Jeep Wrangler JL Rubicon 2.0T-GDI 272Ps
Επιλογή σίγουρα όχι από ανάγκη
Για να επιλέξεις το Jeep Wrangler είναι δεδομένο ότι δεν σου αρέσουν τα funky και μοντέρνα σχέδια. Είναι δεδομένο ότι είσαι λάτρης της Αμερικάνικης κουλτούρας. Είναι δεδομένο ότι δεν θέλεις να περνάς απαρατήρητος όταν βολτάρεις στο Κολωνάκι ή τα Β.Π. Είναι δεδομένο ότι βάζεις σαν προτεραιότητα τις εκτός δρόμου δυνατότητες και την περιπέτεια.
Η τέταρτη γενιά του αμερικάνικου μοντέλου παρουσιάστηκε στα τέλη του 2017 με 2-θυρο και 4-θυρο αμάξωμα, πολλές επιλογές κινητήρων βενζίνης και diesel, ακόμα και plug-in hybrid σύνολο στην έκδοση 4xe. Η μικρότερη έκδοση είναι πιθανότατα και η πιο ενδιαφέρουσα για την ελληνική πραγματικότητα, καθώς ο δίλιτρος κινητήρας -που κινεί και τις Alfa Romeo Giulia/Stelvio- είναι δυνατός, γραμμικός και όχι τρομερά λαίμαργος για καύσιμο. Το τούρμπο φουσκώνει την καμπύλη ροπής από αρκετά χαμηλά, παρέχοντας ένα ευρύ φάσμα ισχύος και παρότι δεν έχει τον ήχο και την ώθηση που παίρνεις από τον V6, από τη θέση του οδηγού, όμως, το δίλιτρο Wrangler σε συνεργασία με το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο 8HP της ZF εξασφαλίζει μία αρκετά πιο «ανάλαφρη» αίσθηση σε σχέση με τα μεγαλύτερα μοτέρ της γκάμας. Άρα αν επιλέξεις το Wrangler JL με αυτόν τον συνδυασμό μηχανικών μερών, θα απολαύσεις άνετο και ήρεμο ταξίδι στον ανοιχτό δρόμο. Αν τώρα θέλεις αυξημένες off-road δυνατότητες, θα επιλέξεις την έκδοση Rubicon που διαθέτει ψηλότερη ανάρτηση, μεγαλύτερους τροχούς, ενισχυμένο μπροστινό άξονα Dana 44, αναβαθμισμένη τετρακίνηση Rock-Trac, κλείδωμα μπροστινού και πίσω διαφορικού Tru-Lok και ηλεκτρονική απεμπλοκή της μπροστινής αντιστρεπτικής ράβδου. Αν ΟΛΑ αυτά δεν σου φτάνουν και θέλεις να περνάς από χαντάκια, κλαριά, κροκάλες και θάμνους σαν πλαστικά μπουκαλάκια PET, πρέπει να πας μία βόλτα μέχρι την Rubikong Off Road Parts για Off-road αναβάθμιση!
.jpg)
From Rubicon to RubiKONG
Έτσι έκανε και ο φίλος μας ο Ορέστης που μπορεί να επέλεξε το πιο «macho» Rubicon, ήθελε όμως να βάζει μέσα την παρέα του και να κάνει όλα αυτά που κάνουν τα dedicated off-roaders, χωρίς ωστόσο να χάσει το παραμικρό από την άνεση στην καθημερινότητά του. Δύσκολο task που έπρεπε να φέρουν εις πέρας τα αδέρφια Χάρης και Γιώργος Κυριακόπουλοι. Ανοίγουμε το καπό με τον Στάθη για να βγάλουμε φωτογραφίες στο μηχανοστάσιο και ρίχνω την πρώτη ερώτηση ως γνήσιος Powerάς -κολλημένος με τα πληθωρικά νούμερα, τις μεγάλες τουρμπίνες και τις ελεύθερες εξατμίσεις- στον Χάρη: «τι έχουμε στο μοτέρ»; «Πρακτικά τίποτα»! Με βλέπει που τον κοιτάω με απορία, χαμογελάει και συνεχίζει… «Το ζητούμενό μας εδώ δεν ήταν η δύναμη, αλλά η αύξηση των δυνατοτήτων του Wrangler Rubicon. Εδώ θέλαμε να χτίσουμε ένα σύνολο που να τα κάνει όλα με την ίδια άνεση»!
