Audi RS3 8V2 551Ps

Audi RS3 8V2 551Ps

ΕΙΝΑΙ ΕΚΝΕΥΡΙΣΤΙΚΟ...1,84sec με 66km/h για το 18μετρο από καθημερινό sedan!!! Ρε, είμαστε σοβαροί, καταλαβαίνεις τι σημαίνει αυτό το νούμερο? Το ακούς να λοντσάρει με μπαμ-μπουμ-τρα-τρα-τρα, τρεμοπαίζουν λίγο τα βλέφαρά σου, και μόλις τα ξανανοίξεις το RS3 έχει απλά εξαφανιστεί! Σε λιγότερο από 2 δευτερόλεπτα το Audi είναι σχεδόν 20 μέτρα μακριά (20 μέτρα είναι το ύψος μιας εξαώροφης πολυκατοικίας, έτσι άπλα για να έχουμε μια τάξη μεγέθους) και συνεχίζει να επιταχύνει δυνατά! Το Mitsubishi Lancer EVO VI TME 680wHp (τεύχος 78), το Mitsubishi Lancer EVO X SST 650Ps (τεύχος 28) και το Subaru Impreza WRX STi 622Ps (τεύχος 76) έχουν όλα τετρακινήσεις κατευθείαν απ΄ τους αγώνες. Κι όμως έκαναν 2,04sec (64,64km/h), 2,24sec (60,32km/h) και 2,01sec (61,36km/h) αντίστοιχα, αρκετά πιο πίσω απ΄ το RS3 με την πιο «καθημερινή» μετάδοση. Τι, ώστε δεν εντυπωσιάστηκες??? Τότε ας πάρουμε το απόλυτο όχημα εκτόξευσης από στάση, τον King of the Kontra, το Nissan GT-R R35. Αυτό του τεύχους 18 έβγαζε 660Ps και έκανε 2,03sec (70,70km/h), ενώ αυτό του τεύχους 10 με τα 740Ps ήθελε 2,1sec (63,57km/h).

Θα είναι καμιά 1000άρα άλογα

Μπα, είναι λίγο πάνω απ' τα μισά! Στις μετρήσεις πάτησε με το τρίτο απ΄ τα τέσσερα προγράμματα λειτουργίας (multimap) που έγραψε η Integrated Calibration R&D και στο ιδιόκτητο δυναμόμετρο της, έδειξε 550,8Ps/6.600rpm και 75,78Kgm/4.300rpm (!) με 1,8bar πίεση. Οι δυο πρώτες πιέσεις (μικρή 1,5bar, μεσαία 1,6bar) είναι πιο καθημερινές και μπορείς να κυκλοφορείς το αμάξι μόνο με κατοστάρα βενζίνη. Η τρίτη (μεγάλη πίεση) με το 1,8bar θέλει 100άρα και ενισχυτικό οκτανίων, ενώ στην 4η παραμένει στο 1,8bar αλλά παίζει πολλή διαφορετική χαρτογράφηση, αφού εκεί το μοτέρ ρουφάει E85! Το Ε85 έχει υψηλότερη αντικροτικότητα απ΄ την βενζίνη, πιο γρήγορη καύση αλλά, το κυριότερο, δροσίζει αρκετά τον θάλαμο καύσης και μπορεί ο προγραμματιστής να κάνει κάμποσο πιο «ακραίο» το πρόγραμμα και να βγάλει περισσότερα άλογα. Χοντρικά το 85% του καυσίμου είναι αιθανόλη (το γνωστό μας οινόπνευμα δηλαδή) και το 15% βενζίνη, όμως γιατί χρησιμοποιούμε τέτοιο καύσιμο?

Η θερμογόνος δύναμη της αιθανόλης μπορεί να είναι μικρότερη απ΄ της βενζίνης, αλλά έχει πολύ υψηλότερο βαθμό αντικροτικότητας (111 οκτάνια), άρα στο Ε85 είναι σαν να έχουμε καύσιμο 106+ οκτανίων! Επίσης το μόριο της αιθανόλης περιέχει αρκετά περισσότερο οξυγόνο έτσι έχει εντονότερη και καλύτερη καύση. Τρίτο και εξίσου σημαντικό χαρακτηριστικό είναι πως όταν εξατμίζεται απορροφά μεγάλα ποσά θερμότητας- αρκετά μεγαλύτερα απ΄ την σκέτη βενζίνη- για να αλλάξει φάση οπότε ρίχνει πολύ τις επικίνδυνες θερμοκρασίες του θαλάμου καύσης. Με Ε85 στο δυναμόμετρο το λευκό Audi έχει δείξει εύκολα 40+Ps περισσότερα ακριβώς στην ίδια πίεση.

