KIA Ceed T-GDI 120Ps

KIA Ceed T-GDI 120Ps

Σκληρή δουλειά

Όσοι από εσάς είστε πάνω από 35 χρονών θα θυμάστε σίγουρα τα πρώτα μοντέλα της ΚΙΑ που είχαν εισαχθεί στην Ευρώπη και σίγουρα δεν θα έχετε και τις καλύτερες εντυπώσεις. Ήταν μεν φτηνά, αλλά η ποιότητα και η άνεση ήταν λέξεις που απουσίαζαν από τη συνταγή. Ποιος το περίμενε, λοιπόν, τότε ότι θα έρθει μια ημέρα που ένα ΚΙΑ θα είναι ένας από τους πρωταγωνιστές, και μάλιστα με αξιώσεις, για την κορυφή της πιο ανταγωνιστικής κατηγορίας του C-Segment, αυτής του Golf και της Corolla. Αυτά τα αυτοκίνητα που τότε ήταν πραγματικά σκουπίδια, χωρίς κανένα λόγο ύπαρξης πέραν της χαμηλής τους τιμής, μέσα σε δύο δεκαετίες και με σκληρή και επίμονη δουλειά πλέον έχουν γίνει η πιο αξιόπιστη λύση παγκοσμίως και έχουν και τη σιγουριά μιας επταετούς εργοστασιακής εγγύησης να το πιστοποιεί. Γιατί για πολλούς, είναι άλλο το δηλώνω ότι είμαι ποιοτικός και αξιόπιστος και άλλο το πληρώνω αν δεν είμαι. Δεν είναι όμως αυτό το μοναδικό του όπλο. Δεν αρκεί πια για το σημερινό καταναλωτή το αυτοκίνητο «σκυλί». Για να είσαι ένας από τους κορυφαίους, χρειάζονται όλα. Όταν λέμε όλα, εννοούμε ποιότητα, χώροι, εμφάνιση, τεχνολογία, οικονομία και οδική συμπεριφορά. Όλοι αυτοί οι τομείς είναι πλέον απαραίτητοι σε ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας, γιατί πλέον οι προτάσεις και οι εναλλακτικές δεν είναι 10, όπως ήταν παλιότερα, αλλά 30 και για να κερδίσεις τον αγοραστή πρέπει να προσπαθήσεις πολύ για να δημιουργήσεις ένα πραγματικά ολοκληρωμένο σύνολο.   

Ceed, ο σπόρος της επιτυχίας

Σχεδιάστηκε στη Φρανκφούρτη, στο κέντρο έρευνας και εξέλιξης της KΙΑ, εξελίχθηκε στην απαιτητική πίστα του Nurburgring και κατασκευάζεται πάνω στη νέα πλατφόρμα Κ2 της κορεάτικης συμμαχίας, στο εργοστάσιο της Ζilina στη Σλοβακία μαζί με τα Sportage και Venga. Έχει ίδιο μήκος με το προηγούμενο, στα 4.310mm (επιτέλους σταμάτησαν να μεγαλώνουν τα αυτοκίνητα), κατά 20mm πιο αυξημένο πλάτος (1.800mm) και είναι χαμηλότερο κατά 23mm, στα 1.447mm. Ίδιο παρέμεινε και το μεταξόνιό του, στα 2.650mm, με αρκετό χώρο όμως για τους πίσω επιβάτες που συνήθως σε τέτοια αυτοκίνητα είναι παιδιά και ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 395lt, από τους καλύτερους στην κατηγορία.

Η καμπίνα του είναι άνετη, με σωστή εργονομία, οδηγοκεντρικό ταμπλό με εξαιρετικής ποιότητας πλαστικά, που δεν τρίζουν και δείχνουν ότι έχει δοθεί μεγάλη έμφαση στον τομέα των υλικών. Η εργονομία είναι σε υψηλό επίπεδο, κάτι που συμπεριλαμβάνει και την οθόνη αφής 7in του συστήματος infotainment, που έχει ενσωματωθεί εν μέρει στο ταμπλό και παρέχει ευανάγνωστες ενδείξεις και άμεση ανταπόκριση στο άγγιγμα. Στα παραπάνω, έρχεται να προστεθεί ένας ελκυστικός συνδυασμός τιμής και εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας, με αυτόματο φρενάρισμα, προειδοποίηση σύγκρουσης και κόπωσης, σύστημα διατήρησης λωρίδας, ένδειξη ορίων ταχύτητας και αυτόματη μεγάλη σκάλα φώτων, κάτι που προσωπικά βρίσκω πιο χρήσιμο απ’ όλα. Το νέο Ceed είναι εξοπλισμένο με διάταξη πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα σε όλες του τις εκδόσεις, σε αντίθεση με τον ανταγωνισμό που στις βασικές εκδόσεις έχουν ημιάκαμπτο άξονα, κάτι που σίγουρα θα πρέπει να συνυπολογίσετε όταν θα συγκρίνετε την τιμή του με τον ανταγωνισμό, γιατί κάτι τέτοια κόλπα καλό είναι σαν καταναλωτές να τα τιμωρούμε.   

