Νέο Ford Fiesta 1.5TDCi 120Ps

Νέο Ford Fiesta 1.5TDCi 120Ps

EvolutionoverRevolution

Η Ford, εδώ και 15 χρόνια, έχει συνδέσει το όνομά της με μοντέλα, που προσφέρουν οδηγική ευχαρίστηση, ακόμα και στις πιο βασικές τους εκδόσεις. Ένας από τους πρωτεργάτες του οδηγικού αυτού feeling ήταν φυσικά το Fiesta, με κάθε γενιά να σε ικανοποιεί ακόμα περισσότερο, όταν βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι του. Το τελευταίο Fiesta βρισκόταν ήδη στην αγορά πολλά χρόνια και παρότι εμφανισιακά και οδηγικά ήταν ακόμα φρέσκο και ενδιαφέρον, το εσωτερικό του έδειχνε τα χρονάκια του και ενόψει των πολλών αντιπάλων, που εμφανίστηκαν αυτήν τη χρονιά, έπρεπε να αλλάξει, προκειμένου να κοιτάει στα μάτια τα υπόλοιπα supermini της αγοράς. Η Ford έχει επενδύσει περίπου 293 εκατομμύρια ευρώ σε νέες διαδικασίες παραγωγής στο εργοστάσιο της Κολωνίας, με την προοπτική ένα Fiesta να βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής κάθε 68sec.

Οι designers της Ford σχεδίασαν το αμάξωμα του Fiesta με πιο απαλές και καθαρές γραμμές και γνώμονα την πιο ώριμη εικόνα, που θα προσελκύσει και μεγαλύτερης ηλικίας κοινό και όχι κυρίως μόνο νέους και νέες. Το μπροστά μέρος είναι σχεδιαστικά οικείο και παρότι δεν διαθέτει τα μακρόστενα και επιθετικά φανάρια του προηγούμενου ή το  χαρακτηριστικό κεντρικό φούσκωμα στο καπό, παραμένει δυναμικό και σύγχρονο. Η μεγάλη τραπεζοειδής μάσκα παραμένει, με το διαφορετικό, όμως, σχήμα της να παρασέρνει το νέο προφυλακτήρα, τα μεγαλύτερα Full LED φωτιστικά σώματα και τους κάθετα τοποθετημένους προβολείς ομίχλης. Το προφίλ είναι πιο διακριτικό και λιγότερο σφηνοειδές, κάτι που, σε συνδυασμό με το μεγαλύτερο κατά 71mm (4.040mm) σε μήκος και 12 mm (1.734mm) σε πλάτος αμάξωμα, συνθέτει ένα εκλεπτυσμένο σύνολο στο μάτι. Στο πίσω μέρος, είχα τους ενδοιασμούς μου για την απόφαση της Ford να φέρει τα φωτιστικά σώματα αρκετά πιο κάτω και να γίνουν οριζόντια, αλλά από κοντά είναι πολύ πιο όμορφο από τις φωτογραφίες, αναδεικνύοντας το αυξημένο πλάτος του νέου Fiesta.

Αποκάλυψη τώρα!

