Advertisement

 

Power Classic: Toyota Corolla AE86 1.6 16v

Power Classic: Toyota Corolla AE86 1.6 16v

Ο Πάνος είχε δει όλη τη σειρά Initial-D και, όπως όλοι μας, είχε δει όλα τα video του Drift King Keiichi Tsuchiya. Λογικό επακόλουθο ήταν να θέλει ένα πισωκίνητο γιαπωνέζικο αυτοκίνητο. Γιατί γιαπωνέζικο? Γιατί αφενός μεν δεν του αρέσουν τα ευρωπαϊκά, αφετέρου στο Initial-D ο πρωταγωνιστής ξέρουμε όλοι τι αυτοκίνητο οδηγεί! Όπως καταλάβατε, ξεκίνησε το ψάξιμο για να βρει ένα αυτοκίνητο που ανεβάζει 8.000rpm, με μπλοκέ διαφορικό, 122 άλογα και να έχει βγει από την παραγωγή το 1983. Ό,τι και να πούμε γι’ αυτό το αυτοκίνητο θα είναι πραγματικά λίγο. Κατά την προσωπική μου άποψη, είναι ένα από τα πιο πετυχημένα μοντέλα της Toyota, μιας και συνδυάζει πίσω κίνηση, καλό κινητήρα, μικρό βάρος, άριστο ζύγισμα και φυσικά απαράμιλλη αξιοπιστία. Δεν είναι τυχαίο ότι ακόμα και σήμερα κυκλοφορούν ορισμένα δυνατά αγωνιστικά, αλλά και πολιτικά.

Hachiroku!

Όπως ήδη έχετε καταλάβει από τις φωτογραφίες, αλλά και από την περιγραφή, ο Πάνος βρήκε και αγόρασε ένα Toyota Corolla AE86, το οποίο, για την ώρα, ας πούμε ότι ήταν σε ενδιαφέρουσα μορφή, το γιατί θα το καταλάβετε παρακάτω. Επειδή όμως ήταν το μοναδικό αξιόλογο τρίπορτο που υπήρχε προς πώληση, το αγόρασε. Και από τότε ξεκίνησε το ταξίδι της ανακατασκευής. Για αρχή επισκεύασε το ραδιόφωνο και την κόρνα, γιατί ήταν χαλασμένα και στη συνέχεια ασχολήθηκε με το να επαναφέρει το εσωτερικό στην εργοστασιακή του μορφή. Όπως μας είπε και ο ίδιος, το εσωτερικό θύμιζε περισσότερο θάλαμο διακυβέρνησης διαστημόπλοιου παρά αυτοκίνητο. Βλέπετε, ο προηγούμενος ιδιοκτήτης είχε κάποιες εκκεντρικές ιδέες για την εσωτερική διακόσμηση, όπως και για τον αριθμό των ηχείων που μπορεί να κουβαλήσει ένα αυτοκίνητο… Το να έρθει το εσωτερικό ξανά στην εργοστασιακή του μορφή ήταν κάτι που κράτησε σχεδόν μισό χρόνο και απαιτήθηκε μπόλικη προσωπική εργασία από τον Πάνο. Εννοείται ότι χρειάστηκε ψάξιμο για να βρεθούν τα αυθεντικά ανταλλακτικά, αλλά στο τέλος το αποτέλεσμα ήταν αυτό που ήθελε. Τον επόμενο ενάμιση χρόνο ασχολήθηκε με το αυτοκίνητο ο ΚωνσταντίνοςΤσιλιβαράκος, της Tsilivarakos Service. Εκεί έγινε πλήρης ανακατασκευή σε όλα τα μηχανικά μέρη.

Stage 1

Ο Πάνος ήθελε τα πάντα να γίνουν ξανά εργοστασιακά. Αυτή ήταν η κύρια οδηγία που έδωσε στον Κωνσταντίνο και από εκείνη τη στιγμή ξεκίνησε το ψάξιμο για να βρεθούν όλα τα γνήσια ανταλλακτικά. Αυτό άλλωστε ήταν και το δυσκολότερο πράγμα της ανακατασκευής. Ως ιδιοκτήτης ενός ΑΕ86, ο Κωνσταντίνος ξέρει από πρώτο χέρι τα αυτοκίνητα αυτά και τι χρειάζονται για να λειτουργούν άψογα. Όλα ξεκίνησαν από τον κινητήρα, στον οποίο έγινε πλήρης ανακατασκευή. Ο στρόφαλος ζυγίστηκε εκ νέου, μπήκε ένα πλήρες σετ με καινούργιες φλάντζες, μία καινούργια αντλία λαδιού, η οποία τροποποιήθηκε, προκειμένου να σηκώνει 0,5bar παραπάνω πίεση σε όλο το εύρος των στροφών για να λιπαίνεται καλύτερα ο κινητήρας. Η PowerUp Exhaust κατασκεύασε μία καινούργια εξάτμιση, η οποία διατηρεί την εργοστασιακή διάμετρο και το σχήμα της απόληξης και με αυτή την τελευταία πινελιά ο κινητήρας ήταν έτοιμος.

