Πρόσωπα Power:Δημήτρης Μιχελακάκης-Πρόεδρος ΟΜΑΕ

Πρόσωπα Power:Δημήτρης Μιχελακάκης-Πρόεδρος ΟΜΑΕ

Αμέτρητα
Κύπελλα, Πρωταθλήματα, συμμετοχές σε αγώνες… Αμέτρητα. Ο Δημήτρης Μιχελακάκης θεωρώ ότι είναι ο κατάλληλος άνθρωπος για τη θέση του Προέδρου της ΟΜΑΕ και αυτό σας το λέω έχοντας συνεργαστεί μαζί του για δύο χρόνια, όσο ήμουν ενεργό μέλος στην Επιτροπή Αγώνων Dragster και Drift.  Έχοντας μεγαλώσει με ένα τιμόνι στα χέρια, με το πάθος για τους αγώνες να τον οδηγεί, κατάφερε να κερδίζει Πρωταθλήματα του ενιαίου ZX, Ibiza, Leon, Peugeot το ένα μετά το άλλο. Αποδεδειγμένα τρομερός οδηγός, σε σημείο που για πολλούς έφτασε να είναι δάσκαλος. Ξέρετε, δεν είχε θέμα να μεταδίδει τις γνώσεις του, ειδικά όταν εντόπιζε νέα ταλέντα. Πιστεύει ακράδαντα ότι η πορεία ενός γνήσιου οδηγού αγώνων ξεκινάει από τα καρτ και αγαπάει ιδιαίτερα αυτόν τον χώρο. Έχοντας υπερβολικά βαρύ πρόγραμμα τον προηγούμενο μήνα, προσπαθήσαμε και καταφέραμε να κλέψουμε λίγο από το χρόνο του, για να μας δώσει μια αποκλειστική συνέντευξη. Τα θέματα, που έχει να αντιμετωπίσει η ΟΜΑΕ, είναι πολλά και οι άνθρωποί της το προσπαθούν. Απόψεις, αποκαλύψεις, προβληματισμοί και προσπάθειες του κ. Δημήτρη Μιχελακάκη, όλα θα τα βρείτε εδώ.

POWERMAGAZINE: Οι περισσότεροι αναγνώστες σας γνωρίζουν με την ιδιότητά σας ως Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού. Αυτό, όμως, που δεν γνωρίζουν, είναι ότι στο παρελθόν είχατε ενεργή ενασχόληση με τους αγώνες αυτοκινήτου. Μιλήστε μας για το αγωνιστικό σας background και πως φτάσατε σήμερα να βρίσκεστε στην Προεδρία της ΟΜΑΕ?

Πρόσωπα Power Δημήτρης ΜιχελακάκηςΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΙΧΕΛΑΚΑΚΗΣ: Το 1974, σε ηλικία 16 ετών, κατασκεύασα ένα καρτ με σχέδια από το περιοδικό «Auto Tourism». Το 1979, αγόρασα το πρώτο μου καρτ και συμμετείχα στον πρώτο μου αγώνα, στην πίστα της Θεσσαλονίκης. Στις 08/05/1980, κέρδισα τον πρώτο μου αγώνα. Αυτή ήταν η αρχή της ενασχόλησής μου με το motorsport και πιστεύω αυτή θα έπρεπε να είναι η αρχή για κάθε νέο αγωνιζόμενο, όπως συμβαίνει σε κάθε χώρα με ανεπτυγμένο το μηχανοκίνητο αθλητισμό. Όσον αφορά τα διοικητικά, ασχολήθηκα καταρχάς το 1983 με το καρτ σαν πρόεδρος του Συνδέσμου Οδηγών Αγώνων Καρτ και από το 1992 έως το 2006 ήμουν σε διάφορες θέσεις στο ΔΣ του ΣΟΑΑ. Στη συνέχεια, από το 2009, πρόεδρος της πρώτης ομοσπονδίας αυτοκινήτου της ΕΛΟΑΑΜ και από τον Ιούνιο του 2014, πρόεδρος της πρώτης αναγνωρισμένης ομοσπονδίας, της ΟΜΑΕ.

P.M.: Τι έχει αλλάξει στους Ελληνικούς Αγώνες αυτοκινήτου από τότε, την «ασπρόμαυρη» εποχή έως τώρα, την «ψηφιακή» εποχή?

Δ.Μ.: Η φιλοσοφία του σπορ έχει αλλάξει κατά πολύ σε παγκόσμιο επίπεδο, οι τρόποι ανάπτυξης του σπορ, όπως, επίσης, τα μέτρα ασφαλείας για οδηγούς και θεατές, δεν έχουν καμία σχέση με αυτά, που ίσχυαν πριν μερικές δεκαετίες.

