VW Golf VII 1.6TDI 170Ps

VW Golf VII 1.6TDI 170Ps

Θυμάστε πριν περίπου έναν χρόνο και κάτι, που κάναμε δοκιμή το προσωπικό αυτοκίνητο του Τάκη Βούρου; Ήταν ένα VW Golf V το οποίο είχε ξεκινήσει την καριέρα του ως 1.4TSI, αλλά στη συνέχεια έγινε 2. 0TFSI, τετρακίνητο και με DSG, που έφτασε να αποδίδει 630 άλογα στους τροχούς. Ο Βασίλης που είχε κάνει και τη δοκιμή, είχε γράψει ότι του είχε φανεί λογικό ένας άνθρωπος που κάνει 8άρια στα dragster να έχει και ένα πολιτικό, καθημερινό αυτοκίνητο, με σχεδόν 700 άλογα. Από τότε πέρασε ένας χρόνος και ο Τάκης πούλησε το 5άρι Golf και αποφάσισε να πάρει ένα Golf και πάλι, αυτή τη φορά όμως πιο καινούριο, έβδομης γενιάς και μάλιστα diesel, αφού είχε βαρεθεί να μαθαίνει πως τα πηγαίνει ο βενζινάς με τη γυναίκα και τα παιδιά του.

Σιγά μην το άφηνε έτσι…

Ναι, για τον Βούρο μιλάμε, μπορεί να το ήθελε για κάθε μέρα και για οικονομία στην κατανάλωση, αλλά αυτό δεν σημαίνει και ότι δεν θα το σκάλιζε λιγάκι! Τα 105Ps που βγάζει στην εργοστασιακή του μορφή ο 1.6TDI είναι ιδανικά αν είσαι οδηγός ταξί ή αν θέλεις ένα ήσυχο και οικονομικό μοτέρ για καθημερινή χρήση. Αν είσαι ο Βούρος όμως, ένας άνθρωπος που πρωταγωνιστεί στους αγώνες Dragster εδώ και 15 χρόνια, στην καλύτερη περίπτωση τα 105 άλογα θα σου προκαλούν υπνηλία. Από την άλλη βέβαια δεν ήθελε να φτάσει σε κάτι extreme, αφού γι’ αυτή τη δουλειά ετοιμάζει ένα Audi S3 8P που θα έχει τετραψήφιο αριθμό αλόγων. Οπότε εδώ είπε να παίξει λίγο με ορισμένα από τα περιφερειακά του κινητήρα και να βγάλει λίγη παραπάνω δύναμη.

Diesel power!

Σε έναν κινητήρα diesel, η παροχή αέρα είναι σταθερή και ο μόνος τρόπος για να αλλάξεις το μείγμα είναι μέσω της παροχής καυσίμου. Και πώς επεμβαίνεις εκεί; Στα παλιότερης τεχνολογίας, απλά «άνοιγες» τα πετρέλαια, όπως ήταν η έκφραση στην αντίστοιχη slag, δηλαδή έδινες παραπάνω πίεση στην αντλία πετρελαίου που τροφοδοτεί τα μπεκ. Στις μέρες μας αυτό γίνεται φυσικά με τη χαρτογράφηση της ECU. Το αποτέλεσμα είναι τα μπεκ να ψεκάζουν περισσότερο πετρέλαιο στους θαλάμους καύσης και ο αντίκτυπος είναι τα χαρακτηριστικά ντουμάνια που βγαίνουν από την εξάτμιση. Αν ποτέ δείτε Scania φορτωμένο να ανεβαίνει το Σχιστό και να κρύβει τον ήλιο από τα ντουμάνια, είναι 100% σίγουρο ότι ο μάστορας έχει ανοίξει στο φουλ τα πετρέλαια! Ντουμάνια θα δείτε να βγαίνουν και στην περίπτωση που το φίλτρο DPF έχει γίνει βουλώσει ή όταν χρησιμοποιείται πετρέλαιο κακής ποιότητας. Όλα τα παραπάνω όμως στην περίπτωση του Golf VII του Τάκη δεν ισχύουν. Όσο το οδηγούσα, πάτησα αρκετές φορές το γκάζι, με διάφορες σχέσεις στο κιβώτιο και διάφορα τμήματα είτε ανηφορικά είτε επίπεδα και όσο κοίταζα τον καθρέφτη, δεν είδα την παραμικρή υποψία από μαύρο καπνό. Το ίδιο μου επιβεβαίωσε και ο φωτογράφος την ώρα που κάναμε tracking.

Έλα παρ’ το!

