VW GOLF V GTi 4WD 526PS VS SEAT LEON CUPRA 4WD 653PS

VW GOLF V GTi 4WD 526PS VS SEAT LEON CUPRA 4WD 653PS

Μία νέα εποχή στην βελτίωση ξεκινάει με αυτά εδώ τα αυτοκίνητα. Τα κάθε είδους 2.0lt TFSi έχουν φτάσει πραγματικά σε πολύ υψηλά επίπεδα βελτίωσης. Σας έχουμε παρουσιάσει big turbo TFSi από το τεύχος 119,  δηλαδή 3 χρόνια πριν, έχουμε δοκιμάσει TFSi που γράφουν χαμηλά 12άρια με σκάρτα 400 άλογα, έχουμε δοκιμάσει και μετρήσει «βαριά» Skoda Octavia vRS με κάτι λιγότερο από μισή χιλιάδα ίππων εδώ και χρόνια... Το email του POWER κατακλύζεται από προτάσεις για δοκιμή τέτοιων αυτοκινήτων αλλά, από την άλλη, υπάρχουν και τα άλλα γράμματα, αυτά των αναγνωστών που ζητούν το κάτι παραπάνω. Ξέρουμε καλά, από την 14ετή πείρα μας, τον τρόπο να γνωστοποιούμε στο κοινό μας τις εξελίξεις που βρίσκονται κάποια βήματα μπροστά. Και μην νομίζετε πως περιοριζόμαστε στην Ελλάδα. Το POWER, εδώ και χρόνια, φτάνει στα χέρια μεγάλων ονομάτων του tuning ανά τον κόσμο και φροντίζουμε συνεχώς γι αυτό. Φαντάζεστε τι πλάκα θα πάθουν αυτοί, όταν δουν ένα Seat Leon Cupra TFSi, το οποίο είναι πλέον τετρακίνητο και γράφει «φυλαγμένα», μεσαία 11άρια για το 400άρι? Πως θα τους φαινόταν ένα Golf V GTi, επίσης τετρακίνητο, το οποίο με μία «μικρή» Garrett GT2871R ξεκινάει τάπα, γράφει στον δρόμο 18m σε 1,8sec και 0-100km/h σε 3,5sec ξανά και ξανά? Μετά το τεύχος με τα ENGINE SWAP αυτοκίνητα, θέλαμε κάτι πολύ ξεχωριστό για να έχετε και πάλι στα χέρια σας ένα δυνατό τεύχος. Τρομερά τα Porsche και τα GT-R, εντυπωσιακά τα EVO και τα Impreza που γράφουν 1.000 άλογα στα ράουλα, αλλά τέτοιου είδους βελτιώσεις είναι το κάτι άλλο. Παρατηρείστε τις μετρήσεις των δύο αυτοκινήτων και αναλογιστείτε: πόσες φορές έχετε δει ένα EVO για παράδειγμα, να κάνει το 18μετρο σε 1,8sec? Μιλάμε για μετρήσεις με VBOX III και λάστιχα που ούτε καν semislick δεν μπορούν να χαρακτηριστούν. Ρολαριστά, τα Scooby και τα EVO μέχρι 600 άλογα τα είχαν βρει ήδη σκούρα με τα κάθε λογής 2.0lt TFSi. Τώρα το παιχνίδι χοντραίνει και απειλούνται ακόμα και σε μία από στάση αντιπαράθεση!