Εκεί που κυριολεκτικά έσκισαν όλες τους τις σημειώσεις από το απερχόμενο μοντέλο ήταν στο εσωτερικό, κάτι το οποίο φαίνεται από την πρώτη στιγμή που θα ανοίξεις την πόρτα του νέου Fiesta. Οι σχεδιαστές της Ford, έπειτα από άπειρες ώρες αξιολόγησης της αλληλεπίδρασης των ανθρώπων με τα αυτοκίνητά τους, απέκτησαν πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με το πώς συνυπάρχουμε με το αυτοκίνητο μας σε καθημερινή βάση. «Το Fiesta είναι ένα από τα πιο δημοφιλή οχήματα και στόχος μας ήταν να δημιουργήσουμε ένα αυτοκίνητο, που θα προκαλεί το θαυμασμό», δήλωσε ο Darren Palmer, Small Car Vehicle Line Director, της Ford Ευρώπης. Πράγματι, μόνο θαυμασμό μπορείς να νιώσεις μόλις κάτσεις στο σαλόνι του. Τα πλαστικά, που έχουν χρησιμοποιηθεί, είναι στην πλειοψηφία τους μαλακά και ευχάριστα στην αφή, συμβάλλοντας σε μία αίσθηση ευρυχωρίας και υψηλής ποιότητας. Η μεγάλη σταθερή οθόνη αφής 8 ιντσών (στάνταρ στις εκδόσεις Titanium και άνω) έδωσε τη δυνατότητα, ώστε να μειωθούν οι διακόπτες στην κεντρική κονσόλα σχεδόν στο μισό συγκριτικά με το απερχόμενο μοντέλο. Η οθόνη αφής διαθέτει πολύ υψηλή ευκρίνεια,  παραπέμπει σε tablet και υιοθετεί λειτουργίες pinch&swipe, κάνοντας το χειρισμό της όμοιο με την οθόνη του κινητού μας. Το λογισμικό υιοθετεί το σύστημα συνδεσιμότητας και πολυμέσων SYNC 3, είναι ταχύτατο και σου απλουστεύει τη ζωή με τις φωνητικές λειτουργίες, που διαθέτει. Το Fiesta Titanium, που δοκιμάσαμε, ήταν εξοπλισμένο και με το νέο ηχοσύστημα B&O PLAY (ναι, από τη γνωστή Bang & Olufsen), με το οποίο μείναμε άφωνοι με την απίστευτη ποιότητα ήχου, που προσφέρει στο σαλόνι του μικρού Ford! Διαθέτει συνολικά δέκα ηχεία, με ένα subwoofer τοποθετημένο στο χώρο αποσκευών και ένα κεντρικό ηχείο στο πάνω μέρος του ταμπλό, όπως επίσης ψηφιακή επεξεργασία σήματος με ενισχυτή ισχύος 675watt και Surround Sound! Ο πίνακας οργάνων είναι νέος, θυμίζοντας αρκετά του Focus, ενώ η μεγάλη οθόνη 4,2in στο κέντρο προσφέρει -με μια γρήγορη ματιά- σημαντικές πληροφορίες για το trip computer και την πληθώρα οδηγικών βοηθημάτων. Η αρμάδα των driving aids του νέου Fiesta βασίζεται σε δύο κάμερες, τρία ραντάρ και 12 αισθητήρες υπερήχων, που -σε συνεργασία- μπορούν να παρακολουθούν τα πάντα περιμετρικά του οχήματος, αλλά και να σκανάρουν το δρόμο μπροστά, σε απόσταση 130m. Τα τεχνολογικά προηγμένα συστήματα, που εξοπλίζουν το νέο Ford Fiesta, είναι πρωτόγνωρα για την κατηγορία και περιλαμβάνουν -μεταξύ άλλων- adaptive cruise control, σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης «Active Park Assist» με Perpendicular Parking και Park Out Assist, σύστημα αναγνώρισης οδικής σήμανσης, προειδοποίηση εκτροπής και υποβοήθηση διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας, αυτόματη εναλλαγή μεγάλης σκάλας προβολέων, σύστημα προειδοποίησης επικείμενης σύγκρουσης, σύστημα υποβοήθησης αποφυγής σύγκρουσης, αναγνώρισης πεζών και πολλά ακόμη. Ό,τι δηλαδή είχε η προηγούμενη S-Class, σε ένα αυτοκινητάκι με μήκος μόλις 4m!