P.M.: Οι ελληνικοί αγώνες, με ελάχιστες μόνο εξαιρέσεις, είναι πολύ πίσω όσον αφορά την κάλυψή τους (φωτογραφία και ειδικότερα video), ενώ στο εξωτερικό είναι ένας τομέας, που δαπανούνται σημαντικά ποσά και υπάρχουν οργανωμένες εταιρείες παραγωγής. Δεδομένου ότι είναι ο καλύτερος τρόπος προβολής προς το κοινό, για ποιο λόγο είναι ένας τομέας, που αμελείται συστηματικά?

Δ.Μ.: Αυτήν την υποχρέωση της κάλυψης των αγώνων ανέλαβε η ΟΜΑΕ. Στην ΕΡΤ θα προβάλλονται παραγωγές της ΟΜΑΕ σε εβδομαδιαία εκπομπή μηχανοκίνητου αθλητισμού. Επίσης, στην ΕΡΑΣΠΟΡ, στην εκπομπή του Άκη Παναγιωτόπουλου, την οποία θεωρούμε «σπίτι» μας. Παράλληλα, γίνονται διαβουλεύσεις για την προβολή των αγώνων σε 9 περιφερειακά κανάλια. 

P.M.: Στο POWER θεωρούμε ότι η ασφάλεια των αγωνιζομένων και των θεατών είναι πάνω απ’ όλα. Πως η ΟΜΑΕ εγγυάται ότι πραγματοποιούνται ανελλιπώς όλοι οι απαραίτητοι έλεγχοι σε κάθε αγώνα και τι θεωρείτε ότι πρέπει να αλλάξει περαιτέρω στον τομέα ασφάλειας?

Δ.Μ.: Πρέπει στο μυαλό μας να έχουμε ότι τα μέτρα ασφαλείας ποτέ δεν μας εξασφαλίζουν απόλυτα, πρέπει να υπάρχει μία συνεχής βελτίωση. Εάν εφησυχάσουμε, τότε θα κάνουμε το πρώτο βήμα προς το ατύχημα.

P.M.: Ποια είναι τα προβλήματα, που έχει να αντιμετωπίσει η ΟΜΑΕ σε κάθε αγώνα, τα οποία δεν γνωρίζουν θεατές και αγωνιζόμενοι?

Δ.Μ.: Θα σας δώσω ένα παράδειγμα. Οι θεατές δεν γνωρίζουν την οργανωτική προσπάθεια του σωματείου. Δεν γνωρίζουν ότι ένα Ράλλυ Σπριντ, για παράδειγμα, στελεχώνεται, ούτως ή άλλως, από 50 περίπου στελέχη, κριτές, χρονομέτρες, αγωνοδίκες, ενδιάμεσους, γιατρούς, τεχνικούς εφόρους, είτε έχει 20 είτε έχει 80 συμμετοχές. Όσον αφορά στο Ράλλυ Ακρόπολις, ο αριθμός αυτός φθάνει τα 300 στελέχη, χωρίς να υπολογίζουμε την επιπλέον στελέχωση, που μας προσφέρεται από την Αστυνομία, την Τροχαία και την Πυροσβεστική. Εύκολα γίνεται αντιληπτό, πόσο δύσκολο είναι να οργανώσουμε και να επιμερίσουμε τις αρμοδιότητες σε ένα τόσο μεγάλο αριθμό στελεχών.

P.M.: Σχετικά με τις πρόσφατες συναντήσεις σας με φορείς της FIA, αναφορικά με την εκπροσώπησή της στην Ελλάδα, πού καταλήξατε για το 2016 και πως βλέπετε ότι θα εξελιχθούν τα πράγματα στο μέλλον?

Δ.Μ.: Η σχέση μας με τη FIA βασίζεται κυρίως στην εμπιστοσύνη, την αξιοπιστία και τη φερεγγυότητα και αυτές είναι τρεις αξίες, οι οποίες στο παρελθόν είχαν τρωθεί. Εμείς μεθοδικά, μέσω των διοργανώσεων, αλλά και των δράσεων στη χώρα μας για την ανάπτυξη του σπορ, προσπαθούμε να κερδίσουμε τη FIA και σε ένα βαθμό το έχουμε πετύχει. Το θέμα της εκπροσώπησης της FIA θα κριθεί τελικά στο παγκόσμιο συμβούλιό της στο τέλος της χρονιάς.

