Νέο Audi S3 με 333 ίππους

Νέο Audi S3 με 333 ίππους

Στο πλαίσιο της ανανέωσης του A3, η Audi αναβάθμισε τόσο την Sportback όσο και την sedan έκδοση του Audi S3. Η αυξημένη απόδοση του δίλιτρου κινητήρα, ο κατανεμητής ροπής (torque splitter) στο πίσω διαφορικό και άλλα τεχνολογικά χαρακτηριστικά εξασφαλίζουν εκρηκτικές επιδόσεις και ακόμη πιο απολαυστική συμπεριφορά. Εξωτερικά, το ανανεωμένο S3 ξεχωρίζει από την ενισχυμένη δυναμική του εικόνα με εκφραστική σχεδίαση εμπρός, σπορ διαχύτη και σύστημα εξάτμισης Performance με τετραπλές απολήξεις. Το νέο Audi S3 θα είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά το δεύτερο τρίμηνο του 2024 με τιμή που θα ξεκινάει από τα 63.980 ευρώ.

Νέο Audi S3 με 333 ίππους

2.0TFSI με 333Ps

Με 333Ps και 42,8kgm ροπής, το S3 είναι πιο ισχυρό από ποτέ. Στο πλαίσιο της προϊοντικής ανανέωσης, ο 2.0 TFSI επιδεικνύει μία αύξηση ισχύος κατά 23Ps και μεγαλύτερη ροπή κατά 2,5kgm. Το αποτέλεσμα είναι ακόμη καλύτερες επιδόσεις καθώς το S3 επιταχύνει από 0 έως τα 100km/h σε 4,7 δευτερόλεπτα. Η μέγιστη ροπή είναι διαθέσιμη σε ένα ευρύ φάσμα στροφών, από τις 2.100 έως τις 5.500rpm. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 250km/h. Ο κινητήρας και το κιβώτιο ταχυτήτων έχουν μία πιο σπορ ρύθμιση: με σταθερή ταχύτητα και κατά τη διάρκεια χαμηλής έως μεσαίας επιτάχυνσης στην περιοχή μερικού φορτίου, ο υπερσυμπιεστής διατηρεί σταθερές rpm για να έχει ταχύτερη απόκριση. Το αυτόματο S tronic κιβώτιο των 7 σχέσεων επιτρέπει ταχύτερες αλλαγές, χάρη στην αυξημένη πίεση της σύμπλεξης.

Νέο Audi S3 με 333 ίππους

Τετρακίνηση Quattro με torque splitter

Μετά το RS 3, ο κατανεμητής ροπής (torque splitter) στο πίσω διαφορικό είναι πλέον διαθέσιμος και στο S3, αυξάνοντας τόσο την πρόσφυση όσο και το κράτημα. Αυτή η τεχνολογία επιτρέπει την μεταβλητή κατανομή της ροπής μεταξύ των δύο πίσω τροχών. Το torque splitter χρησιμοποιεί έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη σε κάθε ημιαξόνιο για τη βέλτιστη κατανομή της ροπής μεταξύ του εξωτερικού και του εσωτερικού τροχού κατά τη διάρκεια μιας στροφής - ανάλογα με τις συνθήκες και την επιλεγμένη λειτουργία Audi drive select. 

Το Audi drive select προσφέρει έξι ξεχωριστές λειτουργίες για ένα ευρύ φάσμα οδηγικών εμπειριών - από έμφαση στην άνεση έως την εξαιρετικά δυναμική οδήγηση. Εκτός από τα γνωστά προφίλ (auto, comfort, dynamic, individual και efficiency), το νέο S3 περιλαμβάνει τη νέα λειτουργία dynamic plus, η οποία εξασφαλίζει ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα δυναμικής οδήγησης. Για το σκοπό αυτό, ο κατανεμητής ροπής στέλνει όσο το δυνατόν περισσότερη ροπή στον πίσω άξονα και στον πίσω τροχό που βρίσκεται στην εξωτερική πλευρά κατά τη διάρκεια μιας στροφής, με αποτέλεσμα μία μικρή τάση υπερστροφής. Το σύστημα ηλεκτρονικού ελέγχου ευστάθειας (ESC) είναι αυτόματα ενεργό στη λειτουργία Sport. Οι διακριτικές επεμβάσεις του ESC εξασφαλίζουν μια αυξημένη και ακόμη πιο απολαυστική εμπειρία οδήγησης σε επιφάνειες με διαφορετικούς συντελεστές τριβής. Ο κινητήρας και το κιβώτιο ταχυτήτων έχουν επίσης ρυθμιστεί ειδικά για τη λειτουργία dynamic plus. Σε σύγκριση με τη λειτουργία dynamic, το ρελαντί του κινητήρα έχει αυξηθεί κατά 200rpm στις 1.300rpm για να βελτιωθούν περαιτέρω οι επιδόσεις. Εκτός από τις πιο γρήγορες αλλαγές σχέσεων, το κιβώτιο συμβάλλει επίσης στην αύξηση της δυναμικής οδήγησης με πιο αργές αλλαγές προς τα πάνω και πιο γρήγορες αλλαγές προς τα κάτω.

