Advertisement

 

Westfield 2.0lt Turbo 400PS

Westfield 2.0lt Turbo 400PS

Όταν βρεθείς μέσα σε ένα Westfield, αναπροσδιορίζεις τον ορισμό της λέξης «αυτοκίνητο». Διαπιστώνεις ότι δεν πρέπει ο ίδιος όρος να χρησιμοποιείται για να περιγράψει ένα Westfield και ένα Toyota Carina... Το πρώτο είναι πολεμική μηχανή ενώ το δεύτερο μπορεί να σου προσφέρει την ίδια συγκίνηση με έναν καναπέ ή ένα κομοδίνο.

Ένα τέτοιο λευκό Westfield μας κίνησε το ενδιαφέρον όταν είδαμε φωτογραφίες του σε διάφορα events, αλλά και τον χρόνο του σε πρόσφατο αγώνα dragster. Ιδιοκτήτης του ο Άρης Τ. από τα Χανιά της Κρήτης, οποίος αγόρασε το σασί σε μορφή κιτ το 2009, ολοκλήρωσε την κατασκευή του ένα χρόνο μετά, ενώ τέσσερα χρόνια νωρίτερα είχε ήδη αρχίσει να αγοράζει τα ανταλλακτικά που θα χρειαζόταν για αυτό το ιδιαίτερα ενδιαφέρον και αξιοζήλευτο εγχείρημα!

Doityourself!

Το μεγάλο πλεονέκτημα ενός Westfield, είναι ότι κοστίζει σχεδόν όσο ένα Avensis ή ένα Mondeo, αλλά η οδηγική εμπειρία που σου προσφέρει, μπορεί να συγκριθεί άνετα με αρκετά ακριβότερα αυτοκίνητα. Ένα ακόμα προνόμιο, πέραν του οδηγικού, είναι πως μπορείς να το φτιάξεις μόνος σου, στο γκαράζ του σπιτιού σου.

Τα Westfield λοιπόν, οφείλουν την ύπαρξή τους σε έναν τύπο με το όνομα Chris Smith, ο οποίος εμπνευσμένος από το Lotus Seven του Colin Chapman, άνοιξε την ομώνυμη εταιρεία το 1982, αλλά αντιμετώπισε νομικές επιπλοκές λόγω δραματικής ομοιότητας που είχε το αυτοκίνητό του με τα αντίστοιχα μοντέλα της Caterham. Όπως ήταν αναμενόμενο, έχασε το δικαστήριο και αναγκάστηκε να αλλάξει το σχήμα και τον σχεδιασμό των Westfield, σε τέτοιο σημείο που τα βελτίωσε και τους επέτρεψε να μπορέσουν να έχουν περισσότερο χώρο για τους επιβάτες, αλλά και για τους κινητήρες. Πρόσφατα μάλιστα η Westfield έβγαλε στην παραγωγή νέο μοντέλο, το οποίο μπορεί να δεχτεί κινητήρα και σασμάν από Honda S2000.

