Suzuki Vitara 1,4BoosterJet 140Ps

Suzuki Vitara 1,4BoosterJet 140Ps

Different beast

Το όνομα Vitara είναι γνωστό σε όλους. Όσοι όμως από εσάς είχατε οδηγήσει μια από τις παλαιότερες γενιές, ειδικά την πρώτη, να τις ξεχάσετε. Προσωπικά, θυμάμαι ένα από την πρώτη γενιά που είχα νοικιάσει στην Σέριφο. Δεν ξέρω αν είχε κάποιο θέμα το συγκεκριμένο, αλλά η εμπειρία μου στην άσφαλτο δεν ήταν από τις καλύτερες μιας και το άμοιρο αλλού πατούσε και αλλού βρισκόταν. Ακριβώς το αντίθετο με αυτό εδώ, της δοκιμής, που το πήγα για μια εβδομάδα διακοπές στο Πήλιο και ήταν απλά εξαιρετικό και στην εθνική και στις στροφές του βουνού, αφήνοντας τον ρόλο του “off road animal” στο μικρότερο αδερφάκι του, το Jimny.    Μια απολύτως λογική απόφαση της Suzuki που δεν θα μπορούσε να αγνοήσει το ρεύμα της εποχής και να δημιουργήσει ένα εξαιρετικό μικρό και προσιτό SUV. Το νέο Vitara ξεκινά από τα 19.090 ευρώ στην δικίνητη GL+ με τον 1.4lt BoosterJet και τα 140Ps. Τα τετρακίνητα μοντέλα ξεκινούν από  21.450 ευρώ για την έκδοση GL+, με την GLX (όπως αυτή της δοκιμής) να τιμολογείται στα €25.250.

Ο εξωτερικός του σχεδιασμός είναι αρκετά μοντέρνος με όμορφες λεπτομέρειες από νίκελ, αλλά διατηρεί ένα «σοβαρό» και λιτό προφίλ, δείχνοντας πως απευθύνεται περισσότερο σε οικογένειες και μεγαλύτερες ηλικίες. Η τελευταία ανανέωση του μοντέλου έχει φέρει λίγο πιο μαλακό, «αφρώδες» υλικό στο πάνω μέρος του ταμπλό και στις πόρτες στο σημείο που ακουμπάνε οι αγκώνες, ενώ στην έκδοση GLX, οι επενδύσεις σε αυτές και τα καθίσματα είναι suede. Αυτή είναι μια λεπτομέρεια που κάνει τεράστια διαφορά και δεν την έχουν όλα τα αυτοκίνητα ενώ θα έπρεπε. Δεν φαντάζεστε πόσο σημαντικό είναι το που ακουμπάει ο αριστερός αγκώνας στο ταξίδι και πόσο κουραστική μπορεί να γίνει μια σκληρή και με άβολη γωνία πόρτα. Συνολικά, το φινίρισμα και η αισθητική του εσωτερικού είναι πολύ καλά, ενώ ο πίνακας οργάνων είναι όμορφος και πλήρης πληροφοριών. Παρά τις compact εξωτερικές διαστάσεις με μήκος 4.175mm και μεταξόνιο 2.500mm, το Vitara έχει πολύ καλούς χώρους και αρκετό -για μια λογική σύζυγο- πορτ-παγκάζ με τετράγωνο σχήμα και χωρητικότητα 375lt. Σίγουρα απέχει από την κορυφή της κατηγορίας, αλλά όπως είπα, όλα εξαρτώνται από τη σύζηγο…

Εξαιρετικό!

