Advertisement

Nissan Juke 1.2DiG-T vs Citroen C4 Cactus 1.6 BlueHDi 100STT

Nissan Juke 1.2DiG-T vs Citroen C4 Cactus 1.6 BlueHDi 100STT

Catchy

Θεωρώ απίθανο, να έχει δει κάποιος το διαφημιστικό spot του νέου Citroen C4 Cactus και να τον έχει αφήσει αδιάφορο. Άσχετα με το φύλο, την ηλικία ή την σχέση που κάποιος μπορεί να έχει με το αυτοκίνητο, το C4 Cactus έχει επιτύχει μια ισχυρή ακούσια ή εκούσια διείσδυση στο εν δυνάμει αγοραστικό του κοινό και όχι μόνο. Η Citroen τόλμησε να περάσει στην γραμμή παραγωγής ένα αυτοκίνητο σχεδόν πανομοιότυπο με το πρωτότυπο C4 Cactus του 2013, τόσο σε εξωτερική όσο και σε εσωτερική σχεδίαση, κερδίζοντας έτσι απευθείας τις εντυπώσεις. Το αρχικό concept, simple to love - simple to live - simple to share, μετουσιώθηκε σε ένα δελεαστικά επιθυμητό, οικονομικά προσιτό, φιλικό προς τον χρήστη αλλά και το περιβάλλον, άνετο για όλους και με έξυπνες και χρηστικές τεχνολογίες αυτοκίνητο της κατηγορίας C. Μπορεί να χρησιμοποιεί σαν βάση την πλατφόρμα PF1 των C3 και DS3, το αυξημένο κατά 140mm (συνολικά 2.595mm) μεταξόνιο του Cactus όμως, εξασφαλίζει  σχεδόν αντίστοιχους χώρους για επιβάτες και αποσκευές με ένα C4. Το συνολικό του μήκος (4.157mm) κυμαίνεται μεταξύ του αντίστοιχου των C3 και C4, το Cactus όμως είναι 40mm χαμηλότερο από το C3 και 10mm χαμηλότερο από το C4, την ίδια στιγμή που η απόσταση του από το έδαφος είναι 10mm μεγαλύτερη, φτάνοντας συνολικά τα 21mm. Η προκλητική εξωτερική εμφάνιση του Cactus, τονίζεται περεταίρω από τα πατενταρισμένα Airbump της REHAU, εξειδικευμένου κατασκευαστή πολυμερών με 10ετή συνεργασία με το Group PSA, που συναντώνται στους εμπρός και πίσω προφυλακτήρες και τα πλαϊνά του αμαξώματος. Πρόκειται για κάψουλες αέρα, εγκλωβισμένες μέσα στην πολυουρεθάνη Elastollan AC 55D10 HPM της BASF, ένα θερμοπλαστικό ιδιαίτερα ανθεκτικό στις παραμορφώσεις. Οι κάψουλες αυτές, είναι ικανές να απορροφήσουν καθημερινές μικροσυγκρούσεις, καθώς μπορούν να συμπιεστούν έως και 20mm και να επανέλθουν στην αρχική τους μορφή. Η συνεργασία του Group PSA με την PolyOne είχε σαν αποτέλεσμα την δημιουργία των OnColour Smartbatch χρωμάτων και πρόσθετων που επιτρέπουν στα Airbump πάνελ να διατηρούν το χρώμα τους (μαύρο, καφέ, ανοιχτό ή σκούρο γκρι), χάρις στην αντοχή τους στην υπεριώδη ακτινοβολία, τα χημικά και τις καιρικές συνθήκες. Τα Airbump, σε συνδυασμό με την εκτεταμένη χρήση πλαστικών περιφερειακά του αμαξώματος, τους κοντούς εμπρός και πίσω προβόλους και το αυξημένο ύψος, κάνουν το Cactus να δείχνει αρκούντως  περιπετειώδες, ενώ ταυτόχρονα δρούν αγχολητικά τόσο στην καθημερινή αστική χρήση και μετακίνηση, όσο και σε ενδεχόμενες «εκτός δρόμου» αναζητήσεις.

Relax and enjoy the ride…

Η δημιουργία μιας ατμόσφαιρας χαλάρωσης, ηρεμίας και ευκολίας, στο εσωτερικό του C4 Cactus, ήταν πρωταρχικός στόχος για την Citroen. Επανεξετάζοντας τις πραγματικές καθημερινές ανάγκες και τις πρωτεραιότητες του σύγχρονου αυτοκινητιστή, το Cactus προσεγγίζει από μια διαφορετική οπτική γωνία την σχέση με τους χρήστες του. Το μοντέρνο design, η minimal φιλοσοφία, η εργονομία, η καλή περιμετρικά ορατότητα και η άνεση από την ανάρτηση, το πετυχαίνουν. Η συνεργασία με την Borealis, ηγέτη και καινοτόμο στην σχεδίαση και κατασκευή τμημάτων υψηλών προδιαγραφών και απόδοσης με ποικίλες εφαρμογές στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, εξασφάλισε στο Group PSA τμήματα με βάση κυρίως το Daplen™ EH227AE , ένα ελαστομερές πολυπροπυλένιο εξαιρετικής αντοχής, ακαμψίας, ρευστότητας και υφής, σε περισσότερα από 33 σημεία εφαρμογής τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό του Cactus.

