VW Polo GTi 1.8T 20VT 600Ps

VW Polo GTi 1.8T 20VT 600Ps

Αντρικά πράγματα

Έχετε ποτέ αναρωτηθεί πώς είναι η ζωή ενός συντάκτη του Power Automotive Magazine; Σίγουρα μας έχετε φανταστεί πίσω από εξωφρενικά γρήγορα αυτοκίνητα, να οδηγούμε όλη την ώρα GT-R, S2000, S3 και ό,τι άλλο περνάει από τις σελίδες μας και μετά να στρώνουμε τον κώλο μας μπροστά στον υπολογιστή και αφού χαθούμε στα διαγράμματα του V-BOX και στους χαοτικούς, πολλές φορές, πίνακες με τα specs του κάθε αυτοκινήτου, να αποτυπώνουμε αυτό που βιώσαμε στο χαρτί. Σωστά τα φαντάζεστε, μιας και όλα τα παραπάνω ισχύουν, απλά μερικές φορές οι συνθήκες είναι λίγο διαφορετικές από τη φαντασία. Για παράδειγμα, μπαίνεις να μετρήσεις ένα Polo που παίζει στα 500 και βάλε άλογα, το οποίο μόλις την προηγούμενη μέρα είχε πάει σε κόντρα και ήρθε ολίγον τι ξηλωμένο. Το κάθισμα του συνοδηγού απουσιάζει, οπότε ξαπλώνεις στο πάτωμα, κάνεις όποια προσευχή ξέρεις και ελπίζεις να επιβιώσεις για να περιγράψεις αυτό που μόλις έζησες! Το παράδειγμα δεν είναι καθόλου τυχαίο, μιας και ο Ηλίας, το παιδί με το Polo ντε, είχε όντως πάει για «δοκιμή» το προηγούμενο βράδυ, οπότε το αμάξι του ήταν ένα στάδιο πριν το dragster.

Πίσω, ωραία, Μεθανιώτικα!

Ξαπλωμένος λοιπόν εκεί που θα ήταν το κάθισμα του συνοδηγού και λίγο πιο πίσω, με τα πόδια κόντρα στον καθρέφτη του αμαξώματος και στηριζόμενος από το κάθισμα του οδηγού και τη ζώνη, μη ακούγοντας και τι ακριβώς μου έλεγε ο Ηλίας, μιας και το external έπαιζε στους δικούς του ρυθμούς παρέα με την εξάτμιση που περνούσε κάτω από την πλάτη μου, ξεκινήσαμε να πάμε στην ευθεία μετά τα διόδια για μετρήσεις. Νομίζω δηλαδή, γιατί το μόνο που έβλεπα από το παράθυρο ήταν ο ουρανός και οι κολώνες φωτισμού του δρόμου. Την οθόνη του V-BOX δεν μπορούσα να την δω, ούτε επίσης και να έχω κάποιο σημείο αναφοράς για να καταλάβω με πόσα km/h πηγαίναμε. Συν του ότι, επειδή ήμουν ξαπλωμένος, το σώμα μου δεχόταν με τελείως διαφορετικό τρόπο την επιτάχυνση, με αποτέλεσμα να νομίζω ότι πηγαίναμε απλά βόλτα. Το μόνο που πρόδιδε ότι κάτι γινόταν ήταν ο ήχος από τον κινητήρα, την εξάτμιση και το external. Αφήνει γκάζι ο Ηλίας, ανασηκώνομαι και προσπαθώ να φτάσω την οθόνη να δω τι κάναμε. Δεν τα κατάφερα. Περίμενα να σταματήσει για να φτάσω και βλέπω 100-200km/h σε 5,57sec! Τι είπες τώρα;;;!!! Και με την πρώτη μόλις προσπάθεια. Σε 5,28sec κάναμε το 60-160km/h, χρόνοι που τους είχαμε δει από αρκετά δυνατότερα σύνολα στο παρελθόν. Ή και από αυτοκίνητα που δηλώνουν λιγότερα άλογα σε σχέση με την πραγματικότητα. Ωωωω, τι είπα τώρα, ε; Μην νομίζετε ότι μασάμε κουτόχορτο, την κάνουμε αυτή τη δουλειά σχεδόν 2 δεκαετίες. Απλά κοιτάμε να είμαστε αξιοκρατικοί και να δηλώνουμε αυτά που μας λέει ο εκάστοτε ιδιοκτήτης ή βελτιωτής... Το μόνο που θα γράψουμε για να μην εκθέσουμε είτε τον έναν είτε τον άλλο είναι τις τυχόν αμφιβολίες μας πχ για τις μετρήσεις ή τα νούμερα της δυναμομέτρησης που μας φέρνουν. Ξέρουμε τι γίνεται στην κοντράδικη πιάτσα με τις «ψεύτικες δηλώσεις» και τα «μαϊμουδιασμένα» setup, αλλά το περιοδικό δεν μπορεί να λάβει μέρος σε όλο αυτόν τον παραλογισμό, όπως καταλαβαίνετε.