POWERΔίκτυο

Τα αυτιά μας βρίσκονται -σχεδόν- παντού. Συνεργεία, βελτιωτές, εξατμισάδες, φίλοι... όλοι είναι στο δίκτυο του POWER για να μας ενημερώνουν για τα τέρατα που βγαίνουν στον δρόμο. Και όταν λέμε όλοι, εννοούμε όοολοι! Έτσι λοιπόν, βρήκαμε τον Χάρη με το λευκό τετρακίνητο Leon του. Φιλαράκος με πήρε και μου είπε ότι κυκλοφορεί Leon τετρακίνητο με 600 άλογα. «Ε και», σκέφτηκα. Leon 1.8 20VT είναι μπόλικα με τόσα άλογα (μπόλικα... τρόπος του λέγειν). «Όχι, δε κατάλαβες, είναι Leon Cupra TFSi που το έχουν κάνει τετρακίνητο. Φοράει GTX τουρμπίνα, είναι οχτάμπεκο και σαρώνει». «Βρε τι λες?» Σκέφτηκα... Ε, δε πρόλαβαν να περάσουν λίγες μέρες και ένα email από τον Σπύρο, αναγνώστης του POWER, έφτασε στο περιοδικό λέγοντάς μας πως έχει στην κατοχή του ένα Golf V GTi τετρακίνητο (!) με «σκασμένη» GT2871R, μεθανόλες και setup φτιαγμένο για να ράβει. Στην αρχή δεν τα συνέδεσα μεταξύ τους, αλλά ένα βράδυ το μυαλό μου άρχισε να πλέκει σενάρια μεταξύ των δύο αυτοκινήτων. Το επόμενο πρωί, μιλάω με τον Σπύρο και του λέω το-και-το. «Ο Χάρης? Είναι φίλος μου! Φυσικά και το ξέρω το αυτοκίνητο και θα χαρώ να τα δοκιμάσετε μαζί», μου είπε. Ο Σπύρος μένει στην Κέρκυρα και εκεί κυκλοφορεί και το Golf του. Είναι όμως τόσο -μα τόσο- τρελός, που δεν υπολογίζει τίποτα για χάρη του VW του. Ο Χάρης από την άλλη, κοντράκιας-αρρωστάκι, έχει καιρό που προσπαθεί να φτάσει το Cupra του στα 1.300kg και δείχνει να το έχει καταφέρει. Το ένα τετράμπεκο, το άλλο οχτάμπεκο, το ένα με σβέλτο turbo και το άλλο με σύγχρονο μεγάλο. Δεν έχει νόημα η άμεση σύγκριση μεταξύ τους καθώς κυνηγούν διαφορετικές επιδόσεις και αντιπάλους, αλλά σκοπός μας είναι να τα δείξουμε ως δύο ξεχωριστά setup, πολύ επίκαιρα αυτή την περίοδο που οι περισσότεροι κοιτούν να προσθέσουν άλογα στον TFSi τους. Μήπως να σκεφτούν «απλά» την τοποθέτηση τετρακίνησης?

APRTUNED

Πίσω από τις μηχανικές βελτιώσεις, βρίσκεται η APR TUNED, εταιρία με σοβαρά project πάνω στους TFSi. Η ομάδα της APR TUNED στην Αθήνα έχει εξελίξει το σύστημα της τετρακίνησης που ταιριάζει σε αυτές τις καρότσες και έχει μελετήσει τον τρόπο που μπορούν να τοποθετηθεί, σχετικά εύκολα. Το κόστος παίζει γύρω στα €4.000, για να έχετε μία εικόνα. Στην ουσία ταιριάζουν πίσω διαφορικό από Golf R32 και transfer από Audi S3. Κόψιμο δεν χρειάζεται πουθενά στο αυτοκίνητο, παρά μόνο ξεποντάρισμα του χώρου της ρεζέρβας, στο πορτ μπαγκάζ. Εξάλλου στις κόντρες εχμμ... στις δοκιμές, τι να την κάνεις την ρεζέρβα? Στην περίπτωση του Χάρη (Leon), διάφορα εξαρτήματα της τετρακίνησης και της μετάδοσης είναι πλέον αλουμινένια, φυσικά για την μείωση του βάρους. Ο Γιώργος Σίνος και ο Κωνσταντίνος Γιαννόπουλος (ο δεύτερος ξεκινά σύντομα να εργάζεται στα κεντρικά της APR Tuned στη Αμερική!), έχουν δουλέψει πολύ πάνω στο kit τετρακίνησης, αλλά έχουν ψαχτεί αρκετά και στο set συμπλέκτη, καθώς και τα δύο αυτοκίνητα ταλαιπωρήθηκαν πολύ στις μετρήσεις, με απανωτές εκκινήσεις από στάση αφήνοντας τον συμπλέκτη από τις 6.000rpm! Κιχ δεν έκανε ο Tilton!

