VW up! GTi 1.0TSI 115Ps

VW up! GTi 1.0TSI 115Ps

Λάθος
Αρκετοί σύγκριναν το μικρό up! GTi με το old school Golf MK1 GTi, κάτι που είναι εντελώς λάθος. Είναι σχεδόν ιεροσυλία θα έλεγα. Ναι, οκ, ίδια άλογα, ίδια μάρκα, ίδιο logo… άλλη φιλοσοφία, όμως, άλλη κατηγορία, άλλη ιστορία. Πάμε παρακάτω κι ας δούμε το λευκό πυραυλάκι που μας παραχώρησε η VW για δοκιμή. Καταρχάς δείχνει τσαμπουκαλεμένο, παρότι πεντάπορτο. Οι μαύρες λεπτομέρειες, τα λογότυπα GTi, οι κόκκινες γραμμές και οι εντυπωσιακές ζάντες, συνθέτουν ένα όμορφο και σπορτίφ σύνολο, που κάνει το up! να ξεχωρίζει πολύ από τα απλά αδερφάκια του. Οι μηχανικοί της VW χρησιμοποίησαν πιο σφιχτά αμορτισέρ και χαμηλότερα κατά 15mm ελατήρια, με διαφορετικές αντιστρεπτικές μεγαλύτερης διαμέτρου, αύξησαν τα μετατρόχια κατά 8 mm, έβαλαν δίσκους φρένων από το Polo και 17άρες ζάντες με ελαστικά 195/40.

Συνεχίζω την ανάλυσή μου αναφέροντας την τιμή, η οποία ξεκινά από τα 15.620 ευρώ για το τρίθυρο up! GTi, τιμή που θεωρώ πολύ αξιόλογη γι’ αυτό που τελικά αγοράζεις. Ο γνωστός χιλιάρης, τρικύλινδρος, turbo κινητήρας άμεσου ψεκασμού αποδίδει 115 άλογα και 20,4kgm ροπής και τον έχουμε δει σε πολλά αμαξώματα. Όμως σε τούτο εδώ ταιριάζει άριστα, αφού, σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος των 1.020kg, έχεις ένα γρήγορο -στο δρόμο- αποτέλεσμα. Δεν θα βάλει φωτιά στην άσφαλτο και δεν θα… «σπινιάρει δευτέρα», έχει όμως τον τρόπο να σε ξεσηκώνει. Ακόμα πιο ωραία θα πέρναγες μαζί του, αν υπήρχε η δυνατότητα για πλήρη απενεργοποίηση του ESP. Κάπου εκεί στις 5.000rpm το μοτέρ μοιάζει να λαχανιάζει λιγάκι, αλλά ό,τι είναι να έχεις πάρει, το έχεις ήδη πάρει. Ο ήχος του κινητήρα είναι αρκετά ηλεκτρονικός και, μερικές φορές, ίσως κουράσει όταν οδηγείς σε αυτοκινητόδρομους. Ένα βουητό σε συντροφεύει και τελικά σε κάνει να δυναμώσεις λιγάκι το ηχοσύστημα.

Ποιον ψάχνει?
Κάποιον που σίγουρα έχει ένα μεγάλο αυτοκίνητο για τα ταξίδια του, αλλά κάθε μέρα θέλει ένα μικρό, να χωράει παντού, να μην καίει ένα περίδρομο βενζίνη και να έχει στυλ και γκάζι. Δεν είναι ακριβό, αλλά ούτε και όσο μεγάλο όσο ένα Mini, οδηγικά είναι πολύ καλύτερο από ένα Abarth 500 και φυσικά, πολύ φθηνότερο. Η ανάρτηση, όμως, κάποιες φορές θα σε κουράσει και ίσως σε ζορίσει σε πολύ γρήγορη οδήγηση, αν πετύχεις «γιαμπ» στο οδόστρωμα. Η μικρή διαδρομή της ανάρτησης θέλει να έχεις συνεχώς το νου σου. Το κιβώτιο είναι πολύ σωστά κλιμακωμένο, το τιμόνι είναι γρήγορο και υπάκουο και βοηθά αρκετά στη γρήγορη οδήγηση. Γενικώς, το οδηγείς και σε φτιάχνει. Επίσης, αρκετοί το χαζεύουν στο δρόμο και ρωτούν γι’ αυτό.

