Audi A1 Sportback 35TFSI 200Ps

Audi A1 Sportback 35TFSI 200Ps

Το Audi A1 είναι ένα αρκετά παραμελημένο αυτοκίνητο στην γκάμα της Audi και αδίκως μάλιστα, αφού αν του δώσει κανείς την δέουσα προσοχή, μπορεί να περάσει πολλές ευχάριστες ώρες πίσω από το τιμόνι του. Συνδυάζει καλές επιδόσεις και πολυτελή εμφάνιση, έχοντας ένα αρκετά εντυπωσιακό παρουσιαστικό, αλλά και ένα τεχνολογικά φορτωμένο εσωτερικό, με δερμάτινες επενδύσεις, διπλές οθόνες και πολλά ακόμα, που το κάνουν να ξεχωρίζει. Ίσως η τιμή του να ήταν ένας ανασταλτικός παράγοντας, αφού κάποιος υποψήφιος αγοραστής με ελάχιστα περισσότερα χρήματα μπορούσε να επιλέξει το αρκετά μεγαλύτερο A3 ή το αντίστοιχο VW Golf/Seat Leon.

Ο φίλος μας και αναγνώστης του Power, Πέτρος, έχει στην κατοχή του ένα Α1 35 TFSI, εξοπλισμένο με τον γνωστό 1.5lt κινητήρα του Group, καθώς και με το πακέτο S-Line. Όλα καλά και ωραία μέχρι εδώ, μόνο που τα 150Ps του κινητήρα δεν του έφταναν και ήθελε κάτι λίγο παραπάνω, χωρίς να χαλάσει την ομοιογένεια του συνόλου και φυσικά την καθημερινή χρηστικότητα του αυτοκινήτου. Ήθελε αποδοτικές, αξιόπιστες και κυρίως bolt-on λύσεις, χωρίς να δαπανήσει πολλές ώρες και, κυρίως, χρήματα. Την λύση του την έδωσε ο Τάσος Μπίθας, ο άνθρωπος που εδώ και χρόνια κρύβεται πίσω από την γνωστή σε όλους μας εταιρεία Group A Motorsport, που εδρεύει στη Νέα Ερυθραία.

Bolt-on και ξερό ψωμί!

Ο 1.5TSI EVO έχει ορισμένα ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά, χρησιμοποιεί άμεσο ψεκασμό με την πίεση να φτάνει μέχρι και τα 350bar, έχει ειδικά κανάλια για την κυκλοφορία του ψυκτικού υγρού ανάμεσα στους κυλίνδρους, αντλία λαδιού μεταβλητής παροχής, ξεχωριστό κύκλωμα ψύξης για την κυλινδροκεφαλή, καθώς και επίστρωση από ατσάλι στα τοιχώματα των κυλίνδρων για να αυξηθεί η αντοχή, αλλά και παράλληλα να μειωθούν οι τριβές. Τα πρώτα δείγματα σε βελτιωτικό επίπεδο είναι μέχρι στιγμής θετικά, αφού τους τελευταίους μήνες έχουν βγει πολλά βελτιωτικά aftermarket προϊόντα. Οι λύσεις που πρότεινε στον φίλο μας τον Πέτρο η Group A ήταν ο κλασσικός συνδυασμός πρώτου σταδίου, δηλαδή το γνωστό τρίπτυχο φίλτρο-πρόγραμμα-εξάτμιση, τα οποία θα δούμε λίγο πιο αναλυτικά ευθύς αμέσως.