Όπως είπαμε οι εκδόσεις Rubicon φοράνε ενισχυμένους άξονες, οπότε οι αναβαθμίσεις στην μετάδοση ήταν λιγοστές. Το μπροστά και το πίσω διαφορικό ανοίχτηκαν και φόρεσαν custom κορονωπήνια με πιο κοντό βήμα 4,88:1 (από το 4,10 του εργοστασιακού). Μην φοβάστε για το σημαντικό «κόντημα» της τελικής σχέσης μετάδοσης, θα το κερδίσουμε από τα 37άρια λάστιχα Cooper Tires Discoverer STT Pro, τα οποία συνδυάζονται με ζάντες KMC Tank Beadlock 9Jx17in. Με τους μεγαλύτερους τροχούς δεν κερδίζουμε όμως μόνο σε βήμα, κερδίζουμε και σε ύψος, πιο συγκεκριμένα 4in, πάμε να πάρουμε σχεδόν άλλα τόσα με το kit ψηλώματος 3,5in της Teraflex, το οποίο πλαισιώνεται από το τρομερά ολοκληρωμένο kit ανάρτησης Teraflex RT3, το οποίο περιλαμβάνει οκτώ ενισχυμένα και ρυθμιζόμενα μπράτσα, βάσεις ελατηρίων, αρθρώσεις, ελατήρια, βασικά τα πάντα εκτός από τα αμορτισέρ. Με το kit αυτό δίνεται η δυνατότητα να φέρεις την caster ακριβώς εκεί που θέλεις, όπως γίνεται και με την γωνία των ημιαξονίων, ρυθμίσεις ιδιαίτερα σημαντικές σε σημαντικά ψηλωμένα οχήματα. Από την Teraflex προέρχονται και τα IR Flex Arms, τα ρυθμιζόμενα μπράτσα ανάρτησης που δεν χρειάζονται συντήρηση και έχουν μασίφ λάστιχο για να παρέχουν εξαιρετικά χαρακτηριστικά NVH, αλλά και το SpeedBump Bump Stop Kit που προστατεύει τα αμορτισέρ καθώς τα εργοστασιακά είναι πολύ πιθανό να παραμορφωθούν σε καταστάσεις σκληρής ή απότομης συμπίεσης. Τα αμορτισέρ είναι τα Falcon Shocks SP2 3.3 e-Adjust. Το εντυπωσιακό με τα αμορτισέρ αυτά δεν είναι ούτε η μεγάλη διάμετρος του εμβόλου, ούτε τα εξωτερικά δοχεία που εξασφαλίζουν 6 φορές μεγαλύτερη ροή λαδιού σε σχέση με άλλα aftermarket αμορτισέρ, ούτε καν ότι μπορείς να ρυθμίσεις χειροκίνητα το εύρος της σκληρότητας απόσβεσης από τους ρυθμιστές 8 θέσεων… Είναι οι δυνατότητες που σου δίνει το σύστημα aDAPT, το οποίο διαθέτει γυροσκοπικό μηχανισμό (τοποθετείται κάτω από το κάθισμα) και ανάλογα με τις κινήσεις του αμαξώματος, το σύστημα στη ρύθμιση Auto αλλάζει την απόσβεση ανάλογα με τις συνθήκες και το ανάγλυφο του εδάφους, ενώ μπορείς να αλλάξεις μόνος σου την απόσβεση χρησιμοποιώντας την εφαρμογή στο κινητό σου!
.jpg)
Give me power!