Τι μας έκανε εντύπωση

Φυσικά και τα δύο αυτοκίνητα είχαν στοιχεία που μας άρεσαν και το ένα κέρδιζε το άλλο. Φυσικό αυτό, όταν το ένα έχει «μαζεμένο» turbo και το άλλο «bodybuilder». Το Golf λοιπόν, πέραν του σκληρού συμπλέκτη, θυμίζει ένα καλά βελτιωμένο GTi. Πανεύκολο στην οδήγηση, χωρίς κομπιάσματα και λοιπές δυσλειτουργίες, ξυπνάει χαμηλά, δεν κάνει πολλή φασαρία... Every day car. Αν άντεχε ένας μονόδισκος συμπλέκτης, το αυτοκίνητο θα μπορούσε να οδηγηθεί από γυναίκα για να πάει για manipedi (manicure-pedicure ντε! Το μάθαμε κι αυτό!). Το Leon είναι φυσικά πιο τσαμπουκαλεμένο, ακούς το turbo του να είναι έτοιμο να ρουφήξει κι εσένα μαζί, αλλά είναι και πιο δύστροπο από το Golf. Όχι ότι έχει και κάνα κουσούρι... Θυμίζει δυνατό Evo/Scooby. Τσαμπουκαλεμένο, άγριο... Ο TFSi είναι χωρίς αμφισβήτηση τρομερός κινητήρας και ψοφάει για βελτίωση. Βγαίνοντας από το Golf και μπαίνοντας στο Leon, πατάς τέρμα γκάζι και νιώθεις την διαφορά της δύναμης, ειδικά με μεγάλη πίεση. Κολλάς στο κάθισμα... συνεχίζεις να κολλάς... αλλάζεις ταχύτητα με τέρμα γκάζι -έχει και WOT Box- και συνεχίζεις να μην μπορείς να κάνεις πόντο προς τα εμπρός. Απ'έξω, ορκίζεσαι ότι σκάει μύτη πειραγμένο τετρακίνητο EVO με 80άρα εξάτμιση και external. Πωρώθηκα!

Συνταγή από τις καλές

Πιστόνια της JE, APR Tuned intercooler, APR Tuned μπεκ, APR Tuned αντλία υψηλής πίεσης, APR Tuned MAF case, Schrick εκκεντροφόροι (246ο εισ./252ο εξ.-11mm βύθισμα)... τα πάντα κοινά και στα δύο αυτοκίνητα. Οι διαφορές εντοπίζονται στην διάμετρο της εξάτμισης (76mm για το Golf, 80mm για το Leon) κατασκευασμένες και οι δύο από την NS Racing «Ποπάυ», στα τέσσερα extra μπεκ του Leon, καθώς και στην πολλαπλή εισαγωγής του, η οποία μπορεί φυσικά να υποστηρίξει 8 μπεκ και προέρχεται από την Boulekos Dynamic. Οι βασικές διαφορές λοιπόν, βρίσκονται στο σύστημα ψεκασμού, αλλά και στο turbo. Η Garrett GT2871R είναι μία τρομερή τουρμπίνα, πολλή τίμια και έχει αποδειχθεί πως καταφέρνει να σπρώξει περισσότερα από 500 άλογα, ειδικά όταν στο παιχνίδι μπαίνουν και «τα νερά» δηλαδή το water/methanol injection kit.  Η GT2871R καταφέρνει να αποδώσει περίπου 150 άλογα στις 3.000rpm, 290 στις 4.000 και 480 στις 5.000. Τα νούμερα αυτά δείχνουν μία αύξηση τις ιπποδύναμης της τάξης του 80% ανά 1.000rpm περίπου, πράγμα που φαίνεται στον δρόμο. Παρά το extra βάρος από την τετρακίνηση, καθώς και τις αυξημένες τριβές, το Golf δεν έχει κανένα πρόβλημα να γράψει 100-200km/h ρολάροντας με 3η σχέση και αλλαγή σε 4η σε μόλις 8,2sec, με δύο άτομα. Τέτοιο χρόνο γράφει και μία stock Porsche 997.2 Turbo με χειροκίνητο κιβώτιο και «τρώγεται» με Audi R8 V10. Με ένα άτομο και αλλαγή 3η σε 4η «χωρίς αύριο» δεν θα μου έκανε εντύπωση να δω στην οθόνη του VBOX III σε 7,8sec, όσο και μία 997.2 Turbo PDK! Με λίγα λόγια, ράβει το Golf.

