκίνητο.

Οικονομικό, ευρύχωρο, ασφαλές
Γρήγορο είναι? Πόσο? Και επίσης, τι τιμή έχει αυτό το diesel? Απαντώ αμέσως λοιπόν! Το VBOX μας έδειξε 0-100km/h σε 10,7sec και τα πρώτα 400 μέτρα από στάση ήρθαν σε 17,5sec. Ο diesel κινητήρας δείχνει τα δόντια του στις χαμηλές rpm, όπως για παράδειγμα στην ρεπρίζ με 4η, από 50 έως 80km/h. Εκεί που το 1.33 ατμοσφαιρικό Yaris χρειάζεται 6,4sec, το diesel το κάνει σε 5,9sec! Όσο για την τιμή, το Yaris 1.4D 5Θ στην βασική του έκδοση Cool, ξεκινά από €15.080, ενώ στην Active Plus, €16.700.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • Κυβισμός: 1.364cc
  • Διάμετρος x Διαδρομή:  73mm x 81,5mm
  • Σχέση Συμπίεσης: 16,5:1
  • Τροφοδοσία: Common Rail άμεσου ψεκασμού, turbo μεταβλητής γεωμετρίας

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • Εμπρός: Ανεξάρτητη με γόνατα McPherson, τηλεσκοπικά αμορτισέρ με ελικοειδή ελατήρια
  • Πίσω: Ημιάκαπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός, τηλεσκοπικά αμορτισέρ με ελικοειδή ελατήρια

 ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • Κίνηση: Εμπρός
  • Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων

ΦΡΕΝΑ

  • Εμπρός: Μονοπίστονες δαγκάνες, αεριζόμενοι δίσκοι διαμέτρου 258 mm
  • Πίσω: Μονοπίστονες δαγκάνες, συμπαγείς δίσκοι

ΤΡΟΧΟΙ

  • Ζάντες: 6,5J x 15 in
  • Ελαστικά: 175/65 R15

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC   
0-60                 4,64    
0-80                 7,11   
0-100               10,76
0-120               16,08  
0-140               24,17
0-160               30,21

ΡΕΠΡΙΖ 3ης

ΚΜ/Η             SEC   
50-80               4,12
80-110             4,88

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η
18        2,90     @        41,62
60        5,70     @        66,51
100      7,64     @        81,25
200      11,51   @        104,23
400      17,62   @        128,70

ΡΕΠΡΙΖ 4ης

ΚΜ/Η             SEC   
50-80               5,94
80-110             8,70

ΦΡΕΝΑ
KM/H             SEC    G         M
100-0               2,91     0,944   39,56

 

 

Αρθρογράφος

 

Τι γίνεται τελικά με το αυτοκίνητο της Apple;

Τι γίνεται τελικά με το αυτοκίνητο της Apple;

Οι φήμες για το αυτοκίνητο της Apple δίνουν και παίρνουν τον τελευταίο καιρό, με την εταιρεία να μην έχει βρει ακόμα κάποιον συνεργάτη.