Advertisement

Nissan Skyline R34 GT-R V-spec Nur II 607PS

Nissan Skyline R34 GT-R V-spec Nur II 607PS

Why so special?

Ένα από τα πράγματα που κάνει τα Skylines να ξεχωρίζουν και πιο συγκεκριμένα τα Skylines που έχουν βγει από το 1989 μέχρι και το 2002, είναι ο RB26DETT. Ο κινητήρας αυτός, έγινε διάσημος για πολλούς λόγους. Για την αξιοπιστία του, για την δυνατότητα του να βελτιώνεται μέχρι τα 600 άλογα χωρίς να πειραχθεί οτιδήποτε από το εσωτερικό του, για την τρελή αντοχή του, για την υπερβολική δύναμη που μπορεί να αποδώσει, για τον ήχο του και για ένα σωρό άλλους λόγους!

Ο κινητήρας αυτός βασίστηκε στον RB20, o οποίος υπερκυβίστηκε αρχικά στα 2.350cc για να συμμετάσχει με το R32 -τότε- στις κατηγορίες Group A. Σύμφωνα με τους κανονισμούς της Group A, οι υπετροφοδοτούμενοι κινητήρες πρέπει να πολλαπλασιάσουν τον κυβισμό τους x1.7 και να καταταχτούν στην αντίστοιχη κατηγορία, οπότε το Skyline μπήκε στην κατηγορία των 4.000cc, η οποία ορίζει μέγιστο πλάτος ελαστικών 254mm (10in). Καθώς το πλάτος των ελαστικών είναι μικρό, οι μηχανικοί της Nissan αποφάσισαν να κάνουν το αυτοκίνητο τετρακίνητο. Η τετρακίνηση όμως πρόσθεσε 100kg, οπότε το R32 βρέθηκε σε μειονεκτική θέση με τον ανταγωνισμό των 4.000cc, είχε το ίδιο βάρος με αυτά των 4.500cc. Οπότε αποφασίστηκε η συμμετοχή σε αυτή την κατηγορία, με αύξηση του κυβισμού στα 2.600cc και κάπως έτσι προέκυψε ο RB26DETT!

Η Nissan χρησιμοποίησε αλουμίνιο για την κυλινδροκεφαλή και χυτοσίδηρο για το μπλοκ του κινητήρα. Τοποθέτησε τέσσερις βαλβίδες σε κάθε κύλινδρο, με το σύνολό τους να φτάνει τις εικοσιτέσσερις, έβαλε και από μία πεταλούδα σε κάθε κύλινδρο και από ένα turbo T28 σε κάθε τρεις. Στα χαρτιά (μιας και η Nissan ακολουθούσε την συμφωνία κυρίων μεταξύ των γιαπωνέζικων εταιρειών), ο RB26DETT απέδιδε 280Ps στις 6.800rpm. Αν βρείτε έστω και έναν RB26DETT που να αποδίδει μόνο 280Ps, εγώ θα φάω όλα τα τεύχη του POWER.  Ο κινητήρας στην αγωνιστική του έκδοση απέδιδε 600PS και είναι ικανός να αποδώσει ιπποδυνάμεις που ξεπερνούν τα 1.400Ps, έχοντας βέβαια ακραίες επεμβάσεις σε όλους του τους τομείς.

Υπερτετράγωνος, με διάμετρο στα 86mm και διαδρομή στα 73,7mm, έχει

συμπίεση στο 8,5:1, ενώ τα δύο turbo της Garrett, δουλεύουν σε stock μορφή στα 14PSI. Αρκετά ήπιοι είναι και οι εκκεντροφόροι, με διάρκεια για τον εισαγωγής στις 240ο και βύθισμα στα 8,58mm ενώ για τον εξαγωγής στις 236ο με βύθισμα στα 8,28mm.

 

Lucky bastard!

Και κάπου εδώ στην ιστορία κολλάει και ο Maurice! Ο Maurice Hartsuiker είναι Ολλανδός, ο οποίος είναι ιδιοκτήτης της StreetGasm αλλά και αυτού του μπλε Skyline. Η StreetGasm αναλαμβάνει την οργάνωση events που έχουν σχέση με το αυτοκίνητο, οπότε όπως καταλαβαίνετε ο Maurice καβλαντίζει όλη την ημέρα οδηγώντας το Skyline του! Αρχίσατε να τον ζηλεύετε? Όχι ακόμα? Καλά, δείτε παρακάτω τότε... Πριν από το μπλε R34 είχε διάφορα άλλα παιχνίδια, όπως Subaru WRX, WRX STi, Mazda RX7 FD, S2000, Mitsubishi EVO VI, VIII, X, Supra και αρκετά ακόμα. Ναι, καλά καταλάβατε, ο τύπος αυτός ζει το Gran Turismo! Οπότε τώρα σας επιτρέπω να ζηλέψετε όσο  θέλετε. Και εγώ μαζί σας! Αν και η αλήθεια είναι πως δεν έχει την Veyron που έχω εγώ με τα 1.300Ps, αλλά ας είναι...

