Toyota Yaris Hybrid 1.5 100Ps

Toyota Yaris Hybrid 1.5 100Ps

Το ανανεωμένο Yaris έχει άπειρα σημεία -σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο- στα οποία έχει βελτιωθεί. Οι μηχανικοί της Toyota ισχυρίζονται ότι είναι 900 τα σημεία αυτά. Το design του εξωτερικά είναι αρκετά τολμηρό και μοντέρνο και φαίνεται ότι η Toyota μετά το C-HR, έχει αρχίσει να ξυπνάει από τον σχεδιαστικό της λήθαργο και μας δίνει ευχάριστα σχήματα στο μάτι, με έντονες και δυναμικές γραμμές. Η ουσία όμως κρύβεται στο εσωτερικό του και πιο συγκεκριμένα κάτω από το καπό.

 

Γνώριμη διάταξη

Εκεί θα συναντήσουμε δύο κινητήρες, έναν 1.5 VVTi, που αποδίδει 100Ps και έναν ηλεκτροκινητήρα μονού μαγνήτη, που αποδίδει 45KW. Και οι δύο μαζί στέλνουν την κίνηση σε ένα αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης, το e-CVT, το οποίο με τη σειρά του κινεί τους μπροστινούς τροχούς. Ο θερμικός κινητήρας χρησιμοποιεί μεταβλητό χρονισμό στις βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής και έχει τη δυνατότητα να αλλάξει σε κύκλο λειτουργίας Atkinson, όταν έχουμε χαμηλά φορτία και σε Otto, όταν οι απαιτήσεις μεγαλώνουν. Ο ηλεκτρικός κινητήρας είναι αυτός, ο οποίος εκκινεί το όχημα από στάση και ο θερμικός εμπλέκεται είτε όταν ανέβουν τα χιλιόμετρα είτε όταν αδειάσουν οι μπαταρίες. Οι μπαταρίες, τώρα, έχουν μικρή χωρητικότητα, αφού φτάνουν μόλις τις 0,9KWh και η αυτονομία τους, όταν είναι πλήρως φορτισμένες, επαρκεί για να κινήσει το Yaris για λίγα χιλιόμετρα. Από εκεί και πέρα, η φόρτισή τους γίνεται είτε κατά την πέδηση είτε όταν απλά αφήνουμε το πετάλι του γκαζιού και το αυτοκίνητο κυλάει. Φυσικά, όλο αυτό το σύστημα είναι γνώριμο από παλιά, μιας και είναι μία τεχνολογία που είδαμε για πρώτη φορά στο Prius.

 

Οδηγώντας οικονομικά

Όταν γυρνάς το κλειδί και ξυπνάει ο κινητήρας, βασικά δεν ακούγεται τίποτα, γιατί στην ουσία ο θερμικός κινητήρας παραμένει σβηστός. Τα πρώτα μέτρα τα αναλαμβάνει ο ηλεκτρικός κινητήρας και, αν μάλιστα πατήσεις με σύνεση το γκάζι, ο θερμικός θα παραμείνει απενεργοποιημένος εκτός και αν περάσεις τα 50km/h. Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι το Yaris θα κινηθεί εξαιρετικά οικονομικά μέσα στην πόλη. Η μέση κατανάλωση, που είδαμε μέσα στην πόλη, έπεσε ακόμα και στα 2,4lt/100km! Μόνο και μόνο το γεγονός αυτό, το κάνει ιδανικό για να κινείσαι καθημερινά μέσα στην πόλη. Βέβαια, οι μικρές του διαστάσεις παίζουν και αυτές το ρόλο τους, αφού μπορεί να χωρέσει σχεδόν παντού και να κινηθεί με άνεση σε κάθε στενό. Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή, με τις αναρτήσεις να απορροφούν τις κακοτεχνίες των δρόμων, ενώ ο θόρυβος του ηλεκτροκινητήρα πρακτικά δεν ακούγεται καθόλου. Όταν ενεργοποιηθεί ο θερμικός κινητήρας, πάλι ο θόρυβος παραμένει χαμηλός, εκτός και αν πατήσεις βαθιά το γκάζι σε κάποια διαδικασία επιτάχυνσης. Τότε ακούγεται ένα συνεχόμενο βουητό από τον κινητήρα, με τις rpm να εκτοξεύονται, μέχρι το αυτοκίνητο να αναπτύξει την επιθυμητή ταχύτητα. Παρόλα αυτά, οι μηχανικοί της Toyota έχουν βελτιώσει αρκετά την κατάσταση, τοποθετώντας νέες βάσεις κινητήρα, καινούργιο μπροστινό υποπλαίσιο, καινούργια ημιαξόνια και νέας σχεδίασης φιλτροκούτι για να μειώσουν το θόρυβο.