Βγαίνουμε από το λευκό Golf και μπαίνουμε στο λευκό Leon. Η βενζίνη είναι και στα δύο κατοστάρα από πρατήριο, συν κάποιο προσθετικό οκτανίων. Όμως, αν και βράδυ, η ζέστη δεν μας βοηθά ιδιαίτερα και ειλικρινά, αν δεν είχαν και τα δύο water/methanol injection kit δεν ξέρω τι θα κάναμε στο τέλος. Τι περιμένουμε να δούμε εδώ? Η Garrett GTX3071R με το 0.63 Tial Sport μαντέμι και την φτερωτή εισαγωγής των 11 πτερυγίων, υπόσχεται πολλά. Το spoolάρισμα είναι αρκετά πιο αργό, λόγω του μεγέθους του turbo και το Leon ξεκινά να παίρνει κεφάλι μετά τις 5.300rpm όπου από εκεί και μετά η διαφορά εκτοξεύεται. Σκεφτείτε πως από τις 5.000 έως τις 6.000rpm υπάρχει κέρδος άνω των 200 ίππων. Χάνεται η μπάλα κάπου εκεί. Δυστυχώς, δεν μπορούσαμε να πιέσουμε το Leon όσο θα θέλαμε. Πρόλαβε να ρυθμιστεί από την DynoDrome στο δυναμόμετρό της (έχουμε δει αρκετά καλά δείγματα από την DynoDrome σε TFSi τελευταία...), αλλά και στον δρόμο, όμως κάπου εκεί τα τέσσερα extra μπεκ και κυρίως, η αντλία καυσίμου αυτού του setup, είχαν αρχίσει να παραδίνουν πνεύμα. Μόλις τολμούσαμε να σηκώσουμε περισσότερα από 1.8bar, το αυτοκίνητο πήγαινε χειρότερα. Η ECU έκοβε advance, η πεταλούδα γκαζιού έκλεινε... τέλος. Αντί λοιπόν για 2,2bar πίεση, αποφασίσαμε να κάνουμε μετρήσεις με σκάρτα 1,8. Όχι ότι πήγαινε και άσχημα. Ξανά, με δύο άτομα και όργανα μετρήσεων, ρολάρουμε με 3η σχέση για να δοκιμάσουμε ένα 100-200km/h. Μέχρι τα 160km/h δεν είναι -πολύ- πιο γρήγορο από το Golf, αλλά μην ξεχνάμε πως η διαφορά τους δεν είναι τα πραγματικά 100Ps, αλλά λιγότερο μιας και δεν έχουμε full boost. Από εκεί και μετά όμως, το Leon δείχνει την δύναμή του και το ψαγμένο ελάφρωμά του. Ρίχνει εύκολα τον χρόνο στα 7,38sec, επίδοση καλύτερη από μία Porsche 997.1 GT2. Το Leon αυτό είναι δύσκολος αντίπαλος και χωρίς υπερβολές, είναι αυτοκίνητο που παίζει στο 100-200km/h περίπου στο 6,5sec όταν είναι στα «καλά του» και φυσικά με ένα άτομο. Ίσως και πιο κάτω...

1.3gστην εκκίνηση!

