Volvo XC40 Recharge P8 408Ps

Volvo XC40 Recharge P8 408Ps

Αυτό είναι λοιπόν το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Volvo. Το δημοφιλές C-SUV της Σουηδικής εταιρείας «εξηλεκτρίζεται», ακολουθώντας πιστά το πρόγραμμά της που απαιτεί, μέχρι το 2025, το 50% των μοντέλων της να είναι αμιγώς ηλεκτρικά ή Plug-in Hybrid.

Διακριτικό και γρήγορο!

Με μια πρώτη ματιά, το ηλεκτροκίνητο XC40 δεν ξεχωρίζει εύκολα από τις υπόλοιπες εκδόσεις. Οι εξωτερικές διαφορές εντοπίζονται στη μάσκα που πλέον δεν έχει γρίλιες, στην επίσης προφανή έλλειψη των απολήξεων για το σύστημα εξαγωγής, καθώς και στις διαφορετικής σχεδίασης ζάντες των 19in ή των 20in. Επίσης το XC40 P8 είναι χαμηλότερο, με το συνολικό του ύψος να έχει μειωθεί κατά 5mm, με τη μείωση της απόστασης από το έδαφος να είναι πολύ πιο σημαντική, καθώς από τα 211mm που έχουν οι συμβατικές εκδόσεις, το XC40 P8 απέχει 176mm. Σημαντική αύξηση έχουμε φυσικά και στο συνολικό του βάρος, που αγγίζει τα 2.188kg και αυτό οφείλεται στα 500kg επιπλέον που ζυγίζει η συστοιχία των μπαταριών. Ο χώρος αποσκευών έχει μειωθεί από τα 460lt στα 413lt, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων μπορεί να φτάσει στα 1.290lt. Επιπρόσθετα, όμως, στο χώρο που βρίσκεται ο θερμικός κινητήρας των συμβατικών εκδόσεων έχει δημιουργηθεί ένας έξτρα αποθηκευτικός χώρος 31lt.

Οι υπόλοιπες διαφορές βρίσκονται καλά κρυμμένες κάτω από τις λαμαρίνες του κομψού SUV αμαξώματος. Η κύρια διαφορά είναι η ύπαρξη των δύο ηλεκτροκινητήρων -ένας για κάθε άξονα, με την κίνηση να μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς και φυσικά η συστοιχία των μπαταριών ιόντων λιθίου των 75kWh ωφέλιμης ισχύος, που χαρίζει μια αυτονομία των 418km στον κύκλο WLTP. Η φόρτιση της μπαταρίας μπορεί να γίνει μέσα σε οκτώ ώρες με τη χρήση wallbox 11kW ή να ανακτήσει το 80% της ενέργειάς της μέσα σε 40 λεπτά, με τη χρήση ταχυφορτιστή 150kW. Η πλατφόρμα CMA είναι η ίδια με τα απλά XC, έχει όμως μερικές τροποποιήσεις προκειμένου να δεχθεί τους δύο ηλεκτροκινητήρες και τη συστοιχία των μπαταριών. Πιο συγκεκριμένα, έχει ανασχεδιασμένα ράμφη, καθώς και διαφορετικές ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης, αφού πλέον απουσιάζει ο όγκος του θερμικού κινητήρα από το μπροστά τμήμα. Αντίστοιχα, έχει τροποποιηθεί το πάτωμα, προκειμένου να φιλοξενήσει τη μπαταρία, η οποία μάλιστα περιβάλλεται από ένα αλουμινένιο δικτύωμα, που την προστατεύει σε περίπτωση σύγκρουσης.

