VW POLO GTI 239PS

VW POLO GTI 239PS

Κανένας δεν είπε ότι για να βελτιώσεις ένα αυτοκίνητο, χρειάζονται λίγα χρήματα. Οι καλές δουλειές πληρώνονται και από ένα σημείο και μετά ο λόγος €/άλογα γίνεται πονοκέφαλος, το πορτοφόλι αδειάζει επικίνδυνα και φυσικά, η... ανατίναξη είναι κοντά. Συνήθως οι βελτιώσεις πρώτου σταδίου, είναι οι πιο αποδοτικές και οι καλύτερες σαν value for money. Οι επιδόσεις αλλάζουν προς το καλύτερο και ο ιδιοκτήτης είναι ευτυχισμένος. Η τεχνολογία και τα νέα μοντέλα που έχουν βγει στην αγορά τα τελευταία χρόνια βοηθούν πολύ στην επίτευξη τρομερών επιδόσεων από κινητήρες με λίγα κυβικά. Επιδόσεις που κάποτε για να τις πετύχει ένα Saxo/Rallye ήθελε πολλές χιλιάδες ευρώ. Τα νέα VW Polo GTi και τα Ibiza Cupra είναι τέτοια παραδείγματα καθώς διαθέτουν κινητήρες-ταμάμ για την εποχή: μόλις 1.4lt, turbo και σε συνδυασμό με το DSG κιβώτιο ταχυτήτων... άντε πιάσ'τα! Έτσι και ο Γιώργος Α. αποφάσισε να βελτιώσει το Polo GTi του τόσο, ώστε να «παίζει» με τα υπόλοιπα της κατηγορίας του. Μόνο που τα πράγματα πήγαν καλύτερα από ότι φανταζόταν και τελικά κατάφερε να είναι μπροστά από αυτοκίνητα πολύ δυνατότερα και φυσικά πολύ ακριβότερα σε βελτιώσεις. Ebay Γενικά, είμαστε κατά των αγορών από το ebay και οι λόγοι είναι πολλοί. Φυσικά και οι τιμές είναι σχεδόν πάντα χαμηλότερες, όμως δεν γνωρίζεις ποτέ ποιος βρίσκεται πίσω από την οθόνη και φυσικά δεν γνωρίζεις πως θα φερθεί το ηλεκτρονικό κατάστημα σε περίπτωση βλάβης του προϊόντος που αγόρασες. Μεγάλη κουβέντα αυτή, αλλά ας το αφήσουμε για μια άλλη στιγμή. Από το ebay λοιπόν, αγόρασε ο ιδιοκτήτης το kit εισαγωγής για το Polo GTi. Όχι ότι δεν φαίνεται βέβαια... Μια inox σωλήνα με μία φιλτροχοάνη αμφιβόλου ποιότητας στην άκρη της και... βουαλά! Πάει το φιλτροκούτι! Ανέπνευσε το turbo περισσότερο αέρα, αλλά για να κερδίσει άλογα το 1.400άρι, χρειάζεται κι άλλα πράγματα. Το Polo οδηγήθηκε στον Σταύρο Σκριβάνο, ο οποίος ασχολείται με εξατμίσεις σε βελτιωμένα αυτοκίνητα εδώ και πολλά χρόνια. Εκεί τοποθετήθηκε μία turboback εξάτμιση χωρίς καταλύτη, διαμέτρου 63,5mm με ένα τελικό καζανάκι. Για να κλείσει το πρώτο στάδιο, τον επαναπρογραμματισμό της ECU ανέλαβε η Overload-Performance, εταιρεία που ασχολείται σοβαρά και με μεράκι σε αυτόν τον τομέα. Το περίεργο είναι ότι οι βελτιώσεις σταματούν εδώ. Ούτε aftermarket σκάστρα, ούτε wastegate, ούτε καν πρόγραμμα στο DSG σασμάν δεν φοράει το Polo! Το σημαντικότερο που του λείπει όμως, είναι ένα intercooler kit καθώς με το εργοστασιακό είναι σίγουρο ότι μετά από ένα-δυο καλά πατήματα από στάση, η απόδοση θα πέφτει τραγικά και η θερμοκρασία λαδιού θα ξεπερνάει τους 100 βαθμούς Κελσίου, αφού ο εισερχόμενος αέρας θα έχει πλέον πολύ υψηλή θερμοκρασία. Για να έχουμε όμως μια ολοκληρωμένη εικόνα της βελτίωσης, ρίξαμε το Polo στην μάχη με τα ράουλα του MAHA LPS3000 δυναμόμετρου της Unlimited Exelixis. Εκεί, απέδωσε μόλις κάτω από τα 240Ps, νούμερο πολύ καλό, αν αναλογιστούμε πως οι βελτιώσεις του είναι περιορισμένες. Γύρω στο χιλιάρικο! Κάπου τόσο κόστισε η βελτίωση του Polo. Παρακάτω, όταν θα διαβάσετε για τις επιδόσεις του, θα αντιληφθείτε πόσο καλό value for money είναι η βελτίωση αυτού του αυτοκινήτου. Φτάνοντας στην ευθεία των μετρήσεων άρχιζα να ετοιμάζω το VBOX III, χαζεύοντας παράλληλα το Polo. Τα ελαστικά του ήταν σε