Τριπλό βάθρο για την Hyundai ξανά στην Ελλάδα με τον Neuville νικητή
Ο Thierry Neuville πήρε την πρωτοπορία του αγώνα εκμεταλλευόμενος τα προβλήματα των αντιπάλων του παρά το γεγονός πως «σκούπιζε» τις ε.δ. την Παρασκευή. Πέρα από την θέση εκκίνησής του στον δρόμο, ο αγώνας του δεν ξεκίνησε καθόλου καλά, καθώς το i20N του έτρεχε μόνο με τρεις κυλίνδρους κατά τη διάρκεια του πρωινού της Παρασκευής χάνοντας πολύτιμο χρόνο και όντας πέμπτος. Στις τρεις απογευματινές ε.δ. της Παρασκευής, ο Βέλγος ανέφερε υποστροφή στην SS5 και πρόβλημα με τα φρένα στην SS6, με τον ίδιο να σημειώνει τον ταχύτερο χρόνο στην έκτη ε.δ. και να ανεβαίνει τρίτος. Ξεκίνησε το Σάββατο με δυναμικό τρόπο νικώντας τον Sebastien Ogier για μόλις 0,2 δευτερόλεπτα για να πάρει την νίκη στην SS7 και ανέβηκε άλλη μια θέση μετά το πρόβλημα του πρωτοπόρου Dani Sordo στην SS9. To απόγευμα του Σαββάτου και την Κυριακή έκανε διαχείριση της πρωτοπορίας του αποφεύγοντας περιττά ρίσκα και πλέον είναι 34 βαθμούς μπροστά στο πρωτάθλημα με το τέλος του Rally Acropolis, καθώς σημείωσε 18 βαθμούς από την κατάταξη του Σαββάτου, τέσσερις βαθμούς από την SuperSunday και δύο βαθμούς από την Powerstage. Συνολικά πήρε 24 βαθμούς και μεγάλωσε κι άλλο την ψαλίδα στο πρωτάθλημα οδηγών. Επίσης, αξίζει να αναφερθεί πως είναι η δεύτερη φορά που νικάει στην Ελλάδα, καθώς η παρθενική του νίκη ήρθε το 2022
Ο Dani Sordo επέστρεψε μετά από τρεις μήνες πίσω από το τιμόνι του Hyundai i20N Rally1 κατακτώντας την δεύτερη θέση. Αν και χρειάστηκε λίγος χρόνος να βρει ξανά τα πατήματά του με το αυτοκίνητο της Hyundai και είχε πρόβλημα με την υβριδική μονάδα το απόγευμα της Παρασκευής, βρέθηκε να ηγείται του εθνικού μας αγώνα για δύο ε.δ. (SS7-SS8) έναντι του Sebastien Ogier πριν πέσει δεύτερος μετά από κλατάρισμα που έπαθε στην SS9. Μάλιστα, έτρεχε για πολλά χιλιόμετρα με το πίσω αριστερό ελαστικό να είναι κλαταρισμένο, με αποτέλεσμα να κάνει ζημιά στο πίσω μέρος του i20N. Επειδή δεν υπήρχε μεσημεριανό σέρβις το Σάββατο, ο Ισπανός δεν μπορούσε να κάνει επιδιορθώσεις και αναγκάστηκε μαζί με τον συνοδηγό του, Candido Carrera, να φοράνε ειδικά γυαλιά κατά τη διάρκεια της SS10 και SS11, καθώς έμπαινε χώμα μέσα στον χώρο της καμπίνας. Έπεσε στην τρίτη θέση μετά την εναρκτήρια ε.δ. της Κυριακής πίσω από τον Ogier για 4,7 δευτερόλεπτα, αλλά τελικά τερμάτισε δεύτερος μετά το ατύχημα του Ogier στην Powerstage. Οι αγωνοδίκες επέβαλαν ποινή δέκα δευτερολέπτων στον Sordo μετά το τέλος του αγώνα, καθώς δεν ακολούθησε σωστά την διαδρομή της SS12 αφού το «λαβωμένο» i20N δεν μπορούσε να στρίψει σωστά και παρέσυρε ένα βαρέλι που χρησίμευε ώστε οι οδηγοί να κάνουν donut.