Γνώριμο περιβάλλον

Το εσωτερικό του XC40 P8 Recharge έχει ελάχιστες διαφορές με τα υπόλοιπα μοντέλα και διατηρεί τον minimal σχεδιασμό και την πολύ καλή επάρκεια σε χώρους. Η ποιότητα κατασκευής είναι στα γνωστά υψηλά standards της εταιρείας, με μαλακά στην υφή πλαστικά και συνθετικό δέρμα στα καθίσματα. Το πρώτο πράγμα που θα προσέξει κανείς είναι η -κλασσικά πλέον- κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής των 9in που δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3in, καθώς και η απουσία κάποιου διακόπτη για το χειρόφρενο. Ένας ακόμα διακόπτης που απουσιάζει είναι αυτός που εκκινεί τους κινητήρες, αφού αυτό πλέον γίνεται αυτόματα με το που κάτσει ο οδηγός στο κάθισμά του. Το μόνο που χρειάζεται είναι να επιλέξει την θέση D στο μικρό επιλογέα και να ξεκινήσει να οδηγεί. Κάτι ακόμα που επίσης απουσιάζει είναι η επιλογή Β για επιπλέον ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα. Η ανάκτηση ενέργειας γίνεται με την ενεργοποίηση της λειτουργίας one pedal drive, χρησιμοποιώντας την κεντρική οθόνη.

Το σύστημα infotainment χρησιμοποιεί πλέον το λειτουργικό Android της Google, παρέχοντας υπηρεσίες, όπως το Google Maps, το Google Assistant, το Google Play Store και τη δυνατότητα εγκατάστασης εφαρμογών, αλλά και over-the-air αναβαθμίσεις για όλα τα συστήματα του αυτοκινήτου, όποτε αυτές είναι διαθέσιμες. Η υλοποίηση δεν διακρίνεται για την ευκολία της, καθώς οι ενδείξεις και τα εικονίδια είναι λίγο πιο μικρά απ' ό,τι θα θέλαμε. Μια ενοχλητική απουσία είναι η ένδειξη της αυτονομίας σε χιλιόμετρα, αλλά και η επιλογή προφίλ οδήγησης. Η μόνη ένδειξη που έχει στη διάθεσή του ο οδηγός είναι το ποσοστό φόρτισης της μπαταρίας, ενώ η μοναδική επιλογή που μπορεί να κάνει αναφορικά με την οδήγηση είναι να θέσει το Off-road mode και την επιλογή για πιο βαρύ τιμόνι. Σίγουρα μία επιλογή ECO με μειωμένη ισχύ θα βοηθούσε την κατανάλωση ενέργειας που είναι αρκετά υψηλή για τα δεδομένα της κατηγορίας. Όσον αφορά την αυτονομία, αυτή κυμαίνεται στα 300-350km, ανάλογα με το πόσο αποφασίσει να «παίξει» με το γκάζι ο οδηγός του.

Σιωπηλός δολοφόνος!

Ο κάθε ένας από τους κινητήρες σύγχρονου τύπου και μόνιμου μαγνήτη αποδίδει 204Ps μεταξύ 4.350rpm και 13.900rpm, με 33,6kgm ροπής, ενώ η συνδυαστική ισχύς του συνόλου είναι στα 408Ps και η ροπή στα 67kgm. Στην πράξη, τα παραπάνω στοιχεία μεταφράζονται σε άκρως εντυπωσιακές επιδόσεις και σε μια ακαριαία επιτάχυνση που σε κολλάει στο κάθισμα σε κάθε δυνατό πάτημα του γκαζιού. Η Volvo ανακοινώνει με περηφάνια ότι χρειάζονται 4,9sec για το 0-100km/h, στην πραγματικότητα όμως η οθόνη του V-BOX είχε διαφορετική άποψη. Τα μόλις 4,65sec που χρειαστήκαμε είναι λίγο πιο κάτω από τα αντίστοιχα 4,67sec που χρειάστηκε η BMW M440i, η οποία ζυγίζει 373kg λιγότερο! Επίσης για να επιταχύνει από τα 50km/h στα 80km/h, το XC40 P8 χρειάζεται 1,34sec τη στιγμή που η Μ440i θέλει 1,62sec. Βέβαια όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα και η αεροδυναμική αρχίζει και επιδρά, το Volvo είναι λογικό να μείνει λίγο πίσω, για παράδειγμα για το 60-160km/h η BMW θέλει 7,36sec, ενώ το σουηδικό SUV θα χρειαστεί 7,62sec.

