24h Nurburgring Race 30 Μαΐου – 2 Ιουνίου 2024

24h Nurburgring Race 30 Μαΐου – 2 Ιουνίου 2024

You lucky bastard!

Ήταν μέχρι να πάω για πρώτη φορά στο Nurburgring. Αυτό που μου πήρε 36 χρόνια να καταφέρω, έκτοτε, σε μόλις 6 επιπλέον χρόνια, βρέθηκα για 5η πλέον φορά στο «Ιερό Τοτέμ» για τους petrolhead. Φέ­τος ήμασταν προ­σκε­κλη­μέ­νοι στο VIP πρό­γραμ­μα πα­ρα­κο­λού­θη­σης του α­γώ­να α­πό τη Motul, που για το 2024 α­πο­τε­λεί επίσημο συ­νερ­γά­τη και προ­μη­θευ­τή λι­πα­ντι­κών των Manthey Racing και Frikadelli Racing στις «μεγάλες» GT3 κατηγορίες και των Subaru Technica International Racing, Ring Racing, Teichmann Racing, WS Racing, Chrzanowski Racing και JK Racing από τις μικρότερες κατηγορίες.

24h Nurburgring Race 30 Μαΐου – 2 Ιουνίου 2024

Η πλάκα είναι ότι βρέθηκα στην θρυλική πίστα της Γερμανίας μόλις 3 βδομάδες έπειτα από επίσκεψη «δυνατής» παρέας σε Touristenfahrten (μέρες όπου η πίστα είναι ανοιχτή για το κοινό ή τους γρήγορους τουρίστες…). Η εμπειρία μου και κυρίως τα ψώνια που έχω κάνει όλα αυτά τα χρόνια που επισκέπτομαι την πίστα έπιασαν τόπο όταν έφτασα στο ξενοδοχείο Kameha Grand Bonn και με καλωσόρισε η Sarah Petschel, Motorsports Partnerships & Event Coordinator της Motul Γερμανίας. Έχω σκάσει ο δικός σου -σαν διαφημιστικό φυλλάδιο- με μπλουζάκι και ζακέτα Nurburgring, με βλέπει η Sarah και μου λέει χαμογελώντας:

-Υποθέτω ότι έχεις ξανάρθει στο Nurburgring…

-Άλλες 4 φορές, λέω με αυτοπεποίθηση Andrew Tate (μείον τους κοιλιακούς και μερικές δεκάδες εκατομμύρια στον λογαριασμό).

-Ωραία, άρα έχεις μεγαλύτερη εμπειρία από εμένα εδώ πέρα, αν χρειαστώ κάτι μπορείς να γίνεις ο Nurburgring travel assistant μου;

-Φυσικά, λέει ο Βούδας και ανεβαίνει στο δωμάτιο…ώπα, ώπα δεν πρόσεξε κανείς το Bonn λίγο πιο πάνω; Τι κάνετε, ρε φίλε, στη Βόννη που απέχει 60 χιλιόμετρα από το Nurburg;;;

24h Nurburgring Race 30 Μαΐου – 2 Ιουνίου 2024

Βόννη η αριστοκρατική

Το πρόγραμμα VIP Experience της Motul περιλαμβάνει αρκετές επιπλέον δραστηριότητες εκτός της παρακολούθησης του αγώνα και η Βόννη δίνει απλόχερα αυτές τις επιλογές. Αποτελεί μία από τις παλαιότερες πόλεις της Γερμανίας και μεταξύ του 1949 και 1990 ήταν μάλιστα η πρωτεύουσα της Δυτικής Γερμανίας. Η Βόννη είναι η «γενέτειρα» του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν, μια σύνδεση που χαρακτηρίζεται από μια ποικιλία από εκδηλώσεις και αξιοθέατα, όπως το καταπληκτικό μουσείο και πολιτιστικό ίδρυμα “Beethoven-Haus”, όπου ο επισκέπτης μπορεί να περιηγηθεί στα δωμάτια του σπιτιού και να μάθει για τη ζωή και το έργο του τεράστιου αυτού συνθέτη. Το Πανεπιστήμιο της Βόννης αποτελεί επίσης ένα από τα κορυφαία πανεπιστήμια στη Γερμανία, με περισσότερους από 500 καθηγητές και 30.000 σπουδαστές.