Όχι άλογα, αλλά ρεύμα. Το Dual Battery Kit Gen 3 της Genesis τοποθετεί μία δεύτερη μπαταρία και το ειδικό module battery combiner σού δίνει την δυνατότητα να χρησιμοποιείς τα ηλεκτρικά αξεσουάρ (εργάτης, ψυγείο, φώτα, τρόμπα αέρος κ.α.), τα οποία έχουν μεγάλη κατανάλωση ρεύματος χωρίς να ανησυχείς για την εξάντληση της μπαταρίας. Ακόμα και αν η μπαταρία εκκίνησης πέσει χαμηλά για να ξεκινήσει τον κινητήρα, πατάς ένα κουμπί για να εκκινήσεις το μοτέρ από την δεύτερη μπαταρία, ενώ υπάρχει η δυνατότητα να γεφυρώσεις και τις 2 μπαταρίες. Μία ακόμα σημαντική αλλαγή που έκανε το team της Rubikong είναι το Steering boost kit της Apex που περιλαμβάνει ένα ειδικό ψυγείο λαδιού για το τιμόνι και μία βαλβίδα ανακούφισης για την αντλία, επιτρέποντας την αύξηση της πίεσης στο κύκλωμα -του ηλεκτροϋδραυλικού τιμονιού- για να στρίβει με ευκολία τους τροχούς των 37in (ειδικά σε περίπτωσης κλειδώματος των διαφορικών).
Οι προφυλακτήρες της Rebel off-road δεν είναι μόνο πολύ πιο ανθεκτικοί σε επαφές και εκδορές, επιπλέον δεν προσθέτουν βάρος στο σύνολο καθώς είναι κατασκευασμένοι από αλουμίνιο. Στον μπροστινό μπήκε ο εργάτης Warn Zeon 12-S Platinum και δίπλα του έχουν τοποθετηθεί 2 προβολείς LED της Rigid Industries. Πίσω μπήκε βάση ρεζέρβας της TeraFlex και στα πλάγια τα ηλεκτρικά σκαλοπάτια της Rock Slide Engineering. Στο εσωτερικό συναντάμε ελάχιστες αλλαγές και δεν θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά, καθώς μιλάμε για μία από τις κορυφαίες εκδόσεις, οπότε η μόνη αλλαγή που μπορείς να εντοπίσεις είναι τα paddles στο τιμόνι για τις αλλαγές στο 8άρι κιβώτιο. Αυτό που δεν μπορείς να εντοπίσεις -αλλά είναι εξαιρετικά χρήσιμο- είναι το Tazer JL Mini της Z Automotive. Πρόκειται για ένα μικρό plug&play module, το οποίο δίνει τη δυνατότητα εξατομίκευσης των εργοστασιακών και πρόσθετων λειτουργιών των μοντέλων της Jeep (MY’18-MY’24) μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα χρησιμοποιώντας τα εργοστασιακά κουμπιά του τιμονιού. Οι επιλογές είναι άπειρες και ενδεικτικά μπορείς να αλλάξεις την τελική σχέση μετάδοσης για να απεικονίζεται η σωστή ταχύτητα στα όργανα, να αλλάξεις τα χιλιόμετρα απεμπλοκής του κλειδώματος των διαφορικών, να αλλάξεις την λειτουργία των φώτων (DRL και μεγάλη σκάλα προβολέων), να απενεργοποιήσεις το TPMS, ακόμα και να απενεργοποιήσεις το σύστημα Blind Spot Detection.