Το εντυπωσιακό με το ηλεκτρικό XC40 είναι ότι επιταχύνει σχεδόν με τον ίδιο ρυθμό ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες, μέχρι να φτάσει την περιορισμένη ηλεκτρονικά τελική των 180km/h. Οι επιδόσεις φυσικά έχουν και το τίμημά τους, αφού όσο κολλάμε στο κάθισμα από την επιτάχυνση, αντίστοιχα σκαρφαλώνει η μέση τιμή της κατανάλωσης. Η Volvo ανακοινώνει 23,8kWh/100km, τιμή που είναι αρκετά τσιμπημένη, αλλά και κοντά στην πραγματικότητα. Με κλειστό τον κλιματισμό και αρκετά συντηρητική οδήγηση, η μέση τιμή που είδαμε δεν κατέβηκε ποτέ κάτω από τις 22,3kWh/100km, ενώ σε συνθήκες πίεσης ανέβηκε εύκολα στις 24kWh και μερικές φορές τις ξεπέρασε.

Ένα μεγάλο παιχνίδι!

Η ανάρτηση, αν και έχει πιο σφιχτή ρύθμιση από τα θερμικά μοντέλα προκειμένου να διαχειριστεί το επιπλέον βάρος, εξακολουθεί και είναι άνετη, ακόμα και παρά το γεγονός ότι το αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν εξοπλισμένο με ζάντες 20in. Το έξτρα βάρος δεν δυσκολεύει πάντως την κατάσταση όταν αποφασίσει κανείς να πιέσει στο όριο το καλοστημένο SUV. Τα συστήματα ασφαλείας είναι πάντα σε εγρήγορση και θα επαναφέρουν την τάξη, αν και τα όρια πρόσφυσης βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα. Βέβαια αν κάποιος επιμείνει με το γκάζι επάνω στην στροφή, η υποστροφή θα κάνει την εμφάνισή της, αλλά όχι σε βαθμό που θα τρομάξει. Αυτό που χρειάζεται προσοχή είναι το γκάζι. Το πετάλι ευτυχώς είναι σχετικά σκληρό στο πάτημα και με δεδομένο ότι απουσιάζουν τα προφίλ οδήγησης, ο κάθε οδηγός που θα βρεθεί πίσω από το τιμόνι έχει στη διάθεσή του ακαριαία 408 άλογα και 67kgm ροπής, χωρίς καμία υστέρηση. Ο τρόπος που ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα είναι πραγματικά εθιστικός!

Το τιμόνι, αν και έχει τεχνητό βάρος, έχει αρκετά καλή αίσθηση και είναι άμεσο στις εντολές του οδηγού. Οι αεριζόμενοι δίσκοι των 345mm εμπρός και των 340mm πίσω εγγυώνται ότι οι σχεδόν 2,2 τόνοι του αμαξώματος θα σταματήσουν πάντα ακαριαία, ακόμα και μετά από αλλεπάλληλη χρήση των φρένων. Το δε πετάλι των φρένων είναι ζήτημα αν το χρησιμοποιήσαμε παραπάνω από 4 φορές, αφού κατά κύριο λόγο οδηγούσαμε με την εξαιρετική λειτουργία one pedal. Σε ταχύτητες κάτω των 80km/h και ανάλογα με το τι εμπόδια έχει μπροστά του το αυτοκίνητο, με το άφημα του γκαζιού κόβει αμέσως ταχύτητα και παράλληλα ανακτά ενέργεια, μέχρι την πλήρη ακινητοποίηση. Όταν δε κινούμαστε σε ανοιχτό δρόμο, με υψηλές ταχύτητες, η επιβράδυνση μειώνεται αισθητά, αφού το σύστημα αφήνει το αυτοκίνητο να κάνει coasting, χωρίς να καταναλώνει ενέργεια, αρκεί φυσικά ο δρόμος μπροστά του να είναι ελεύθερος.