Ο Ολλανδός μας φίλος λοιπόν, έπαθε κάτι όταν -παίζοντας Gran Turismo- είδε για πρώτη φορά ένα Skyline. Σιγά, σιγά, δεν άργησε να γίνει όνειρο ζωής (και για αυτόν), το να αποκτήσει ένα. Στην αρχή ψηνόταν να φέρει ένα gray-import είτε από Ιαπωνία, είτε από Αγγλία. Αλλά ήταν και λίγο κωλόφαρδος, ανακαλύπτοντας ένα R34 V-Spec II σε άριστη κατάσταση, σε μία ιδιωτική συλλογή ενός αντιπροσώπου της Nissan, στην Ολλανδία! Αυτό που έκανε, ήταν να πουλήσει αμέσως το Lancer Evolution X που είχε -και εγώ το ίδιο θα έκανα- και να αγοράσει το Skyline. Τόσο απλά... Διακοπή για μία ακόμα δόση ζήλιας: Πριν από το R34, παραλίγο να αγόραζε μία 996 Turbo, αλλά αυτό είναι μία άλλη ιστορία. Ζηλέψτε ξανά.

 

Φτιάχνοντας ένα R34...

...στην πραγματική ζωή, είναι λίγο διαφορετικό από ότι στο PlayStation, αυτό όμως δεν εμπόδισε σε τίποτα τον Maurice με το επίθετο που σου προκαλεί κάταγμα στην κάτω γνάθο, να το βελτιώσει όπως ήθελε! Ο στόχος του ήταν να κατασκευάσει ένα αυτοκίνητο, τόσο για να παίζει στο δρόμο, όσο και για να τρέχει σε track-days, αλλά και για show-off! Ο κινητήρας ήταν τελείως καινούργιος όταν το αγόρασε και το μόνο που είχε αλλαχθεί ήταν η εξάτμιση, η ECU  APEX'i Power FC και οι αναρτήσεις της Cusco που είχαν τοποθετηθεί στην θέση των νορμάλ. Έχοντας στο πορτοφόλι συνολικά 60 χιλιάρικα, πήγε στην Pro Imports για να φέρει στα μέτρα του το Nissan. Αρχικά αποφάσισε να αλλάξει μόνο την ECU και να βάλει Haltech, πάνω στο δυναμόμετρο όμως, έσπασε το ένα από τα δύο turbo και έτσι αποφάσισε να το μετατρέψει σε single-turbo. Το turbo που επέλεξε η Pro Imports, δεν είναι κάποιο από τα έτοιμα της αγοράς, αλλά custom. Πρόκειται για ένα turbo kit που κατασκευάζει η ίδια και στηρίζεται στο turbo με κωδικό PI T75RR της Holset, έχει custom αλουμινένια billet φτερωτή, ενώ ψύχεται με λάδι και ψυκτικό υγρό. Το συγκεκριμένο κιτ έχει εξελιχθεί πάνω στον RB26DETT Nur και αποδίδει μέχρι 700Ps. Από εκεί και πέρα, το κιτ περιλαμβάνει όλες τις απαραίτητες σωληνώσεις, φλάντζες, v-band και ότι άλλο χρειάζεται για να δουλέψει, παρέα με ένα 60άρι external της Tial. Τα υπόλοιπα περιφερειακά που συναντάμε, είναι στην πλειοψηφία τους HKS και περιλαμβάνουν σωληνώσεις, μπεκ καυσίμου, φίλτρο αέρα και μπεκιέρα. Από την ARC είναι τόσο το intercooler, όσο και το ψυγείο λαδιού, ενώ το  αλουμινένιο ψυγείο νερού είναι SARD.

Το σύστημα εξαγωγής αποτελείται από ένα μεσαίο και ένα τελικό καζανάκι της GReddy, ένα χειροποίητο screamer pipe, ένα επίσης χειροποίητο downpipe, καθώς και από μία custom πολλαπλή εξαγωγής, η οποία έχει κεραμική επίστρωση. Στον τομέα του καυσίμου, δύο αντλίες της Bosch, οι 044, με στενό συνεργάτη την μπεκιέρα και τα μπεκ της HKS και έναν ρυθμιστή πίεσης βενζίνης της Tomei έχουν αναλάβει την τροφοδοσία, ενώ τον γενικό έλεγχο της λειτουργίας του κινητήρα τον έχει αναλάβει η ECU Platinum Pro R34 της Haltech. Όλα τα παραπάνω είχαν σαν αποτέλεσμα να αποδώσει ο RB26 του Maurice, 607,7Ps στις 6.740rpm και 68,11kgm ροπής, στις 6.190rpm και όλα αυτά, με κλειστό μοτέρ!

 

What's next?

Σιγά μην έμενε ικανοποιημένος με τα 600Ps του, οπότε επόμενό του βήμα θα είναι να ανοίξει το μπλοκ και να το ενισχύσει όσο δεν πάει, με σφυρήλατα πιστόνια, ενισχυμένες μπιέλες και πάει λέγοντας, χωρίς μάλιστα να αποκλείει την προσθήκη ενός stroker kit. Αυτό που έχει φτιάξει μέχρι στιγμής πάντως, το χρησιμοποιεί σε καθημερινή βάση είτε στον δρόμο, είτε στην πίστα, ενώ γουστάρει τρελά όταν οι περαστικοί τραβάνε φωτογραφίες ή video. Είναι λεζάντας ο φίλος μας, πρέπει να το παραδεχθείτε!

 

 

Image Gallery

Πληρωμή με Κάρτα