ALFA ROMEO MiTo TWINAIR

ALFA ROMEO MiTo TWINAIR

Με το που βάζεις μπροστά την MiTo TwinAir, παραξενεύεσαι από τον ήχο. Α, σωστά, τον έχουμε ξανακούσει στο Fiat 500 TwinAir. Εκείνο ήταν καλή περίπτωση: μηδενικά τέλη, χαμηλή κατανάλωση λόγω μικρού βάρους του αμαξώματος και εν τέλει, ένα σβέλτο αυτοκίνητο πόλης. Και φυσικά στυλάτο. Αρκετά από τα παραπάνω θέλησε η Alfa Romeo να πετύχει και με την τοποθέτηση του TwinAir κινητήρα στην MiTo. Όμως η συνταγή θα είναι το ίδιο επιτυχημένη όσο στο 500?

Ας αρχίσουμε με τα θετικά: η MiTo δεν έχει τέλη κυκλοφορίας, μιας και οι ρύποι δεν ξεπερνούν τα 98g/km, έχει ιδιαίτερα χαμηλό τεκμήριο στα €4.000, τα 875cc μειώνουν αρκετά το κόστος ασφάλισης και όλα αυτά, σε συνδυασμό με τον ιδιαίτερο και στυλάτο χαρακτήρα της MiTo, συνθέτουν ένα προσιτό και ενδιαφέρον πακέτο. Έχοντας τα παραπάνω στο μυαλό σου, σκέφτεσαι ότι δεν θα δώσεις τελικά και πολλή σημασία στον χαρακτηριστικό ήχο του δικύλινδρου κινητήρα, ο οποίος σε συντροφεύει συνεχώς, από το ρελαντί έως τον κόφτη.

Τα θετικά συνεχίζονται μέχρι κάποιο σημείο και στο δρόμο, όπου η ροπή από το τουρμπάτο μηχανικό σύνολο είναι παρούσα στις χαμηλομεσαίες στροφές. Εδώ όμως αρχίζουν τα αρνητικά, αφού όταν αρχίσεις να εκμεταλλεύεσαι την ελαστικότητα του κινητήρα επιταχύνοντας συχνά, παρατηρείς και την μέση κατανάλωση να σκαρφαλώνει στα 8 με 8,5 lt/100km. Και παραπάνω αν το παρακάνεις... Με προσπάθεια και αυτοσυγκράτηση βλέπεις στην καθημερινή σου μετακίνηση το «7» μπροστά, αλλά πολύ εύκολα ξεφεύγεις από αυτό, φυσικά προς τα πάνω. Το 500ράκι με τον TwinAir ήταν σαφώς πιο οικονομικό και φυσικά σε αυτό συμβάλουν τα 200 λιγότερα κιλά του αμαξώματός του σε σχέση με αυτό της MiTo. 85 άλογα Τα 85 άλογα του TwinAir είναι επίσης μαζί σου. O κινητήρας κινεί την MiTo πιο εύκολα από ότι φανταζόμασταν, με μόνη ένσταση την εκκίνηση με πολύ χαμηλές στροφές. Κατά την εκκίνηση νιώθεις τον κινητήρα να ζορίζεται ελαφρώς, αλλά αυτό είναι περισσότερο αίσθηση παρά συμβάν, αφού ο TwinAir ξεκινάει φυσικά την MiTo ακόμα και σε έντονη ανηφόρα. Η διαδικασία της εκκίνησης μοιάζει πιο ήσυχη και γραμμική από αυτή του 500 TwinAir, στο οποίο παρατηρούσαμε περισσότερους κραδασμούς. Η απάντηση βρίσκεται στο βολάν διπλής μάζας τo οποίο έχει τοποθετηθεί στην MiTo, καθώς και στο Punto TwinAir το οποίο θα δείτε σύντομα στις σελίδες μας.  Όμως, παρότι το εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων βοηθά να διατηρείς τον κινητήρα σε εγρήγορση, δεν μπορείς μέσα στην πόλη να επιλέξεις την 3η σχέση με πολύ χαμηλές στροφές. Εκεί ο δικύλινδρος turbo κινητήρας διαμαρτύρεται σκορτσάρωντας. Όλα τα παραπάνω είναι θέμα συνήθειας και ευκολίας προσαρμογής του χρήστη στην ιδιόμορφη λειτουργία του δικύλινδρου κινητήρα, ο οποίος χρειάζεται περισσότερες στροφές από έναν τετρακύλινδρο ώστε η στροφορμή του στροφάλου να γεφυρώσει τα μεγαλύτερα κενά ανάμεσα στους σπινθήρες των δύο λιγότερων κυλίνδρων. Την πρώτη μέρα προβληματίστηκα λιγάκι. Κυρίως για τον χαρακτήρα της MiTo, καθότι τον είχα συνηθίσει αρκετά πιο sport στις εκδόσεις T-Jet. Το αμάξωμα της MiTo TwinAir παραμένει έτοιμο για πίεση σε στροφές, το τιμόνι και το εμπρός σύστημα είναι αρκετά υπάκουα και μάλιστα, λόγω του χαμηλού βάρους του κινητήρα, θα μπορούσα να πω ότι είναι και αναβαθμισμένα σε απόκριση και αίσθηση.