P.M.: Παγκοσμίως, οι αγώνες με οχήματα, που κινούνται με εναλλακτικές μορφές ενέργειας, κερδίζουν συνεχώς έδαφος. Οι αγώνες Formula E λαμβάνουν χώρα στο κέντρο των πόλεων (Λονδίνο, Παρίσι κλπ). Θα μπορέσουμε να δούμε κάτι τέτοιο στην Ελλάδα?

Δ.Μ.: Η διαπίστωσή σας ισχύει. Στόχος μας είναι και οι διεθνείς διοργανώσεις, αλλά προηγούνται οι αγώνες, που ήδη είναι στην αρμοδιότητά μας, όπως το Ράλλυ Ακρόπολις και το Ιστορικό Ράλλυ στο WRC και στο ERC. Για να είμαι ειλικρινής μαζί σας, δεν έχουμε προσεγγίσει ακόμη άλλου είδους διοργανώσεις, όπως αυτές, που αναφέρετε.

P.M.: Το POWER είναι αυτό, που ξεκίνησε επίσημα τους αγώνες Dragster στην Ελλάδα και φυσικά τους στηρίζει μέχρι και σήμερα. Ο χώρος του Drift προβάλλεται και στηρίζεται επίσης από εμάς. Πως βλέπετε εσείς τους χώρους αυτούς, με τη δική σας διαφορετική οπτική γωνία, μιας και προέρχεστε κυρίως από αγώνες σιρκουί.

Δ.Μ.: Σαν Πρόεδρος της Ομοσπονδίας έχω υποχρέωση και καθήκον να βλέπω και να υποστηρίζω το ίδιο κάθε μορφή μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ειδικά,  όσον αφορά το Drift, το 2015 διεξήχθη το 1ο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα και, για τη στελέχωσή του, η ομοσπονδία μας επιμόρφωσε Βαθμολογητές και Στελέχη.

P.M.: Σκοπεύετε να κάνετε κάποια κίνηση για φθηνότερη ενασχόληση στους μηχανοκίνητους αγώνες, προκειμένου να προσελκυσθεί μεγαλύτερος αριθμός νεότερων οδηγών? Θα προβείτε, για παράδειγμα, στη διοργάνωση ενός ενιαίου πρωταθλήματος, αναγνωρισμένου από την ΟΜΑΕ?

Πρόσωπα Power Δημήτρης Μιχελακάκης 2Δ.Μ.: Η οικονομική κατάσταση, ιδίως μετά τη ραγδαία πτώση των πωλήσεων στην αγορά αυτοκινήτων, δεν επιτρέπει στις εταιρείες αυτοκινήτων να επενδύσουν στο motorsport. Θυμίζω ότι, τη δεκαετία του 2000, οι εταιρείες, οι οποίες συμμετείχαν με τα προϊόντα τους στα πρωταθλήματα Ενιαίου, εκτός από τις χρηματικές χορηγίες, κάλυπταν τα αγωνιστικά αυτοκίνητα με εγγύηση για όλα τα μηχανοκίνητα μέρη τους. Τέτοιου επιπέδου «Ενιαία» είναι πάρα πολύ δύσκολο να επαναληφθούν, τουλάχιστον στο άμεσο μέλλον. Το μεγαλύτερο, όμως, πρόβλημα, που παραλάβαμε είναι ότι έχει κοπεί ο ομφάλιος λώρος, ο οποίος συνδέει το καρτ με τους αγώνες αυτοκινήτου, λόγω μειωμένων συμμετοχών στους αγώνες καρτ. Στο καρτ, λοιπόν, εντοπίζεται το πρόβλημα, το οποίο, με μεγάλη προσπάθεια και δυσκολίες, επιχειρούμε να λύσουμε.

P.M.: Είναι δεδομένο ότι τα τελευταία χρόνια οι κερκίδες, τα βουνά και οι ειδικές διαδρομές δεν γεμίζουν με θεατές, όπως παλιότερα. Τι κινήσεις σκοπεύετε να κάνετε σχετικά με τους αγώνες, οι οποίοι έχουν παρουσιάσει τα τελευταία χρόνια σημαντική πτώση? Που αποδίδετε την πτώση αυτή και ποιοι φορείς μπορούν να βοηθήσουν?

Δ.Μ.: Η εξέλιξη των μέσων επικοινωνίας, όπως τηλεόραση, διαδίκτυο κλπ, έχει φέρει τους αγώνες στον καναπέ του σπιτιού μας, επιπλέον δε η οικονομική κρίση απομάκρυνε τους θεατές από τους αγώνες. Αυτές πιστεύω ότι είναι δύο λογικές και ρεαλιστικές εξηγήσεις του φαινομένου.