Τηρουμένων φυσικά των αναλογιών, το νέο Vitara είναι εντυπωσιακό. Στο ταξίδι στην εθνική είναι ευθύβολο, διατηρεί πολύ εύκολα την πορεία του, δεν επηρεάζεται καθόλου από ανέμους και φορτηγά και είναι εξαιρετικά άνετο. Δύσκολα θα καταλάβεις πως δεν βρίσκεσαι σε κάποιο αρκετά πιο χαμηλό hatchback. Θα περίμενε λοιπόν κανείς, πως στις στροφές του επαρχιακού δρόμου, θα τα βρει πιο δύσκολα, αλλά και εκεί ήταν μια ευχάριστη έκπληξη, αφού η ανάρτηση σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος, του δίνουν μια ζωντάνια και μια αμεσότητα στις εντολές του οδηγού που πραγματικά σε κάνουν να αναρωτηθείς, γιατί να μην πάρω ένα τέτοιο αυτοκίνητο, που θα μπορεί να με πάει και σε ένα καλντερίμι (όπως και έκανε πολλές φορές) ή ένα χωματόδρομο και να περιοριστώ σε ένα μεσαίο hatchback αφού η διαφορά στην οδική συμπεριφορά είναι ελάχιστη και θα φανεί μόνο σε οριακές καταστάσεις που εδώ που τα λέμε, κανένας σοβαρός άνθρωπος δεν βρίσκεται σε δημόσιους δρόμους. Μέχρι το σημείο που πηγαίνεις γρήγορα, αλλά συνετά, είναι παραπάνω από αρκετό και από πλευράς αμαξώματος, στησίματος, ανάρτησης και φυσικά κινητήρα. O 1,4lt BoosterJet, (ο ίδιος που φοράει και το Swift Sport), αποδίδει 140Ps στις 5.500rpm και 22kgm ροπής από τις 1.500 μέχρι τις 4.000rpm, κινεί σβέλτα και με άνεση το ελαφρύ αμάξωμα των 1.170kg, κάνοντας το να επιταχύνει από στάση στα 100km/h σε 9,5sec, μια τιμή άκρως ικανοποιητική για το είδος και την τιμή του αυτοκινήτου. Έχει δύναμη από τις χαμηλές στροφές, επιταχύνοντας σταθερά και εύκολα χωρίς να χρειάζεται να κατεβάσεις ταχύτητα κάνοντας το προσπέρασμα μια απλή υπόθεση, αλλά και τα φρένα του είναι αρκετά δυνατά και ακούραστα. Εκτός δρόμου τώρα, η απόσταση των 185mm του επιτρέπει μεν να κινηθεί σε χωματόδρομους και σε ανώμαλες επιφάνειες με μεγάλη άνεση, αλλά στις δικίνητες εκδόσεις, οι δυνατότητες είναι πάντα περιορισμένες από την πρόσφυση. Να σημειώσω πάντως πως το ESP του είναι εξαιρετικό στις περιπτώσεις που προσπαθείς να ξεκινήσεις σε γλιστερή ανηφόρα, επιτρέποντας ένα ελαφρύ σπινάρισμα που δεν κόβει τον κινητήρα και τελικά καταφέρνει να ξεκινήσει πολύ καλύτερα από όσο θα περίμενες. Η κατανάλωση σε πραγματικά μεικτές συνθήκες, με συνδυασμό πόλης, βουνού και ταξιδιού, με πλήρες φορτίο και μόνιμα αναμμένο air condition κυμάνθηκε στα 7,5lt/100km, τιμή εξαιρετικά χαμηλή για αυτοκίνητο που μπορεί να κινηθεί αξιοπρεπώς, επιβεβαιώνοντας για άλλη μια φορά την άποψη μου, πως τίποτα, μα τίποτα, δεν μπορεί να υποκαταστήσει το χαμηλό βάρος. Δεν μπορείς να κάψεις λιγότερο πηγαίνοντας με 2,0 τόνους «έρμα» στην ίδια διαδρομή και τον ίδιο χρόνο, ότι τεχνολογία και να χρησιμοποιήσεις. Συνολικά, το Vitara με τον 1,4lt BoosterJet, είναι ένα εξαιρετικά ικανό και ολοκληρωμένο πακέτο σε μία εξαιρετικά συμφέρουσα τιμή.

Μας Άρεσε (+)

Απόδοση κινητήρα

Οδική συμπεριφορά

Πρακτικότητα

Άνεση

Τιμή

Δεν μας άρεσε (-)

Συντηρητικός σχεδιασμός

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: €19.090

ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ ΔΟΚΙΜΗΣ: €25.250

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο

Κυβισμός: 1.373cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 73mm x 82mm

Σχέση Συμπίεσης: 9,9:1

Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης 

Βάρος (kg): 1.170

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους μπροστινούς τροχούς

Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων

Διαφορικό: Ελεύθερο

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

           

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 6,5J x 17in

Ελαστικά: 215/55 R17

           

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm):140/5.500

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 22,3/ 1.500-4.000

0-100km/h (sec): 9,5

Τελική Ταχύτητα (km/h): 200

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

C02 (gr/km):       131

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (lt/100km):  5,8

Δοκιμής (lt/100km):    7,5

 

Αρθρογράφος

 

Τα τροχαία ατυχήματα του Ιουνίου στην Αττική

Τα τροχαία ατυχήματα του Ιουνίου στην Αττική

Κατά το μήνα Ιούνιο 2021, στην περιοχή της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής σημειώθηκαν 538 τροχαία ατυχήματα με 617 παθόντες.