.jpg)
Extreme makeover
Δεν δείχνει μεταμορφωμένο, δεν είναι υπερβολικό, διατηρεί την άνεση στην καθημερινή κίνηση, όμως όταν ο δρόμος τελειώσει, οι δυνατότητες του είναι ΑΛΛΟΥ! Το αστείο της υπόθεσης είναι ότι είχαμε συνεννοηθεί με τον Χάρη να μην πιέσουμε υπερβολικά το Wrangler, όπως είχαμε κάνει στο προηγούμενο Off-Road τεύχος (083) με το λευκό Gladiator -το demo της Rubikong, Wrangler LJ, δεν μετράει αφού μπορεί να ανέβει ακόμα και το Fort Knox και μετά να βγει γεμάτο ράβδους χρυσού περνώντας πάνω από tanks- που το είχαμε πάει σε μέρη που δεν μπορούσες να πας ούτε με τα πόδια. Με κάθε ευκαιρία ο Χάρης μας έλεγε -να το πάω εκεί πάνω; Κάθε φορά κοιταζόμασταν με τον Στάθη και προτού αποφασίσουμε αν θα του κάνουμε θετικό ή αρνητικό νεύμα, ο Χάρης με 2-3 γκαζιές είχε ήδη ανέβει. Τι χαντάκια, τι λόφους, τι πέτρες, το Wrangler τα ανέβηκε όλα με ελάχιστη προσπάθεια και το αστείο της υπόθεσης είναι ότι ο Χάρης μέσα το διασκέδαζε, λέγοντας μας ότι «δεν είναι δύσκολο, δεν ζορίζουμε καθόλου το αυτοκίνητο». Οι τεράστιοι τροχοί και η μεγάλη διαδρομή της καταπληκτικής ανάρτησης δίνουν το έναυσμα και τη σιγουριά και το αμορτισέρ τιμονιού της Falcon φροντίζει να μην τρως «σκαμπίλια» από το τιμόνι όταν τα τεράστια λάστιχα έρθουν σε επαφή με λακκούβα «κρατήρα» ή πέτρα «μετεωρίτη». Ακόμα και στην περίπτωση που θέλεις να κρεμάσεις ακόμα περισσότερο τους τροχούς, το kit της Apex σού δίνει την δυνατότητα απεμπλοκής της αντιστρεπτικής, ανεξάρτητα από τα χιλιόμετρα που κινείσαι (το εργοστασιακό setup επιτρέπει την απεμπλοκή της μόνο στο «αργό» και με χαμηλές ταχύτητες).
Πραγματικά απίστευτο αυτό το Wrangler. Δεν ήταν μόνο ότι δεν κώλωσε σε κανένα εμπόδιο στο οποίο το υποβάλαμε, είναι ότι όλα τα έκανε εύκολα, αβίαστα, χωρίς υπερβολές στο γκάζι. Τελικά αν επέμβουν τα σωστά χέρια και μπουν τα σωστά aftermarket, δεν χρειάζεται να έχεις V6 ή V8. Και ο δίλιτρος μια χαρά κάνει…
.jpg)
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤΥΠΟΣ: Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 1ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο
Κυβισμός: 1.995cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 84x 90mm
Σχέση συμπίεσης: 10:1
Genesis dual battery kit gen 3
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Διαφορικά Rubicon με βήμα 4,88:1 by Rubikong
Ενισχυμένα καπάκια διαφορικών μπροστά και πίσω της Teraflex
ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ
Suspension Teraflex RT3
Lift kit Teraflex 3.5in
Teraflex ir flex arms
Αμορτισέρ Falcon SP2 3.3 e-Adjust
Bumpstop Teraflex Speed Bump RT3
Apex αντιστρεπτικές και μπάρες
Steering boost kit Apex
Αμορτισέρ τιμονιού Falcon
ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Προφυλακτήρες μπροστά και πίσω της Rebel off-road
Τιμόνι με F1 paddles
Εργάτης Warn Zeon 12-S Platinum
Ηλεκτρικά σκαλοπάτια Rock Slide Engineering
Βάση ρεζέρβας της Teraflex
Extra προβολείς LED Rigid D-XL PRO
Προβολείς rock lights της KC Hilites
Tazer JL Mini module
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες KMC Tank Beadlock 9Jx17in -15mm offset
Ελαστικά Cooper Tires Discoverer STT Pro 37/12.5
TUNED BY:
Rubikong Offroad Parts
Φιλαδέλφειας 296, Αχαρνές 136 71
Τηλ: 210 23 23 600
Web: www.rubikong.com
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Δοκιμάζουμε δύο αυτοκίνητα με αρκετά διαφορετική φιλοσοφία και χαρακτηριστικά, με κοινό παρονομαστή την παραπλήσια τιμή αγοράς και τα ισχυρά υβριδικά ...
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)