Abarth 595C 1.4T-Jet 350Ps

Abarth 595C 1.4T-Jet 350Ps

Το Abarth 595, ήδη από την εργοστασιακή του μορφή, είναι ένα μικρό και τσαμπουκαλεμένο αυτοκίνητο. Κάνει αρκετό θόρυβο, είναι κάτι παραπάνω από σβέλτο, διασκεδαστικό στο στρίψιμο και έχει ένα ξεχωριστό ρετρό στυλ, που σε καμία περίπτωση δεν περνάει απαρατήρητο. Εδώ πολλαπλασιάστε τα πάντα επί δύο και θα έχετε μία εικόνα για το τι ακριβώς βλέπετε μπροστά σας. Ο Φώτης, ο ιδιοκτήτης του, έχει βάλει σαν στόχο να φτάσει τα 450 άλογα, εμείς τον πετύχαμε με 100Ps κάτω και όταν κάναμε τις μετρήσεις και τις κατεβάσαμε στον υπολογιστή, μείναμε με το στόμα ανοιχτό. Υπεύθυνος για την βελτίωση είναι ο Θοδωρής Σουβατζόλου, της Souvatzoglou Motorsport και μπορώ να σας πω με σιγουριά πως το 595 του Φώτη είναι δυναμίτης!

Τρομοκρατία!

Όταν κρατάς στα χέρια σου ένα μασούρι δυναμίτη, νιώθεις λίγο άγχος. Όταν ανάψεις το φιτίλι, το πρώτο πράγμα που σου περνάει από το μυαλό είναι να τον πετάξεις όσο πιο μακριά γίνεται. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει με αυτό το Abarth. Κάθεσαι πίσω από το τιμόνι -με την περίεργη θέση οδήγησης που έχουν όλα τα 500αράκια- και με τον 1.4T-JET να δουλεύει στο ρελαντί με έναν μπάσο, δυνατό ήχο, νομίζεις πως κρατάς στα χέρια σου ένα αναμμένο μασούρι δυναμίτη. Και πώς να μην νιώσεις κάτι τέτοιο, από την στιγμή που χρειάζεται μόλις 5,92sec για τα πρώτα 100km/h από στάση! Με τα πρώτα 18 μέτρα να γίνονται με αρκετό σπινιάρισμα, από όσο δείχνουν τα 2,70sec που χρειάστηκαν για την διαδικασία αυτή και το 400άρι να ακολουθεί σε 13,75sec, με 181,38km/h ταχύτητα εξόδου. Είπατε κάτι; Και πού να δείτε το 60-160km/h που θέλει μόλις 7,31sec, ενώ για το 100-200km/h του αρκούν 10,56sec, όσο περίπου θέλει και ένα Audi S3 8V πρώτου σταδίου! Είπαμε, αυτό το μικρό είναι διαολεμένα γρήγορο!

Όλα είναι θέμα υποδομών

Για να φτάσεις στο σημείο να έχεις έναν -τόσο μικρό- κινητήρα που βγάζει άφοβα και αξιόπιστα σοβαρή δύναμη, θα πρέπει να επενδύσεις ένα σεβαστό ποσό χρημάτων και ένα εξίσου σεβαστό τίμημα σε χρόνο, για να χτίσεις σωστά τις αντίστοιχες υποδομές. Ο Θοδωρής Σουβατζόγλου ξεκίνησε την δουλειά και η αρχή έγινε από το μπλοκ του κινητήρα, που μαζί με την κυλινδροκεφαλή τα ανέλαβε ο Δάκης Σκαμπελτζής της Engine Tech By Dakis. Στον κορμό έγινε πλάνισμα και ρεκτιφιέ για να μπουν τα oversize κατά 0,5mm σφυρήλατα πιστόνια της Wossner, τα οποία συνδυάστηκαν με τις ενισχυμένες μπιέλες της Veltiosis. Στην κυλινδροκεφαλή έγινε πλάνισμα, ροϊκή εξέλιξη στους αυλούς εισαγωγής και εξαγωγής, καθώς και φρεζάρισμα στις έδρες των βαλβίδων, 3-angle job, με τα ελατήρια των βαλβίδων να προέρχονται από 2.0TFSI κινητήρα, αφού είναι αρκετά πιο σκληρά από του T-Jet. Τόσο στις μπιέλες όσο και στην κεφαλή χρησιμοποιήθηκαν οι ενισχυμένες βίδες της ARP και ο κινητήρας ήταν πλέον έτοιμος, με τον κυβισμό του να ανεβαίνει ελαφρά από τα 1.368cc στα 1.387cc. Και μετά πάμε στα περιφερειακά. Μια μεταλλική φλάντζα κεφαλής σφράγισε καπάκι και μπλοκ και ο λόγος της στατικής συμπίεσης από το 9,8:1 κατέβηκε στο 9,2:1. Επιπλέον, τοποθετήθηκαν οι εκκεντροφόροι από τον ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.4 16v.