Adrenaline

Έχω μπει σε πάρα πολλά και γρήγορα αυτοκίνητα. Στα δέκα χρόνια που κάνω αυτή τη δουλειά είχα την ευκαιρία, είτε να οδηγήσω, είτε να συνοδηγήσω πολλά και αξιόλογα αυτοκίνητα, βελτιωμένα, αγωνιστικά ή εργοστασιακά. Από όλα αυτά όμως, το μοναδικό που είχε τόση αμφίδρομη επικοινωνία με οδηγό, αλλά και με τον συνοδηγό, είναι το Westfield του Άρη! Έχεις άμεση επαφή με το περιβάλλον, άμεση επαφή με κάθε μυρωδιά που έχει σχέση με το αυτοκίνητο, όπως βενζίνη, λάδι, βαλβολίνη, καμένο λάστιχο, ακόμα και με την μυρωδιά του γρασιδιού στο πλάι της πίστας -μέχρι να ανακατευτεί με τις παραπάνω. Πέρα από αυτό, βλέπεις τα πάντα, ακούς τα πάντα. Ακούς τα γρανάζια του διαφορικού, το σφύριγμα από τα τακάκια, το ρούφηγμα της φιλτροχοάνης, το turbo, το external, τα λάστιχα τα οποία τα βλέπεις να στρίβουν και να περιστρέφονται και να βγάζουν καπνούς από το απότομο φρενάρισμα δέκατα του δευτερολέπτου πριν το turn-in και μετά να χτυπάνε στο κερμπ στο apex και όλα αυτά ενώ παράλληλα κοπανιέσαι στα καθίσματα-φλούδα με τα γόνατά σου να σφίγγονται στο roll-cage και στα ανθρακονημάτινα πάνελ που σε περικυκλώνουν. Έξοδος από την στροφή με τέρμα γκάζι, τρίτη σανίδα, κατέβασμα και είσοδος «με τα όλα» στην επόμενη στροφή και ξανά γκάζι στο πάτωμα και ξανά και ξανά, μέχρι να μείνεις από λάστιχα, ή βενζίνη. Μυρίζεις, νιώθεις, ακούς. Ατελείωτη δόση αδρεναλίνης, το τέλειο αγχολυτικό. Καθαρίζει το μυαλό σου, είτε βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι, είτε στην δεξιά θέση.

Απόλυτη προσαρμογή!

Όπως έγραψα και παραπάνω, τα αυτοκίνητα της Westfield, μπορεί να τα αποκτήσει κανείς σε κιτ και να τα συναρμολογήσει μόνος του, είτε τοποθετώντας τον κινητήρα και την μετάδοση που θέλει από κάποιο donor-car, είτε τους κινητήρες που προτείνει και εμπορεύεται η εταιρεία. Οι δύο περισσότερο διαδεδομένες λύσεις, όσoν αφορά τα donor-cars, είναι είτε κινητήρας και μετάδοση από Mazda ΜΧ-5, είτε από Ford Escort. Ο Άρης επέλεξε όμως έναν κινητήρα της Οpel και συγκεκριμένα τον C20LET, που συνδύασε με κιβώτιο ταχυτήτων και διαφορικό από Ford Sierra Cosworth.

Όταν λοιπόν αγοράσεις ένα κιτ αυτοκινήτου, μερικές μέρες μετά χτυπάει την πόρτα σου ο ταχυδρόμος και σου αφήνει ένα μεγάλο κουτί, μέσα στο οποίο θα βρεις τον σκελετό του αμαξώματος, (οι πιο σκληροπυρηνικοί μπορούν να αγοράσουν τα σχέδια και να φτιάξουν και τον σκελετό μόνοι τους), καθώς και διάφορα επιμέρους συσκευασμένα εξαρτήματα, που αν τα συναρμολογήσεις προσεκτικά όλα μαζί, θα έχεις μπροστά σου το αυτοκίνητο που παρήγγειλες. Το κιτ λοιπόν, εκτός από το πλαίσιο, περιλαμβάνει τα πολυεστερικά μέρη του αμαξώματος, τα ημιαξόνια, τις πίσω αντιστρεπτικές και τις αναρτήσεις. Ο Αρης επέλεγε το σετ αναρτήσεων widetrack, το οποίο έχει μεγαλύτερη σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες, αλλά και δίνει την δυνατότητα να ρυθμίσεις το camber των τροχών.

Από εκεί και πέρα, πρέπει να προσθέσεις όλα -μα όλα- τα μηχανικά μέρη, αλλά και τα ηλεκτρονικά του αυτοκινήτου. Μην ξεχνάτε πως το αμάξωμα, είναι σκέτο αμάξωμα. Δεν έχει ούτε καθίσματα, ούτε τιμόνι, ούτε κρεμαγιέρα, ούτε αντλία φρένων!

Startup!

