Westfield Aerorace Mega S2000 270Ps

Westfield Aerorace Mega S2000 270Ps

Το Lotus Seven ήταν ένα μικρό, διθέσιο, ελαφρύ αυτοκίνητο, που παράχθηκε από το 1957 μέχρι και το 1973 και ήταν σχεδιασμένο από τον ιδρυτή της Lotus, Colin Chapman. Η φιλοσοφία του ήταν ξεκάθαρα οδηγοκεντρική και το Seven πρόσφερε μονάχα τα απολύτως απαραίτητα για να το οδηγήσεις, δηλαδή τιμόνι, κάθισμα, πετάλια, λεβιέ ταχυτήτων, χειρόφρενο και διακόπτη για τα φώτα. Όταν η Lotus τερμάτισε την παραγωγή του, αγόρασε τα δικαιώματα η Caterham, η οποία το παράγει από το 1973 μέχρι και σήμερα. Μία ακόμα εταιρεία που κατασκευάζει ένα παρόμοιο αυτοκίνητο που βασίζεται στα σχέδια του Lotus Seven είναι και η Westfield. Τα διάφορα μοντέλα του Seven μπορεί κανείς να τα αγοράσει είτε έτοιμα για οδήγηση από τον κατασκευαστή, είτε σαν σκέτα σασί για να βάλει ο ιδιοκτήτης ό,τι μοτέρ, ανάρτηση και μετάδοση θέλει, είτε υπό τη μορφή κιτ, όπου ο ιδιοκτήτης πλέον αναλαμβάνει τη συναρμολόγηση του αυτοκινήτου στο γκαράζ του. Το τελευταίο είναι και το πιο ενδιαφέρον φυσικά, γιατί έτσι μαθαίνεις τα πάντα για το αυτοκίνητο που θα στήσεις. Συν ότι μπορείς να επιλέξεις όποιο μοτέρ και μετάδοση θέλεις. Η Westfield, πάντως, έχει κιτ με μηχανικά μέρη από Ford, Mazda MX-5 και S2000, στην πραγματικότητα όμως οι επιλογές είναι πάρα πολλές.

Έχω θέμα…

Για όλα φταίει ο Σίμος! Εγώ απλά μπήκα στη θέση του οδηγού για να δω αν χωράω και ο Σίμος μου λέει: -Άντε, πάρτο για μία βόλτα! Τι το ήθελα; Ξεμυαλίστηκα! Η θέση οδήγησης είναι στενή, με τα carbon καθίσματα της Tillet να αγκαλιάζουν ασφυκτικά το σώμα και τα πόδια σου και να στριμώχνονται ανάμεσα στο τούνελ της μετάδοσης και στο «τελείωμα» του αμαξώματος. Για να πατήσεις τα πετάλια θα πρέπει ή να φοράς αγωνιστικά παπούτσια ή να βγάλεις αυτά που φοράς. Δένεσαι με τις ζώνες 4 σημείων και νιώθεις -γιατί βασικά είσαι- περικυκλωμένος από το roll-cage, το οποίο δένει στο εξωτερικό του αμαξώματος. Ανοίγοντας τον διακόπτη του ρεύματος και πατώντας το Start, ο F20C έρχεται στη ζωή. Στρωτή λειτουργία, αφού στην ουσία έχει περιφερειακές βελτιώσεις πρώτου σταδίου, που είναι παραπάνω από αρκετές για το πανάλαρφο μικρό, διθέσιο διάολο, που το βάρος του φτάνει μόλις τα 540kg. Πατάω συμπλέκτη και κουμπώνω πρώτη, με τον γνώριμο και ακριβέστατο επιλογέα που συναντάμε στα Honda S2000. Ξεκινάω να κινούμαι χαλαρά, δουλεύοντας τον κινητήρα μέχρι τις 3.000rpm και το Westfield επιταχύνει λες και έχει turbo! Έχοντας οδηγήσει πολλά S2000, με διάφορα setup, είναι η πρώτη φορά που οδηγώ ένα αυτοκίνητο με τον F20C και μου κάνει τόση εντύπωση ο τρόπος που λειτουργεί χαμηλά. Και κάπου εκεί θυμίζω στον εαυτό μου ότι το Westfield έχει λιγότερα από τα μισά κιλά του S2000.