Εξοικείωση

Είναι η λέξη κλειδί για αυτή τη MiTo. Ο κόφτης στροφών είναι αρκετά χαμηλά, λίγο πάνω από τις 5.500rpm και έχοντας συνηθίσει από προηγούμενες MiTo, κατά την διάρκεια των μετρήσεων αρκετές ήταν οι φορές που τον συναντήσαμε. Μόλις εξοικειωθείς λοιπόν με την λειτουργία του κινητήρα, έχεις να κάνεις με μία γνωστή συνταγή. Αυτή περιλαμβάνει ένα «μια χαρά» κιβώτιο ταχυτήτων με καλή αίσθηση και κλιμάκωση που βοηθάει τον μικρό κινητήρα, φρένα που επαρκούν και με το παραπάνω για τα 85 άλογα, πλαίσιο επίσης υπέρ αρκετό και όλα αυτά μαζί με την κλασσική ιταλική φινέτσα, που ακολουθεί την MiTo από την πρώτη φορά που την συναντήσαμε. Μετρήσεις

Σίγουρα δεν είναι το αυτοκίνητο που έχεις την κάψα να μετράς από στάση ξανά και ξανά. Εξάλλου δεν φτιάχτηκε γι' αυτό. Παρόλα αυτά, ήμασταν αρκετά περίεργοι να δούμε πόσο εύκολα μπορεί να κινεί αυτό το λιλιπούτειο μοτέρ το αμάξωμα των 1.130 κιλών συν δύο άτομα και όργανα μετρήσεων. 12,5sec λέει η Alfa Romeo για το 0-100km/h, αλλά με ένα άτομο. Η πρώτη μας χαλαρή προσπάθεια έδειξε 14sec και η δεύτερη και πιο σωστή, με αλλαγές σχέσεων περίπου στις 4.700rpm, έπεσε στο 13,7sec. Αξιοπρεπέστατη επίδοση για μόλις 900 κυβικά! Περισσότερο ενδιαφέρον όμως έχουν οι ρεπρίζ. Αυτό γιατί μετρήσαμε την MiTo TwinAir με την Normal επιλογή καθώς και με την Dynamic. Η διαφορά ήταν αποκαλυπτική σε όλες τις σχέσεις και γιατί όχι? Με την Normal επιλογή, ο κινητήρας «χάνει» περίπου 3kgm ροπής. Για να έχετε μία τάξη μεγέθους, αρκεί να αντιπαραθέσουμε τους χρόνους για την ρεπρίζ 4ης με Dynamic και με Normal mode: για τα 50-80 και 80-110 στο Normal mode χρειαστήκαμε 8,9sec και 10,41sec αντίστοιχα. Με το Dynamic Mode η MiTo ξυπνάει για τα καλά: 6,60sec και 7,64sec αντίστοιχα! Μιλάμε για περίπου 25% πιο γρήγορο αυτοκίνητο. Άρα? Η MiTo TwinAir εξακολουθεί να είναι η στυλάτη, φινετσάτη, ξεχωριστή MiTo που γνωρίζαμε. Το downsizing απαιτεί κινήσεις όπως αυτή και αν κάποτε μας έλεγαν ότι θα κυκλοφορούμε με μικρομεσαία αυτοκίνητα των 900 κυβικών, δεν θα το πιστεύαμε. Με μειονέκτημα τον θορυβώδη κινητήρα και την κατανάλωση που κυμαίνεται στα 8lt/100km, αλλά με σημαντικά προτερήματα τα μηδενικά τέλη, το χαμηλό τεκμήριο τα χαμηλά ασφάλιστρα αλλά και τις ικανοποιητικότατες επιδόσεις, η MiTo TwinAir σκοπεύει να τοποθετηθεί για τα καλά στην «ζυγαριά» των επιλογών σας, μιας και μειώνει αισθητά τα πάγια έξοδά σας.

Αρθρογράφος

 

Από €27.280 στην Ελλάδα το νέο Ford Focus

Από €27.280 στην Ελλάδα το νέο Ford Focus

Το νέο Ford Focus συνδυάζει ιδανικά το δυναμικό οδηγικό προφίλ που χαρακτηρίζει όλες τις γενιές του μοντέλου, με τα τεχνολογικά προηγμένα και αποδοτικ...