Το βασικό

Ο Θοδωρής συνέχισε με το βασικότερο από τα περιφερειακά του μοτέρ, που είναι το turbo. Το εργοστασιακό μπήκε στην άκρη και -για την ώρα- στην εργοστασιακή πολλαπλή εξαγωγής φιλοξενείται ένα turbo της Mitsubishi με κωδικό TD04-13T, το οποίο όμως είναι υβριδικό χωρίς να ανακοινώνει περισσότερα χαρακτηριστικά ο βελτιωτής. Και λέω για την ώρα, γιατί στόχος του Φώτη είναι να αλλάξει στο μέλλον και το turbo, αλλά και την πολλαπλή εξαγωγής. Το υπάρχον turbo συνεργάζεται με ένα external wastegate της Garrett, καθώς και με μία σκάστρα της Forge Motorsport, ενώ χρησιμοποιεί και ένα custom intercooler παρέα με τις σωληνώσεις του, το οποίο επαρκεί για ιπποδυνάμεις που φτάνουν μέχρι και τα 400Ps. Το σύστημα εξαγωγής 70mm αποτελείται από ένα downpipe και ένα τελικό καζανάκι με δύο μπούκες -μία για κάθε πλευρά του προφυλακτήρα- και έχει κατασκευαστεί από την Skrivanos Exhaust.

Όλα τα κολάρα στο μηχανοστάσιο αντικαταστάθηκαν με αντίστοιχα σιλικόνης της SRP, με τον κινητήρα, αλλά και το κιβώτιο ταχυτήτων να πατάνε πλέον σε ενισχυμένες βάσεις της Powerflex. Επιπλέον, στον κινητήρα αλλάχθηκε το εργοστασιακό βολάν διπλής μάζας με ένα custom μονής. Το κύκλωμα καυσίμου ενισχύθηκε με τα μπεκ της Bosch που έχουν παροχή στα 630cc/min, ενώ στο παιχνίδι μπήκε και το κιτ V2 ψεκασμού μεθανόλης της ΑΕΜ. Το πρόγραμμα της εργοστασιακής ECU ανέλαβε η Revlimit ECU Tuning  με την πίεση να ρυθμίζεται στο 1,8bar overboost με 1,4bar ct. Τελική πινελιά, η φιλτροχοάνη της ΑΕΜ που είναι κρυμμένη κάτω αριστερά στον χώρο του μηχανοστασίου, καθώς και το solenoid του boost controller της iBoost.

Συμπληρώνοντας το παζλ

Στον τομέα της εμφάνισης, ο Φώτης δεν έχει αλλάξει κάτι, αφού ακόμα και εργοστασιακό, το Abarth 595 είναι «μπαουλάκι»! Έχει φουσκωτά φτερά, 17άρες ζάντες, diffuser, μπροστινό προφυλακτήρα με μεγάλους αεραγωγούς κτλ. Οι επόμενες επεμβάσεις στο μικρό Abarth ήταν στο σύστημα ανάρτησης, όπου το ρυθμιζόμενο coilover kit B14 της Bilstein αντικατέστησε τα εργοστασιακά αμορτισέρ και ελατήρια. Στη μετάδοση, η μοναδική αλλαγή εντοπίζεται στον εξάφτερο συμπλέκτη από το set της Sachs Performance, ενώ στα φρένα τοποθετήθηκαν αεριζόμενοι χαρακτοί δίσκοι της Brembo, που συνδυάζονται με τετραπίστονες δαγκάνες και σωληνάκια αεροπορικού τύπου. Τέλος, τα λάστιχα που χρησιμοποιεί ο Φώτης είναι τα Toyo Proxes TR1, σε διάσταση 205/40.

