Audi A3 3.2 Turbo 475Whp

Audi A3 3.2 Turbo 475Whp

Η ομάδα των «Rats» έχει στο ενεργητικό της πολλά ενδιαφέροντα αυτοκίνητα, ένα από αυτά είναι και το Audi A3 του Στέφανου. Εξωτερικά βλέπεις ένα εντελώς εργοστασιακό Α3 8P Sportsback, με διακριτικό τελικό και ένα front mount intercooler και το μυαλό σου πάει σε κανένα 1.8TSI με περίπου 300Ps. Ναι, καλά! Το Α3 του Στέφανου φοράει τον VR6 κινητήρα των 3.189cc και, όπως καταλάβατε από το intercooler, το έχει κάνει turbο. Είναι τρελό Sleeper, όμως οι «γνώστες» θα καταλάβουν ότι «κάτι τρέχει» κάτω από το καπό του, αφού λεπτομέρειες, όπως τα φαρδιά Potenza RE070 (εργοστασιακός εξοπλισμός των GTR...), το προδίδουν. Βέβαια, ο Στέφανος δεν το λυπάται και το έχει ξεπατώσει στα πατήματα!

 

Win-Win

Μετά τα TT-RS, ο εξακύλινδρος VR6 ήταν πάλι κάτι εντελώς διαφορετικό. Επειδή δοκιμάζουμε διάφορα αυτοκίνητα, πολλές φορές θα πετύχουμε ίδιες καρότσες με διαφορετικά μοτέρ, σπάνια όμως θα τα οδηγήσεις διαδοχικά, οπότε κάτι τέτοιες περιπτώσεις, όπως οι «Rats», είναι και για εμάς μεγάλο μάθημα, ούτε οι αντιπροσωπείες με τα δημοσιογραφικά δεν προσφέρουν τέτοια ποικιλία! Προχωράμε... Όσο οδηγούσε για την ευθεία των μετρήσεων, συζητήσαμε για το setup που έχει επιλέξει. Ο VR6 φοράει εργοστασιακά πιστόνια και μπιέλες, ενώ ούτε στο καπάκι έχει γίνει κάτι εκτός από ένα τυπικό γυάλισμα, που δόθηκε η ευκαιρία όταν ανοίχτηκε το μοτέρ για να μπουν δύο εργοστασιακές φλάντζες μαζί με μία «πλάκα» 2mm για να ρίξουν τη συμπίεση του κινητήρα στο 8,8:1 για την turbo εφαρμογή. Μετά ο κινητήρας σφραγίστηκε με νέες ενισχυμένες βίδες, αφού οι εργοστασιακές θα ήταν πολύ κοντές πλέον. Δεν φοράει καμία «αστεία» τουρμπίνα, αν και παλιά η GT3582R της Garrett, δεν είναι μικρή, με φτερωτή συμπιεστή 61mm και A/R στην εξαγωγή 0,82. Για να μπει το turbo, άφησαν πάνω τις εργοστασιακές πολλαπλές και πρόσθεσαν προεκτάσεις με πλακάκια για να κάτσει πάνω η τουρμπίνα μαζί με το «παιδάκι» της, το 60άρι external wastegate της Turbosmart. Μετά τα πέρασαν όλα αυτά με κεραμική επίστρωση, παρέα με το 90άρι downpipe που κατασκεύασε η Gialantzis Exhaust. Μιας και η εργοστασιακή πολλαπλή εισαγωγής είναι πλαστική και έχει ταβάνι τα 400-450Ps, η λύση ήρθε από τη Γερμανία και την ISP Racing, που έχει μία μεγαλύτερη πολλαπλή, κατασκευασμένη φυσικά από αλουμίνιο. Πλέον χρειάζεται παραπάνω καύσιμο, τα εργοστασιακά μπεκ πήραν πόδι και τη θέση τους πήραν τα 1.000άρια της Bosch Motorsport, ενώ έχει και δεύτερη αντλία καυσίμου της AEM. Το αυτοκίνητο του Στέφανου είχε ίσως το πιο προσεγμένο engine bay από αυτά που είδαμε στο ταξίδι μας στη Θεσσαλονίκη και μηχανικός του είναι ο Αντώνης Ξενάκης και η SpeedOptics by Xenakis, η ίδια εταιρεία που βελτίωσε το πολεμικό S2000 του Taoul. Το κιβώτιο φοράει τα εργοστασιακά δισκάκια, όσο αντέχουν ακόμα, μόνο που φοράει πρόγραμμα στο σασμάν από την Dynodrome, με ειδικά τροποποιημένο launch control.

 

Ώρα για μετρήσεις

Το βάρος του με δύο άτομα ξεπερνάει τα 1.650kg, αφού 1.500kg ζυγίζει το Α3 3,2lt από το εργοστάσιο, βάλε το turbo setup και οδηγό+συνοδηγό, μπορεί να λέω και λίγα. Φοράει την εργοστασιακή ανάρτηση, αλλά ακόμα κι έτσι, ξεκινάει τάπα! Τον προγραμματισμό του αυτοκίνητου έχει αναλάβει ο Δημήτρης Πατακός και η SP Tunes που έχει μεγάλη εμπειρία στη βελτίωση των αυτοκινήτων του Group VW. Το πρόγραμμα φτιάχτηκε σύμφωνα με τη χρήση που κάνει ο Στέφανος για το αυτοκίνητο και όχι, αυτή δεν είναι αποκλειστικά τα πατήματα, το file του είναι πολύ safe, αλλά και πάλι είναι τρομακτικό, ας το δούμε πιο αναλυτικά. Το Α3 δυναμομετρήθηκε, μετά τον προγραμματισμό, στο Mustang δυναμόμετρο της Theodoridis Tuning, στα 475wHp από τις 6.200rpm μέχρι τις 7.000rpm, οπότε καταλαβαίνετε ότι σε κάθε αλλαγή που κάνει, η ιπποδύναμη δεν πέφτει καθόλου! Έβγαλε και μερικά κιλά ροπής, μόλις 62kg στις 5.000rpm, ενώ από τις 3.500rpm, η ροπή του ξεπερνά τα 40kg και μετά σου λένε δεν μετράει το μέγεθος...