Ο Ott Tanak ξεκίνησε με θετικό τρόπο το Rally Acropolis, αφού βρέθηκε επικεφαλής του αγώνα μετά το τέλος της SS2, αλλά στην επόμενη ε.δ. έχασε δύο θέσεις. Το απόγευμα της Παρασκευής, δυσκολευόταν με την συμπεριφορά του i20N, όπως δήλωσε στο τέλος της SS4, αλλά η πρώτη του νίκη σε ε.δ. ήρθε αμέσως μετά, όπου ολοκλήρωσε την πρώτη μέρα του Rally Acropolis στην πρώτη θέση. Η εναρκτήρια ε.δ. του Σαββάτου αποδείχθηκε καταστροφική για τον Εσθονό, ο οποίος σταμάτησε δύο φορές για να αλλάξει κλαταρισμένο λάστιχο. Η πρώτη του στάση ήταν 5.6 Km στην SS7 για να αλλάξει το πίσω δεξί ελαστικό, ενώ ένα λεπτό μετά σταμάτησε ξανά για να αλλάξει κι άλλο ένα λάστιχο. Καθώς υπήρχαν άλλες δύο ε.δ. για να φτάσει ο Tanak στην ζώνη αλλαγής ελαστικών, ο ίδιος δεν πίεζε, καθώς είχε χρησιμοποιήσει και τις δύο ρεζέρβες. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να πέσει έκτος. Ωστόσο, κέρδισε άλλες δύο θέσεις πριν το τέλος του πρωινού σκέλους του Σαββάτου μετά την εγκατάλειψη του Gregoire Munster και προσπέρασε κάποιους οδηγούς WRC2 στην κατάταξη. Η δεύτερη νίκη του σε ε.δ. ήρθε το απόγευμα του Σαββάτου με το εναρκτήριο στάδιο, ενώ παραλίγο να ρολάρει το i20N στην SS11, καθώς βρέθηκε με τους δύο τροχούς στον αέρα σε μια φουρκέτα, αλλά κατάφερε να το μαζέψει. Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2019 παρέμεινε για πολλές ε.δ. στην τέταρτη θέση, ενώ το πρωινό της Κυριακής αντιμετώπισε πρόβλημα με τον κινητήρα του i20N Rally 1. Κατάφερε, ωστόσο, να επιστρέψει στο σέρβις και οι μηχανικοί του έκαναν τις απαραίτητες επιδιορθώσεις για το Powerstage, όπου τελικά ανέβηκε στο τρίτο σκαλί του βάθρου στην Ελλάδα μετά το ατυχές συμβάν με τον Ogier εκεί. Ο Tanak συγκέντρωσε επτά βαθμούς από την SuperSunday και τέσσερις από την Powerstage, ενώ μάζεψε δέκα βαθμούς με την τέταρτή του θέση στην κατάταξη του Σαββάτου, και προσπέρασε τον Ogier στο πρωτάθλημα οδηγών. Αυτή τη στιγμή, είναι δεύτερος και μόλις τέσσερις βαθμούς μπροστά από τον Ogier.
O Sebastien Ogier ήταν στην πρώτη θέση μετά το τέλος της εναρκτήριας ε.δ., ενώ έπεσε δύο θέσεις μετά το τέλος της SS2, αλλά κατάφερε να ανέβει ξανά πρώτος όταν ολοκληρώθηκε το πρωινό σκέλος της Παρασκευής. Ωστόσο, το απόγευμα της Παρασκευής δεν εξελίχθηκε καλά για τον ίδιο, αφού έπεσε τέταρτος λόγω προβλημάτων με το turbo του αυτοκινήτου του και οδηγούσε αργά στις ε.δ. Με το διπλό κλατάρισμα του Tanak στην πρώτη ε.δ. του Σαββάτου, ο Ogier ανέβηκε στην τρίτη θέση, στην οποία βρισκόταν μέχρι το πέρας του Σαββάτου. Ο οχτώ φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής μπήκε δυναμικά την Κυριακή όντας ο ταχύτερος οδηγός στις δύο πρώτες ε.δ. της ημέρες και όντας ο κορυφαίος οδηγός στην κατάταξη SuperSunday, ενώ έσπασε το 1-2 της Hyundai στην SS13. Ωστόσο, ο ίδιος «έσπασε», καθώς έχασε το πίσω μέρος του Yaris μετά την είσοδο του σε μια στροφή της Powerstage, με αποτέλεσμα να ρολάρει το Yaris του. Κατάφερε να φτάσει στην γραμμή τερματισμού και να σκοράρει μόνο 13 βαθμούς για το πρωτάθλημα , καθώς τερμάτισε τρίτος στην κατάταξη του Σαββάτου και 16ος στην γενική κατάταξη μετά το τέλος του αγώνα. Ωστόσο, έπεσε πίσω από τον Tanak στο πρωτάθλημα για μόλις τέσσερις οδηγούς, με τον Ogier να κυνηγάει τον ένατο τίτλο στην καριέρα του κάνοντας μερικό πρόγραμμα με την Toyota φέτος.
