VW ID.3 GTX 286Ps

VW ID.3 GTX 286Ps

Ηλεκτρικό Hot Hatch

Η Volkswagen ενισχύει δυναμικά τη θέση της στην ηλεκτροκίνηση, παρουσιάζοντας τις εκδόσεις GTX για τα μοντέλα της σειράς ID. Στόχος της είναι να προσφέρει μια σπορ εκδοχή των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, χωρίς να θυσιάζει την πρακτικότητα, την αυτονομία ή τον οικογενειακό χαρακτήρα.

Το ID.3 GTX αποτελεί τη ναυαρχίδα αυτής της προσέγγισης στα μικρομεσαία hatchback και φιλοδοξεί να αποτελέσει μία ηλεκτρική «εναλλακτική» του Golf GTI. Δύσκολος στόχος για ένα αυτοκίνητο που στην απλή του εκδοχή -αν και πισωκίνητο- είναι αρκετά αδιάφορο οδηγικά και σαφώς προσανατολισμένο στην άνεση και στην ευκολία οδήγησης εντός πόλης. Από άποψη εμφάνισης, το ID.3 GTX δεν επιδιώκει να τραβήξει βλέμματα με υπερβολικά αισθητικά τρικ, όμως σίγουρα διαφέρει από τις απλές εκδόσεις του ID.3. Ο εμπρός προφυλακτήρας έχει ανασχεδιαστεί, φιλοξενώντας μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα και φώτα ημέρας LED σε σχήμα Χ, τα οποία ενισχύουν τον δυναμικό χαρακτήρα του μοντέλου. Στο πλάι, συναντάμε μαύρους καθρέφτες και μια μαύρη λωρίδα κατά μήκος της οροφής, που ενισχύουν την αντίθεση με το χρώμα του αμαξώματος. Πίσω, οι αλλαγές είναι εξίσου προσεγμένες: ο σπορ διαχύτης ενσωματώνεται σε έναν νέο προφυλακτήρα, ενώ και τα φωτιστικά σώματα έχουν πιο σκούρο πλαίσιο. Οι ζάντες Skagen των 20 ιντσών ολοκληρώνουν την εικόνα, προσφέροντας στυλ και απόδοση, με ελαστικά χαμηλού προφίλ (215/45) που ενισχύουν όμως την αίσθηση στο τιμόνι με αμεσότερες αντιδράσεις. Οι προβολείς IQ.Light Matrix LED, που ακολουθούν το τιμόνι και προσαρμόζουν τη δέσμη ανάλογα με τις συνθήκες, εξασφαλίζουν ιδανική ορατότητα και όπως παρατηρήσαμε μια μέρα που το παρκάραμε, κάνουν και διάφορα “κόλπα” για λίγη ώρα μετά το κλείδωμα των θυρών, σαν να κοιτάζουν πονηρά δεξιά και αριστερά…

 VW ID.3 GTX 286Ps

Αναβάθμιση και στο εσωτερικό

Η καμπίνα του ID.3 GTX συνδυάζει την τεχνολογία με μια διακριτική σπορ αισθητική. Τα νέα bucket καθίσματα με ενσωματωμένα προσκέφαλα προσφέρουν σωστή πλευρική στήριξη και καθιστούν σαφές το διαφοροποιημένο «ύφος» της έκδοσης. Ο διάκοσμος ArtVelours Eco μπορεί να φαίνεται πιο μουντός σε σχέση με το ανοιχτόχρωμο εσωτερικό του απλού ID.3, αλλά προσωπικά το προτιμώ, ενώ και η ποιότητα συναρμογής και υλικών φαίνεται πως έχει βελτιωθεί σε σχέση με το παρελθόν, κυρίως μετά την πρόσφατη ανανέωση του μοντέλου. Στο ταμπλό δεσπόζει η νέα οθόνη αφής 12,9in που λειτουργεί με το ID. Software 5.0, προσφέροντας ταχύτερη απόκριση και σαφώς πιο φιλικό και εύχρηστο μενού. Το σύστημα υποστηρίζει ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto, ενώ ο φωνητικός βοηθός IDA ενσωματώνει πλέον και λειτουργία ChatGPT χρησιμοποιώντας δεδομένα από την τεχνητή νοημοσύνη.

Ο μικρός πίνακας οργάνων 5,3in λειτουργεί επικουρικά με την μεγάλη οθόνη, ενώ το head-up display με επαυξημένη πραγματικότητα προβάλλει οδηγίες απευθείας στο οπτικό πεδίο του οδηγού. Οι θήκες για αντικείμενα είναι αρκετές και έξυπνα τοποθετημένες, ενώ την απουσία κεντρικού τούνελ καλύπτουν οι αναδιπλούμενοι βραχίονες των καθισμάτων οι οποίοι παρέχουν στήριξη για τα χέρια.