Ο δυομισάλιτρος είναι ένα απ΄ τα διαμάντια της σύγχρονης αυτοκίνησης, δεν θα σταματήσει ποτέ να μας εκπλήσσει με τις δυνατότητές του. Η Audi λέει ότι το RS3 8V2 (δηλαδή το facelift του 8V) βγάζει 400Ps. Σε μια αναζήτηση όμως σε όλα τα forum ιδιοκτητών RS3, και στην δυναμομέτρηση που έκαναν στην Integraded Calibration R&D όσο ήταν το αμάξι 100% στοκ, είδαν μόνο 385Ps, όχι τα 400 που λένε οι Γερμανοί. Άρα πώς κέρδισαν 170Ps? Το turbo είναι το εργοστασιακό B03G της BorgWarner, έχει μεγάλες φτερωτές ούτως ή άλλως, οπότε δεν χρειάζεται αλλαγή, μόνο υψηλότερη πίεση. Αυτό που αλλάχτηκε είναι η εξάτμιση με μια 90άρα χειροποίητη αλουμινένια εξάτμιση της PPM Exhaust από downpipe και πίσω. Αφού θα ανεβεί η πίεση στο turbo, θα ανεβεί και η θερμοκρασία εισερχομένου αέρα, οπότε απ’ την do88 ήρθε ολόκληρο κιτ που περιλαμβάνει μεγαλύτερο και αποδοτικότερο intercooler και σωληνώσεις. Μαζί με το φίλτρο αέρα εισαγωγή της Integrated Engineering, μπεκ παροχής 800cc/min (χρήσιμα κυρίως για το Ε85 που θέλει πολύ καύσιμο), τα ψυχρότερα μπουζί ιριδίου και το δοχείο αναθυμιάσεων της IROZ, αυτή είναι η ΣΥΝΟΛΙΚΗ λίστα βελτιώσεων του κινητήρα του RS3 που του δίνει 170Ps πάνω με κατοστάρα και ενισχυτικά ή 200+Ps με Ε85!!! Και το γράφημα είναι απλά εκπληκτικό, αφού από τις 3.500rpm ήδη βγάζει πάνω 400Ps τα οποία και κρατάει μέχρι τον κόφτη στις 7.200rpm. Η ροπή είναι τέτοια που πριν την κορύφωσή της κερδίζει σχεδόν 20kgm κάθε 500rpm από την στιγμή που αρχίζει το turbo να σπουλάρει! Ίσως δεν το διάβασες σωστά....μέσα σε 1.000rpm σου πετάει extra 40kgm στις μεσαίες!!! Άτιμε δυομισάλιτρε, θα μας στοιχειώσεις...

Θα είναι με semi-slicks

Μπα, καθαρό δρομίσιο ελαστικό! Το SportContact 6 που είναι φορεμένο στις πολύ ελαφριές 18άρες TC105X της WedsSport είναι λαστιχάρα και γαντζώνει σωστά, αλλά παραμένει απολύτως καθημερινό. Βέβαια οι συνθήκες στις μετρήσεις ήταν πολύ καλές, το λάστιχο ζεστό, το launch control σωστά ρυθμισμένο στις 4.000rpm και χρειάστηκαν 3 πατήματα για να πετύχουμε αυτόν τον χρόνο (όλα ήταν κάτω των 2sec για το 18άμετρο), όμως το αποτέλεσμα είναι πως το αμάξι πάει σφαιράτα. Οι αλλαγές στο 7άρι κιβώτιο είναι πλέον ακαριαίες με stage 3 πρόγραμμα, από την Integrated Calibration R&D και μόλις ο δείκτης χτυπήσει τις 7.000rpm το κιβώτιο αλλάζει στην επόμενη σχέση. Στο καλύτερό του πάτημα το RS3 έκανε το 0-100km/h σε 3,28sec, ενώ για το τετρακοσάρι το VBOX έγραψε 10,93sec με 209,05km/h ταχύτητα εξόδου. Και δεν είναι μόνο η εκκίνηση, το 100-200km/h σε 6,78sec δείχνει ότι το Audi τα κάνει όλα εύκολα. Όλα αυτά στον δρόμο, με δρομίσια λάστιχα, χωρίς περίεργα ελαφρώματα (εντάξει, η αλουμινένια εξάτμιση το ελάφρωσε λίγο, αλλά μιλάμε για μερικά κιλά κάτω απ΄ το πάτωμα, τίποτα περισσότερο. Πόσο να μετρήσουν στα 1.580kg του sedan?) και full εξοπλισμό. Έχει δίκιο ο Μάνος της Integrated Calibration R&D που το επέλεξε για προσωπικό του όχημα, μια εκπληκτική επιλογή. 