Γνωστός στο κοινό από το Calibra, ο C20LET είναι μία ιδιαίτερα εύκολη λύση σε διάφορα engine-swaps. Όταν μάλιστα γίνονται μεταξύ μοντέλων της Opel, η δυσκολία τοποθέτησης θυμίζει συναρμολόγηση Lego! Εδώ λοιπόν ο κινητήρας, προτού τοποθετηθεί στο Westfield, απέκτησε νέους εκκεντροφόρους από την ατμοσφαιρική έκδοση του C20LET, τον C20XE, αλλάχθηκε όλο το valvetrain με αυτό της Kent και τοποθετήθηκαν ρυθμιζόμενα γρανάζια εκκεντροφόρων, πάλι από την Kent. Στον κορμό τώρα, ελαφρώθηκε και ζυγίστηκε ο στροφαλοφόρος άξονας, ελαφρώθηκε και το βολάν του, τα πιστόνια έδωσαν τη θέση τους στα αντίστοιχα της Wiseco, ενώ και οι μπιέλες είναι πλέον της Scat. Στη συνέχεια ακολούθησε το turbo της Garrett GT2860R, μαζί με τους αυλικούς του, δηλαδή μία σκάστρα και ένα external wastegate της Turbosmart, intercooler της Pro Alloy και μία πολλαπλή εξαγωγής της Nortech, που καταλήγει σε μια εξάτμιση των 80mm. Στην πλευρά της εισαγωγής, τοποθετήθηκαν τα τετραπετάλουδα σώματα της Jenvey με εσωτερική διάμετρο στα 60mm, που τροφοδοτούνται με αέρα από μία εισαγωγή που κάποτε ήταν σε αυτοκίνητο της Nissan. Αυτό που μου προκάλεσε μεγάλη εντύπωση, είναι πως ο χώρος του κινητήρα, αν και στενάχωρος, ήταν πολύ καθαρός και περιποιημένος. Το management του κινητήρα το έχει αναλάβει η ΜΒΕ ECU της SBD Motorsport, και συνεργάζεται με το data-logger της Zeitronic ZT-2. Ο κινητήρας έχει αρκετά καλή υποδομή και ενισχύεται με το κιτ ψεκασμού μεθανόλης/νερού της Snow Performance. Στο 0,45bar αποδίδει 280Ps, ενώ στο 1,05bar φτάνει στα 400Ps.

Tranny!

Επόμενος σταθμός, η μετάδοση και γενικά το υπόλοιπο, εκτός του κινητήρα, αυτοκίνητο. Το πίσω διαφορικό των 7in είναι μπλοκέ και κάποτε μετέδιδε την κίνηση σε Ford Sierra Cosworth. Ομοίως και το σασμάν. Ο άξονας μετάδοσης όμως είναι custom, μιας και το Sierra ήταν λίγο μεγαλύτερο από ένα Westfield. Επίσης, ένας εξάφτερος δίσκος της Helix φροντίζει ώστε ο Άρης να γυμνάζει το αριστερό του πόδι. Τα χέρια του τα έχει αναλάβει το τιμόνι και η κρεμαγιέρα της Racetech, ενώ για την ευλυγισία του στο να μπει μέσα στο αυτοκίνητο, φροντίζει με ιδιαίτερη επιτυχία το roll-cage της MSA. Για τις πέτρες των νεφρών χρησιμοποιεί το coil-over σετ της Ohlins. Την δόση του σε αρνητικά G την εισπράττει χάρις στα φρένα, τα οποία αποτελούνται από τετραπίστονες δαγκάνες της ΑΡ εμπρός και διπίστονες από Sierra Cosworth πίσω.

Gowest!!

Ένα Westfield με 400Ps είναι στυγνός δολοφόνος σε πίστα και για να καταφέρεις να το περάσεις, θα πρέπει να οδηγείς κάτι αρκετά ακριβότερο και πολύ πιο δυνατό. Πέρα όμως από τα χρονόμετρα, η αίσθηση του «γίνομαι ένα με την πίστα», κυριολεκτικά φορώντας το αυτοκίνητο, είναι κάτι που δύσκολα μπορεί να περιγράψει κανείς με λέξεις. Είναι μια μοναδική εμπειρία ζωής που κάθε petrolhead που σέβεται τον εαυτό του θα πρέπει να την βάλει στην to-do list του!

 

Αρθρογράφος