Ο χώρος για τους πίσω επιβάτες είναι επαρκής ακόμα και για ψηλούς ενήλικες, με επίπεδο δάπεδο και αρκετό χώρο για τα γόνατα, ενώ οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες ενισχύουν την αίσθηση ευρυχωρίας. Ο χώρος αποσκευών των 385lt δεν εντυπωσιάζει για την κατηγορία, μπορεί να φτάσει όμως τα 1.267lt με την αναδίπλωση των πίσω θέσεων.

Το ID.3 GTX διαθέτει πλήρες πακέτο τεχνολογιών υποβοήθησης, όπως adaptive cruise control, σύστημα διατήρησης λωρίδας, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης και προσαρμοζόμενο σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Το τελευταίο χρησιμοποιεί δεδομένα από GPS και κάμερες για να προσαρμόζει την επιβράδυνση ανάλογα με τον δρόμο και την κυκλοφορία. Στον προαιρετικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται ηχοσύστημα Harman Kardon 480W, θερμαινόμενα και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα ergoActive με μασάζ και μνήμες, καθώς και το head-up display επαυξημένης πραγματικότητας.

 VW ID.3 GTX 286Ps

Νέα μπαταρία, περισσότερη ισχύς

Η βασική -αλλά και η ακόμα δυνατότερη Performance- έκδοση GTX μοιράζονται τον νέο ηλεκτροκινητήρα APP550, ο οποίος αποδίδει 286 και 326 (Performance) ίππους αντίστοιχα. Η ροπή και στις δύο περιπτώσεις αγγίζει τα 55,5kgm, η οποία περνάει αποκλειστικά στους πίσω τροχούς! Η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 180km/h, ενώ τα 0-100km/h από στάση έρχονται σε 5,9sec σύμφωνα με την VW, αλλά εμείς το μετρήσαμε ακόμα πιο χαμηλά, μόνο με τον οδηγό όπου το V-Box κατέγραψε 5,58sec. Να σημειωθεί πως αυτό είναι πιο κάτω και από το 5,7sec που δίνει η VW για την έκδοση Performance. Η νέα μπαταρία ιόντων λιθίου έχει χωρητικότητα 84kWh (ωφέλιμη 79kWh) η οποία χάρη στην αναβαθμισμένη διαχείριση ενέργειας, προσφέρει αυτονομία έως 604km κατά WLTP. Σε μεικτό κύκλο και πάντα με επιλεγμένο το πρόγραμμα B στο κιβώτιο, η κατανάλωση κυμαίνεται γύρω στις 16,2-16,6kWh/100km, προσφέροντας ρεαλιστική αυτονομία 480-500km, αν καταφέρεις να αντισταθείς στην πρόκληση να το πατήσεις σε κάθε ευκαιρία. Η φόρτιση της έκδοσης GTX μπορεί να φτάσει τα 185kW όπου θα φτάσει από το 10% στο 80% σε μόλις 26 λεπτά.

 VW ID.3 GTX 286Ps

ElectricHooligan

Το ID.3 GTX, ακόμα και στην «απλή» έκδοση της δοκιμής, με τα 286Ps, είναι εντυπωσιακά γρήγορο, με το ηλεκτρικό μοτέρ να αποδίδει ομαλά, αλλά και ακαριαία, σε όποια ταχύτητα κι αν πατήσεις το γκάζι. Παρά το μεγάλο βάρος των 1.910kg, επιταχύνει δυνατά, σπινιάροντας τους πίσω τροχούς του, εντελώς ελεγχόμενα με το ESP ενεργοποιημένο, ενώ όταν το ημί-απενεργοποιήσεις, στην θέση ESP Sport, επιτρέπει μια μικρή γωνία στο πίσω μέρος, η οποία είναι ιδιαίτερα διασκεδαστική στην ευθεία και σε δρόμους που γλιστράνε. Μην φανταστείτε πως στις στροφές θα «ντριφτάρει», αλλά ακόμα και αυτή η μικρή γωνία που του επιτρέπει το ESP να πάρει, είναι αρκετή για να σε κάνει να χαμογελάσεις σε κάθε διαδρομή. Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Στην Performance έκδοση διατίθεται στάνταρ το σύστημα ηλεκτρονικά ελεγχόμενης ανάρτησης DCC, ενώ στην «απλή» έκδοση προσφέρεται προαιρετικά (με κόστος 850 ευρώ+ΦΠΑ). Το setup είναι αρκετά σφιχτό για να περιορίζει τις κλίσεις του αμαξώματος στο ελάχιστο, όμως η ποιότητα κύλισης, παρά τις 20άρες ζάντες, παραμένει σε καλό επίπεδο. Το τιμόνι είναι πιο άμεσο και ακριβές από αυτό του απλού ID.3, με βελτιωμένη αίσθηση, αλλά εξακολουθεί να μην έχει την ανάλογη πληροφόρηση που αρμόζει σε ένα σπορ μοντέλο, ηλεκτρικό ή μη. Στην πόλη, έχει εξαιρετική ευελιξία λόγω έλλειψης εμπρός ημιαξονίων, με κύκλο στροφής μόλις 10,5m, κάτι που διευκολύνει το παρκάρισμα και την κίνηση σε στενούς δρόμους.

