VW Golf Mk1 GR.2

VW Golf Mk1 GR.2

Γνήσιος Golfάκιας

Έχω γνωρίσει πολλούς ανθρώπους «κολλημένους» με ένα συγκεκριμένο μοντέλο αυτοκινήτου ή με μία συγκεκριμένη μάρκα. Συνήθως αυτό το «κόλλημα» προέρχεται από το αυτοκίνητο στο οποίο έμαθε κάποιος να οδηγεί ή από αυτό που είχε ο πατέρας του. Κάπως έτσι. Εδώ η περίπτωσή μας είναι σχετική, αλλά η σχέση είναι ακόμη βαθύτερη. Σχέση ζωής, στην κυριολεξία. Ο Δημήτρης είναι ιδιοκτήτης της Axotechniki. Πρόκειται για ένα ειδικευμένο τεχνικό εργαστήριο με υπερσύγχρονα ηλεκτρονικά μηχανήματα, που ασχολείται αποκλειστικά με τους κεντρικούς άξονες και τα ημιαξόνια μετάδοσης κίνησης (επισκευές, ζυγοσταθμίσεις, τοποθετήσεις κλπ). Λίγο πριν γεννηθεί o Δημήτρης, ο πατέρας του, ο οποίος και ξεκίνησε την επιχείρηση το 1970, αγόρασε ένα VW Golf LS κίτρινου χρώματος, αμερικάνικων προδιαγραφών. Στον εξοπλισμό του είχε δισκόφρενα και διάφορα ηλεκτρονικά μπιχλιμπίδια που τότε τα ελληνικά Golf δεν είχαν. Το θέμα είναι ότι μόλις έβγαινε το Golf σε κάποιο κεντρικό δρόμο, του έκαναν νόημα να σταματήσει, μιας και το περνούσαν για ταξί. Κίτρινο χρώμα γαρ. Και πως φτάσαμε στην «αρρώστια» του Δημήτρη για τα Golf? Ήταν δεν ήταν 3 ετών, όταν κάπου στο Γέρακα, το κίτρινο Golf τράκαρε με αποτέλεσμα ο Δημήτρης να χτυπήσει μεν, αλλά όχι σοβαρά. Τα Golf 1ης και 2ης γενιάς έχουν ένα εντυπωσιακά κατασκευασμένο εμπρός μέρος, ικανό να απορροφά πολύ καλά τις κρούσεις. Επανέρχεται μάλιστα εύκολα. Έτσι, ο Δημήτρης ένιωθε ότι «χρωστάει» σε αυτό το αυτοκίνητο και πλέον τα Golf ήταν η συμπάθειά του. Θυμάται ιστορίες που έβγαζαν τα πίσω καθίσματα, φόρτωναν –πολύ- το κίτρινο Golf με άξονες και ημιαξόνια και πήγαιναν ταξίδι στη Γερμανία. Το Golf συνέχιζε να έχει άψογη οδική συμπεριφορά. Πιστός και ποιοτικός εργάτης! Πάνω σε αυτό το αυτοκίνητο έμαθε και ο Δημήτρης να οδηγεί, να κάνει τις πρώτες του αλητείες και τελικά ανδρώθηκε με αυτό. Πως να μην γίνει κομμάτι της ζωής του?

Αγωνιάρικο ήδη!

Το εσωτερικό δεν είναι ακόμα αψεγάδιαστο, αλλά δεν έχει προλάβει ο ιδιοκτήτης να ολοκληρώσει τις εργασίεςΑυτό το κόκκινο πανέμορφο Mk1 που βλέπετε, αγοράστηκε σαν αγωνιστικό. Άνηκε σε γνωστό έμπορο ανταλλακτικών VW, Audi κλπ. Είναι μοντέλο του 1976 και με εκείνη την μορφή ο Δημήτρης έκανε 4-5 αγώνες, συμμετείχε και σε διάφορα event αλλά ήταν προφανές ότι ήθελε κάτι παραπάνω από αυτό. Άλλα Golf για να κάνει τη δουλειά του και να ασχολείται είχε ούτως ή άλλως. Ένα Golf Mk1 GTi του ’83, ένα Golf Mk1 1.6 injection του ’81, ένα Golf Mk2 GTi 16V, ένα Mk3 VR6 καθώς και δύο άλλα Mk1 για ανταλλακτικά. Επίσης, παίζει και ένα VW Scirocco GTi του ’82 με A/C κλπ, αμερικάνικων προδιαγραφών. Μπήκατε στο νόημα νομίζω...