Στη Βόννη είχαμε τη δυνατότητα να περιηγηθούμε στην όμορφη παλιά πόλη (Altstadt), ενώ το οργανωμένο πρόγραμμα VIP Hospitality της Motul περιελάμβανε επίσης ξενάγηση στον βράχο του ΔράκουDrachenfels, χρησιμοποιώντας τον πιο παλιό -σε λειτουργία από το 1883- οδοντωτό σιδηρόδρομο της Γερμανίας. Η διαδρομή, μόλις 1,5km, ξεκινάει από τα 69 μέτρα υψόμετρο και καταλήγει στην κορυφή του βράχου στα 290m, δίνοντας καταπληκτική, πανοραμική θέα όχι μόνον της Βόννης και του Ρήνου, αλλά και της ευρύτερης περιοχής. Έπειτα από μιάμιση ώρα hiking κατάβασης, το wine tasting στο εστιατόριο Böllchen ήταν ένα εξαιρετικό διάλειμμα και μοναδική ευκαιρία να μιλήσουμε με αρκετά από τα στελέχη της Motul για τις τελευταίες κινήσεις της εταιρείας, πώς βλέπουν τον ανταγωνισμό στην Ευρώπη και την πλούσια αγωνιστική εμπλοκή της. Η γαλ­λι­κή ε­ται­ρεί­α δεν α­πο­τε­λεί τυ­χαί­α έ­να α­πό τα κο­ρυ­φαί­α ο­νό­μα­τα λι­πα­ντι­κών στον κό­σμο, α­φού οι ο­μά­δες που χο­ρη­γεί, χρη­σι­μο­ποιούν λι­πα­ντι­κά της σει­ράς 300V. Δη­λα­δή, α­κρι­βώς τα ί­δια 300V που βά­ζε­τε στα βελ­τιω­μέ­να σας τού­μπα­να λι­παί­νουν τα α­γω­νι­στι­κά αυτοκίνητα της κατηγορίας GT3! Ναι, αδέρφια! Έχουμε κάτι κοινό με την “Grello” 911 GT3 R των 500.000 ευρώ! Τα λάδια της!!!

24h Nurburgring Race 30 Μαΐου – 2 Ιουνίου 2024

24h of Nurburgring

Το ADAC Ravenol 24h Nurburgring είναι παραδοσιακά μία γιορτή για τους motorsport fans και ταυτόχρονα ένας από τους πιο βάναυσους και απαιτητικούς αγώνες -φυσικά μαζί με τον αντίστοιχο 24ωρο του Le Mans- παγκοσμίως. Εκεί που το Circuit de Sarthe όμως σου δίνει τη δυνατότητα μίας μικρής «ανάπαυλας» στις τεράστιες ευθείες, το Nurburgring δεν συγχωρεί ακόμα και το παραμικρό λάθος, καθώς ακόμα και 1 δευτερόλεπτο έλλειψης συγκέντρωσης μπορεί να σημαίνει εγκατάλειψη. O 24ωρος αγώνας του Nurburgring τελέστηκε για πρώτη φορά το 1970 και περιλαμβάνει τη μεγάλη χάραξη της πίστας με τα 25,4km στα οποία περιλαμβάνονται τα 20,8km του Nordschleife και ένα μεγάλο τμήμα της πίστας Grand Prix των 5,1km. Είναι φυσικά ένα διεθνές event όπου μπορούν να λάβουν μέρος ακόμα και ερασιτέχνες στις μικρές κατηγορίες, με το grid να περιλαμβάνει από 150 έως 200 αυτοκίνητα (με αριθμό ρεκόρ τα 227 το 2007) από οχήματα τουρισμού, όπως τα TCR, sportscars κατηγορίας Cup/GT4 (BMW 240i/M2 CS, Renault Sport Clio/Megane, Porsche Cayman GT4 Clubsport κ.α.) και φυσικά τα θηρία της μεγάλης κατηγορίας GT3 που κάθε πέρασμα τους είναι σαν να σε διαπερνάει ρεύμα!