Αφού κάνω λίγα αναγνωριστικά χιλιόμετρα, αποφασίζω να ανεβάσω ρυθμό. Πατάω βαθύτερα το γκάζι, έχοντας 3η και νιώθω μία τρομερή αίσθηση επιτάχυνσης, αλλά δεν είναι αυτό ή μάλλον μόνο αυτό που με τρέλανε στο Westfield. Η αίσθηση που σου μεταφέρει ένα αυτοκίνητο σαν αυτό είναι ότι οι τροχοί είναι μέρος του δικού σου σώματος και όχι του αυτοκινήτου. Ή ακόμα καλύτερα, το αυτοκίνητο είναι μία προέκταση του σώματος του οδηγού. Είναι τόσο αμφίδρομη η επικοινωνία μεταξύ οδηγού και μηχανήματος που πραγματικά γίνονται ένα. Το τιμόνι είναι απίστευτα άμεσο και ακριβές και κάθε κίνηση των καρπών μεταφέρεται στους μπροστά τροχούς που, εκτός του ότι νιώθεις πού ακριβώς πατάνε, τους βλέπεις κιόλας! Περνάει ο τροχός πάνω από ένα μικρό σκαμπανέβασμα του οδοστρώματος, που στο 99% των αυτοκινήτων δεν θα το καταλάβαινες και τον βλέπεις να κινείται πάνω-κάτω. Είναι τρομερό συναίσθημα το να βλέπεις και να νιώθεις το σύνολο τροχός-ανάρτηση να δουλεύουν. Στρίβεις το τιμόνι, αλλάζεις κατεύθυνση και δοκιμάζεις την αντοχή του θώρακά σου, που πιέζεται πάνω στο carbon κάθισμα. Θα πρέπει να είσαι αρκετά τολμηρός για να πιέσεις σε δημόσιο δρόμο το Westfield, αφού όλη η δύναμη του κινητήρα περνάει «αφιλτράριστη» στο δρόμο, χωρίς την παραμικρή παρέμβαση ηλεκτρονικών βοηθημάτων ευστάθειας ή πρόσφυσης. Το μόνο που χρειάζεσαι είναι είτε μία πίστα είτε ένας δρόμος με καλή άσφαλτο.

Τρομακτικό!

Το Westfield του Σίμου είναι ξεκάθαρα σχεδιασμένο και βελτιωμένο για να τρέχει στην πίστα. Όμως μπορεί να κινηθεί και στο δρόμο και μάλιστα νόμιμα, αφού έχει κανονικές πινακίδες,  αρκεί φυσικά να συμβιβαστείς με ορισμένα πραγματάκια. Για παράδειγμα, δεν έχει οροφή. Ούτε παρμπρίζ. Πράγμα που σημαίνει ότι τα full slick ελαστικά σου ρίχνουν στη μούρη ό,τι χαλικάκι ξεκολλάει από το οδόστρωμα. Ενίοτε και νερά ή χώματα. Κάτι ακόμα που θα σε τρομοκρατήσει λίγο είναι τα υπόλοιπα αυτοκίνητα. Όταν κάθεσαι στη θέση του οδηγού, μπορείς να σβήσεις το τσιγάρο σου απλά πιέζοντάς το στο οδόστρωμα. Οπότε, όταν έρθει στο φανάρι ένα Land Cruiser, είναι λες και έχεις δίπλα σου τράκτορα της Scania. Από τους ψηλούς κιόλας, της σειράς R. Από εκεί και πέρα, μόλις βγεις σε ερημικό δρόμο με στροφές θα καταλάβεις τι θα πει ανόθευτη οδήγηση. Γιατί αυτό ακριβώς σου προσφέρει το Westfield και ξέρει να στο προσφέρει σωστά. Αν λοιπόν καταφέρεις να συμβιβαστείς με τα παραπάνω, πίσω από το τιμόνι ενός Westfield θα βιώσεις μοναδικές εμπειρίες. Και ας κινδυνεύεις να σε πατήσουν τα μισά SUV που κυκλοφορούν στους δρόμους. Φυσικά και δεν είναι το αυτοκίνητο που θα πάρεις για καθημερινή χρήση, αλλά μία βόλτα στο βουνό μαζί του είναι το απόλυτο αγχολυτικό.

