Volvo EX30 Twin Motor Performance AWD 428Ps
Go Electric
Αν έχετε πάρει την απόφαση να γίνετε «ηλεκτροκίνητοι», τότε το Volvo EX30 είναι σίγουρα ένα από τα μοντέλα που έχετε στη λίστα σας. Ξεκινάει κάτω από τις 40.000 ευρώ (€34.172 αν προλάβετε το Bonus €5.000 της Volvo), έχει compact διαστάσεις, είναι κουκλί και έχει έναν μοναδικό συνδυασμό φουτουριστικού και μίνιμαλ look. Βρίσκεται μαζί μας ενάμισι χρόνο και εξακολουθεί να είναι ένα από τα πιο επιθυμητά SUV. Είναι επίσης ένα από τα αυτοκίνητα που ανυπομονούσα να οδηγήσω και για καλό λόγο. Η Volvo πάντα μου φαινόταν ως μια μάρκα που κατασκευάζει αξιόλογα αυτοκίνητα που είναι κάπως αδιάφορα στην οδήγηση. Ο χαρακτήρας τους προέρχεται από τον όμορφο και κομψό σχεδιασμό, την προτεραιότητα στην ασφάλεια και την άνεση στην καθημερινότητα, παρά από την δυναμική οδική συμπεριφορά και τους χρόνους στο 0-100km/h. Αυτός είναι και ο λόγος που η Volvo έχει αποτελέσει την μάρκα των «σκεπτόμενων» καταναλωτών, αλλά και η δέσμευσή της για ένα πλήρως ηλεκτρικό μέλλον, νωρίτερα από κάθε άλλη ευρωπαϊκή εταιρεία. Το EX30 όμως μας έκανε να «ξανασκεφτούμε» την Volvo. Αυτό το μοντέλο έχει πολύ διευρυμένη απήχηση όσον αφορά τους αγοραστές του. Και δικαίως…
.jpg)
Swedish Elegance
Η Volvo έπρεπε να είναι «τολμηρή» με το EX30 και το έκανε, αλλά με έναν πολύ «σουηδικό» τρόπο. Πάρτε τα μπροστινά φώτα που διατηρούν την ίδια “Thor’s Hammer” λογική, ωστόσο η φωτεινή επιγραφή είναι χωρισμένη σε pixels, δίνοντας έναν πιο φουτουριστικό και digital χαρακτήρα. Στο πίσω μέρος, τα LED φώτα, σε αντίθεση με τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρείας, είναι τοποθετημένα πιο χαμηλά και δεν αποτελούν μια μεγάλη ενιαία μονάδα. Τον δυναμισμό τονίζουν και οι μεγάλες ζάντες των 19/20in, με την εμφάνιση να είναι εξαιρετικά μοντέρνα χωρίς ωστόσο να ξεφεύγει από τα αισθητικά πρότυπα της φίρμας. Το EX30, παρά τις compact διαστάσεις του (MxΠxY: 4,23x1,84x1,55m), δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τα μεγαλύτερα αυτοκίνητα της Volvo σε αισθητικό και τεχνολογικό επίπεδο.
Το εσωτερικό του είναι η απόλυτη έκφραση του minimal σε μία ψηφιακή εποχή. Η μεγάλη οθόνη αφής 12,3in στο κέντρο του ταμπλό αποτελεί το «επιχειρησιακό κέντρο» του οδηγού. Μιλάμε ίσως για υπέρμετρο μινιμαλισμό, αφού ο οδηγός μπροστά του δεν έχει απολύτως τίποτα και όλες οι λειτουργίες και ρυθμίσεις του αυτοκινήτου γίνονται από την κεντρική οθόνη η οποία χωρίζεται, με το πάνω μέρος να παίζει τον ρόλο του πίνακα οργάνων και από κάτω να βρίσκονται τα μενού των συστημάτων και εφαρμογών της Google και ορισμένες συντομεύσεις. Το λογισμικό της Google είναι πολύ καλό, με γρήγορη απόκριση και ευδιάκριτες ενδείξεις, όμως το γεγονός ότι όλες οι ρυθμίσεις γίνονται από εδώ δημιουργεί ορισμένα προβλήματα: όπως η ρύθμιση των καθρεφτών ή το θερμαινόμενο πίσω παρμπρίζ είναι και τα δύο κρυμμένα μέσα σε υπομενού της οθόνης. Η φιλοσοφία θυμίζει σε μεγάλο βαθμό αυτή των μοντέλων της Tesla. Το EX30 μπορεί να περηφανεύεται ότι διαθέτει καμπίνα κατασκευασμένη αποκλειστικά από ανακυκλωμένα υλικά, ωστόσο ο διάκοσμος δείχνει κάπως φτωχός και η αποκλειστική χρήση σκληρών πλαστικών θα ενοχλήσει όσους έχουν συγκεκριμένη εικόνα για τα μοντέλα της Volvo και το premium «ποιόν» τους. Κάτι που θα ενισχύσει την εικόνα στο εσωτερικό είναι οι επιλογές Breeze ή Mist από τον προαιρετικό εξοπλισμό (διαθέσιμες μονάχα στις εκδόσεις Plus και Ultra) με τις όμορφες ανοιχτόχρωμες επενδύσεις για τα καθίσματα, τα door panels και το ταμπλό. Οι χώροι είναι καλοί, αυστηρά για 4 επιβάτες, κάτι απόλυτα λογικό αν αναλογιστούμε τα 4,2m μήκους. Ο χώρος αποσκευών είναι μικρός, με χωρητικότητα 318lt στο πίσω μέρος και έναν επιπλέον αποθηκευτικό χώρο 7lt κάτω από το εμπρός καπό (325lt συνολικά).