24h Nurburgring Race 30 Μαΐου – 2 Ιουνίου 2024

Οι κανονισμοί απαιτούν τουλάχιστον δύο οδηγούς ανά όχημα, ενώ το μέγιστο όριο είναι τέσσερις. Λόγω των εξαιρετικά απαιτητικών σωματικών -και πνευματικών συνθηκών- οι ομάδες αποτελούνται συνήθως από 3 ή 4 οδηγούς. Ωστόσο, ένας οδηγός επιτρέπεται να οδηγήσει μέχρι 150 λεπτά χωρίς διακοπή και μπορεί να εγγραφεί σε δύο ομάδες και να αγωνιστεί με δύο διαφορετικά οχήματα.

Φέτος δεν πραγματοποιήθηκε το “Adenauer Racing Day”, μία εκδήλωση που πραγματοποιείται την Τετάρτη πριν τον αγώνα στην πλατεία της αγοράς και στον παρακείμενο κεντρικό δρόμο, όπου συγκεντρώνονται χιλιάδες οπαδοί για να δουν τους αγαπημένους τους οδηγούς, νικητές του παρελθόντος και να θαυμάσουν τα αγωνιστικά αυτοκίνητα. Οι διοργανωτές αντ’ αυτού άφησαν ελεύθερο το pit lane το βράδυ της Παρασκευής για το κοινό, ώστε να δοθεί στους θαυμαστές η ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά τους αστέρες του 24ωρου αγώνα.

24h Nurburgring Race 30 Μαΐου – 2 Ιουνίου 2024

Petrolhead ατμόσφαιρα

Το Σάββατο ξυπνήσαμε αρκετά νωρίς, καθώς η Motul είχε κανονίσει μερικά tour σε ορισμένες από τις ομάδες που χορηγεί, με κύρια «ατραξιόν» φυσικά την Manthey Racing. Δεν υπάρχει ούτε ένας λάτρης της Porsche που να μην ξέρει τη συγκεκριμένη εταιρεία. Ιδρύθηκε το 1996 από τον πρώην οδηγό αγώνων Olaf Manthey και ασχολείται με τα μοντέλα της Porsche για το μεγαλύτερο μέρος της ιστορίας της. Ήταν μάλιστα τόσο μεγάλη η εμπλοκή της με την γερμανική εταιρεία που το 2013 η Porsche αγόρασε το 51% του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών και το 2021 έγινε επίσημος συνεργάτης της Porsche Motorsport για την εξέλιξη αγωνιστικών μοντέλων.

24h Nurburgring Race 30 Μαΐου – 2 Ιουνίου 2024

Η κίνηση για να φτάσουμε στο Nurburg ήταν απίστευτη, καθώς κάναμε περισσότερες από 2 ώρες για απόσταση 60km. Το συγκεκριμένο τριήμερο ήταν αργία για τους Γερμανούς (Christi Himmelfahrt - η Ανάληψη του Χριστού) και σχεδόν σε κάθε ύψωμα πάνω από στροφή έβλεπες τουλάχιστον 300 τροχόσπιτα και αμέτρητες τέντες. Οι στροφές Hatzenbach, Adenauer Forst, Metzgesfeld και Wehrseifen είναι άκρως δημοφιλείς για τους motorsport campers, όμως η κατ' εξοχήν ζώνη κατασκήνωσης και το «κύριο πάρτι» βρίσκεται στη στροφή Brunnchen. Ο χώρος στάθμευσης εδώ, με το χωριό τροχόσπιτων και σκηνών, ενσωματώνει τις μυθικές ιδιότητες του Nordschleife όπως κανένα άλλο τμήμα της πίστας, ενώ ταυτόχρονα αποτελεί το σημείο από το οποίο προέρχονται τα περισσότερα ευτράπελα videos στο Youtube. Οι περισσότεροι Γερμανοί κατασκηνώνουν εδώ τουλάχιστον 3 μέρες πριν τον αγώνα, ψήνουν αμέτρητα λουκάνικα και φυσικά καταναλώνουν απίστευτες ποσότητες μπύρας.