Εξίσου σημαντική είναι και η συνεργασία του Group PSA με το Faurecia Group, παγκόσμιο ηγέτη στους τομείς automotive seating, interior systems, automotive seat frames and mechanisms και emissions control technologies and vehicle interiors. Με συνολικά 320 παραρτήματα σε όλο τον κόσμο και 30 κέντρα έρευνας και εξέλιξης σε 34 χώρες, το Faurecia Group εξασφάλισε μερικά ακόμα καινοτόμα στοιχεία του εξωτερικού και εσωτερικού εξοπλισμού του Cactus. Η σχεδίαση των βάσεων και των μηχανισμών των εμπρός καθισμάτων έχουν σαν αποτέλεσμα μεγάλα και άνετα καθίσματα που σε αίσθηση θυμίζουν καναπέ, ενώ η μονοκόμματη αναδίπλωση της πλάτης του πίσω καθίσματος, έχει εξοικονομήσει 6kg βάρους.

Χάρη στο ASDS (Ammonia Storage and Delivery System), ένα SCR (Selective Catalytic Reduction) σύστημα το οποίο διοχετεύει συγκεκριμένη ποσότητα αμμωνίας στον καταλύτη προκειμένου να προκαλέσει χημική αντίδραση και μείωση των εκπομπών NOx, οι πετρελαιοκινητήρες που εξοπλίζουν το Cactus είναι σύμφωνοι με τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6.1. Το Faurecia Group, έχει προμηθεύσει και τα κατά 50% ελαφρύτερα υλικά ηχομόνωσης, που συμβάλλουν στην συνολική εξοικονόμηση βάρους, που φτάνει τα 200kg έναντι ενός C4.  

Donmess with success

Το Nissan Juke, είναι μαζί μας από το 2010, κάλλιστα όμως θα μπορούσες να θεωρήσεις ότι παρουσιάστηκε μόλις τώρα. Έχει πουλήσει περισσότερα από μισό εκατομμύριο μονάδες παγκοσμίως, ήταν το δεύτερο μετά το Qashqai μοντέλο της Nissan σε πωλήσεις το 2013, ενώ το 85% των αγοραστών Juke, αγοράζουν για πρώτη φορά Nissan. Τέσσερα χρόνια μετά, ένας νέος κινητήρας, ο 1.2DiG-T, προστίθεται στην γκάμα κινητήρων που εξοπλίζουν το Juke, αντικαθιστώντας τον ατμοσφαιρικό 4κύλινδρο 1,6lt, ενώ μικρές, αισθητικές αλλά και επί της ουσίας, επεμβάσεις, φρεσκάρουν το Juke και το ξαναρίχνουν στον στίβο πωλήσεων του ταχύτερα αναπτυσόμενου segment στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου. Εξωτερικά, ανασχεδιασμένοι είναι οι προφυλακτήρες και τα φώτα, ενώ έχουν προστεθεί λαμπτήρες bi-LED και αναλόγως της έκδοσης υπάρχουν πλέον διαθέσιμοι και προβολείς Xenon. Στην μάσκα, έχει τοποθετηθεί το νέο μεγαλύτερο σήμα, ενώ οι καθρέπτες έχουν ανασχεδιαστεί για να φιλοξενήσουν τα φλας τεχνολογίας LED και τις κάμερες για το Around View Monitor. Η παλέτα χρωμάτων του αμαξώματος του νέου Juke, έχει εμπλουτιστεί με τρείς νέους κωδικούς (τα μεταλλικά Sunlight Yellow, Ink Blue και Force Red) φτάνοντας συνολικά τους δέκα κωδικούς, στην γκάμα ζαντών αλουμινίου έχουν προστεθεί οι νέες 18in ζάντες σε αποχρώσεις Detroit Red, London White, San Diego Yellow και Tokyo Black, ενώ προαιρετικά μπορείς να επιλέξεις διαφορετικού χρώματος χειρολαβές, πλαϊνά μαρσπιέ και διακοσμητικά δαχτυλίδια γύρω από τους προβολείς ομίχλης, στο πλαίσιο εξατομίκευσης του νέου Juke.

Νέοι συνδυασμοί χρωμάτων και υλικών επένδυσης των καθισμάτων έχουν ανανεώσει την εικόνα του εσωτερικού, ενώ πλέον υπάρχει, προαιρετικά στις εκδόσεις Energy και Acenta και standard στην έκδοση Techna, γυάλινη αναδιπλούμενη και συρόμενη οροφή. Η αναδιαμόρφωση του χώρου αποσκευών, έχει αυξήσει σημαντικά την χωρητικότητα, που από τα 251lt έχει φτάσει τώρα τα 354lt.        

