60o Ράλλυ Ακρόπολις

60o Ράλλυ Ακρόπολις

Πέρασε κι αυτό...

Ναι, δεν είδαμε τα μεγάλα ονόματα του WRC να σηκώνουν σκόνη και πέτρες στο πέρασμά τους. Οι ειδικές δεν ήταν ασφυκτικά γεμάτες, όπως έχουμε συνηθίσει να τις βλέπουμε τόσα χρόνια. Δεν διαφημίστηκε σωστά, λένε κάποιοι. Όπως και να’χει, στην Ελλάδα έχουμε πιστέψει ό,τι δεν είμαστε ικανοί για μεγάλα πράγματα. Κακώς, μιας και τόσα χρόνια μια χαρά τα καταφέρναμε. Το Ράλλυ Ακρόπολις δεν ανήκει στο WRC πλέον, αλλά αποτελεί αγώνα ευρωπαϊκού επιπέδου, ανήκει στο πρόγραμμα του ERC δηλαδή.

Peugeot και πάλι!

Για πρώτη φορά πάτησε τους τροχούς του σε αγώνα το νέο δημιούργημα της Peugeot, προδιαγραφών R5, το 208 Τ16. Ήταν τελικά και το αυτοκίνητο που βρέθηκε στην πρώτη θέση, με οδηγό τον Ιρλανδό Craig Breen, ο οποίος βρέθηκε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου για πρώτη του φορά στο ERC. Οι δυνατότητές του, αυτού και του 208 Τ16, σαφέστατα υψηλές και αυτό το απέδειξαν και τις δύο μέρες, μιας και ο συνδυασμός κατάφερε να βρεθεί πρώτος στην Γενική Κατάταξη. Να μην ξεχάσουμε να αναφέρουμε πως, σε κάθε γύρο του ERC, ο άνθρωπος του αγώνα κερδίζει και ένα βραβείο “Collin McRae Trophy”. Πολύ καλός αγώνας για τον Breen λοιπόν! Ο μοναδικός που φάνηκε ότι μπορεί να τον πιέσει ήταν ο Γάλλος Bryan Bouffier, με Citroen DS3. Ένα λάθος όμως στην 3η ειδική, καθώς και ένα κλαταρισμένο ελαστικό από χτύπημα πέτρας λίγο αργότερα, του στέρησαν πολύτιμο χρόνο και όσο κι αν πίεσε την Κυριακή, δεν κατάφερε να φτάσει τον Breen. Δεύτερος λοιπόν, αλλά με τρομερές ικανότητες ο Bouffier.

Για να βγει δεύτερος, ο Kajetan Kajetanowicz έπρεπε να πιέσει πάνω από τις δυνάμεις του κι έτσι αποφάσισε να οδηγήσει «φυλαγμένα» και σίγουρα, αποφεύγοντας τα λάθη και τις υπερβολές. Με το Ford Fiesta σύμμαχό του, ο τέσσερις φορές Πρωταθλητής Πολωνίας κατάφερε να ανέβει στην τρίτη θέση του βάθρου. Φαβορί, ειδικά στις χωμάτινες διαδρομές, ήταν ο Esapekka Lappi, ο Φινλανδός οδηγός του Skoda Fabia S2000. Ο ίδιος δήλωσε πως το αυτοκίνητό του δεν ήταν ικανό να ακολουθήσει τα πιο εξελιγμένα R5, πράγμα που αληθεύει, όπως αληθεύει πως είναι άπειρος σε ασφάλτινους αγώνες. Αυτά φάνηκαν στον αγώνα, με τον Lappi να μην μπορεί να ακολουθήσει ούτε στο χώμα. Αρκέστηκε στην 4η θέση.

Με προβλήματα στο στήσιμο την Κυριακή, αλλά και με λάθος επιλογή ελαστικών την πρώτη μέρα, ο Bruno Magalhaes με το Peugeot 207 S2000 δήλωσε ικανοποιημένος από την απόδοσή του και την πέμπτη θέση που κατάφερε να πάρει. Την οκτάδα συμπλήρωσαν ο Vasiliy Gryazin, ο Jaroslav Orsak και ο Jean-Michel Raoux.