Απροσδόκητα

Το αστείο της υπόθεσης είναι πως ο Φώτης δεν έψαχνε να αγοράσει ένα Abarth 595. Είχε πριν στην κατοχή του ένα Smart, το πούλησε και εντελώς τυχαία είδε σε μια αγγελία το συγκεκριμένο 595 και απλά πήγε και το αγόρασε. Δεν ξεκίνησε να ψάχνει για 500αράκια με σκοπό να φτιάξει το δυνατότερο που κυκλοφορεί. Αυτό προέκυψε στην πορεία. Απλά έψαχνε ένα ωραίο αυτοκίνητο και τυχαία έπεσε πάνω σε αυτό! Από τότε όμως που το αγόρασε άρχισε να ασχολείται ενεργά με αυτό, γράφτηκε στο Abarth & Fiat 500 Hellenic Club και τότε ένας νέος κόσμος ανοίχτηκε μπροστά του. Γνώρισε κόσμο και κόλλησε την τρέλα τους και το αποτέλεσμα είναι να έχει το πιο γρήγορο Abarth 500/595 που έχουμε μετρήσει μέχρι στιγμής! Πέρα από όλα όμως, ο Φώτης θέλει να ευχαριστήσει δύο ανθρώπους ιδιαίτερα, τον Δάκη Σκαμπελτζή για όλες τις εργασίες στον κινητήρα, αλλά και τον Χρήστο Μαρουφίδη, που αναλαμβάνει σε τακτά χρονικά διαστήματα και του καθαρίζει το αυτοκίνητο στο Auto Clean Car.

Άξιος, άξιος!

Το Abarth 595 του Φώτη μας άφησε τις καλύτερες δυνατές εντυπώσεις. Εκτός από όμορφο, είναι και τρομερά γρήγορο και αποτελεί έναν αρκετά ζόρικο αντίπαλο αν σταθεί δίπλα σου στο φανάρι. Όταν μάλιστα με το καλό ο Φώτης ανεβάσει σε ιπποδύναμη και φτάσει τα 450Ps, θέλουμε να το δοκιμάσουμε και να το μετρήσουμε ξανά, προκειμένου να δούμε πόσο γρήγορο θα έχει γίνει. Εις το επανιδείν λοιπόν...

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 1.387cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 72,5mm x 84mm

Σχέση συμπίεσης: 9,2:1

Wossner σφυρήλατα πιστόνια

Veltiosis μπιέλες

ARP μπουζόνια κεφαλής

Πλάνισμα κεφαλής-μπλοκ

Ροϊκή εξέλιξη κεφαλής stage 3

Φρεζάρισμα εδρών βαλβίδων και 3-angle job

Εκκεντροφόροι εισαγωγής-εξαγωγής από Panda 1.4 100HP

TFSI ελατήρια βαλβίδων

SRP κολάρα σιλικόνης

Υβριδικό Turbo Mitsubishi TD04-13Τ

Forge Motorsport σκάστρα

Garrett external wastegate 38mm

Skrivanos Exhaust σύστημα εξαγωγής 70mm

Powerflex βάσεις κινητήρα

Ενισχυμένο βολάν μονής μάζας

AEM V2 water/methanol kit

Custom intercooler και σωληνώσεις

ΑΕΜ φιλτροχοάνη

Bosch μπεκ καυσίμου 630cc/min

AEM αντλία βενζίνης 320lt/h

ECU remap από την Revlimit ECU Tuning

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Sachs Performance ενισχυμένο set συμπλέκτη

Powerflex βάσεις κιβωτίου ταχυτήτων

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Ρυθμιζόμενη ανάρτηση τύπου coilover Bilstein B14

ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

iBoost boost controller

ΦΡΕΝΑ

Brembo τετραπίστονες δαγκάνες

Brembo αεριζόμενες δισκόπλακες 305mm

ΤΡΟΧΟΙ

Εργοστασιακές ζάντες 7Jx17in

Toyo Proxes TR1 205/40 ελαστικά

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60                 3,60

0-80                 4,77

0-100               5,92

0-120               7,47

0-140               9,00

0-160               10,91

0-180               13,57

0-200               16,48

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,70     @        48,03

60        5,02     @        84,37

100      6,50     @        109,04

200      9,36     @        143,94

400      13,75   @        181,38

Roll με 2α ΚΜ/Η             SEC

60-120             3,87

60-160             7,31

60-200             12,88

100-200           10,56

Tuned by

Souvatzoglou Motorsport Service

Λ. Βουλιαγμένης 71

Αθήνα

Τηλ.: 215 55 10 907

Web: www.souvatzoglou.gr

 

Αρθρογράφος

 

Τα πέντε δημοφιλέστερα liveries των αγωνιστικών Porsche

Τα πέντε δημοφιλέστερα liveries των αγωνιστικών Porsche

Με πάνω από 70 χρόνια ιστορίας στους αγώνες, η Porsche έχει χτίσει τον δικό της μύθο. Στο video που ακολουθεί θα δείτε τα πέντε δημοφιλέστερα liveries...