Citroen DS3 1.6THP 215Ps

Citroen DS3 1.6THP 215Ps

Να και κάτι που δεν βλέπουμε συχνά!

Η αλήθεια είναι ότι Citroen και πιο συγκεκριμένα DS3 δεν δοκιμάζουμε συχνά, οπότε η περίπτωση του Φίλιππου και του δικού του DS3 έκατσε ιδανικά στην περίσταση. Η δοκιμή κανονίστηκε βράδυ, οι μετρήσεις έγιναν το ίδιο βράδυ και την επόμενη μέρα, ανάμεσα σε δύο καταιγίδες, έγινε η φωτογράφιση. Πολεμικές συνθήκες, με πολύ νερό και αυτό το οφείλουμε στον “Μπάλλο” που πραγματικά έπνιξε την Αθήνα και όλως τυχαίως έσκασε πολύ κοντά στο deadline του περιοδικού. Το θέμα είναι ότι τα καταφέραμε, έστω και αν περάσαμε από μύρια κύματα. Στην κυριολεξία!

Ό,τι πληρώνεις, παίρνεις

Ο Φίλιππος ξεκίνησε να βελτιώνει το αυτοκίνητό του με σκοπό να αποκτήσει ένα ολοκληρωμένο σύνολο και να το φέρει ακριβώς στα μέτρα του. Επίσης είναι της νοοτροπίας πως ό,τι πληρώνεις παίρνεις και έτσι δεν κάνει εκπτώσεις στην ποιότητα των aftermarket που θα βάλει επάνω. Θα προτιμήσει να βάλει κάτι επώνυμο και ακριβό, παρά φτηνό και αμφίβολης προέλευσης και ποιότητας. Σωστή προσέγγιση, γιατί όπως λένε και οι Άγγλοι, buying cheap is expensive. Δεν έχει ολοκληρώσει 100% το project του, αφού η επόμενη αγορά που θα κάνει είναι ένα ποιοτικό set coilovers και το επόμενο, ένα ενισχυμένο set συμπλέκτη, με οργανικό δίσκο. Ακόμα και έτσι όμως, το DS3 του είναι ένα ενδιαφέρον αυτοκίνητο που βλέπουμε σπάνια στις σελίδες μας και γι’ αυτό εξάλλου κανονίσαμε άμεσα τη δοκιμή του. Με τον Φίλιππο τυχαίνει να είμαστε φίλοι και έχουμε ανταλλάξει πολλές απόψεις πάνω στη βελτίωση και γενικά στα αυτοκίνητα. Ξέρω λοιπόν από πρώτο χέρι ότι γενικά ψάχνεται και δεν κάνει κάτι αν δεν το έχει κοιτάξει από όλες τις απόψεις. Για παράδειγμα, όταν επέλεξε το 2019 το DS3 ως το προσωπικό του αυτοκίνητο, είδε ότι κάλυπτε όλες του τις ανάγκες και περίμενε μέχρι να βρει το κατάλληλο στην κατάλληλη τιμή.

Ένα τυπικό πρώτο στάδιο

Μπορεί να ακούγεται απλό, όμως τις περισσότερες φορές η βελτίωση που ονομάζουμε πρώτο στάδιο είναι και η πιο διαδεδομένη, αλλά και η πιο χρηστική, αν μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που χρησιμοποιείται σε καθημερινή βάση. Από τη στιγμή κιόλας που δεν σε νοιάζει να πετύχεις την απόλυτη επίδοση στην ευθεία, ένα πρώτο στάδιο είναι αυτό που θα σου δώσει το κάτι παραπάνω σε επιδόσεις, με περιορισμένο κόστος και κυρίως χωρίς «ταλαιπωρία». Για την βελτίωση του DS3, ο Φίλιππος διάλεξε την Pavlidis Competition, μια εταιρεία που έχει αρκετή εμπειρία με τα αυτοκίνητα του Group PSA και τους κινητήρες ΤΗΡ γενικότερα. Οι επεμβάσεις ξεκίνησαν αρχικά με την τοποθέτηση ενός κιτ εισαγωγής της Forge Motorsport, το οποίο καταργεί το εργοστασιακό φιλτροκούτι και προσθέτει 6 επιπλέον άλογα στον κινητήρα. Αντί όμως για το φίλτρο της Pipercross που δίνει η Forge, τοποθετήθηκε μία φιλτροχοάνη της JR που πλέον βρίσκεται μπροστά από τον αριστερό θόλο.