Για να εξελίξει λοιπόν το Golf όπως το ήθελε και το είχε φανταστεί στο μυαλό του, χρειαζόταν συμμάχους. Όχι απαραίτητα για οικονομική υποστήριξη, αλλά για ποιοτική δουλειά. Έχοντας πάρει την απόφαση ότι θα φτιάξει ένα Golf για την κατηγορία των ιστορικών δεν επιτρεπόταν να του φορέσει ότι κινητήρα ήθελε. Μέχρι 1.6lt λοιπόν. Η λύση είναι το γνωστό 1.600άρι οκταβάλβιδο μοτέρ με 110 άλογα, το οποίο θα αποτελούσε βάση για την περεταίρω εξέλιξη. Ο άνθρωπος που ασχολήθηκε με την μελέτη της εξέλιξης του μοτέρ, είναι ίσως ένας θρύλος των ελληνικών αγώνων αυτοκινήτου. Ονομάζεται Ηλίας Βούδρης και θα τολμήσω να πω, μιας και τυχαίνει να τον γνωρίζω, πως αν υπάρχουν λιγοστοί άνθρωποι στην Ελλάδα που έχουν σοβαρές γνώσεις για την εξέλιξη κινητήρων, ένας από αυτούς είναι ο κ. Βούδρης. Δίπλα του έχει μάθει πολλά ένας άλλος κοινός φίλος, ο Στέφανος Στεφανίδης, επίσης «άρρωστος» με τα αυτοκίνητα και τους αγώνες και κολλημένος με τα Escort. Αυτοί οι δύο λοιπόν, σκάλισαν τον 16άρη κινητήρα με στόχο να αποδώσει περίπου 145 με 150 άλογα. Πρώτα απ’όλα, ο Ηλίας Βούδρης έπιασε στα χέρια του την οκταβάλβιδη κυλινδροκεφαλή. Επεξεργάστηκε τους αυλούς, άνοιξε χώρο για μεγαλύτερες βαλβίδες και όλα αυτά, αφού είχε αποφασιστεί πως ο τσαμπουκαλεμένος Race εκκεντροφόρος της KENT θα είναι αυτός που θα φροντίζει το μοτέρ να αποδίδει έως και σχεδόν τις 9.000rpm. Με 316 μοίρες διάρκεια και 12-παρα-κάτι mm ανύψωση βαλβίδας, σίγουρα θα τα καταφέρνει καλά. Ο Στέφανος ανέλαβε να δέσει και να χρονίσει τον κινητήρα. Νέα σφυρήλατα πιστόνια της Wossner, μυστικές βελτιώσεις σε στρόφαλο και μπιέλες, μελετημένες ανοχές και σωστά σφιξίματα είναι μερικές από τις διαδικασίες που πετυχαίνουν το γλυκό. Έτσι όπως το άκουσα να δουλεύει στη φωτογράφηση, το σύνολο είναι άπιαστο. Σε συνδυασμό δε με το χαμηλό βάρος του Golf, που σε εργοστασιακή μορφή φλερτάριζε με τα 800kg, καταλαβαίνετε ότι μιλάμε για ένα πολύ γρήγορο σύνολο.

Τα βεμπέρια

Ο 1.6 8V κινητήρας του GTi Mk1, μετά από μελέτη και βελτίωση, αποδίδει περίπου 150 ίππους. Το θεϊκό σασμάν και το χαμηλό βάρος του αμαξώματος συνθέτουν ένα άπαιχτο σύνολοΔύο διπλά 40άρια Weber αναλαμβάνουν να ταΐσουν τον κινητήρα με αέρα και καύσιμο και παράλληλα να φωνάζουν σε κάθε βαθύ πάτημα του γκαζιού. Η χειροποίητη εξάτμιση είναι επίσης μελετημένη, με «μέτρα» βγαλμένα από μαθηματικούς τύπους και όχι από όνειρα που είδε κάποιος στον ύπνο του. Την κατασκεύασε η Papadopoulos Racing Exhaust Pipes, παλιά καραβάνα στον χώρο των εξατμίσεων, ειδικά σε αγωνιστικά αυτοκίνητα. Το χταπόδι καταλήγει λίγο παρακάτω σε μία πλαϊνή εξάτμιση που φροντίζει να αναστατώνει τον περίγυρο. Το Golf μιζάρει και ο κινητήρας παίρνει μπροστά με ρελαντί πολύ τσαμπουκαλεμένο. Ο ήχος που βγαίνει από την εξάτμιση θυμίζει λαιμό που προσπαθεί να επανέλθει μετά από ξενύχτι. Αρκεί μια γκαζιά (ή ένα βήξιμο...) για να επανέρθει όμως. Αγωνιστικό αυτοκίνητο, άλλο πράγμα! Τα φαρδιά Gr.2 φτερά και το χαμηλό εμπρός σπόιλερ κατασκευής Dolis Plast (οι παλιοί τον γνωρίζουν...), σε συνδυασμό με τον ήχο που φτάνει στα αυτιά σου, αρκούν για να πεις... ok. Αφήστε με λιγάκι εδώ και μην με ενοχλείτε...