Δίπλα σε «φτερουγάτο» τετρακίνητο με σχεδόν πανομοιότυπη ιπποδύναμη και οδηγό super καλό, το Golf φεύγει μπροστά χαλαρά μόλις κουμπώσει 3η. Κάτι ακόμα πιο εντυπωσιακό, είναι ο τρόπος που πετάγεται το αυτοκίνητο από στάση. Τα λάστιχα ήταν το βράδυ των μετρήσεων τα Michelin Pilot Sport 3 225/40R 18. Μιλάμε για λάστιχα 100% δρόμου και όχι κάποια semislick. Οδηγός του Golf ο Σπύρος, μηχανικός της APR Tuned Κέρκυρας. «Το' χει» το αυτοκίνητο και τις εκκινήσεις επίσης. Κοντά στον επιλογέα ταχυτήτων υπάρχει ένας διακόπτης. Αυτός απενεργοποιεί πλήρως το ABS, άρα και το ESP και δεν αφήνει την ECU να επέμβει στην πεταλούδα και να την κλείσει. Θα κάναμε δύο δοκιμές. Η πρώτη θα ήταν με τον διακόπτη στο off, άρα όχι ESP και ABS και γι αυτόν τον λόγο, δεν θα πιέζαμε το Golf στο 100%. Δεν είναι ωραίο να πηγαίνεις με 200 km/h και να χρειαστεί να πατήσεις φρένο χωρίς ABS. Στο δεύτερο πάτημα, θα σήκωνα τον διακόπτη όταν θα κούμπωνε ο Σπύρος 3η σχέση, ώστε να έχουμε ABS κλπ, με το ρίσκο να μας κλείσει η ECU την πεταλούδα. Περίπου 6.000rpm. Ο τρίδισκος Tilton είναι έτοιμος να περάσει και τα 526 άλογα στον δρόμο. Απότομο άφημα συμπλέκτη και τέρμα γκάζι. Το πίσω διαφορικό περνάει σίγουρα δύσκολες ώρες! Νιώθω έντονα ότι η εκκίνηση δεν μπορεί να γίνει καλύτερα. Ξεκίνησε τάπα! Με αρκετά φυλαγμένες αλλαγές, το Golf γράφει 0-100km/h σε μόλις 3,5sec, επίδοση παλαβή. Σοκ! Έτσι συνεχίζει και μετά. Η ταχύτητα εξόδου στα 400m υποδηλώνει την δύναμη του αυτοκινήτου: σχεδόν 197km/h. Όσο για τον χρόνο, έγινε σε 11,68sec. Είπατε κάτι? Βρείτε μου EVO ή Impreza που γράφουν -με κανονικά λάστιχα, δύο άτομα και 500 άλογα- τέτοιους χρόνους στον δρόμο και το κουβεντιάζουμε. Πάμε να δοκιμάσουμε ακόμα μία φορά. Χάσαμε μία αλλαγή σε 3η και κόψαμε. Το Golf ξεκίνησε πανομοιότυπα. Κάνει σταθερά 18m σε 1,8sec. Είναι παλαβό αυτό που συμβαίνει. Γουστάρω full! Τώρα θα δοκιμάσει ο Σπύρος να κάνει αλλαγές με τέρμα γκάζι και εγώ να κλείσω τον διακόπτη του ESP. Όλα πάνε καλά, μέχρι που κάνω εγώ την κίνηση. Τέλος! Το κλείσιμο του διακόπτη σημαίνει αυτόματα και κλείσιμο της πεταλούδας, άρα και ζημιά της. Το Golf είναι από την Κέρκυρα, τα εισιτήρια του πλοίου έχουν εκδοθεί, οι δουλειές τρέχουν. Εμείς, μετράμε μέρες για να τυπώσουμε το τεύχος, καθώς οι καλοκαιρινοί μήνες απαιτούν από εμάς πολύ σφιχτά deadlines. Το Golf γράφει έτσι 11,4sec για τα 400m και το υπογράφω αυτό. Λίγες μέρες μετά, η πεταλούδα αντικαταστάθηκε, αλλά η απόσταση δεν μας επιτρέπει εκ νέου μετρήσεις. Κρίμα... Είναι τρομερό αυτοκίνητο, με φοβερή επαναληψιμότητα. Θα βλέπαμε αξιοζήλευτους χρόνους.

Deja Vu

To Leon περιμένει. Εδώ δεν έχουμε πρόβλημα με την πεταλούδα, αλλά με τα extra μπεκ. Κακά τα ψέματα, τα βελτιωμένα στα όρια μοτέρ τα έχουν αυτά και το ξέρετε όσοι έχετε πληρώσει χιλιάδες ευρώ για κάτι αντίστοιχο. Μακάρι να είχαμε μία πίστα στην κατοχή μας, ατελείωτο χρόνο και θα καταφέρναμε σίγουρα να μετράμε επιδόσεις ξανά και ξανά, έως ότου το αυτοκίνητο της δοκιμής να πετύχει τους χρόνους που πρέπει. Αυτόν τον ιδανικό κόσμο δεν τον έχουμε ανακαλύψει ακόμα... Το Leon θα αδικηθεί ακόμα παραπάνω. Θα δείξει μία αρκετά «ψεύτικη» εικόνα από αυτά που μπορεί να καταφέρει. Με πολλά άλογα λιγότερα και μέσα στο καταμεσήμερο, στο Drag Day της Λαμίας είχε γράψει πριν 2 μήνες 11,7sec.