 

Στο ταξίδι?

Αν χρειαστεί να ταξιδέψετε με το υβριδικό Yaris θα πρέπει να συμβιβαστείτε καταρχάς με το θόρυβο του κινητήρα, αλλά και με το γεγονός ότι αρχικά θα φτάσει τα 100km/h, αλλά από εκεί και πάνω θα ζοριστεί πολύ για να ανεβάσει ταχύτητα. Αυτό μεταφράζεται στο να κρατήσετε το Yaris Hybrid κυρίως για τις μετακινήσεις σας μέσα στην πόλη. Σκεφτείτε ότι σε ανοιχτή διαδρομή, όπως αυτή που οδηγεί στο Σούνιο, η κατανάλωση ανέβαινε στα 4,5lt/100km και ορισμένες φορές έφτασε και στα 6lt/100km, αφού ο ηλεκτροκινητήρας είχε μικρότερο ρόλο στις υψηλές ταχύτητες. Στις στροφές τώρα, το Yaris είναι υποστροφικό και το VSC επεμβαίνει άμεσα για να σε φέρει στο δρόμο σου, όταν υπερβείς τα όρια. Από εκεί και πέρα, θα διαπιστώσει κανείς ότι το e-CVT δεν είναι και ο καλύτερος σύμμαχος για να κινηθεί κάποιος σε γρήγορους ρυθμούς σε μία τέτοια διαδρομή, αφού έχει αρκετή καθυστέρηση στο να αλλάξει κλιμάκωση ή όταν αφήσεις και πατήσεις ξανά το γκάζι, όπου το απαιτούν οι συνθήκες. Από την άλλη βέβαια, το Yaris Hybrid δεν έχει σχεδιαστεί για τέτοιου είδους οδήγηση.

 

Είπαμε, είναι παιδί της πόλης!

Το Yaris Hybrid πάντως είναι μία εξαιρετική περίπτωση για κάποιον που θέλει ένα δεύτερο αυτοκίνητο για να μετακινείται στη δουλειά του ή στις καθημερινές μετακινήσεις του. Από εκεί και πέρα, τις ταξιδιωτικές του ανάγκες θα πρέπει να τις αναζητήσει σε κάποιο μεγαλύτερο μοντέλο. Εντός πόλης, η κατανάλωση δύσκολα θα ανέβει πάνω από τα 3lt/100km, ενώ ο οδηγός και οι επιβάτες του θα εκτιμήσουν αρκετά την καλή ποιότητα κατασκευής και το άνετο εσωτερικό του.

 

+

Χαμηλή κατανάλωση

Κίνηση εντός πόλης

Επιδόσεις κινητήρα

Μοντέρνα σχεδίαση

 -

Ταξίδι εκτός πόλης

Θόρυβος κινητήρα κατά την επιτάχυνση

 

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: €15.840

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • Κυβισμός: 1.497cc
  • Διάμετρος x Διαδρομή:  75mm x 84,7mm
  • Σχέση Συμπίεσης: 13,4:1
  • Τροφοδοσία: Ψεκασμός πολλαπλών σημείων, ηλεκτρικός κινητήρας
  • Βάρος (kg): 1.165

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
  • Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ KATAΣΚΕΥΑΣΤΗ

  • Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm): 100/ 4.800
  • Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 11,31/ 3.600-4.400
  • Ονομαστική Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (kw): 45
  • Ονομαστική ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm): 169
  • 0-100km/h (sec): 11,80sec
  • Τελική Ταχύτητα (km/h): 165
  • ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 (gr/km):      75
  • ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ Ονομαστική (lt/100km):  3,3
    • Δοκιμής (lt/100km):    3,0

ΦΡΕΝΑ

  • Αεριζόμενοι δίσκοι με διπίστονες δαγκάνες
  • Πίσω: Δίσκοι

ΤΡΟΧΟΙ

  • Ζάντες: 6,5Jx16in
  • Ελαστικά: 195/50 R16

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • Κίνηση: Εμπρός

Κιβώτιο: αυτόματο κιβώτιο e-CVT   

 

Αρθρογράφος