Αυτό το “motorsport φεστιβάλ” είναι δύσκολο να περιγραφεί με λόγια, καθώς το soundtrack περιλαμβάνει από γερμανική metal μέχρι εκνευριστικά επαναλαμβανόμενη rave, τίποτα όμως δεν μπορεί να σε ενοχλήσει όταν κάθε μερικά δευτερόλεπτα η μουσική διακόπτεται από το δυνατό πέρασμα κάποιου αγωνιστικού Audi, BMW, Mercedes-AMG, Porsche ή Lamborghini! Όλοι εδώ λατρεύουν τα αυτοκίνητα και φυσικά τη μπύρα. Γίνονται ντέφι, παραπατάνε, στήνουν μικρές κερκίδες που τραγουδάνε όλοι μαζί, πάντα όμως χαζεύουν και σχολιάζουν τα αγωνιστικά που περνάνε «τάπα» ακόμα και σε qualifying ρυθμούς.

24h Nurburgring Race 30 Μαΐου – 2 Ιουνίου 2024

Manthey Hospitality

H Manthey δεν είναι μόνο μία από τις πιο επιτυχημένες ομάδες στα πρωταθλήματα Nurburgring Endurance Series και World Endurance Championship, είναι και ένας κορυφαίος οικοδεσπότης, καθώς όχι μόνο μας φιλοξένησε για 3 ημέρες στο VIP Lounge της, πιο σημαντικό ήταν ότι όλοι οι συντελεστές της ομάδας ήταν παραπάνω από πρόθυμοι να απαντήσουν τις ερωτήσεις του περίεργου ψηλού δημοσιογράφου από την Ελλάδα... Γύρω στις 11 έρχεται η Sarah και μου λέει: «θα πάτε στα pit της Mantheee»….έχω ήδη σηκωθεί, μαζέψει laptop, κινητά και βρίσκομαι σε 15 δευτερόλεπτα στην είσοδο των Lounge να περιμένω το υπόλοιπο team της Motul. Δεν έχεις συχνά την ευκαιρία να δεις από τόσο κοντά και κυρίως να μάθεις τόσο ζουμερές πληροφορίες για την “Grello” 911 GT3 R.

Το πίσω μέρος από τα paddock είναι γεμάτα με κόσμο και μηχανικούς που βρίσκονται συνεχώς σε κίνηση. Οι τέντες που μπορείτε να δείτε στο τμήμα αυτό χρησιμοποιούνται από τις μεγάλες ομάδες, καθώς η χρήση κάθε μίας κοστίζει €40.000. Τα «απλά» box που περιλαμβάνονται στην τιμή της συμμετοχής μοιράζονται από 4 αυτοκίνητα, κάνοντας δύσκολη τη ζωή των μηχανικών. Το συνολικό κόστος για να τρέξει η ομάδα στον 24ωρο αγώνα του Ring -την 911 GT3 R- είναι 300.000 ευρώ! Ένα 911 GT3 Cup έχει κόστος περίπου 200k.

