Ford Mustang GTD: Από την πίστα στο δρόμο

Ford Mustang GTD: Από την πίστα στο δρόμο

Η Mustang GTD είναι ένα περιορισμένης έκδοσης μοντέλο για κίνηση στο δρόμο, που βασίζεται στο αγωνιστικό αυτοκίνητο της κατηγορίας GT3. Εκτός από την δύναμη των 811 Ps έχει όλη την τεχνολογία του αγωνιστικού μοντέλου, όπως ρυθμιζόμενη ανάρτηση αλλά και ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα, που… απαγορεύονται στους αγώνες. Θα είναι διαθέσιμη προς πώληση στα τέλη του 2024 ή στις αρχές του 2025 με αρχική τιμή περίπου 276.000 ευρώ (ή 300.000 $). Η εταιρεία θα επιλέξει τους αγοραστές και θα ακολουθηθεί διαδικασία πώλησης παρόμοια με αυτή για το Ford GT. Το όνομα αυτής της Mustang προέρχεται από την αγωνιστική κατηγορία IMSA GTD, όπου η έκδοση GT3 αγωνίζεται στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Σε αντίθεση με τις φήμες, η Mustang GTD δεν έχει τον κινητήρα στη μέση. Ένας V8 5,2 λίτρων με turbo βρίσκεται μπροστά από τον οδηγό. Η τελική ισχύς δεν είναι ακόμη διαθέσιμη, αλλά η Ford στοχεύει πάνω από 811Ps, κάνοντας αυτή τη Mustang τη δυνατότερη ως τώρα. «Στροφάρει» πάνω από τις 7.500 σ.α.λ. και διαθέτει εξάτμιση τιτανίου με ενεργό σύστημα βαλβίδων. Το κιβώτιο ταχυτήτων βρίσκεται στο πίσω μέρος, συμβάλλοντας στην κατανομή βάρους του αυτοκινήτου, που αγγίζει το 50-50. Είναι μια μονάδα διπλού συμπλέκτη οκτώ ταχυτήτων και ένας άξονας μετάδοσης κίνησης από ανθρακονήματα στέλνει την ισχύ από τον κινητήρα στη μονάδα κιβ. ταχυτήτων/διαφορικού. Το σύστημα Variable Traction Control σε Track Mode επιτρέπει μικροαλλαγές στην ισχύ του κινητήρα και την παρεμβατικότητα του traction control. Αυτό επιτρέπει στους ανθρώπους να προσαρμόσουν το όχημα στις οδηγικές τους ικανότητες στην πίστα ή σε μία διαδρομή.

Το σύστημα ανάρτησης της GTD χαρακτηρίζεται ως ημι-ενεργητικό και μπορεί να... προσαρμόσει την απόσβεση και το ύψος ανάλογα με την οδήγηση. Έχει ρυθμιζόμενα αμορτισέρ και στο Track Mode χαμηλώνει το αυτοκίνητο κατά 40 χιλιοστάΔεν υπάρχει πλέον χώρος για αποσκευές στο πορτμπαγκάζ, επειδή η αρχιτεκτονική της ανάρτησης με τους βραχίονες, το υδραυλικό σύστημα ελέγχου και το σύστημα ψύξης του κιβωτίου ταχυτήτων καταλαμβάνουν τον χώρο. Χάρη στους αεραγωγούς στο πίσω κρύσταλλο, ο αέρας ψύχει όλα τα συστήματα που βρίσκονται εκεί. Αυτή η Mustang "φορά" σφυρήλατες ζάντες από αλουμίνιο 20 ιντσών, με ένα σετ σφυρήλατων τροχών μαγνησίου να είναι προαιρετικά διαθέσιμοι. Τα κεραμικά φρένα της Brembo διατίθενται στάνταρ.

Το αμάξωμα της GTD έχει ανθρακονήματα για τη μείωση του βάρους. Από το ελαφρύ υλικό είναι κατασκευασμένα το μπροστινό splitter, το καπό, τα φτερά, τα μαρσπιέ των θυρών, η οροφή, το καπό του πορτμπαγκάζ και ο πίσω διαχύτης. Οι αγοραστές μπορούν επίσης να έχουν ένα πακέτο αεροδυναμικής με υδραυλικά ελεγχόμενη αεροτομή εμπρός και πίσω.

Στο εσωτερικό η GTD έχει επένδυση που συνδυάζει το σουέτ Miko, το δέρμα και τα ανθρακονήματα. Οι επιβάτες κάθονται σε καθίσματα Recaro και το πίσω κάθισμα έχει αφαιρεθεί. Ένα προαιρετικό πακέτο διακόσμησης περιλαμβάνει 3D-εκτυπωμένο τιτάνιο για τα χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων και την πλακέτα με τον σειριακό αριθμό του αυτοκινήτου. Το υλικό προέρχεται από εξαρτήματα τιτανίου των μαχητικών αεροσκαφών Lockheed Martin F-22, που έχουν αποσυρθεί. Οι επιλεγμένοι (από την Ford) αγοραστές της GTD μπορούν να επιλέξουν όποιο χρώμα θέλουν, ακόμη και να δημιουργήσουν τη δική τους απόχρωση.

 

Αρθρογράφος

 

BMW 220i Coupe 184Ps

BMW 220i Coupe 184Ps

Σε μία εποχή που οι επιλογές για ένα πισωκίνητο, δίπορτο κουπέ είναι απελπιστικά λίγες, η BMW επιμένει και μας δίνει μία ακόμα «γλυκιά» συνταγή της σε...