 

1,0ltT-GDi

Ο τρικύλινδρος κινητήρας T-GDi μας έχει απασχολήσει αρκετές φορές τον τελευταίο χρόνο και γενικά έχει αφήσει καλές εντυπώσεις. Είναι φυσικά ο κινητήρας με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον στη γκάμα του νέου Ceed, αφού με αυτόν, το μοντέλο έχει πλεονέκτημα τιμής, με την έκδοση Inmotion να ξεκινάει από τα €16.890. Η έκδοση Uptown, όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, τιμολογείται στα €17.690, ενώ η πιο πλούσια Premium στα €18.290. Ο τρικύλινδρος με τα 120Ps και τα 17,5kgm ροπή ξυπνάει μετά τις 1.700rpm και δείχνει το καλό του πρόσωπο στο φάσμα 2.000-5.000rpm. Όμως το βάρος των 1.240kg καθιστά τα 120Ps ικανά να παρέχουν απλώς ικανοποιητικές επιδόσεις. Βέβαια, το 10,6sec για το 0-100km/h για το μέσο χρήστη είναι αρκετό. Η απόδοση του χιλιάρη δεν θα σε εκνευρίσει, αλλά δεν θα σε εμπνεύσει και να το πατήσεις. Σε εμπνέει όμως να το στρίβεις και να χρησιμοποιείς τη φόρα σου, μιας και στις στροφές είναι εξαιρετικό, σε βαθμό που κάθε φορά που το στρίβεις λίγο παραπάνω, κοιτάζεις το τιμόνι να σιγουρευτείς ότι γράφει ακόμα ΚΙΑ. Είναι μάλιστα πιο σφιχτό και πιο ζωντανό από το ξαδερφάκι του, το Hyundaii30, αλλά και λιγότερο άνετο. Το πλαίσιο είναι εξαιρετικό και, σε συνδυασμό με τη σφιχτή ανάρτηση και τα δυνατά φρένα, προσφέρει μία οδηγική εμπειρία αρκετά πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας. Η κατανάλωση είναι σχετικά αυξημένη -τηρούμενων των αναλογιών-, κάτι που παρατηρώ σε όλα τα αυτοκίνητα που έχουν να σου πουν κάτι οδηγικά, μιας και για να απαντήσεις σε αυτό το κάτι, πατάς και το γκάζι παραπάνω. Έτσι, για το χιλιάρι Ceed μπορείς να ξεπεράσεις τα 8lt/100km, αν δεν το έχεις στο νου σου, αλλά αν το προσέξεις, μπορεί να πέσει εύκολα ένα λίτρο πιο κάτω. Σε γενικές γραμμές, είναι ένα αυτοκίνητο από αυτά που όταν κάποιος ζητάει τη γνώμη μου για να το αγοράσει, η απάντηση είναι «με κλειστά μάτια»

 

Μας άρεσε (+)

Οδική συμπεριφορά

Ποιοτικό εσωτερικό

Εξοπλισμός

Μοντέρνο εσωτερικό

Χώροι

Δεν μας άρεσε (-)

Κατανάλωση

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ


Τιμή βασικής έκδοσης 1.0
T-GDI 120Ps (Inmotion): 16.890

Τιμή έκδοσης δοκιμής 1.0 T-GDI 120Ps (Uptown): 17.690

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Τρικύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο

Κυβισμός: 998cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 71mm x 84mm

Σχέση Συμπίεσης: 10:1

Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης 

Βάρος (kg): 1300

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους μπροστινούς τροχούς

Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων

Διαφορικό: Ελεύθερο

 

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 6,5J x 16in

Ελαστικά: 205/55 R16

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm):120 PS/6.000rpm,

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 17,5 kgm/1.500-4.000 rpm

0-100km/h (sec): 11,1

Τελική Ταχύτητα (km/h): 190

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

C02 (gr/km):       122-128

 

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (lt/100km):  5,5

Δοκιμής (lt/100km):    8,0

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η            SEC

0-60                  5,13

0-80                  7,62

0-100                10,61

0-120                15,12

0-140                20,55

0-160                29,14

 

ΡΕΠΡΙΖ

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC

50-80                 3,69

80-110               3,99

 

KM/H             SEC

80-110               5,66

100-140             9,81

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

 Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        3,10     @        40,52

60        5,91     @        67,86

100      7,79     @        82,29

200      11,53   @        107,82

400      17,32   @        131,19

 

 

Αρθρογράφος

 

Το ADAC Opel e-Rally Cup γιορτάζει μία δυναμική πρώτη σεζόν

Το ADAC Opel e-Rally Cup γιορτάζει μία δυναμική πρώτη σεζόν

Ολοκληρώθηκε το ADAC Opel e-Rally Cup, έχοντας διεθνή απήχηση, με τέσσερις οδηγούς από τέσσερις διαφορετικές χώρες, οι οποίοι κατέκτησαν και τις τέσσε...