.jpg)
Supercar in disguise
Η έκδοση που δοκιμάζουμε εξοπλίζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες συνδυαστικής απόδοσης 428 ίππων (ο εμπρός αποδίδει 156Ps και ο πίσω 272Ps) και 55,4kgm ροπής. Η ισχύς μεταδίδεται στους τέσσερις τροχούς μέσω κιβωτίου μιας σχέσης. Αυτές οι δύο προτάσεις δεν φτάνουν σε καμία περίπτωση να περιγράψουν τον τρόπο που μπορεί να επιταχύνει το μικρό Volvo. Το τυπικό sprint 0-100km/h είναι υπόθεση μόλις 3,6sec!!! Για να απολαύσεις το αίσθημα της «γροθιάς στο στήθος», αρκεί να επιλέξεις το πρόγραμμα Performance AWD και να πατήσεις τέρμα το γκάζι. Η επιτάχυνση θα αιφνιδιάσει τον οδηγό και σίγουρα θα τρομάξει την πλειοψηφία των επιβατών, με το μικρό Volvo κυριολεκτικά να εκτοξεύεται από στάση. Μπορώ να φανταστώ να προκύπτουν ερωτήσεις όπως: «ήταν Volvo αυτό που μόλις μας πέρασε;». Ναι πράγματι ήταν!! Ακόμα και αν οδηγείς ολοκαίνουρια Porsche 911 Carrera S με pricetag 220k ευρώ και ισχύ 480Ps, δεν θα καταφέρεις να απομακρυνθείς από το χαριτωμένο Βολβάκι -τουλάχιστον μέχρι τα 140km/h. Το EX30 μπορεί να σφυρίζει αδιάφορα περνώντας δίπλα από τα άλλα αυτοκίνητα και μόλις ο οδηγός του τερματίσει το γκάζι, όλοι οι επιβάτες και οι υπόλοιποι οδηγοί μένουν με το στόμα ανοιχτό και με αποσβολωμένα βλέμματα.
Φυσικά με τέτοιες «σοκαριστικές» επιδόσεις δεν μπορείς να περιμένεις αυτονομία 800km. Η μπαταρία NMC έχει μικρή -αναλογικά με την ισχύ- χωρητικότητα 69kWh (64kWh ωφέλιμη), προσφέροντας αυτονομία της τάξης των 350-370km σε πραγματικές συνθήκες, με μέση κατανάλωση τις 18,5-19kWh/100km. Αν βέβαια χρησιμοποιείς πολύ το “fun-factor” δεξί πεντάλ, θα ξεπεράσει τις 30kWh/100km και θα ψάχνεις πολύ πιο σύντομα να βρεις φορτιστή. Υποστηρίζει -ευτυχώς- φόρτιση με ισχύ 153kW, με την ταχυφόρτιση να αναπληρώνει από το 10% έως το 80% σε μόλις 26 λεπτά. Επίσης είναι ένα από τα πρώτα -και ελάχιστα- μοντέλα που επιτρέπουν φόρτιση ισχύος 22kW σε AC Wallbox, με την πλήρη φόρτιση να διαρκεί μόλις τέσσερις ώρες.