Ξεκινάμε με την εισαγωγή που προέρχεται από την Forge Motorsport και περιλαμβάνει μια φιλτροχοάνη, η οποία τοποθετείται στο μπροστά μέρος του μηχανοστασίου, κολάρο σιλικόνης μεγαλύτερης διαμέτρου και αλουμινένιο heat-shield. Οι μετρήσεις της αγγλικής εταιρείας έδειξαν αύξηση της ιπποδύναμης κατά 11Ps και 1,8kgm ροπής από τις 2.900rpm μέχρι λίγο πριν τον κόφτη. Στην εξαγωγή, από τον καταλύτη και πίσω, θα συναντήσουμε το σύστημα της Supersprint, το οποίο καταργεί το μεσαίο καζανάκι και το αντικαθιστά με έναν σωλήνα των 60mm, καθώς και με ένα τελικό καζανάκι που καταλήγει σε δύο απολήξεις. Τα δύο παραπάνω συνδυάστηκαν με το plug&play module της DTE Systems, Powercontrol X, το οποίο αυξάνει την ιπποδύναμη κατά 40-42Ps και την ροπή κατά 6,5-6,7kgm, ενώ παράλληλα δίνει την δυνατότητα στον οδηγό να αλλάζει χαρτογραφήσεις μέσω της ειδικής εφαρμογής στο κινητό του, επιλέγοντας ανάμεσα στα προγράμματα λειτουργίας Sport, Dynamic και Efficiency (το τελευταίο είναι σαν ECO Mode που μειώνει την κατανάλωση κατά 10%). Με συνολικό κόστος λοιπόν 2.500 ευρώ, το A1 τσίμπησε 50 ίππους, φτάνοντας συνολικά τα 200Ps.

Μία πιο ολοκληρωμένη εικόνα

Ο Πέτρος όμως δεν αρκέστηκε στην αναβάθμιση του κινητήρα, αφού ήθελε να έχει ένα πιο ολοκληρωμένο σύνολο, με αντίστοιχες αναβαθμίσεις στα φρένα, στην ανάρτηση, αλλά και στην εμφάνιση. Στην ανάρτηση επιλέχθηκε το ρυθμιζόμενο coilover kit της KW, Variant 2, που αντικατέστησε τα εργοστασιακά ελατήρια και αμορτισέρ, κάνοντας το Α1 λίγο πιο σφιχτό, περιορίζοντας σημαντικά τις κλίσεις στις στροφές, χωρίς όμως να χάσει το παραμικρό από άνεση. Στα φρένα επιστρατεύτηκε η RacingLine με το πλήρες kit να περιλαμβάνει τετραπίστονες μονομπλόκ δαγκάνες εμπρός, που συνδυάζονται με αεριζόμενους χαρακτούς δίσκους σε διάσταση 330x28mm, σωληνάκια αεροπορικού τύπου και ενισχυμένα τακάκια. Το πακέτο σε κάθε μεριά ζυγίζει 13,7kg (σχεδόν το μισό από το εργοστασιακό σύστημα), μειώνοντας σημαντικά την μη αναρτώμενη μάζα. Η όμορφη εμφάνιση της έκδοσης S-Line αναβαθμίστηκε και αυτή με την γκάμα προϊόντων της Maxton Design, που περιλαμβάνει αεροτομή, μπροστινό splitter στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα, καθώς και με πίσω spoiler, στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα. Η μετάδοση παρέμεινε εργοστασιακή, μιας και η αύξηση της ιπποδύναμης δεν ήταν τέτοια που να χρειάζεται κάποια επέμβαση.

Πήρε τα πάνω του!

Τόσο από πλευράς ιπποδύναμης όσο και από εμφάνισης και στησίματος, το Audi A1 του Πέτρου πήρε τα πάνω του. Στην εργοστασιακή του μορφή το Α1 για τα πρώτα 100km/h από στάση χρειάζεται 8,3sec, ενώ τώρα χάρη στις επεμβάσεις που δέχθηκε του αρκούν 7,56sec, επίδοση που είναι καλύτερη ακόμα και από το Α1 με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, που θέλει για την ίδια διαδικασία 7,7sec! Για τα 400 μέτρα δε χρειάζεται 15,67sec, με την ταχύτητα εξόδου να φτάνει τα 152,13km/h και, μάλιστα, με κακή επίδοση στα πρώτα 18 μέτρα, αφού ο Πέτρος χρειάστηκε 2,83sec. Ακόμα και έτσι δεν υπολείπεται σημαντικά από το τελευταίο Polo GTI DSG με τα 200Ps που είχαμε σημειώσει 0-100km/h σε 7,18s και 400άρι σε 15,17s, με έξοδο 153,59km/h. Με λίγη εξάσκηση ακόμα, αν ο χρόνος για τα πρώτα -κρίσιμα- 18 μέτρα μειωθεί στα 2,4-2,6sec, το A1 θα πηγαίνει κόπια με το δίλιτρο Polo!