Deja vu: 6.000rpm, Tilton, 1,8sec@18m και 0-100 σε 3,6sec. Τι γίνεται εδώ? Τα ίδια με το Golf? Λίγο παρακάτω, νιώθουμε οδηγός και συνοδηγός το ίδιο πράγμα. Το Leon δεν πάει όπως πήγαινε στις ρολαριστές μετρήσεις του 100-200km/h. Το σύστημα των extra μπεκ έχει κουραστεί κι άλλο. Η βάρβαρη εκκίνηση δεν του άρεσε μάλλον. Σκεφτείτε πως το Leon με σχεδόν ίδια οδήγηση, ήταν λιγάκι πιο αργό στο 400άρι: 11,72sec. Αυτό και αν είναι αδικία! Θα ήθελα να δω το Leon, αυτό με τα 600 άλογά του διαθέσιμα να γράφει ξερό 11άρι με περισσότερα από 205km/h ταχύτητα εξόδου. Δοκιμάσαμε ξανά και ξανά. Κόβαμε πίεση, ανεβάζαμε πίεση... Δεν κερδίζαμε κάτι. Τα πρώτα μέτρα ήταν πάντοτε σταθερά, με τρομερή εκκίνηση και πρόσφυση, αλλά αργότερα το αφήναμε. Λίγες μέρες μετά, αποκαλύφθηκε η αιτία: ήταν η αντλία καυσίμου των extra μπεκ. Ατυχία...

Τετράμπεκο ή Οχτάμπεκο?

Χμ, εγώ θα το πω αλλιώς: πολλά άλογα ή λίγα? Και βάζω και τον παράγοντα πρόσφυση στην μέση. Πολλά άλογα σε μπροστοκίνητο ή λιγότερα σε τετρακίνητο? Για το setup του Golf, πραγματικά δεν χρειάζονται extra μπεκ πέραν των καλών τεσσάρων aftermarket. Τρομερό αυτοκίνητο, με «εύκολο» turbo, οδηγήσιμο από τον καθένα, άπιαστο από στάση. Τα aftermarket μπεκ των TFSi δεν φτάνουν για ιπποδυνάμεις της τάξεως του Leon και αυτό είναι σίγουρο. Αν θες να παίξεις μπάλα με 600 PS, με τέσσερα μπεκ, δεν κάνεις δουλειά. Θέλεις σίγουρα extra μπεκ (έχουμε δει setup με ένα extra μπεκ. Δουλεύει). Το Leon είναι απαιτητικό αυτοκίνητο και είναι από αυτά που, αν αποφασίσεις να μπεις στον χορό, θα χορέψεις. Θέλει ψάξιμο, μικρορυθμίσεις και ίσως να χαίρεσαι τα 600 άλογά του πιο σπάνια. Φυσικά λοιπόν και αξίζει το οχτάμπεκο setup, αφού χωρίς extra καύσιμο, άλογα δεν παίρνεις. Αλλά προσωπικά εμένα, από όλα αυτά μου άρεσε η τετρακίνητη μετάδοση. Τέτοια αίσθηση επιτάχυνσης πολύ δύσκολα θα συναντήσεις στον δρόμο. Ενδιαφέρον θα είχε και ένα Golf/Leon τετρακίνητο με σκάρτα 400 άλογα. Οι επιδόσεις του από στάση θα ήταν φανταστικές και με χρήματα που στο σύνολό τους δύσκολα θα σου έδιναν ένα πιο γρήγορο αυτοκίνητο. Υπάρχει κάτι τέτοιο ανάμεσά μας άραγε...? Χμμμ... Ας ενεργοποιήσουμε και πάλι το δίκτυο του POWER. Κάτι θα βρούμε...!

 

Αρθρογράφος

 

Η Volvo πρωτοπορεί στην ασφάλεια

Η Volvo πρωτοπορεί στην ασφάλεια

Η Volvo Cars καλεί τους αντιπροσώπους του ΟΗΕ να αντιμετωπίσουν σε βάθος την ανισότητα στην οδική ασφάλεια.