Σε επόμενη επίσκεψη, ο Φίλιππος άλλαξε το εργοστασιακό intercooler και έβαλε ένα της Jdeus που κανονικά προορίζεται για Ibiza Cupra, το οποίο έχει δυόμιση φορές περισσότερη χωρητικότητα σε σχέση με το εργοστασιακό, ενώ μπορεί να υποστηρίξει μέχρι και 400Ps. Στη συνέχεια ανέλαβε ο Στέλιος Αλεξανδράκης των E-Tuners, για να κάνει ένα remapping στην εργοστασιακή ECU. Ο κινητήρας είχε πάρει τα πάνω του, αλλά χρειαζόταν και κάτι ακόμα. Μία επίσκεψη στην GP Exhaust. Εκεί, αλλάχθηκε όλο το σύστημα εξαγωγής, από το downpipe και πίσω, το οποίο περιλαμβάνει ένα μεσαίο, ένα τελικό καζανάκι, καθώς και έναν καταλύτη της HJS των 200cpsi, ενώ έχουν χρησιμοποιηθεί σωληνώσεις διαμέτρου 63,5mm. Ο Στέλιος ανέλαβε ξανά το remapping, αφού πλέον χρειαζόταν λόγω του πιο ελεύθερου συστήματος εξαγωγής και ο 1.6ΤΗΡ αποδίδει πλέον 215Ps στις 5.500rpm και 32,4kgm ροπής στις 3.500rpm. Ο κινητήρας πλέον έχει πάνω από 30kgm ροπής διαθέσιμα από τις 3.000rpm μέχρι και τις 5.500rpm και πάνω από 200Ps από τις 4.500rpm μέχρι τις 5.700rpm.

Λίγο ακόμα

Όπως έγραψα και πιο πάνω, ο Φίλιππος ήθελε ένα ολοκληρωμένο σύνολο, οπότε η αναβάθμιση στα φρένα ήταν επιβεβλημένη, όπως επίσης και η εν μέρει αναβάθμιση της ανάρτησης, με την τοποθέτηση των ελατηρίων χαμηλώματος της H&R. Στα φρένα τώρα, μπροστά έχουν τοποθετηθεί οι τρυπητοί αεριζόμενοι δίσκοι Xtra της Brembo σε διάσταση 283x28mm, αλλάχθηκαν τα τακάκια εμπρός και πίσω τα οποία είναι και αυτά από τη σειρά Xtra και τέλος κατασκευάστηκαν και τοποθετήθηκαν σωληνάκια αεροπορικού τύπου εμπρός και πίσω.

Στο αισθητικό κομμάτι τώρα, ο Φίλιππος κάλυψε με ματ αυτοκόλλητο τις χρωμιομένες επιφάνειες στο εμπρός και το πίσω τμήμα του αμαξώματος και επέλεξε τις 17άρες ζάντες San Remo της Evo Corse, αφού πρώτα τις έντυσε με τα Bridgestone Potenza Sport, σε διάσταση 205/45. Για την ώρα το DS3 του είναι έτοιμο, εκτός φυσικά από τα coilovers και τον συμπλέκτη που ανέφερα στην αρχή. Ακόμα και έτσι όμως, είναι αρκετά προσεγμένο και όμορφο αυτοκίνητο. Και απ’ ό,τι είδαμε και στις μετρήσεις είναι και αρκετά γρήγορο!

Virtual κόντρα!