24h Nurburgring Race 30 Μαΐου – 2 Ιουνίου 2024

Η 911 GT3 R είναι κατά 90% ένα διαφορετικό αυτοκίνητο από τις εκδόσεις παραγωγής, ενώ οι πιο “light” εκδόσεις GT3 Cup διαφοροποιούνται σε ποσοστό 60-65% σε σχέση με τις «μαμαδίσιες» GT3 και GT3 RS. Ας ξεκινήσουμε με το τι μπορέσαμε να μάθουμε για τον κινητήρα. Το νέο μπλοκ χρησιμοποιεί έμβολα 104,5mm (από 102mm), με τον κυβισμό να ανεβαίνει στα 4,2lt. Το σύστημα εισαγωγής διαθέτει 6 πεταλούδες και carbon πολλαπλή εισαγωγής, με την ιπποδύναμη να φτάνει χωρίς περιορισμούς (ανάλογα με το BoP- Balance of Performance) τα 565Ps, μία αύξηση κατά 15Ps σε σχέση με την 991.2 γενιά της R. Φυσικά χρησιμοποιεί ξηρό κάρτερ με εναλλάκτη λαδιού, σειριακό 6άρι κιβώτιο με carbon συμπλέκτη και άμεσο ψεκασμό καυσίμου. Το ρεζερβουάρ των 115lt επαρκεί για 60-75 λεπτά ανάλογα με τον ρυθμό και την ρύθμιση στην ECU BOSCH MS 6.6. Το δυναμό, η αντλία νερού και το κομπρεσέρ του A/C (ΝΑΙ, φυσικά και έχει!) έχουν μεταφερθεί μπροστά από το κιβώτιο ταχυτήτων, μεταφέροντας έτσι πολύτιμα κιλά προς το κέντρο του αυτοκινήτου. Ενώ τα αυτοκίνητα με κινητήρα πίσω έχουν ορισμένα πλεονεκτήματα -πρόσφυση στην επιτάχυνση και σταθερότητα κατά το φρενάρισμα είναι τα δύο μεγαλύτερα- οι μηχανικοί της Porsche Motorsport ήθελαν να βελτιώσουν τη συνολική ισορροπία όσο το δυνατόν περισσότερο, αφού η φθορά των πίσω ελαστικών είναι το μεγαλύτερο θέμα για τις 911 GT3 R. Σκεφτείτε ότι κατά την διάρκεια του 24ωρου αγώνα η ομάδα αλλάζει τουλάχιστον 30 set ελαστικά!!!

Η 911 GT3 R ζυγίζει 1.260kg, όμως οι BoP αλλαγές (στη θέση του συνοδηγού υπάρχει ειδικός χώρος για να μπουν πλάκες βάρους μέχρι 75kg) στον συγκεκριμένο αγώνα την έχουν ανεβάσει στα 1.320kg (όπως και επίσης τα 2 περιοριστικά στόμια 36mm στην εισαγωγή έχουν ρίξει την απόδοση στα 510Ps). Η ανάρτηση 5 (!) δρόμων είναι εξελιγμένη σε συνεργασία με την KW, ενώ υπάρχουν αντιστρεπτικές σε κάθε τροχό (!!), οι οποίες ρυθμίζονται με το χέρι.

Όλα τα panels του αμαξώματος είναι quick-change για άμεση αλλαγή από τους μηχανικούς, διαθέτουν αναμονές για τους διάφορους αισθητήρες και είναι κατασκευασμένα φυσικά από carbon-fiber. Quick-change είναι όμως και όλο το σύνολο άκρο-δισκόπλακα-δαγκάνα (ακόμα και τα σωληνάκια φρένων), αφού λόγω της τρομερής θερμοκρασίας που αναπτύσσονται στις δαγκάνες, οι μηχανικοί συνήθως επιλέγουν να αλλάζουν όλο το σύνολο, μία διαδικασία που παίρνει περίπου 2 λεπτά. Η διαχείριση χρόνου είναι εξαιρετικά σημαντική στα pit, αφού αν ένα αυτοκίνητο μείνει μερικά λεπτά περισσότερο από την υπολογισμένη στρατηγική, είναι Game Over τουλάχιστον για τις πρώτες 10 θέσεις!

24h Nurburgring Race 30 Μαΐου – 2 Ιουνίου 2024

Το Ring δεν αστειεύεται…

Έχει φτάσει η ώρα 15:00 και όσο οι ομάδες στήνουν τα αυτοκίνητα στις θέσεις τους, η πίστα ανοίγει για μπουν δεκάδες χιλιάδες fans. Φέτος, η προσέλευση των θεατών έφτασε τις 250.000. Το feeling είναι απίστευτο, η ατμόσφαιρα γιορτινή, τα αυτοκίνητα πεντακάθαρα και «έτοιμα για πόλεμο», μπορείς να πας κοντά, να τα περιεργαστείς, να δεις και να φωτογραφίσεις το εσωτερικό τους, ακόμα και να “selfάρεις” με έναν από τους αγαπημένους σου οδηγούς.