Stage 2

Επόμενο στάδιο ήταν το στήσιμο του αυτοκινήτου και το διαφορικό. Η επισκευή του παρουσίασε μερικά προβλήματα που ευτυχώς λύθηκαν εύκολα και ο Κωνσταντίνος έκανε μία μικρή επέμβαση και άλλαξε το ποσοστό εμπλοκής. Επόμενο βήμα ήταν οι κόντρες του διαφορικού, τα ψαλίδια και γενικά όλες οι κινούμενες αρθρώσεις του αυτοκινήτου. Όλα τα ψαλίδια αντικαταστάθηκαν με καινούργια, ενώ σε όλες τις αρθρώσεις μπήκαν σινεμπλόκ πολυουρεθάνης από την Prothane.

Stage 3

Τα πρώτα χιλιόμετρα του στρωσίματος έγιναν και ο κινητήρας άρχισε να πιέζεται και ο Πάνος να μαθαίνει το αυτοκίνητο και να πειραματίζεται και τότε ανακάλυψε ότι πλέον ο εργοστασιακός συμπλέκτης ήταν λίγος. Επιστροφή στο συνεργείο και αλλαγή του συμπλέκτη με έναν τετράφτερο της TRD, ενώ παράλληλα ενισχύθηκε το πλατό και κατασκευάστηκε εκ νέου το βολάν. Με το συμπλέκτη πλέον σε άριστη κατάσταση, ξεκίνησε να δίνει περισσότερες μοίρες στην ουρά σε κάθε στροφή. Και κάπου εκεί διαπίστωσε ότι τα εργοστασιακά αμορτισέρ, αν και καινούργια, πλέον δεν τον κάλυπταν. Παράλληλα, ήθελε και περισσότερες μοίρες στο στρίψιμο του τιμονιού, οπότε τηλέφωνο στον Κωνσταντίνο και κλείστηκε ημερομηνία για την επόμενη επέμβαση! Τότε, λοιπόν, τοποθετήθηκε το coilover kit της BC Racing, το οποίο είναι ρυθμιζόμενο τόσο σε ύψος όσο και σε σκληρότητα και παράλληλα τροποποιήθηκε η κρεμαγιέρα, για να στρίβουν οι τροχοί με μεγαλύτερη γωνία. Μάλιστα, στην πρώτη δοκιμή που έκανε ο Κωνσταντίνος στο δρόμο, θυμήθηκε αρκετά το στήσιμο από το δικό του ΑΕ86, στη λίγο πιο άνετη μορφή του. Επίσης τοποθέτησε δύο μπάρες θόλων εμπρός και πίσω, καθώς και μία ρυθμιζόμενη ράβδο πανάρ, αφού το αυτοκίνητο είχε χαμηλώσει. Η ανακατασκευή ήταν κάτι που χαροποίησε τόσο τον Πάνο, αφού στο κάτω-κάτω δικό του ήταν το αυτοκίνητο, όσο και τον Κωνσταντίνο, που θυμήθηκε την ανακατασκευή του δικού του!

Dorifto!

Μία τελευταία πινελιά, που προστέθηκε, ήταν τα κίτρινα φώτα ομίχλης εκατέρωθεν του σήματος στη μάσκα. Αγαπημένο στοιχείο του αυτοκινήτου για τον Πάνο είναι το απόλυτο ζύγισμα. Το γεγονός ότι είναι αυτός και το αυτοκίνητο, χωρίς κανένα ηλεκτρονικό βοήθημα ανάμεσά τους, είναι ό,τι καλύτερο γι’ αυτόν. Στα σχέδιά του για το μέλλον είναι να αλλάξει τις ζάντες με μία τετράδα της RotaWheels, μιας και οι Rays, που θέλει, κοστίζουν μία μικρή περιουσία και αργότερα να κάνει ένα μικρό φρεσκάρισμα στο χρώμα του αμαξώματος. Αν του δινόταν η ευκαιρία, θα το έκανε όλο το restoration από την αρχή, αλλά όχι τώρα. Σε μερικά χρόνια, για να καταφέρει να το διατηρήσει σε όσο το δυνατό καλύτερη κατάσταση γίνεται για ακόμα περισσότερα χρόνια.

Best moment

Η καλύτερη στιγμή, που θυμάται, ήταν ο ενθουσιασμός που ένιωσε, όταν το έβγαλε βόλτα με την καινούργια ρυθμιζόμενη ανάρτηση και την τροποποιημένη κρεμαγιέρα, αν και υπήρχε ένας ενθουσιασμός σε όλη τη χρονική διάρκεια που κράτησε το restoration. Ειδικά, όταν κατέφθαναν από το τελωνείο τα διάφορα καινούργια ανταλλακτικά. Τώρα που το κοιτάζω στις φωτογραφίες, μπορώ να πω ότι ένα τέτοιο σε λευκό, με τετραπετάλουδο, carbon καπό και στήσιμο, δεν θα με χάλαγε καθόλου!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός : 1.587cc

Διάμετρος x Διαδρομή : 81x77mm

Σχέση συμπίεσης : 10,3:1

Custom αντλία λαδιού

Ζύγισμα στροφάλου

ΜΕΤΑΔΟΣΗ
TRD εξάφτερος δίσκος συμπλέκτη

ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Εργοστασιακό

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

BC Racing Type BR coilover

ΤΡΟΧΟΙ

Εργοστασιακές ζάντες 7Jx13”

YokohamaA539 ελαστικά 175/70

Restored by

Tsilivarakos Service

Λ. Ιωνίας 76

Άλιμος

Τηλ.: 210 99 22 119

 

Αρθρογράφος