.jpg)
Το EX30 Twin Motor δεν είναι όμως αποκλειστικά ένα thrill-ride. Όταν του το ζητήσεις, μπορεί να είναι ένα από τα πιο άνετα και ήρεμα ηλεκτρικά SUV. Η ποιότητα κύλισης εντυπωσιάζει κάτι στο οποίο συμβάλλουν η εξαιρετική ρύθμιση της ανάρτησης, η πολύ καλή μόνωση της καμπίνας και η διάταξη των πολλαπλών συνδέσμων πίσω που αρνείται να ενδώσει στις ανωμαλίες και ταλαντώσεις. Ακόμα και παρά το γεγονός ότι το μοντέλο της δοκιμής μας φόραγε τις προαιρετικές ζάντες 20in (με ελαστικά 245/40) και δεν υπάρχει επιλογή για ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ, η εξαιρετικά άκαμπτη πλατφόρμα και το σοφιστικέ στήσιμο έχουν φέρει ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα κύλισης, ιδιαίτερα αν αναλογιστούμε ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας B-SUV. Προγράμματα παραμετροποίησης της απόδοσης δεν υπάρχουν (καλό θα ήταν να υπήρχε ένα Eco Mode που θα περιόριζε την ισχύ αυξάνοντας φυσικά την αυτονομία), παρά μόνο την ρύθμιση της ανάκτησης ενέργειας που φτάνει έως και one-pedal driving, του σπορ σεταρίσματος της τετρακίνησης και την διαφοροποίηση της αίσθησης του τιμονιού. Το τελευταίο είναι ο κυριότερος λόγος που δεν μπορείς να το χαρακτηρίσεις σπορ SUV. Τις επιδόσεις τις έχει και με το παραπάνω, αλλά το τιμόνι του είναι υπερβολικά ελαφρύ (ακόμα και στην σπορ ρύθμιση), ενώ η αίσθηση που σου δίνει είναι τεχνητή και αδιάφορη. Είναι όμως αρκετά άμεσο και σε συνδυασμό με την έξυπνη λειτουργία της τετρακίνησης δεν θα πει όχι σε γρήγορο ρυθμό σε κομμάτι με στροφές, απλώς είναι πολύ δύσκολο να απολαύσεις τη διαδικασία. Είναι βέβαια και τα αυστηρά ηλεκτρονικά του βοηθήματα που δεν επιτρέπουν την παραμικρή ατασθαλία και έτσι είναι προτιμότερο στρίβεις με ήρεμες γραμμές και να καταπίνεις έπειτα τις ευθείες. Τα φρένα θα βοηθήσουν στην διαδικασία, καθώς μειώνουν γρήγορα το ρυθμό επιτάχυνσης και έχουν εξαιρετική αντοχή.
Η κορυφαία έκδοση Twin Motor Performance AWD του EX30 κοστίζει €45.952 χωρίς την κρατική επιδότηση, με το bonus 5.000 ευρώ της Volvo Hellas. Με τα χρήματα αυτά αγοράζεις εκρηκτικές επιδόσεις, πλεόνασμα τεχνολογίας και συστημάτων άνεσης και ασφάλειας και όλα αυτά σε ένα μοντέρνο και πανέμορφο περιτύλιγμα. Αυτοί είναι και οι λόγοι που συνεχίζει να αποτελεί ένα από τα πιο επιθυμητά μοντέλα της ελληνικής αγοράς.
+
Σχεδίαση αμαξώματος
Επιδόσεις
Οδική συμπεριφορά
Ποιότητα κύλισης
Εξοπλισμός
Τιμή
-
Εργονομία
Χώροι πίσω επιβατών
Αίσθηση τιμονιού
Τιμή βασικής έκδοσης ΕΧ30 Single Motor ER 51kWh RWD 272Ps Core: €39.172 (€34.172 με Volvo Bonus)
Τιμή έκδοσης δοκιμής EX30 Twin Motor 69kWh AWD 428Ps Ultra: €54.176 (€49.176 με Volvo Bonus)
@HΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡEΣ
Τύπος: Δύο ηλεκτροκινητήρες σύγχρονου τύπου, μόνιμου μαγνήτη 400V
Θέση: Εμπρός και πίσω εγκάρσια
@ΜΠΑΤΑΡΙΑ
Τύπος: Νικελίου-Μαγγανίου-Κοβαλτίου (NMC)
Χωρητικότητα: 69kWh (ωφέλιμες 64kWh)
@ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση: Στους 4 τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 1 σχέσης
@ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm): 4.233
Πλάτος (mm): 1.837
Ύψος (mm): 1.555
Μεταξόνιο (mm): 2.650
Βάρος (kg): 1.960
Χώρος αποσκευών (lt): 318+7
@ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός: Γόνατα McPherson, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
@ΦΡΕΝΑ
Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 345mm με διπίστονες δαγκάνες
Πίσω: Αεριζόμενοι δίσκοι 320mm με μονοπίστονες δαγκάνες
@ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες: 8J x 20in
Ελαστικά: 245/40
@ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Μέγιστη ισχύς (Ps): 428
Μέγιστη ροπή (kgm): 55,4
0-100km/h (sec): 3,6
Τελική ταχύτητα (km/h): 180 (Ηλ. περιορισμένη)
@ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Mέση εργοστασιακή (WLTP): 17,4kWh/100km
Μέση δοκιμής: 18,9kWh/100km
@ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ
Μέση εργοστασιακή (WLTP): Έως 450km
Δοκιμής: 350-370km
@ΦΟΡΤΙΣΗ
ΑC (0-100%) 22kW: 4h
DC (0-80%) έως 153kW: 26min
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η Hyundai έδωσε στη δημοσιότητα τις πρώτες εικόνες για το σχήμα αλλά και τις τεχνικές λεπτομέρειες του νέου Kona.
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)