Το λες και μαμά!

Τεράστια φρένα? Εργοστασιακά. Καλορυθμισμένη σφιχτή ανάρτηση? Εργοστασιακή. Άνετο και ποιοτικό εσωτερικό? Όσο πιο εργοστασιακό γίνεται. Σκέψου τώρα το εξής: Αλλαγμένη εξάτμιση, μαμά turbo χωρίς μαϊμουδιές, πρόγραμμα και ελάχιστα πειραγμένη εισαγωγή. Θέλουμε- δεν θέλουμε, είναι ένα πρώτο στάδιο (!) που ανέβασε το μοτέρ κατά 45% σε δύναμη!!! Δεν πρέπει να απορούμε που η Audi έχει πάρει την ηνία εδώ και χρόνια στη βελτίωση. Και αμάξια σαν της Integraded Calibration R&D είναι εδώ για να μας το θυμίζουν. Όμως ακόμη δεν μπορώ να χωνέψω το 1,84sec για το 18μετρο από καθημερινό sedan!!!  

Thanks to:

THP Motorsport για την μηχανολογική προετοιμασία.

ΣΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΜΟΡΦΗ ΤΟΥ ΤΕΥΧΟΥΣ ΕΧΕΙ ΑΝΑΓΡΑΦΕΙ ΛΑΘΟΣ ΟΝΟΜΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΗ. ΛΥΠΟΥΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΣΤΑΤΩΣΗ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ: Πεντακύλινδρος με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων Κυβισμός: 2.480cc Διάμετρος x Διαδρομή: 82,5mm x 92,8mm

Συμπίεση: 10:1

Εργοστασιακό turbo BorgWarner B03G

Χειροποίητη αλουμινένια εξάτμιση 90mm από downpipeκαι πίσω της PPMExhaust

Front mount intercooler και σωληνώσεις της do88

Φίλτρο αέρα της Integrated Engineering

Ψυχρά μπουζί ιριδίου NGK

Μπεκ έμμεσου ψεκασμού παροχής 800cc/min

Δοχείο αναθυμιάσεων της IROZ

Αναπρογραματισμός ΕCU με έξτρα 4 χάρτες από Integrated Calibration R&D

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Εργοστασιακό 7άρι κιβώτιο

Αναπρογραματισμός Stage 3 της εργοστασιακής TCU από Integrated Calibration R&D

Δοχείο αναθυμιάσεων κιβωτίου της IROZ

ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Εργοστασιακό

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

Εργοστασιακά

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες WedsSport TC105X 8,5J x 18in

Ελαστικά Continental SportContact 6 225/45

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

Μέγιστη Ισχύς (Ps/rpm): 550,8/6.600

Μέγιστη ροπή (kgm/rpm): 75,78/4.300

Stage 1+

43%

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

0-60                 1,70             

0-80                 2,42    

0-100               3,28    

0-120               4,08

0-140               5,20

0-160               6,54

0-180               8,12

0-200               10,06

ΡΕΠΡΙΖ

60-120              2,46

60-160              4,84

100-200            6,78

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

M        SEC    @        KM/H

18        1,84     @        66,80

60        3,58     @        110,65

100      4,73     @        133,20

200      7,14     @        168,62

400      10,93   @        209,05

 

Αρθρογράφος

 

Nissan: Νέοι οδηγοί στην Formula E

Nissan: Νέοι οδηγοί στην Formula E

Οι  Norman Nato και  Sacha Fenestraz συνεργάζονται με τη Nissan στην έναρξη της εποχής Gen3.