Ο Max Hesse έχει εξασφαλίσει την pole position, έχοντας σημειώσει τους καλύτερους χρόνους στις κατατακτήριες δοκιμές της Πέμπτης και της Παρασκευής. Ο 22χρονος με το #72 BMW M Team RMG M4 GT3, με χρόνο 8:10.992 λεπτά, ήταν τέσσερα δέκατα του δευτερολέπτου ταχύτερος από τον Βέλγο Laurens Vanthoor με την #911 Manthey-Porsche 911 GT3 R και έγινε ο νεότερος οδηγός που έλαβε το έπαθλο Glickenhaus Trophy για την εξασφάλιση της pole position, το οποίο είχε λάβει ο Vanthoor το 2018.

Λίγο πριν δοθεί η εκκίνηση του αγώνα στις 16:00 άρχισε να βρέχει. Ενώ ορισμένα αυτοκίνητα χρησιμοποιούσαν βρόχινα ελαστικά, ο Dan Harper που ξεκίναγε από την πρώτη θέση με την #72 BMW M4 GT3 προσπάθησε να εκκινήσει με full-slicks. Μετά από τον γύρο σχηματισμού, ο Βρετανός οδήγησε την RMG BMW του απευθείας -όπως και κάποια άλλα αυτοκίνητα- στο pit lane για αλλαγή ελαστικών αφήνοντας τον Kevin Estre και την Grello” 911 να δεχθεί την «επίθεση» στην πρώτη στροφή από τους Farfus, Engel και Mapelli. Η πρώτη ώρα του αγώνα είχε τρομερές μάχες μεταξύ του Augusto Farfus με την Μ4 GT3 της Rowe Racing και του Estre με την 911 GT3 R, με την πρωτιά να αλλάζει 4 φορές, ενώ πιο πίσω ο Harper, τώρα με βρόχινα ελαστικά, ανέβαινε συνεχώς θέσεις και έφτασε μέχρι την 3η σε λιγότερο από μία ώρα!

24h Nurburgring Race 30 Μαΐου – 2 Ιουνίου 2024

Έπειτα από 3 ώρες σημειώθηκε ένα σοβαρό ατύχημα στην έξοδο της Fuchsrohre, στο οποίο ενεπλάκη ο -μέχρι εκείνη τη στιγμή- ηγέτης Sheldon van der Linde. Κατά τη διάρκεια του lapping (τα top30 αυτοκίνητα έχουν ένα δυνατό μπλε LED στο παρμπρίζ προειδοποιώντας τους πιο αργούς οδηγούς), η Alesia Kreutzpointner με την Porsche Cayman της Four Motors χτύπησε την BMW M4 GT3 της Rowe Racing, η οποία στη συνέχεια έπεσε πάνω στη BMW 125i της WS Motorsport. Η Σειρά 1 του Pirrone χτύπησε με δύναμη στη μπαριέρα και εκτινάχθηκε στον αέρα. Μόλις άρχισε να νυχτώνει, το Audi S3 του Christoph Dupre «φώτισε» για τα καλά την περιοχή γύρω από την Brunnchen, όταν τυλίχθηκε στις φλόγες, με τον Γερμανό οδηγό να βγαίνει έγκαιρα.

24h Nurburgring Race 30 Μαΐου – 2 Ιουνίου 2024

Μόλις πέσει η νύχτα, ο αγώνας του Nurburgring αποκτάει μια «άγρια» ομορφιά. Το σκοτάδι «σπάει» από τους προβολείς των αγωνιστικών και τις φωτιές των fans στα διάφορα σημεία δίνοντας απλόχερα μία motorsport «τσίκνα». Τα μοτέρ καθόλη τη διάρκεια της νύχτας συνεχίζουν το βάναυσο έργο τους, με τους μηχανικούς να παρακολουθούν από την τηλεμετρία όλα τα σημαντικά δεδομένα από το αυτοκίνητο. Οι μάχες μεταξύ του Ayhancan Guven με την 911 της Manthey και του βετεράνου Frank Stippler με το R8 της Scherer Sport PHX είναι επικές, με τους δύο οδηγούς να επιδεικνύουν αξιοσημείωτα πνευματικά και σωματικά αποθέματα.