Συνήθεις ύποπτοι!

Ανέφερα το όνομα του Σίμου και αν είστε τακτικοί αναγνώστες μας θα καταλάβατε ότι μιλάω για τον Σίμο Χατζηπαντελή, οπότε το λογικό επακόλουθο είναι ότι πίσω από το Westfield είναι η PB Motorsport. Η ομάδα αυτή λοιπόν έχει αναλάβει όλη την προετοιμασία του μικρού και θαυματουργού διθέσιου πορτοκαλί διάολου. Το σασί είναι του 2019 και ανήκει στη σειρά Aerorace. Η σχεδίαση του σασί είναι αρκετά απλή, αποτελείται από ένα truss-type σκελετό, όπου πάνω του βιδώνονται τα πάνελ που σχηματίζουν το αμάξωμα, καθώς και τα σημεία έδρασης των ψαλιδιών, του κινητήρα κτλ. Αγοράζοντάς το ξεκινάς να το χτίζεις όπως ακριβώς το θέλεις, στην αρχική του μορφή έχει σύστημα ανάρτησης και φρένα, αλλά από εκεί και πέρα, μπορείς να παραγγείλεις ό,τι ακριβώς θέλεις από τους ατελείωτους καταλόγους της Westfield. Ο Σίμος, για παράδειγμα, παρήγγειλε και τοποθέτησε τα wide-track άκρα της Westfield, με αποτέλεσμα να γίνει πλέον αρκετά φαρδύ. Η ανάρτηση χρησιμοποιεί ένα πλήρως ρυθμιζόμενο coilover κιτ της Nitron, το οποίο αγόρασε ο Σίμος απευθείας από την Αγγλία και το κιτ το έχει ρυθμίσει ο Simon Rogers. Η εταιρεία αυτή ειδικεύεται στην κατασκευή αμορτισέρ για αγωνιστική χρήση από το 1998 και εδρεύει στην Motorsport Valley, στο Oxfordshire. Μπορώ με σιγουριά πάντως να σας διαβεβαιώσω ότι τα αμορτισέρ είναι εξαιρετικά, αφού, εκτός από το δύσκολο έργο που έχουν να συγκρατούν σωστά το αμάξωμα στις στροφές, δεν είναι πολύ υπερβολικά σφιχτά, όσο θα περίμενε κανείς.

Ο κινητήρας όπως και το κιβώτιο ταχυτήτων προέρχονται από Honda S2000 AP1 και έχουν δεχθεί ορισμένες βελτιώσεις. Συγκεκριμένα, ο κινητήρας χρησιμοποιεί ένα σύστημα εξαγωγής που αποτελείται από μία πολλαπλή εξαγωγής και ένα τελικό καζανάκι που κατασκεύασε η Κένταυρος Exhaust, ένα ελεύθερο φίλτρο της HKS και πλέον χρησιμοποιεί τη μονάδα της AEM, Series 2, που ανέλαβε να προγραμματίσει ο Άγγελος Παπαηλίας της AP+ Power. Στη μετάδοση έχει επιλεχθεί το Stage 1 set συμπλέκτη της Exedy, με ενισχυμένο οργανικό δίσκο και ένα διαφορικό τύπου Torsen από Escort Cosworth, των 7in. Στα φρένα θα συναντήσουμε τόσο εμπρός όσο και πίσω το σετ της Alcon, με σωληνάκια αεροπορικού τύπου και τρυπητούς δίσκους.