Ξαναγυρνάμε στο Polo μας, θυμάστε το Polo της Revlimit που είχαμε δοκιμάσει στο τεύχος #027; Και εκείνο ήταν ξηλωμένο και εκείνο ήταν φτιαγμένο για κόντρες. Απλά είχε 713Whp, δηλαδή σχεδόν 200Ps παραπάνω από το τωρινό Polo. Για το 60-160km/h είχε χρειαστεί 5,2sec, ενώ για το 100-200km/h είχε κάνει 5,37sec. Μικρή η διαφορά υπέρ του δυνατότερου και καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι τα ιδανικά άλογα για ένα τέτοιο αυτοκίνητο είναι γύρω στα 600Ps, από εκεί και πάνω το κόστος για να ανέβεις επιπλέον 200Ps είναι μεγάλο και το αντίκτυπο, σε χρόνους, σχετικά μικρό αφού οι μεγάλες διαφορές φαίνονται μετά τα 160-170km/h που «πατάει» ένα μπροστοκίνητο πραγματικά με τέτοια δύναμη. Εκτός βέβαια κι αν μιλάμε για πίστα dragster, όπου εκεί αλλάζουν τελείως τα δεδομένα. Προσωπικά, πάντως, αν είχα δικό μου Polo θα κράταγα ακριβώς το setup που έχει ο Ηλίας στο δικό του, έτσι κι αλλιώς γράφει χρόνους που σημειώνουν πιο ισχυροί αντίπαλοι. Και αυτό δεν θέλετε φίλοι μας κοντράκηδες;;;

Δοκιμασμένα και αξιόπιστα

Για το μοτέρ αυτό δεν έχουμε και πολλά να πούμε, τόσα χρόνια στην αγορά και άλλα τόσα σε δοκιμές, το έχουμε και το έχετε μάθει απέξω, ακόμα κι αν είστε ο πιο φανατικός Hondaκιας! Φυσικά είναι σφυρήλατο με πιστόνια της SRP και μπιέλες Integrated Engineering που έχουν 20mm πείρο, έχει τριμεταλλικά ACL μέταλλα στροφάλου, βίδες ARP, όπου χρειάζεται, ενισχυμένη σφήνα στην τροχαλία στροφάλου, εκκεντροφόρους της Cat Cams και χρησιμοποιεί την κεφαλή με κωδικό ADR, η οποία έχει και μεγαλύτερους αυλούς στην εισαγωγή. Η αλλαγή που χρειάζεται να γίνει στην κεφαλή έχει να κάνει με τις βαλβίδες εξαγωγής, μιας και προορίζονται για ατμοσφαιρική χρήση. Εδώ επιλέχθηκαν οι αντίστοιχες της Ferrea μαζί με τις εισαγωγής και παρέα με τα διπλά ελατήρια της Supertech.

Το turbo που φοράει έχει αρκετό ενδιαφέρον και είναι μια αρκετά συνηθισμένη λύση που βρίσκουμε στα 20VT. Προέρχεται από την Precision και έχει κωδικό PT5858. Το turbo αυτό έχει παρόμοια χαρακτηριστικά με την GTX3071, με τη διαφορά ότι έχει καλύτερο spoolάρισμα από τις χαμηλές στροφές. Έχει πάτημα Τ3 και λόγο A/R 0.82, ενώ διαθέτει παροχή μέχρι 630Ps. Το external των 38mm της Precision είναι κάπως μικρό γι’ αυτό το turbo, αλλά, δόξα το Θεό, τη δουλειά του την κάνει μια χαρά! Μία αντλία καυσίμου της ΑΕΜ με παροχή στα 320lt/hr τροφοδοτεί τα μπεκ της Siemens Deka των 870cc/min και ένα boost controller PBC Pro της Plex Tuning ρυθμίζει τις πιέσεις που λειτουργεί το turbo, με τη διαχείριση όλων των παραπάνω να την έχει αναλάβει η εργοστασιακή ECU που προγραμματίστηκε από την Revlimit. Το turbo πατάει σε μία custom πολλαπλή εξαγωγής που κατασκεύασε μαζί με την υπόλοιπη εξάτμιση των 70mm η Pavlidis Exhaust.