Tartan
Ωραία τα καθίσματα με τις Tartan επενδύσεις, τα οποία θυμίζουν καθαρόαιμο VW GTi. Και το up! GTi είναι τέτοιο, όσο και περίεργο κι αν σου φαίνεται. Με πίεση, μπορεί να πέσει και κάτω από τα 8 δευτερόλεπτα για το 0-100km/h, φλερτάρει με τα 200km/h γιατελική ταχύτητα, στρίβει αποτελεσματικά, δεν πάσχει από φρένα και ακούγεται αγριεμένο. Σε συνδυασμό με το γρήγορο τιμόνι και τη σκληρή ανάρτηση, οδηγείς ένα σύνολο που, ναι, είναι GTi! Απλά σε μέγεθος τσέπης! Καις χαλαρά 7lt/100km παίζοντας και λιγάκι στα φανάρια κι αν θες, το 6 μπαίνει εύκολα μπροστά. Ναι, μας άρεσε και περισσότερο μας άρεσε η προσπάθεια σε μία εποχή που έχουμε μπουχτίσει από αδιάφορα crossover και SUV. Το up! GTi μας ξεσήκωσε και μας έκανε να γράψουμε χιλιόμετρα σε διαδρομές που γυρεύουν άλογα, φαρδιά ελαστικά και δυνατά φρένα. Και σε αυτό το τερέν, μπορεί και στέκεται με το κεφάλι ψηλά!

Μας Άρεσε (+)

Χαρακτήρας
Εμφάνιση
Αίσθηση τιμονιού

Δεν μας Άρεσε (-)
Κουραστική ανάρτηση εντός πόλης
Ελαστικά με πολύ χαμηλό προφίλ
Ήχος στο ταξίδι

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ VW UP! GTI 115PS:  ΑΠΟ €15.620

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ Τρικύλινδρος σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 999

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 74,5 x 76,4

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 10,5:1

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης εξάτμισης

ΜΕΤΑΔΟΣΗ:

ΚΙΝΗΣΗ Στους μπροστινούς τροχούς

ΚΙΒΩΤΙΟ Χειροκίνητο 6 σχέσεων

ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο XDS


ΑΝΑΡΤΗΣΗ:

Εμπρός: Γόνατα McPherson, τηλεσκοπικά αμορτισέρ με ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική ράβδος

Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας, τηλεσκοπικά αμορτισέρ με ελικοειδή ελατήρια


ΤΡΟΧΟΙ

ΖΑΝΤΕΣ                    7,5Jx17in

ΕΛΑΣΤΙΚΑ                195/40


ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι, μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω:  Ταμπούρα

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ (Ps/rpm) 110/5.500

ΡΟΠΗ (Kgm/rpm) 20,4/2.000-3.500

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ 0-100 (Km/h) 9,2

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (Km/h) 196

Εκπομπές Ρύπων

C02 (gr/km)    158

Μέση κατανάλωση

Ονομαστική (lt/100km) 4,8

Δοκιμής (lt/100km)  7,2

 

Αρθρογράφος

 

Η Ducati παρουσιάζει επαναστατική τεχνολογία εμπρός και πίσω ραντάρ στη νέα Multistrada V4

Η Ducati παρουσιάζει επαναστατική τεχνολογία εμπρός και πίσω ραντάρ στη νέα Multistrada V4

Η νέα Ducati Multistrada V4 είναι εξοπλισμένη με εμπρός και πίσω ραντάρ, που παρέχουν στον αναβάτη ένα επαναστατικό σύστημα υποβοήθησης οδήγησης.