Το να πετύχεις τον Τάκη με ελεύθερο χρόνο την ώρα που θα μπορεί και ο φωτογράφος, αγγίζει τις πιθανότητες να πιάσεις το Τζόκερ με ένα μόνο δελτίο. Οπότε, αφού ακυρώσαμε δύο-τρία ραντεβού λόγω δουλειάς, μου λέει ο Τάκης, δεν έρχεσαι να το πάρεις και να το κάνεις ό,τι θες να ξεμπερδεύουμε; Οπότε έτσι και έγινε, πήγα στο μαγαζί, πήρα το Golf και έφυγα για να συναντήσω τον Γιάννη για να το φωτογραφίσουμε. Η διαδρομή από τον Νέο Κόσμο, που είναι και η έδρα της Vouros Performance, μέχρι την Ελευσίνα, που είναι η έδρα του Γιάννη, είχε διάφορες συνθήκες. Από απίστευτη κίνηση με συνεχόμενα σταμάτα-ξεκίνα, μέχρι ανοιχτό δρόμο που μου επέτρεψε να πιάσω αρκετά χιλιόμετρα στο κοντέρ. Το κοντέρ; Τον ψηφιακό πίνακα βασικά! Όμως ο ψηφιακός πίνακας θυμάμαι μπήκε στο Golf VII. Ε, λοιπόν του άρεσε το digital cockpit του Τάκη και το προσάρμοσε στο 7άρι του. Με κλειστά παράθυρα, ανοιχτό κλιματισμό και ηχοσύστημα δεν ακούς σχεδόν τίποτα. Το Golf συμπεριφέρεται λες και είναι εργοστασιακό. Πολιτισμένο και ήσυχο, απλά με παραπάνω δύναμη! Ο κινητήρας ακούγεται μόνο όταν ανοίξεις το παράθυρο, καθώς φοράει και καινούρια, πιο ελεύθερη εξάτμιση, με διάμετρο 70mm, η οποία έχει πολύ διακριτικό θόρυβο και δεν ενοχλεί ακόμα και με 150km/h. Επίσης ούτε η custom εισαγωγή αέρα που έχει φτιάξει ο Τάκης ακούγεται όταν έχεις κλειστά τα παράθυρα. Ο κινητήρας δουλεύει εξαιρετικά πολιτισμένα σε όλες τις συνθήκες, τόσο όταν είσαι πηγμένος στην κίνηση όσο και όταν ταξιδεύεις με παράνομες ενδείξεις στο κοντέρ σου.

-Μαμά είναι ρε;

Με ρωτάει ο Γιάννης μόλις βλέπει το Golf. Εκτός από τις 19άρες ζάντες, το μεγαλύτερο custom intercooler, το τελικό της εξάτμισης και το πακέτο R-Line που φοράει το Golf, δεν έχει κάτι άλλο εξωτερικά, αλλά ούτε και στο εσωτερικό του. Είπαμε, το καθημερινό του αυτοκίνητο είναι, που το χρησιμοποιεί για να κάνει τις δουλειές του, απλά έχει 65Ps παραπάνω για να τις κάνει πιο γρήγορα! Φοράει και μία ρυθμιζόμενη coilover Bilstein B16 για να έχει καλύτερο πάτημα στο δρόμο, αλλά θέλει λίγο προσοχή στις λακκούβες για να μην κάνεις τις ζάντες τετράγωνες! Τελειώνοντας τη φωτογράφιση είχαν μείνει οι μετρήσεις και εκεί το Golf τα πήγε μια χαρά! Αν και οι 19άρες ζάντες με το 35άρι προφίλ των ελαστικών δεν βοηθάνε στο σπινιάρισμα, ακόμα και έτσι έκανα 2,69sec για να περάσω τα πρώτα 18 μέτρα από στάση, χρειάστηκα 7,15sec για να πιάσω τα 100km/h και 15,13sec με 145,98km/h ταχύτητα εξόδου για τα 400 μέτρα. Το Golf του Τάκη είναι πιο γρήγορο από το εργοστασιακό δίλιτρο Golf GTD με τα 184Ps που είχαμε δοκιμάσει στο τεύχος #33. Εκείνο είχε χρειαστεί 7,36sec για τα 100km/h, ενώ το 400άρι το πέρασε σε 15,43sec, με έξοδο 146,79km/h.

Τα κάνει όλα!

Απ’ όσα βελτιωμένα αυτοκίνητα έχω δοκιμάσει, το Golf του Τάκη είναι ίσως το πιο καθημερινό απ’ όλα. Χωρίς να έχει κάτι το τρομερό ή το κραυγαλέο, είναι αποτελεσματικό, οικονομικό, προσεγμένο και γρήγορο. Περισσότερο θα μπορούσα να το χαρακτηρίσω και εργαλείο, αφού στην ουσία ο Τάκης γι’ αυτή τη δουλειά το έχει, για το καθημερινό του μεταφορικό μέσο, το οποίο τυχαίνει να αποδίδει 65 άλογα παραπάνω απ’ ό,τι έβγαζε στην αρχή!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 1.598cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 77mm x 75,7mm

Σχέση Συμπίεσης: 16,5:1

Vouros Performance ECU remapping

Custom σύστημα εξαγωγής

Vouros Performance εισαγωγή αέρα

Vouros Performance intercooler

NRG κολάρα σιλικόνης

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Εργοστασιακή

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Bilstein B16 coilover kit

 

ΑΜΑΞΩΜΑ

Εργοστασιακό

ΦΡΕΝΑ

Εργοστασιακά

 

ΤΡΟΧΟΙ

BBS CH Replica 8,5Jx19in ζάντες

Michelin Pilot Sport 4S 235/35 ελαστικά

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η  SEC

0-60  3,41

0-80  5,22

0-100 7,15

0-120  10,29

0-140  13,84

0-160 18,89

0-180  26,01

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ  SEC @  ΚΜ/Η

18 2,69  @  47,95

60  5,11  @  78,67

100  6,72  @ 95,48

200 9,97 @  116,76

400  15,13  @  145,98

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η  SEC

50-80  2,47

80-110 3,45

Roll με 2α ΚΜ/Η      SEC

60-120             5,62

60-160             11,87

 

Tuned by

Vouros Performance

Κριτίου 14-18

Νέος Κόσμος

Τηλ.: 210 90 14 252

 

Αρθρογράφος

 

H Plug-in Hybrid έκδοση της C-Class διαθέσιμη από €58.250

H Plug-in Hybrid έκδοση της C-Class διαθέσιμη από €58.250

Η νέα Mercedes-Benz C-Class  τώρα διαθέσιμη σε έκδοση plug-in hybrid και στη χώρα μας, με τιμή που ξεκινάει από τα €58.250.