Joytodrive

Το νέο Fiesta εξοπλίζεται με τους γνωστούς και πολυβραβευμένους κινητήρες βενζίνης 1.0EcoBoost, ενώ ο 1.5TDCi έχει δύο επιλογές απόδοσης, στα 85Ps και στα 120Ps, που ήταν εξοπλισμένο και το δικό μας ασπρούλι. Ο νέος κινητήρας είναι σίγουρα ένα από τα δυνατά χαρτιά του νέου Fiesta. Έχει ποιοτική και ραφιναρισμένη λειτουργία, τραβάει δυνατά στο φάσμα 1.500-3.800rpm και συνηγορεί σε ένα αποτέλεσμα που σπάνια απολαμβάνεις σε αυτήν την κατηγορία, αναβαθμίζοντας την οδηγική αίσθηση. Με σβέλτη οδήγηση, διατηρούσα κατανάλωση 5,2-5,3lt/100km, παρά το γεγονός ότι ο κινητήρας είχε μόλις μερικές δεκάδες km. Δηλαδή, όταν με το καλό φτάσει τα 10.000km, πόσο θα καίει? 4,5lt? Τα 27,5kgm ροπής σου επιτρέπουν να κινείσαι σβέλτα, χωρίς να πιέζεις τον κινητήρα, με αποτέλεσμα τη μειωμένη κατανάλωση καυσίμου. Για πρώτη φορά, το Fiesta εξοπλίζεται με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο (μόνο η βασική ατμοσφαιρική βενζινοκίνητη έκδοση έχει 5άρι), που έχει εξαιρετική αίσθηση και ιδανική κλιμάκωση, κολακεύοντας τις επιδόσεις του, με τα πρώτα 100km/h να έρχονται σε μόλις 9,0sec και την τελική να αγγίζει τα 195km/hΗ ρύθμιση της ανάρτησης παίρνει άριστα, διατηρώντας ιδανική ισορροπία μεταξύ της άνεσης και της αποτελεσματικότητας στο στρίψιμο. Η πιο άκαμπτη δομή του αμαξώματος προσφέρει μειωμένους θορύβους και κραδασμούς από τον κινητήρα και τη μετάδοση. Επιπρόσθετα, η βελτιωμένη μόνωση του κινητήρα και το ηχο-απορροφητικό παρμπρίζ συμβάλουν στη δημιουργία μιας μοναδικής εμπειρίας ταξιδιού για οδηγό και επιβάτες, που θυμίζει τουλάχιστον αυτοκίνητο του c-segment! Γενικότερα, όμως, το νέο Fiesta, στην οδήγησή του, σου θυμίζει μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Το πάτημά του, η υψηλή πρόσφυση, το βελτιωμένο σε αίσθηση τιμόνι και τα αποτελεσματικά φρένα -ναι επιτέλους και με πίσω δισκόφρενα- συνθέτουν μία ευχάριστη και συνάμα σπορ διάθεση. Και δεν έχουμε ακουμπήσει την σπορτίφ έκδοση ST-Line, που θα έρθει στη χώρα μας σε μερικούς μήνες.   Το λανσάρισμα του νέου Ford Fiesta ξεκινά από την Ελλάδα, αφού η χώρα μας υποδέχθηκε τα πρώτα αυτοκίνητα, που βγήκαν από τη γραμμή παραγωγής και χαιρόμαστε, που οδηγούμε το πολύ σημαντικό μοντέλο της Ford από τους πρώτους σε όλη την Ευρώπη. Με νέες και άκρως προηγμένες τεχνολογίες, αναβαθμισμένα οδηγικά χαρακτηριστικά, μεγάλη γκάμα κινητήρων, πολλές και καλά εξοπλισμένες εκδόσεις και διάφορες επιλογές εξατομίκευσης, 8 χρόνια εγγύηση και τιμές, που ξεκινούν από τα €12.990, είναι βέβαιο ότι το νέο Ford Fiesta θα αποτελέσει -για ακόμα μία φορά- το σημείο αναφοράς της κατηγορίας παρά το δύσκολο και άκρως αξιόλογο ανταγωνισμό.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Τιμή βασικής έκδοσης Ford Fiesta 3d 1.1MPi 85Ps (Trend): €12.990

Τιμή έκδοσης δοκιμής Ford Fiesta 5d 1.5 TDCi 120Ps (Titanium): €17.169

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ           Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ από χυτοσίδηρο και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 1ΕΕΚ και 2 βαλβίδες/κύλινδρο

ΘΕΣΗ              Εμπρός, εγκάρσια

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)        1.499

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm)   73,5 x 88,3 

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ           16:1

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ           Άμεσος ψεκασμός common rail, υπερτροφοδότης καυσαερίων Honeywell με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας

ΒΑΡΟΣ kg                  1.188

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

ΚΙΝΗΣΗ                     Εμπρός

ΚΙΒΩΤΙΟ                    Χειροκίνητο 6 σχέσεων

ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ               Ελεύθερο

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

ΕΜΠΡΟΣ        Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

ΠΙΣΩ   Ανεξάρτητη Control Blade πολλαπλών συνδέσμων, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

ΤΡΟΧΟΙ

ΖΑΝΤΕΣ                     6,5Jx16in (Titanium)

ΕΛΑΣΤΙΚΑ                195/55 (Titanium)

ΦΡΕΝΑ

ΕΜΠΡΟΣ                    Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

ΠΙΣΩ                           Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm)      120/ 3.600

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm)   27,5/ 1.500-2.000

0-100km/h      9,0sec

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h  195

Εκπομπές Ρύπων

C02 (gr/km)      89

Μέση κατανάλωση

Ονομαστική (lt/100km)  3,5

Δοκιμής (lt/100km)    5,2

 

Αρθρογράφος

 

Οι «μάγοι» του συνεργείου του FCA Heritage Officine Classiche πιάνουν και πάλι δουλειά

Οι «μάγοι» του συνεργείου του FCA Heritage Officine Classiche πιάνουν και πάλι δουλειά

Μετά την αναγκαστική παύση των εργασιών, λόγω της πανδημίας του COVID-19, τα τμήματα της FCA Heritage, συμπεριλαμβανομένου του τμήματος ανακατασκευής ...