Πίσω στο τεύχος 036, ο Τσουρουλής είχε δοκιμάσει ένα Peugeot 208 GTi που απέδιδε 233Ps και όπως κοίταζα τους χρόνους που έκαναν τότε και τις επιδόσεις που κάναμε με τον Φίλιππο, είδα ότι θα είχε αρκετό ενδιαφέρον να τα συγκρίνουμε παρέα. Στην εκκίνηση, το 208 ξεκίνησε λίγο καλύτερα, αφού για τα πρώτα 18 μέτρα χρειάστηκε 2,61sec, ενώ ο Φίλιππος έκανε 2,71sec, πράγμα που οφείλεται στο ότι δεν κάνει γενικά εκκινήσεις με το DS3 του. Δεν είναι τύπος της ευθείας, αλλά των στροφών. Για το 0-100sec, όμως, ο Φίλιππος έχει το προβάδισμα, με 6,52sec, αφήνοντας το Peugeot πίσω με 6,79sec, ενώ στα 400 μέτρα τερματίζει με 14,81sec και 156,22km/h ταχύτητα εξόδου, ενώ το 208 έρχεται οριακά πιο πίσω, με 14,86sec και 155,22km/h. Στις ρεπρίζ, ο Φίλιππος έχει και πάλι το προβάδισμα, στο 60-160km/h που γίνεται σε 11,57sec, έναντι των 12,27sec του Peugeot, αλλά στο 100-200km/h μένει λίγο πίσω με 19,83sec, ενώ το 208 κάνει 19,36sec.

Δεν είναι όλα ευθείες όμως!

Είτε ήταν μπροστά σε χρόνους είτε όχι, για τον Φίλιππο δεν θα είχε καμία διαφορά, του αρκεί που έχει καλύτερες επιδόσεις από το εργοστασιακό setup. Ο κύριος λόγος που έχει φτιάξει το αυτοκίνητο είναι το στρίψιμο και οι γρήγορες βόλτες και όχι οι μετρήσεις και οι κόντρες στην ευθεία. Το σίγουρο πάντως είναι ότι έχει στα χέρια του ένα ξεχωριστό και όμορφο αυτοκίνητο, με το οποίο περνάει ευχάριστες ώρες πίσω από το τιμόνι. Αυτός άλλωστε είναι και ο σκοπός που έχει ο κάθε ένας από εμάς στο μυαλό του όταν βελτιώνει ένα αυτοκίνητο, ανεξαρτήτως του τρόπου που θα το χαρεί. Είτε στην ευθεία είτε στις στροφές.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 1.598cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 77mm x 85,8mm

Σχέση συμπίεσης: 10,5:1

Forge Motorsport κιτ εισαγωγής

JR φιλτροχοάνη

Jdeus intercooler

GP Exhaust σύστημα εξαγωγής 63,5mm

HJS 200cpsi καταλύτης

E-Tuners Stage 2 ECU remapping

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Εργοστασιακή

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

H&R ελατήρια χαμηλώματος

ΑΜΑΞΩΜΑ

Εργοστασιακό

ΦΡΕΝΑ

Brembo Xtra αεριζόμενοι δίσκοι 283x28mm εμπρός

Brembo Xtra τακάκια εμπρός και πίσω

Custom σωληνάκια αεροπορικού τύπου

ΤΡΟΧΟΙ

EVO Corse San Remo 7Jx17in ζάντες

Brisgestone Potenza Sport 205/45 ελαστικά

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η      SEC

0-60                 3,52

0-80                 4,89

0-100               6,52

0-120               8,79

0-140               11,52

0-160               15,09

0-180               19,82

0-200               26,35

ROLL ME 2 SEC

60-120             5,27

60-160             11,57

100-200           19,83

 

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

M        SEC    @        KM/H

18        2,71     @        47,93

60        4,98     @        83,25

100      6,46     @        98,04

200      9,66     @        126,72

400     14,81    @        156,22

Tuned by

Pavlidis Competition

Φλέμινγκ 38

Αργυρούπολη

Τηλ: 210 97 32 567

 

Αρθρογράφος

 

Nissan V2G

Nissan V2G

Nissan, E.ON Drive και Imperial College επισημαίνουν τα οικονομικά και περιβαλλοντικά οφέλη της τεχνολογίας Vehicle-to-Grid (V2G).