Νέο Audi S3 με 333 ίππους

Βελτιώσεις και στην ανάρτηση

Τα ανασχεδιασμένα ψαλίδια με τα πιο άκαμπτα έδρανα προσφέρουν 1,5 μοίρα περισσότερο αρνητικό κάμπερ, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα ταχύτερο turn-in και πιο άμεση απόκριση του τιμονιού, κάτι που συνεπάγεται μεγαλύτερη πρόσφυση και πιο δυναμικό κράτημα στις στροφές. Το βελτιωμένο προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης βοηθά το S3 να στρίβει με ακόμη μεγαλύτερη ακρίβεια. Ειδικά στη μεσαία επιλογή, το σύστημα διεύθυνσης, έχει μεγαλύτερη ακρίβεια γύρω από την ευθεία του, γεγονός που βελτιώνει και άλλο τον έλεγχο. Με τη sport ανάρτηση S το πλαίσιο είναι χαμηλωμένο κατά 15mm. Το ίδιο ισχύει και για την προαιρετική sport ανάρτηση S προσαρμοζόμενης απόσβεσης, η οποία έχει ρυθμιστεί ειδικά για το torque splitter και τις αντίστοιχες λειτουργίες Audi drive select. Επίσης, έχει υιοθετηθεί μια νέα γενιά του ηλεκτρονικού συστήματος ESC. H λειτουργία ελέγχου κατανομής της ροπής wheel-selective torque control, φρενάρει ελαφρώς και επιλεκτικά τους τροχούς στο εσωτερικό της στροφής, έχει εξελιχθεί περαιτέρω, για ακόμα καλύτερη κατευθηντικότητα και βελτιωμένη οδηγική συμπεριφορά.

Το νέο Audi S3 εξοπλίζεται στάνταρ με ζάντες 18in και ελαστικά διαστάσεων 225/40. Προαιρετικά διατίθενται δύο ελαστικά performance διαστάσεων 235/35 για ζάντες 19in, συμπεριλαμβανομένων ελαστικών performance με περαιτέρω βελτιστοποιημένη συμπεριφορά στο στεγνό οδόστρωμα και κατά το φρενάρισμα. Εντελώς νέα στη γκάμα είναι τα σπορ ελαστικά της Falken. Προσφέρουν αξιοσημείωτα υψηλή πρόσφυση σε συνδυασμό με ακρίβεια και σταθερότητα στην πίστα, ειδικά σε στεγνό οδόστρωμα. Το νέο S3 διαθέτει επίσης μεγαλύτερους δίσκους φρένων εμπρός, οι οποίοι πλέον είναι διάτρητοι. Έχουν διάμετρο 357mm και πάχος 34mm, ενώ και οι εμπρός δαγκάνες δύο εμβόλων είναι επίσης καινούργιες. Βελτιώνουν περαιτέρω την απόδοση της πέδησης, μαζί με τα μεγαλύτερα τακάκια και τη μεγαλύτερη επιφάνεια τριβής των δίσκων, οι οποίοι έχουν σημαντικά υψηλότερη θερμική χωρητικότητα και συνεπώς και μεγαλύτερη ικανότητα πέδησης.

Νέο Audi S3 με 333 ίππους

Αναβαθμίσεις και στο εσωτερικό

Για να ταιριάζει με το πιο εντυπωσιακό αμάξωμα, το εσωτερικό έχει επίσης αναβαθμιστεί. Υπάρχουν αρκετές αλλαγές - από τη σχεδίαση του επιλογέα ταχυτήτων και τους αεραγωγούς μέχρι τα διακοσμητικά υφασμάτινα ένθετα και το νέο εσωτερικό φωτισμό. Όλα αυτά τα στοιχεία δείχνουν ακρίβεια στη λεπτομέρεια και τονίζουν την προηγμένη τεχνολογία του αυτοκινήτου. Το στάνταρ πακέτο εσωτερικού φωτισμού Ambient plus στο S3 προσθέτει στυλ στον αποθηκευτικό χώρο μπροστά από τον επιλογέα ταχυτήτων, στις πόρτες και στο χώρο των ποδιών. Η  κεντρική κονσόλα και οι ποτηροθήκες διαθέτουν πλέον φωτισμό περιγράμματος. Ένα εντυπωσιακό νέο σχεδιαστικό στοιχείο αφορά τις εμπρός πόρτες και συγκεκριμένα το υφασμάτινο πάνελ τους που διαμορφώθηκε με λέιζερ 300 φορές. Τα πέντε τμήματά του έχουν κρυφό φωτισμό στο πάνελ της πόρτας. Τα διαφορετικά μεγέθη των στοιχείων δημιουργούν μια δυναμική φωτεινή δέσμη, η οποία είναι επίσης εμφανής κατά το κλείδωμα και το ξεκλείδωμα του αυτοκινήτου αναδεικνύοντας το φωτιζόμενο υφασμάτινο πάνελ ως μια μοναδική σχεδιαστική εμπειρία.

Το εσωτερικό των S3 διαθέτει σκούρα χρώματα με μερικές ασημένιες πινελιές. Η μαύρη επένδυση οροφής, τα αλουμινένια πεντάλ, τα φωτιζόμενα μαρσπιέ με ένθετα αλουμινίου με το λογότυπο S και οι εσωτερικές επενδύσεις σε στυλ αλουμινίου τονίζουν τον σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Τα υποβραχιόνια με τεχνητό δέρμα και ο διζωνικός κλιματισμός είναι στάνταρ. Το flat-bottom sport δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι 3 ακτίνων διαθέτει νέα επιχρωμιωμένα paddles. Τα σπορ καθίσματα με ενσωματωμένα προσκέφαλα παρέχουν ενισχυμένη πλευρική στήριξη. Εκτός από τις μικροΐνες Dinamica, διατίθεται μία νέα τεχνητή επένδυση για τα διακοσμητικά ένθετα, καθώς και λεπτομέρειες από αλουμίνιο και ανθρακονήματα. 

 

Αρθρογράφος

 

Σάλος με την αμοιβή του Carlos Tavares

Σάλος με την αμοιβή του Carlos Tavares

Κύματα αντιδράσεων έχει προκαλέσει το ύψος της αμοιβής του Carlos Tavares, CEO της Stellantis, εν όψει του δεύτερου γύρου των γαλλικών εκλογών.