μέτρια κατάσταση. Είχα μάθει για πολλές αναμετρήσεις του με άλλα αυτοκίνητα, τα οποία πέρασε με ευκολία. Πραγματικά απορώ να δω τι χρόνους θα γράψει από στάση. Τα πίσω καθίσματα λείπουν, αλλά κάτι τέτοιο μικρή διαφορά κάνει στις επιδόσεις. Υπαρκτή μεν, αλλά μικρή. Το κακό είναι ότι φυσάει πολύ: οι πλευρικοί άνεμοι φτάνουν και τα 7 Μποφώρ στην περιοχή. Αυτό επηρεάζει τις επιδόσεις. Δεν έχουμε άλλη επιλογή, οπότε προχωράμε. Με αυτά τα αυτοκίνητα δεν μπορείς να κάνεις και πολλά. Το DSG σασμάν τα κάνει όλα μόνο του και εσύ το μόνο που μένει να κάνεις είναι να προσπαθήσεις να μετριάσεις το γκάζι στην εκκίνηση. Πάντως το Polo σπινάρει πολύ. Με συγκρατημένο γκάζι στα πρώτα μέτρα, δεν είδαμε κάτι καλύτερο από τα 2,6sec για τα πρώτα 18m. Η αλλαγή σε 2α δεν ήταν καλή. Κάτι συμβαίνει και την ώρα που το DSG αλλάζει σε 2α, «κόβει» το γκάζι τόσο, ώστε να μας χαλάσει την μέτρηση. Ο Γιώργος το συνέχισε και η οθόνη του VBOX μας επιβεβαίωσε: 6,6sec για το 0-100km/h. Το 400άρι δε, πήγε περίπατο με 14,6sec. Κάτι «ηλεκτρονικό» συμβαίνει και η ECU κλείνει το γκάζι, αλλά όχι πάντα. Στην επόμενη προσπάθεια τα πράγματα πήγαν καλύτερα. Η εκκίνηση ήταν ακριβώς η ίδια, με 18μετρο στα 2,6sec. Η αλλαγή σε 2α έγινε όπως πρέπει και το Polo μας «κούφανε» αφού έγραψε 0-100km/h σε μόλις 5,9sec! Με τα σκάρτα 240 άλογα, το Polo GTi με την βελτίωση του... χιλιάρικου, περνάει το 400άρι σε flat 14 δευτερόλεπτα έχοντας ταχύτητα 167 χιλιόμετρα ανά ώρα. Τρελό! Αφήσαμε το αυτοκίνητο να κρυώσει λιγάκι, κάνοντας χαλαρές βόλτες πάνω-κάτω. Μόλις η θερμοκρασία λαδιού έπεσε από τα επικίνδυνα νούμερα, στηνόμαστε στην «εκκίνηση» για μία τελευταία απόπειρα, μήπως και καταφέρουμε να «σπάσουμε» το 14sec. Αυτό που συνέβη δείχνει πόσο μεγάλο ρόλο παίζει το DSG σασμάν σε συνδυασμό με τον προσεγμένο επαναπρογραμματισμό της ECU. Οι χρόνοι ήταν ακριβώς οι ίδιοι. 0-100km/h σε 5,94sec και 400άρι σε 14,06sec. Όταν έβαλα στον υπολογιστή τις καμπύλες επιτάχυνσης από το VBOX, την μία πάνω στην άλλη, έπαθα πλάκα. Καρμπόν! Δοκιμάσαμε να κάνουμε μία ρολαριστή μέτρηση για να έχουμε ένα καλό 100-200km/h, αλλά ο κινητήρας είχε ζεσταθεί και ο αέρας ήταν πιο έντονος. Έτσι, ρολλάροντας με 2α και πατώντας τέρμα το γκάζι, είδαμε 100-200 σε 16,63sec ενώ στην μέτρηση από στάση, το 100-200 ήταν 15,32sec. Δεν είχε νόημα να πιέσουμε άλλο το αυτοκίνητο. Polo-Oplo Δεν χωράνε ενστάσεις στο εγχείρημα του Γιώργου. Θα μπορούσαμε να πούμε πολλά: ότι θα θέλαμε άλλο kit εισαγωγής, πιο μελετημένο, θα θέλαμε να έχει kit intercooler, θα θέλαμε να έχει καλύτερα λάστιχα, ανάρτηση... Όταν όμως το budget που έχει διατεθεί είναι τόσο χαμηλό και το αποτέλεσμα τόσο καλό, ε, τι να ζητήσεις παραπάνω? Το μόνο που σκέφτομαι είναι το εξής: αν σε αυτό το Polo, τοποθετηθεί ένα σωστό kit intercooler, μια σωστή aftermarket σκάστρα, μια πιο ψαγμένη εισαγωγή και φυσικά γίνει προγραμματισμός και στην ECU του σασμάν, τι χρόνος θα γράφει άραγε? 13,8? Και όλα αυτά, από μόλις 1.400 κυβικά! Αν πετύχετε στον δρόμο Polo GTi ή Ibiza Cupra, μην τα υποτιμήσετε... Όπως βλέπετε, κάνουν σταθερά, χρόνους-φωτιά!

Αρθρογράφος

 

Νίκη του Wrangler 4xe στο Rebelle Rally

Νίκη του Wrangler 4xe στο Rebelle Rally

Το νέο Plug-in Hybrid Jeep Wrangler 4xe, έγινε το πρώτο εξηλεκτρισμένο αυτοκίνητο που κατέκτησε τη νίκη στο Rebelle Rally των Η.Π.Α.