 VW ID.3 GTX 286Ps

Α new page for EVs

Το ID.3 GTX είναι ένα μοντέλο που δεν επιδιώκει να μιμηθεί το Golf GTI. Αντίθετα, προσφέρει μια νέα εμπειρία σπορ οδήγησης μέσα από τον κόσμο της ηλεκτροκίνησης. Δεν είναι «καθαρόαιμο» GTI, ούτε υπόσχεται συγκλονιστικές συγκινήσεις στην πίστα, όμως είναι γρήγορο και διασκεδαστικό ακόμα και στην καθημερινότητα, έχει βελτιωμένη ποιότητα κατασκευής, είναι πλούσια εξοπλισμένο και κάνει την ζωή σας εύκολη στις καθημερινές μετακινήσεις.

Με αρχική τιμή τα 47.900 ευρώ, δεν είναι φθηνό, όμως προσφέρει τεχνολογία, επιδόσεις και διασκεδαστική οδική συμπεριφορά, σε μια συσκευασία που καλύπτει τόσο τις ανάγκες ενός οικογενειάρχη όσο και τις προσδοκίες ενός πιο απαιτητικού οδηγού. Είναι ένα από τα πιο ενδιαφέροντα ηλεκτρικά μοντέλα, κάτι που θεωρούμε μεγάλη επιτυχία, μιας και στην απλή προ-facelift εκδοχή που είχαμε δοκιμάσει παλιότερα, μπορούμε να πούμε πως στον οδηγικό τομέα ήταν σαφώς υποδεέστερο.

+

Επιδόσεις

Αυτονομία

Εμφάνιση

Βελτιωμένη ποιότητα κατασκευής

Οδική συμπεριφορά

Καθίσματα

Εξοπλισμός

-

Αίσθηση τιμονιού

Αίσθηση πεντάλ φρένων

Τιμή βασικής έκδοσης ID.3 52kWh Pure: €35.900

Τιμή έκδοσης δοκιμής ID.3 78kWh GTX: €47.900

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ


@ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Ηλεκτροκινητήρας AC, συγχρονικού τύπου και μόνιμου μαγνήτη

Θέση: Πίσω, εγκάρσια

@ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός

@ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους πίσω τροχούς

Κιβώτιο: 1 σχέσης

@ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Ταμπούρα

@ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 8Jx20in

Ελαστικά: Bridgestone Turanza 215/45

@ΑΜΑΞΩΜΑ

Μήκος (mm): 4.264

Πλάτος (mm): 1.809

Ύψος (mm): 1.564

Μεταξόνιο (mm): 2.770

Βάρος (kg): 1.910

Χώρος Αποσκευών (lt): 385-1.267

@ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm): 286

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 55,5

0-100km/h (sec): 5,9

Τελική Ταχύτητα (km/h): 180

@ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

C02 (gr/km): 0 (WLTP)

@ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (kWh/100km): 14,6kWh/100km (WLTP)

Δοκιμής (kWh/100km): 16,4kWh/100km

@ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

Ονομαστική (km): 604

Δοκιμής (km): 480-490

@ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η: SEC

0-60: 2,87

0-80: 4,04

0-100: 5,58

0-120: 7,48

0-140: 9,95

0-160: 13,19

0-180: 17,65

@ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ: SEC: ΚΜ/Η

18: 2,46: 51,67

60: 4,59: 87,45

100: 6,07: 105,92

200: 9,06: 133,56

400: 13,88: 163,76

 

Αρθρογράφος

 

Αύξηση μεριδίου της Kia στην Ευρώπη το πρώτο τρίμηνο

Αύξηση μεριδίου της Kia στην Ευρώπη το πρώτο τρίμηνο

Το μερίδιο αγοράς της Kia στην Ευρώπη αυξάνεται στο 3,7% το πρώτο τρίμηνο.