Face 2 Face

Με τα καπό ανοιχτά και τους 1.6 BlueHDi 100STT και 1.2DiG-T δίπλα-δίπλα, τα πράγματα ζορίζουν ακόμη περισσότερο. Από την μια, η τάση της εποχής, η φωνή της λογικής, ο 4κύλινδρος turbo diesel των 1.560cc του Cactus, αποδίδει 100Ps/3.500rpm και ροπή 25,9kgm/1.750rpm, είναι ελαστικός, πολιτισμένος, οικονομικός και υπέρ του δέοντος επαρκής για να κινήσει σβέλτα το ελαφρύ Citroen. Από την άλλη, ο «μικρός» 4κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας των 1.197cc, προϊόν συνεργασίας της Nissan με την Renault, εντυπωσιάζει με την απόδοση των 115Ps/4.500rpm και την ροπή των 19,4/2.000rpm και σε συνδυασμό με την πυκνότερη κλιμάκωση των σχέσεων του 6τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου, καταφέρνει να κινήσει εξίσου σβέλτα το σημαντικά βαρύτερο Juke. Αμφότεροι, χαρακτηρίζονται από το έντονο «φούσκωμα» στις 1.800-2.000rpm, το δυνατό τράβηγμα στο φάσμα 2-3.500rpm, ικανό να «σπάσει» την πρόσφυση των κινητήριων τροχών με τις δυο πρώτες σχέσεις, αλλά και το «άδειασμα» μετά τις 4.500rpm. Η χρήση του επιλογέα είναι συχνότερη στο Juke, σε ανταμοίβει όμως με την αίσθηση, το κούμπωμα και τις μικρές διαδρομές, ενώ εμπιστοσύνη μπορείς να του δείξεις και στις γρήγορες αλλαγές. Το 5άρι σασμάν του Cactus μπορείς να το χαρακτηρίσεις τυπικό Citroen. Οι μακρύτερες διαδρομές του επιλογέα, η ασάφεια και η ελαστικότητα στο κούμπωμα, δεν σε προϊδεάζουν να το ζορίσεις.

Πιό «χαλαρή» είναι άλλωστε και η συνολική οδηγική προσέγγιση του Cactus, που εστιάζει στην άνεση, τις προβλέψιμες αντιδράσεις, την φιλικότητα και τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Το Juke από την άλλη, φυλάει μια ευχάριστη έκπληξη σε όποιον αρέσκεται στην οδήγηση και όχι στην απλή μετακίνηση, με πιό σφικτή αίσθηση της ανάρτησης, μικρότερες κλίσεις, καλύτερο έλεγχο του αμαξώματος και καλύτερη πληροφόρηση από το σύστημα διεύθυνσης. Κερασάκι στην τούρτα, ο διακριτικός ήχος της σκάστρας του 1.2DiG-T που φτάνει στο εσωτερικό της καμπίνας, σε τσιγκλάει να το «κυνηγήσεις».

Η διαδικασία των μετρήσεων με το VBOX III ήταν... αποκαλυπτική! Πετρέλαιο vs βενζίνη, σημειώσατε ισοπαλία, αφού τα «τρικ» των κατασκευαστών -βλέπε χαμηλότερο βάρος το Cactus, πυκνή κλιμάκωση κιβωτίου το Juke- λειτούργησαν καταλυτικά με αποτέλεσμα οι επιδόσεις των δυο, τόσο από στάση όσο και εν κινήσει, να είναι εντυπωσιακά παραπλήσιες. Για του λόγου το αληθές, Cactus και Juke κάνουν 0-100km/h σε 10,75sec και 11,13sec αντίστοιχα, 0-400m σε 17,73sec@126,96km/h και 17,77sec@125,74km/h ενώ στις ρεπρίζ «πάνε σχεδόν κοπίο» που λέμε και στον κοντράκια...

 

Προσωπική ετυμηγορία? Επειδή μας αρέσει ακόμα να οδηγούμε, παραβλέπουμε τις έστω και μικρές παραχωρήσεις στην άνεση της καθημερινής μας μετακίνησης, αναγνωρίζουμε το ελαφρώς μεγαλύτερο κόστος χρήσης, αποδεχόμαστε τους μικρότερους χώρους για επιβάτες και αποσκευές και επιλέγουμε Juke. Παρόλα αυτά, δεν θα μπορούσαμε από το να αναγνωρίσουμε στην Citroen την νέα, τολμηρή, εμπνευσμένη, ολοκληρωμένη, οικονομικά δελεαστική και συμφέρουσα πρόταση της. Το νέο Citroen C4 Cactus, είναι αναμφίβολα ένας φρέσκος και απόλυτα υπολογίσιμος «παίκτης» στην κατηγορία των mini-crossover. 

Πληρωμή με Κάρτα