P.M.: Το πρωτάθλημα αναβάσεων είναι λογικό να το κερδίζει αυτός με τα περισσότερα άλογα και την τετρακίνηση, που μπορεί να μην είναι και ο ικανότερος οδηγός όλων. Μπορεί να αλλάξει αυτό?

Δ.Μ.: Αυτό είναι το σοβαρότερο πρόβλημα, που αντιμετωπίζουμε συνολικά στους αγώνες και όχι μόνο στις αναβάσεις. Τα προηγούμενα χρόνια, η έλλειψη φιλοσοφίας της αρχής του σπορ για εξορθολογισμένο κόστος αγώνων είχε σαν συνέπεια το άνοιγμα της ψαλίδας-διαφοράς των επιδόσεων και αυτό οφείλεται κυρίως στους τεχνικούς κανονισμούς των προηγούμενων ετών. Δεν είναι στις προθέσεις μας να αποκλείσουμε αυτοκίνητα, τα οποία, μην ξεχνάμε, είναι περιουσιακά στοιχεία οδηγών αγώνων, αλλά πρέπει να κατηγοριοποιηθούν με τέτοιο τρόπο, ώστε να υπάρξει μεγαλύτερος συναγωνισμός και ενδιαφέρον.

P.M.: Τι να περιμένουμε από τη διοργάνωση του φετινού Seajets Acropolis Rally? Θα τολμήσετε κάτι διαφορετικό?

Δ.Μ.: Το Seajets Acropolis Rally του 2016 προσπαθούμε, ώστε να είναι ένας ακόμη επιτυχημένος αγώνας. Η διαφορετικότητα θα προκύψει από την οικονομική δυνατότητα, την οποία θα έχει η ομοσπονδία. Για παράδειγμα, πώς θα σας φαινόταν μια νυκτερινή εκκίνηση, δεν θα ήταν πιο φαντασμαγορική?

P.M.: Οι αγώνες τύπου track - days και GTCC παρουσιάζουν μία σχετική άνοδο τα τελευταία χρόνια, ενώ εκεί συναντάμε πολύ ακριβά αυτοκίνητα και αξιόλογους οδηγούς. Για ποιο λόγο οι αγώνες αυτοί δεν επισημοποιούνται ως αγώνες ατομικής χρονομέτρησης και δεν βρίσκονται στο ετήσιο πρόγραμμα ως κανονικοί αγώνες?

Δ.Μ.: Έχουν ήδη επισημοποιηθεί και έχει προκηρυχθεί για το 2016, όπως και για το 2015, Έπαθλο Ατομικής Χρονομέτρησης και, όταν λυθούν και τα προβλήματα με τα αυτοκινητοδρόμια, θα ανακοινώσουμε και τις ημερομηνίες. Με ιδιαίτερη προσοχή χειριζόμαστε αυτήν τη μορφή αγώνων, αλλά εξωγενείς παράγοντες πολλές φορές μας δυσκολεύουν και μας προβληματίζουν.

P.M.: Θέλουμε να «κλείσουμε» την συνέντευξή σας ευχάριστα. Πείτε μας ένα καλό νέο, που έρχεται στο μέλλον από την ΟΜΑΕ και τους Ελληνικούς Αγώνες αυτοκινήτου.

Δ.Μ.: Όσο και αν σας φανεί περίεργο, το καλό νέο θα έρθει από «έξω». Η αναγνώριση της ομοσπονδίας μας από την παγκόσμια ομοσπονδία (FIA) θα δώσει άλλη δυναμική στο σπορ στη χώρα μας, αλλά και στις δράσεις της ΟΜΑΕ για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και αυτό πιστεύω ότι είναι το κορυφαίο θέμα. Όπου στον πολιτισμένο κόσμο το motorsport είναι αναπτυγμένο, τα αποτελέσματα, που αφορούν στην οδική ασφάλεια, είναι εξαιρετικά. Αυτό, λοιπόν, είναι το καλό νέο και ο στόχος, που βλέπουμε για το μέλλον και μακάρι να πετύχουμε η ΟΜΑΕ να αποκτήσει και έμπρακτα κοινωνικό πρόσωπο σε όφελος της χώρας μας.

 

Αρθρογράφος

 

Ιδού η MC20

Ιδού η MC20

Το νέο supercar της Maserati είναι γεγονός, ονομάζεται MC20 και θα κατασκευάζεται στο Viale Ciro Menotti στη Modena.