Σκληρός κ@ργιόλης

Αρκετή δουλειά όμως έχει πέσει και στη μετάδοση. Για αρχή, αλλάχθηκε το εργοστασιακό 5άρι κιβώτιο με το ERR των έξι σχέσεων από τα μεγαλύτερα αδερφάκια του Group, στο οποίο όμως τοποθετήθηκε πλάκα ενίσχυσης από την Gatzelakis Transmission, η οποία τοποθέτησε και ένα custom μπλοκέ διαφορικό, ενώ παράλληλα άλλαξε τις φουρκέτες της 3ης και της 4ης σχέσης με αρκετά πιο ενισχυμένες. Τέλος, μπήκε και ένας τετράφτερος δίσκος της Tilton με ενισχυμένο πλατό και το θέμα μετάδοση έκλεισε με απόλυτη επιτυχία και αξιοπιστία. Το Polo έχει φάει αρκετό ξύλο και δεν έχει κάνει κιχ! Τα φρένα ενισχύθηκαν με τρυπητούς δίσκους των 312mm από την Brembo και τετραπίστονες δαγκάνες από Porsche Boxster, με τακάκια Ferodo DS2500.

Το κοντράδικο το σωστό

Το Polo του Ηλία είναι ένα σωστό και προσεγμένο κοντράμαξο, με αξιόπιστο μοτέρ και μετάδοση, με ψαγμένο στήσιμο χάρη στο coilover kit της BC και με καινούργια semi-slick λάστιχα που έχουν πρόσφυση και φροντίζουν να περάσει η δύναμη του κινητήρα στο δρόμο. Όπως είδατε και είδαμε, γράφει φοβερούς χρόνους σε ρεπρίζ και κυκλοφορεί σχεδόν πάντα ξηλωμένο και ετοιμοπόλεμο, οπότε καλά θα κάνετε να μην αναμετρηθείτε μαζί του εκεί στη Βόρεια Ελλάδα που δραστηριοποιείται το συγκεκριμένο Polo.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 1.781cc

Διάμετρος x Διαδρομή:  81mm x 86,4mm

Σχέση Συμπίεσης: 9,0:1

Precision PT5858 turbo

Precision external wastegate 38mm

AEM κιτ ψεκασμού μεθανόλης

SRP πιστόνια

Integrated Engineering μπιέλες

Cat Cams εκκεντροφόροι

R8 πολλαπλασιαστές

ARP βίδες κεφαλής

ARP βίδες στροφάλου

ACL μέταλλα 3μεταλικα

Revlimit ECU remapping

Pavlidis Exhaust σύστημα εξαγωγής 70mm

Samco Sports κολάρα σιλικόνης

K&N φιλτροχοάνη

TiAL σκάστρα

Plex Tuning PBC Pro boost controller

Custom intercooler

ADR κεφαλή

Siemenes Deka μπεκ καυσίμου 870cc/min

AEM 320 Αντλία βενζίνης

Ferrea Βαλβίδες

Supertech Ελατήρια βαλβίδων

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Πλήρως ρυθμιζόμενο BC coilover kit

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Tilton τετράφτερος συμπλέκτης

ERR κιβώτιο έξι σχέσεων

Gatzelakis Transmission πλάκα ενίσχυσης

Gatzelakis Transmission μπλοκέ διαφορικό

Gatzelakis Transmission ενισχυμένες φουρκέτες 3ης και 4ης σχέσης

ΑΜΑΞΩΜΑ

Εργοστασιακό

ΦΡΕΝΑ

Brembo τρυπητοί αεριζόμενοι δίσκοι 312mm εμπρός

Porsche Boxster 4πίστονες δαγκάνες εμπρός

Ferodo DS2500 τακάκια

 

ΤΡΟΧΟΙ

ΟΖ Superleggera 7Jx16in ζάντες

Toyo Proxes R888 225/50 R16 ελαστικά

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

Roll με 2α ΚΜ/Η             SEC

60-120             3,18

60-160             5,28

60-200             7,58

100-200           5,57

Tuned by

Car Track

14ο χλμ Θεσσαλονίκης Νέας Μηχανιώνας,

Θέρμη

Τηλ.: 2310 38 31 12

 

Αρθρογράφος

 

Suzuki Vitara 1.4BoosterJet AllGrip GL+ 140Ps

Suzuki Vitara 1.4BoosterJet AllGrip GL+ 140Ps

Το Suzuki Vitara είναι ένας πιστός σύντροφος τόσο στις εντός όσο και στις εκτός δρόμου διαδρομές, που, αν και έχει συντηρητική εμφάνιση σε σχέση με τα...