Από στάση, λοιπόν, το Α3 για το 0-100km/h χρειάστηκε 3,7sec και τερμάτισε τα 402m σε 11,4sec, με 202km/h ταχύτητα εξόδου. Με σχέση στο κιβώτιο, χρειάστηκε για το 60-160km/h, 5,82sec και για το 100-200km/h χρειάστηκε 7,51sec. Τα κυβικά παίζουν τεράστιο ρόλο, από την άλλη όμως δεν το έχουν και «τέρμα», αφού δουλεύει με μόλις 1,2bar overboost και 1,1bar σταθερή πίεση, ο προγραμματισμός από την SP Tunes έγινε σε πολύ «safe» επίπεδο. Το setup έχει μεγάλο απόθεμα ιπποδύναμης που μπορούν να εκμεταλλευτούν, αλλά θα χαθεί η πρακτικότητα που έχει και τον Στέφανο δεν τον ενδιαφέρει κάτι τέτοιο, πρώτα απ' όλα τον ενδιαφέρει να μπορεί να μεταφέρει την οικογένειά του με άνεση και ασφάλεια με το Α3 και μετά όλα τα άλλα. Άσε που θα πρέπει να ξαναβάλει το χέρι στη τσέπη, γιατί σιγά-σιγά φτάνει τα όρια αντοχής του κινητήρα και αν δυναμώσει κι άλλο, θα πρέπει να γίνει σφυρήλατος. Επίσης και το κιβώτιο θα χρειαστεί κάποια ενίσχυση, δεν νομίζω ο εργοστασιακός δίσκος να αντέξει και πολύ ακόμα.

Well done!

Η κοινωνία των Rats κρύβει πολλές εκπλήξεις, το αυτοκίνητο του Στέφανου ήταν φυσικά μία από αυτές. Πού να το περιμένεις ότι κρύβει τέτοιους χρόνους με την εντελώς εργοστασιακή του εμφάνιση; Στην Ελλάδα, Setup σαν του Στέφανου δεν βρίσκεις και πολλά, παρόλα αυτά το τελικό αποτέλεσμα δείχνει ότι έχει γίνει σοβαρή δουλειά από μηχανικό και προγραμματιστή! Συγχαρητήρια, βέβαια, αξίζουν και στο Στέφανο, γιατί το δύσκολο ενός αυτοκινήτου δεν είναι η αγορά ή η βελτίωσή του, αλλά η συνολική συντήρηση. Αν κάποιοι δυσκολεύονται να συντηρήσουν το εργοστασιακό τους αυτοκίνητο χωρίς βελτιώσεις, φαντάσου αυτό, που κάθε ανταλλακτικό του έχει πολλαπλάσια τιμή από ένα π.χ 2.0TFSI. Αυτή είναι όμως και η ουσία της ομάδας, να «ξετρυπώσει» τέτοια άτομα που πραγματικά γουστάρουν τη βελτίωση και σε όποια κατάσταση κι αν βρεθούν, θα κοιτάξουν να βγάλουν την αγάπη, το μεράκι και το πάθος τους.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 3.198cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 77mm x 75,7mm

Σχέση Συμπίεσης: 8,8:1

Garrett GT3582R A/R 0.82

Turbosmart 60mm external wastegate

Gialantzis Exhaust 90mm decat downpipe και εξάτμιση με 2 τελικά

Bosch Motorsport 1.000cc/min μπεκ καυσίμου

AEM 340lt/h αντλία καυσίμου

ARP βίδες μπιελών

2 εργοστασιακές φλάντζες κεφαλής και πλάκα 2mm

Ενισχυμένες βίδες κεφαλής

Custom intercooler

ISP Racing πολλαπλή εισαγωγής

Pipercross φιλτροχοάνη

GReddy Profec B Spec2 boost controller

PLX wideband

PLX πυρόμετρο

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Dynodrome DSG TCU remap

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εργοστασιακή

 

ΑΜΑΞΩΜΑ

Εργοστασιακό

ΦΡΕΝΑ

Εργοστασιακά

 

ΤΡΟΧΟΙ

JR11 7Jx17in ζάντες

Potenza RE070 123s 225/45 ελαστικά

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60                 2,01

0-80                 2,77

0-100               3,69

0-120               4,70    

0-140               5,89

0-160               7,83

0-180               9,31

0-200               11,20

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,16     @        64,13

60        3,92     @        105,46

100      5,15     @        127,97

200      7,61     @        158,38

400      11,4     @        202,81

Roll με 2α

ΚΜ/Η             SEC

60-120             2,69

60-160             5,82

60-200             9,19

100-200           7,51

 

Tuned by

Speed Option

SP Tunes

 

Αρθρογράφος

 

ENYAQ iV, το νέο ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο της Skoda

ENYAQ iV, το νέο ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο της Skoda

Η Skoda έδωσε στη δημοσιότητα τις πρώτες επίσημες φωτογραφίες του πρωτότυπου ηλεκτροκίνητου μοντέλου ENYAQ iV, με ελαφρύ καμουφλάζ.