O Sami Pajari τερμάτισε τέταρτος στην γενική κατάταξη και νίκησε το Acropolis Rally στην WRC2 κατηγορία, με τους Robert Virves και Yohan Rossel να συμπληρώνουν το βάθμο. Μάλιστα, ο Pajari έπαθε κλατάρισμα στην Powerstage και η διαφορά του από τον δεύτερο Virves μηδενίστηκε, αλλά ο Φινλανδός χρεώθηκε την νίκη μιας και είχε περισσότερες νίκες στα στάδια. Εκτός δεκάδας, επίσης, βρέθηκαν οι Takamoto Katsuta, Adrien Fourmaux, Elfyn Evans, Ιορδάνης Σερδερίδης και Gregoire Munster.
Ο Ιορδάνης Σερδερίδης τερμάτισε εκτός δεκάδας, αλλά ήταν ο κορυφαίος οδηγός για την M-Sport Ford, καθώς οι ομόσταβλοί του τερμάτισαν στις πιο πίσω θέσεις.
Ο Elfyn Evans βλέπει τις ελπίδες του για τον φετινό πρωτάθλημα να μειώνονται, καθώς ο αγώνας του ξεκίνησε με δυσοίωνο τρόπο. Το πρωί της Παρασκευής, σταμάτησε στην εναρκτήρια ε.δ. για να αλλάξει ένα κλαταρισμένο ελαστικό και έχασε πάνω από δύο λεπτά, ενώ στις δύο υπόλοιπες ε.δ. αντιμετώπισε θέμα με το turbo και οδηγούσε αργά, με αποτέλεσμα να χάνει πάνω από δύο λεπτά και να βρεθεί στην 58η θέση. Το δεύτερο σκέλος της Παρασκευής ήταν αναίμακτο για τον ίδιο, όπως και το πρωί του Σαββάτου, όπου τον είδαμε να ανεβαίνει μέχρι την 13η θέση. Όμως, το δεύτερο σκέλος του Σαββάτου δεν εξελίχθηκε καλά για τον ίδιο, καθώς στην προτελευταία ε.δ. ακούμπησε την αγωνιστική γραμμή σε μια αργή φουρκέτα και αναποδογύρισε το GR Yaris του. Οι θεατές βοήθησαν τον Evans και τον συνοδηγό του, Scott Martin, να συνεχίσουν τον αγώνα τους, αλλά σταμάτησαν μετά από τέσσερα χιλιόμετρα, με σκοπό να αφήσουν τον Ogier να περάσει. Τελικά, η Toyota ανακοίνωσε μια ώρα πριν την έναρξη της υπερειδικής την εγκατάλειψη του Evans, καθώς το αυτοκίνητό του υπέστη σοβαρή ζημιά και το παρμπρίζ ήταν ραγισμένο. Οι μηχανικοί της Toyota ετοίμασαν το αυτοκίνητο με το #33 για την Κυριακή και ο Evans επανεκκίνησε σύμφωνα με τους SuperRally κανονισμούς σκοράροντας μόνο οχτώ βαθμούς στην Ελλάδα. Ο Ουαλός παραμένει τέταρτος στο πρωτάθλημα, αλλά βρίσκεται πλέον 52 βαθμούς πίσω από τον πρωτοπόρο Neuville.
Ο Adrien Fourmaux βρέθηκε δεύτερος μετά το τέλος της SS1, αλλά έπεσε δεύτερος μετά το πρωί της Παρασκευής, καθώς το Puma του είχε θέμα με την υβριδική μονάδα στην SS3. Οι ελπίδες του για ένα πέμπτο βάθρο φέτος ή ακόμα και για νίκη τελείωσαν άδοξα όταν χτύπησε μια πέτρα, με αποτέλεσμα να σπάσει την πίσω αριστερή ανάρτηση και να εγκαταλείψει για το υπόλοιπο της ημέρας. Οι μηχανικοί του έκαναν τις κατάλληλες επιδιορθώσεις και εκκίνησε κανονικά το Σάββατο, αλλά αντιμετώπισε πρόβλημα με την αντιστρεπτική ράβδο του Puma του από την SS9-SS12, με αποτέλεσμα να κινείται αρκετά το πίσω μέρος. Ολοκλήρωσε την ενδέκατη ε.δ. με αργό κλατάρισμα στο πίσω αριστερό ελαστικό, ενώ πέτυχε την δεύτερη νίκη του σε Powerstage φέτος κλέβοντας τους πέντε έξτρα βαθμούς από τους αντιπάλους του.