Production Cup

Τρομερή ένταση είχε ο αγώνας της Production Cup κατηγορίας. Μία μάχη που φαινόταν εύκολη υπόθεση, έφτασε τελικά να χάνεται λίγα χιλιόμετρα πριν τον τερματισμό στο Λουτράκι. Ο Tibor Erdi, με Mitsubishi Lancer EVO IX, λέγεται –και φάνηκε- πως είναι μαιτρ στην άσφαλτο. Κατάφερε να βρεθεί ένα ολόκληρο λεπτό εμπρός από τον δεύτερο, Vitaliy Pushkar (Mitsubishi Lancer EVO X), μέχρι να ξεκινήσουν την οδήγηση στο χώμα. Εκεί ο Erdi δεν έχει τις ίδιες δυνατότητες και η διαφορά άρχισε να μικραίνει, φτάνοντας τελικά στα 4sec! Μία ζημιά στο μπροστινό σύστημα του, μέχρι στιγμής πρώτου, Erdi, ήταν αρκετή για να τον αφήσει εκτός μάχης. Ζημιά που δεν τον άφησε καν να τερματίσει! Έτσι πρώτος βρέθηκε ο Pushkar, δεύτερος ο Martin Hudec και τρίτος ο Χαράλαμπος Τιμοθέου από την Κύπρο, με Mitsubishi Lancer EVO IX.  

2WD CUP

Πολύ έντονος ο συναγωνισμός και σε αυτή την κατηγορία. Η νίκη άλλαζε χέρια συνεχώς και οι ανατροπές έδιναν κι έπαιρναν. Αν και την πρώτη μέρα ο Zoltan Bessenyey, με Honda Civic Type R R3, βρέθηκε εύκολα μπροστά –άσφαλτος γαρ- με 51sec διαφορά από τον δεύτερο Alex Filip από την Ρουμανία, η Κυριακή θα ήταν η καθοριστική μέρα, μιας και το χώμα δεν είναι το ατού του Bessenyey. Την αντεπίθεσή τους έκαναν ο Simone Tempestini (Citroen DS3 R3T) και Evgeniy Sukhovenko (Renault Clio R3), όντας ειδικοί στο χώμα. Έτρωγαν τα δευτερόλεπτα με τρομερή ευκολία και τελικά ο Tempestini έφτασε να βρίσκεται στην πρώτη θέση της κατηγορίας. Ενώ όλα φαίνονταν καλά για τον οδηγό του DS3, ο κινητήρας του βγήκε off και τελικά έμεινε εκτός αγώνα. Ο Ρώσσος οδηγός του Renault Clio R3 είχε πλέον την πρώτη θέση στα χέρια του, με δεύτερο τον Bessenyey και τρίτο τον Ρουμάνο Alex Filip με Renault Clio R3.

Οι Έλληνες του ERC

Μονάχα τρεις Έλληνες εκκίνησαν τελικά στον ευρωπαϊκό αγώνα ERC. Πρώτος Έλληνας λοιπόν, και παράλληλα 19ος στην γενική, ο Jourdan Serderidis οδηγώντας ένα Ford Fiesta R5. Κέρδισε επάξια το χειροκρότημα των Ελλήνων θεατών. Ο Γιάννης Ζούνης, με Subaru Impreza STi N12, έτρεξε για 8η φορά στο Ράλλυ Ακρόπολις. Αν και τούμπαρε την Κυριακή στην πρώτη ειδική, συνέχισε και τελικά βρέθηκε τέταρτος στην Production Cup. Τρίτος Έλληνας, ο Χάρης Καλτσούνης, με Opel Corsa S1600, και παράλληλα 23ος γενικής. Ένας οδηγός με μεγάλη εμπειρία στο Ράλλυ Ακρόπολις, μιας και έχει συμμετάσχει 41 φορές!

WRC ξανά?

Άραγε θα δούμε ξανά το Ράλλυ Ακρόπολις στο WRC? Η αλήθεια είναι ότι οικονομικά δεν μπορούμε να στηρίξουμε έναν τέτοιο αγώνα. Τουλάχιστον έτσι έχει δείξει η ιστορία. Ναι μεν το ERC ήταν ένας πολύ καλοστημένος αγώνας, με πολύ καλή ροή και ατελείωτο θέαμα, όμως όλοι ήθελαν το κάτι παραπάνω.  Το «παραπάνω» που έδινε το WRC με τα μεγάλα ονόματα να πρωταγωνιστούν, τους θεατές να προσπαθούν να πάρουν αυτόγραφα και να βγάλουν μια φωτογραφία δίπλα τους. Και εκτός αυτού, πόσο πολύ στοιχίζει άραγε να μην βρίσκεται η Ελλάδα στο επίκεντρο του παγκόσμιου motorsport για λίγες μέρες? Μόνο και μόνο γι αυτό αξίζει να παλέψουμε να βρεθεί και πάλι το Ράλλυ Ακρόπολις στο καλεντάρι των αγώνων του Παγκοσμίου Πρωταθήματος. 

 

Αρθρογράφος

 

Κυνηγώντας το απροσδόκητο – Τα θρυλικά ρεκόρ της Mazda

Κυνηγώντας το απροσδόκητο – Τα θρυλικά ρεκόρ της Mazda

Ρεκόρ και ιστορικές στιγμές, εντός και εκτός πίστας, στην παραγωγή, αλλά και από τους ανά τον κόσμο φανατικούς οπαδούς της μάρκας.