Carbon porn

Το Westfield έχει αρκετές ωραίες carbon λεπτομέρειες, όπως, για παράδειγμα, τα μπροστά φτερά και τα canards, που είναι κατασκευασμένα από την NV Carbon, τα πίσω φτερά που είναι κατά 6cm φαρδύτερα από τα αντίστοιχα της Westfield και τα έχει κατασκευάσει η Perfect Design. Τα πίσω φτερά, μάλιστα, δεν υπάρχουν πουθενά έτοιμα και είναι ειδική παραγγελία για το Westfield του Σίμου. Το carbon porn συνεχίζεται και στο εσωτερικό, με το ταμπλό που στηρίζει τον εργοστασιακό πίνακα οργάνων του S2000, τα καθίσματα B6F της Tillet και τον μικρό ανεμοθώρακα στην κορυφή του ταμπλό. Το σασί Aerorace διατίθεται με το double D roll cage, το οποίο φυσικά και έχει έγκριση FIA και τα σημεία έδρασής του,είναι στο εξωτερικό μέρος του αμαξώματος, γιατί στην πράξη δεν υπάρχει χώρος στο εσωτερικό για να γίνει κάτι τέτοιο!

Carporn

Πρόσφατα, η Westfield σήκωσε φωτογραφίες του αυτοκινήτου του Σίμου στη σελίδα της στο Instagram και το χαρακτήρισε ως ένα από τα καλύτερα αγωνιστικά που περιμένει να δει τα αποτελέσματα που θα φέρει στις πίστες. Αυτό που δεν σας έχω αναφέρει μέχρι στιγμής είναι το κοστολόγιο. Η τιμή του λοιπόν με τα μηχανικά μέρη που επέλεξε ο Σίμος άγγιξε τα €47.000 και από εκεί και πέρα, ξόδεψε επιπλέον γύρω στα €20.000 για να του αλλάξει ό,τι ανέφερα παραπάνω και για να του βγάλει πινακίδες κυκλοφορίας. Δεν ξέρω για εσάς, αλλά εγώ προσωπικά πάω να σπάσω τον κουμπαρά μου… Θα αρχίσω με ένα κάθισμα της Tillet για να παίζω Gran Turismo στο Playstation… για Westfield έχω δρόμο ακόμα!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 1.997cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 87mm x 84mm

Σχέση Συμπίεσης: 11,7:1

AP+ Power ECU AEM Series 2

Κένταυρος Exhaust σύστημα εξαγωγής

D1 Spec δοχείο αναθυμιάσεων λαδιού

Custom εισαγωγή αέρα

HKS φιλτροχοάνη

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Escort Cosworth διαφορικό τύπου torsen

Exedy Stage 1 συμπλέκτης

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Nitron coilover kit

Wide Track ψαλίδια

Front and rear antiroll bar

 

ΑΜΑΞΩΜΑ

Aero Race FW Body style

V8 style καπό

Dig Dash Pro 2

Tillet B6F καθίσματα

OMP ζώνες τεσσάρων σημείων

NV Carbon aero wings NV Carbon canards

Perfect Design πίσω φτερά

Full cage double D FIA approved

OMP τιμόνι

ΦΡΕΝΑ

Alcon φρένα

 

ΤΡΟΧΟΙ

Force Racing 9Jx13in εμπρός, Braid Forged Special order 10Jx13in πίσω ζάντες

Pirelli 225/55 ελαστικά

Tuned by

PB Motorsport

2ο χλμ Λ. Μαρκοπούλου - Παιανίας

Παιανία

Τηλ.: 211 214 6286

E-mail: info@pb-motorsport.com

Site: pb-motorsport.com

 

Αρθρογράφος

 

Έρχονται τα Audi RS6 και RS7 Performance

Έρχονται τα Audi RS6 και RS7 Performance

Τα Audi RS6 και RS7 αποκτούν τις νέες εκδόσεις Performance με περισσότερη ισχύ και λιγότερο βάρος