Τι καλείται να πληρώσει ο οδηγός;

Το P8 Recharge διατίθεται σε δύο εκδόσεις, την Inscription που δοκιμάσαμε και την R-Design. Η πρώτη κοστίζει €58.020, ενώ με την κρατική επιδότηση μπορεί να μειωθεί μέχρι και κατά €6.000, η δε R-Design κοστίζει €61.987. Το πακέτο εξοπλισμού της έκδοσης Inscription είναι ιδιαίτερα πλούσιο και περιλαμβάνει διζωνικό κλιματισμό, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, σύστημα πλοήγηση με live δεδομένα κίνησης, καθώς και το πλήρες πακέτο Advanced Driver Assistance Systems που περιλαμβάνει 26 συστήματα ασφαλείας. Το αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν εξοπλισμένο με το πακέτο Pro, το οποίο χρεώνεται επιπλέον €3.968 και περιλαμβάνει πανοραμική ηλιοροφή, Park Assist κάμερα 360ο, καθώς και το ηχοσύστημα της Harman Kardon.

Το Volvo XC40 Recharge P8 είναι ένα αρκετά δελεαστικό αυτοκίνητο, παρά την υψηλή του τιμή, καθώς διαθέτει πλούσιο πακέτο εξοπλισμού, άνεση στην καθημερινή μετακίνηση και, κυρίως, εκρηκτικές επιδόσεις. Εάν είχε και μικρότερη κατανάλωση ενέργειας, θα μιλάγαμε αναμφίβολα για την κορυφαία πρόταση στα ηλεκτρικά C-SUV. 

+

Επιδόσεις!!!

Ποιότητα κύλισης

Εξοπλισμός-τεχνολογία

Εσωτερικοί χώροι

Απόδοση φρένων

-

Υψηλή κατανάλωση ενέργειας

Απουσία προφίλ οδήγησης

Απουσία ένδειξης αυτονομίας

Τιμή βασικής έκδοσης P8 Recharge (Inscription): €58.020

Τιμή έκδοσης δοκιμής P8 Recharge (Inscription Pro): €67.488

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Δύο ηλεκτροκινητήρες σύγχρονου τύπου, μόνιμου μαγνήτη

Θέση: Εμπρός και πίσω εγκάρσια

Μπαταρία: Ιόντων λιθίου 75kWh (Ωφέλιμη)

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Σε όλους τους τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο μίας σχέσης

  

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 345mm με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Αεριζόμενοι δίσκοι 340mm με μονοπίστονες δαγκάνες

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 8Jx20in εμπρός 8,5Jx20in πίσω

Ελαστικά: 235/45 εμπρός 255/40 πίσω

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Συνδυαστική ισχύς (Ps): 408

Συνδυαστική ροπή (kgm): 67

0-100km/h (sec): 4,9

Τελική ταχύτητα (km/h): 180

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

C02 κατά WLTP (gr/km): 0

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (kWh/100km): 23,8

Δοκιμής (kWh/100km): 23,5

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η:      SEC

0-60:         2,55

0-80:         3,48

0-100:       4,65

0-120:       6,07

0-140:       7,95

0-160:       10,17

0-180:       14,36

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ:       SEC:        ΚΜ/Η

18:        2,26:          53,27

60:        4,27:          94,50

100:      5,64:         114,50

200:      8,40:         144,86

400:     12,82:        177,40

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η:      SEC

50-80:       1,34

60-160:     7,62

 

Αρθρογράφος

 

Historic Acropolis Rally 2023: H κατηγορία Sporting πρωταγωνιστεί με 48 συμμετοχές

Historic Acropolis Rally 2023: H κατηγορία Sporting πρωταγωνιστεί με 48 συμμετοχές

Με τον καλύτερο τρόπο (48 συμμετοχές, από 8 χώρες) επιστρέφει το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ Ιστορικών αυτοκινήτων.