Ωραίος συνδυασμός!

Το Audi A1 του Πέτρου συνδυάζει τα πάντα τελικά. Έχει μια εντυπωσιακή αλλά και διακριτική εμφάνιση, έχει ασφάλεια, έχει επιδόσεις, έχει τα πάντα. Μπορεί να μην είναι το αυτοκίνητο με το οποίο θα πάει να κάνει κανείς καριέρα στα νυχτερινά στέκια, αλλά δεν χρειάζεται να είναι και όλα τα αυτοκίνητα που δοκιμάζουμε έτσι. Υπάρχουν και οι οδηγοί που αρκούνται στο να έχουν καλύτερες επιδόσεις από την εργοστασιακή μορφή ενός αυτοκινήτου και σίγουρα αξίζουν την προσοχή μας, αλλά φυσικά και την δική σας. Στο κάτω-κάτω, είναι περισσότερα αυτά τα αυτοκίνητα με περιορισμένες βελτιώσεις που θα συναντήσουμε στους δρόμους, παρά οι «κανίβαλοι» των 600+Ps που κυκλοφορούνε κατά κύριο λόγο τις νύχτες στα γνωστά στέκια της πόλης. Το μεγάλο πλεονέκτημα του Α1 του Πέτρου είναι οι bolt-on λύσεις, που απευθύνονται κατά κύριο λόγο σε ανθρώπους που θέλουν απόδοση, αξιοπιστία και ευκολία τοποθέτησης, με τη λογική του πάω, το αγοράζω, το βάζω και ξενοιάζω μια για πάντα. Απλά αφαιρείς τα αντίστοιχα εργοστασιακά τμήματα, τα αντικαθιστάς με τα aftermarket και δεν ασχολείσαι ξανά μαζί τους. Και αν θελήσεις, επαναφέρεις το αυτοκίνητο στην εργοστασιακή του μορφή και ούτε γάτα ούτε ζημιά. Μεγάλη υπόθεση -και- αυτό.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 1.498cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 74,5mm x 85,9mm

Σχέση συμπίεσης: 10,5:1

Supersprint cat-back σύστημα εξαγωγής

Forge εισαγωγή αέρα

ECU DTE Systems

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Εργοστασιακή

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

KW Variant 2 coilover kit

ΑΜΑΞΩΜΑ

Maxton design αεροτομή

Maxton design front splitter

Maxton design πίσω spoiler

ΦΡΕΝΑ

Racing Line κιτ φρένων εμπρός με τετραπίστονες μονομπλόκ δαγκάνες και δίσκους 330x28mm

ΤΡΟΧΟΙ

Εργοστασιακές ζάντες 7Jx18in

Bridgestone Turanza T005 215/40 ελαστικά

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60                 4,10

0-80                 5,63

0-100               7,56

0-120               10,60

0-140               13,46

0-160               18,28

0-180               22,98

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,83     @        45,51

60        5,34     @        76,52

100      7,01     @        94,95

200      10,40   @        118,44

400      15,67   @        152,13

Roll με 2α ΚΜ/Η         SEC

60-120             6,50

60-160             14,18

Tuned by:

Group A Motorsport

Εθνικής Αντιστάσεως 43

Νέα Ερυθραία

Τηλ.:  210 62 51 752

Web: www.groupa.gr

 

Αρθρογράφος

 

Να πως θα είναι η Ferrari Purosangue

Να πως θα είναι η Ferrari Purosangue

Διέρρευσαν δύο φωτογραφίες που αποκαλύπτουν το πρώτο SUV της Ferrari.