Ο Takamoto Katsuta ξεκίνησε τον δέκατο γύρο του πρωταθλήματος με υψηλές προσδοκίες και βρέθηκε στην δεύτερη θέση μετά το τέλος της SS2, δύο δέκατα του δευτερολέπτου πίσω από τον πρωτοπόρο Tanak. Ωστόσο, αναγκάστηκε να σταματήσει 5.1 Km μέσα στην SS3 μετά από επαφή, με αποτέλεσμα να ξεκολλήσει ο πίσω αριστερός τροχός από το Yaris. ‘Όπως και ο Fourmaux, έτσι και εκείνος εκκίνησε το Σάββατο σύμφωνα με τους SuperRally κανονισμούς, αλλά στην δέκατη ε.δ. είχε τετ-α-κέ. Στην Poerstage, είχε άλλο ένα τετ-α-κέ, ενώ ολοκλήρωσε την ε.δ. με κλατάρισμα.
Ο Gregoire Munster ήταν ο καλύτερος οδηγός της ομάδας του Malcolm Wilson σκαρφαλώνοντας στην Πέμπτη θέση μετά την SS5, ενώ στην SS1 και SS2 αντιμετώπισε πρόβλημα με την αλλαγή ταχυτήτων και με το χειρόφρενο αντίστοιχα. Στην έκτη ε.δ., αναγκάστηκε να σταματήσει για να αλλάξει ένα ελαστικό χάνοντας δύο θέσεις. Το πρωί του Σαββάτου, ανέβηκε ξανά στην Πέμπτη από την έβδομη θέση μετά το τέλος της SS8, ενώ στην αμέσως επόμενη ε.δ. είχε έξοδο και δεν ήταν σε θέση να συνεχίσει, καθώς το Puma του έπεσε σε χαντάκι. Η βρετανική ομάδα αποφάσισε να αποσύρει το αυτοκίνητο του Munster για το υπόλοιπο του αγώνα. Μετά το τέλος του Σαββάτου, έλαβε ποινή ενός λεπτού, καθώς ο συνοδηγός του, Louis Louka, δεν είχε δέσει σωστά τις ζώνες ασφαλείας όταν ξεκίνησαν ξανά στην SS6 μετά την αλλαγή του κλαταρισμένου ελαστικού, ενώ η M-Sport Ford έλαβε χρηματική ποινή αξίας 5.000 ευρώ, επειδή ο Munster οδηγούσε στον δρόμο προς την SS4 χωρίς να είναι αναμμένα τα πράσινα φώτα για την υβριδική μονάδα. Ωστόσο, οι αγωνοδίκες τους έδωσαν αυτή την ποινή με αναστολή αν δεν παραβούν ξανά αυτούς τους κανονισμούς μέχρι το τέλος του 2024.
Στο Acropolis Rally του 2022, η Hyundai έκανε για πρώτη φορά στην ιστορία της το 1-2-3, με τον Neuville να νικάει και τους Tanak και Sordo να συμπληρώνουν το βάθρο. Εκείνη την χρονιά, είχε γίνει παρασκήνιο με την Hyundai, η οποία δεν έδωσε team orders στον Neuville, με σκοπό ο Tanak να ανέβει στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου, αφού ο τελευταίος ήταν ο πλησιέστερος αντίπαλος του Kalle Rovanpera εκείνη την χρονιά και τού στέρησε επτά πολύτιμους βαθμούς. Φέτος, ο Neuville πάλι είναι ο επικεφαλής του 1-2-3 της Hyundai, αλλά αυτή την φορά ο Tanak και ο Sordo άλλαξαν τις θέσεις τους.
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η CUPRA υπερασπίζεται με επιτυχία τον τίτλο των Κατασκευαστών FIA ETCR κερδίζοντας τον για δεύτερη συνεχόμενη φορά.