24h Nurburgring Race 30 Μαΐου – 2 Ιουνίου 2024

Red flag

Περίπου στις 22:45, ο Αδάμ Χριστοδούλου τράκαρε με τη Mercedes-AMG GT της GetSpeed στην περιοχή Metzgesfeld. Η ομίχλη είχε γίνει τόσο έντονη που οι οδηγοί δυσκολεύονταν να διακρίνουν τον δρόμο. Στις 23:20 ο αγώνας διακόπηκε με κόκκινη σημαία λόγω της πυκνής ομίχλης. Η διεύθυνση του αγώνα ανακοίνωσε ότι περαιτέρω πληροφορίες δεν θα ήταν διαθέσιμες πριν από τις 7 π.μ. το νωρίτερο και ότι η επανεκκίνηση δεν θα γινόταν πριν από τις 8 π.μ. Τη στιγμή της ακύρωσης, ο Christopher Mies οδηγούσε τον αγώνα με το Audi R8 LMS Evo II της Scherer Sport PHX. Η ομίχλη παρέμενε και το πρωί της Κυριακής, με την ώρα επανεκκίνησης να μετατίθεται επανειλημμένα. Στις 13:30 δόθηκε απόφαση για να συνεχιστεί ο αγώνας, υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας. Οι οδηγοί έπρεπε να συμπληρώσουν 5 γύρους πίσω από το safety car της Cupra, αλλά μετά τους πέντε γύρους με το αυτοκίνητο ασφαλείας και καθώς οι συνθήκες ορατότητας δεν βελτιώνονταν, στις 15:15 δόθηκε εντολή να ολοκληρωθεί ο αγώνας.

24h Nurburgring Race 30 Μαΐου – 2 Ιουνίου 2024

Αυτή ήταν η πρώτη φορά που ο αγώνας τερματίστηκε πριν συμπληρωθούν 24 ώρες και επίσης η πρώτη φορά που ο αγώνας ολοκληρώθηκε πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Έπειτα από μόλις 50 γύρους, η Scherer Sport PHX πανηγύρισε την έβδομη συνολικά νίκη της στον κλασικό αγώνα αντοχής (ισοφαρίζοντας την Manthey στον αριθμό νικών) στα χέρια των Stippler, Mies, Feller και Marschall. Τη δεύτερη θέση κατέλαβε η GrelloPorsche 911 GT3 R της Manthey EMA, με οδηγούς τους Estre, Vanthoor, Preining και Guven. Οι κάτοχοι της pole position, Harper, Hesse και Weerts με την BMW M Team RMG M4 GT3 συμπλήρωσαν την 3η θέση του βάθρου.

24h Nurburgring Race 30 Μαΐου – 2 Ιουνίου 2024

Αυτός ο αγώνας είχε πολύ δράμα από όλες τις απόψεις. Η Motul μας έδωσε τη δυνατότητα να παρακολουθήσουμε από κοντά έναν αγώνα για γερά νεύρα, με πολλές εναλλαγές, απίστευτες προσπεράσεις, μοναδικές εικόνες και όλα αυτά σε μία μοναδική motorsport ατμόσφαιρα. Ο επόμενος αγώνας 24h Nurburgring έχει προγραμματιστεί για τις 19-25 Ιουνίου 2025. Μαζέψτε την petrolhead παρέα και κλείστε άμεσα τα εισιτήρια σας!

 

Αρθρογράφος

 

Η Subaru είναι πιθανό να επιστρέψει στο WRC

Η Subaru είναι πιθανό να επιστρέψει στο WRC

Ο κατασκευαστής που έχει κερδίσει πολλά Παγκόσμια Πρωταθλήματα μπορεί να επιστρέψει με την βοήθεια και την υποστήριξη της Toyota.