Ο φωτογράφος μας έχει στηθεί λίγο μετά από μία κλειστή δεξιά και περιμένει. Ακούμε το Golf που έρχεται. Το σασμάν με τις σχέσεις που είχε επιλέξει η VW Motorsport κάνει τα 150 άλογα να ακούγονται σαν 250. Τα slicks είναι παγωμένα. Παγώνω κι εγώ... Η ουρά ξεκολλάει απότομα, ο Δημήτρης μένει στο γκάζι και το δισκάτo Gripper διαφορικό μαζεύει το Golf στη θέση του. Εύχομαι να την έπιασε την φωτογραφία ο Αντώνης. Είναι και η ανάρτηση σκληρή, απαιτεί καλό οδόστρωμα και ζεσταμένα λάστιχα. Τα Bilstein αμορτισέρ έχουν υποστεί revalving από τον Ηλία Αθανασίου και συνεργάζονται εμπρός με ελατήρια 300lbs και αντιστρεπτική της H&R. Τα πίσω Bilstein διαθέτουν κάποια πολύ σπάνια ελατήρια από Cup της VW και η αντιστρεπτική αλλάζει αναλόγως την ανάβαση.

Το μέλλον

Η κατηγορία των Ιστορικών, ορθώς δεν επιτρέπει «μαϊμουδιές» σε κινητήρες και αμαξώματα. Το ότι αυτές υπάρχουν και τρέχουν στους ελληνικούς αγώνες, είναι άλλο θέμα… Τέλος πάντων, ο ιδιοκτήτης αυτού του Golf ψάχνει (και θα καταφέρει να βρει), μία Oettinger 16V κυλινδροκεφαλή, η οποία κυκλοφορούσε κάποτε ως aftermarket, παρέα με νέα πολλαπλή εισαγωγής, εξαγωγής, κάρτερ και διάφορα extra ακόμα, που κατάφερναν να φτάσουν τον 1.6lt κινητήρα στα 135 άλογα περίπου. Κόστιζε τότε 5.000 δολλάρια! Οπότε το Golf αυτό, σύντομα θα το δείτε στις αναβάσεις να ξεσηκώνει ακόμα περισσότερο τους θεατές, μιας και ήδη έχει αποκτήσει φανατικό κοινό. Σε πρόσφατη ανάβαση ακούσαμε να λένε κάποιοι θεατές «θα δεις και ένα κόκκινο φουσκωτό GolfMk1 που θα πάθεις πλάκα...». Εμείς πάντως, πάθαμε!   

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • Κυβισμός: 1.588cc
  • Διάμετρος x Διαδρομή:  79,5mm x 80mm
  • Σχέση Συμπίεσης: 11:1

 

TUNING SPECS

  • Wossner σφυρήλατα πιστόνια
  • Ελαφρωμένος και ζυγισμένος στρόφαλος
  • Oversized βαλβίδες
  • Ροϊκή εξέλιξη κυλινδροκεφαλής από τον Ηλία Βούδρη
  • Kent Race εκκεντροφόρος
  • Kent ρυθμιζόμενο γρανάζι εκκεντροφόρου
  • Weber DCOE 40mm x 2
  • Papadopoulos Racing Exhaust Pipes χταπόδι και εξάτμιση
  • Kit ψυγείου λαδιού

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • Bilstein αμορτισέρ
  • Ελατήρια 300lbs
  • H&R ανιστρεπτικές ράβδοι

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • Σχέσεις VW Motorsport
  • Gripper δισκάτο διαφορικό

ΑΜΑΞΩΜΑ

  • Roll cage 6 σημείων
  • Dolis Plast Gr.2 bodykit

ΦΡΕΝΑ

  • Εμπρός μονοπίστονες δαγκάνες με αεριζόμενους δίσκους διαμέτρου 239mm
  • Πίσω εργοστασιακά ταμπούρα
  • ΤΡΟΧΟΙ
    Braid Serie 4 RC ζάντες 8J x 13in ζάντες
    Kumho
  • Mischelin slick ελαστικά 13in
 

 

Αρθρογράφος

 

Πέντε αστέρια από τον NCAP για το νέο Honda Jazz e:HEV

Πέντε αστέρια από τον NCAP για το νέο Honda Jazz e:HEV

Το Honda Jazz e:HEV βαθμολογήθηκε με 5 αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP.