Power Classic: Toyota Starlet KP61 Group A

Power Classic: Toyota Starlet KP61 Group A

Toyota Κασιδόπουλος…

Ο Κωνσταντίνος Κασιδόπουλος, γεννημένος το 1936, αποφάσισε, το 1962, στα 27 του χρόνια, να κυνηγήσει το όνειρό του. Έτσι, αφήνει πίσω του ένα πρατήριο υγρών καυσίμων στην επαρχία και -χωρίς καν να μιλάει αγγλικά- ταξιδεύει στην Ιαπωνία, προκειμένου να διεκδικήσει και εν τέλει να εξασφαλίσει μία αντιπροσωπεία αυτοκινήτων! Αναλαμβάνει, μετά το 1965, την αντιπροσώπευση των αυτοκινήτων της Toyota στην Ελλάδα, ιδρύοντας ταυτόχρονα την «Κασιδόπουλος Ανώνυμος Εμπορική Εταιρεία Αυτοκινήτων», με κεφάλαιο 5.000.000 δραχμές. Στην αρχή της Λεωφόρου Αλεξάνδρας, στο νούμερο 28, απέναντι από το πάρκο, ο Κωνσταντίνος Κασιδόπουλος στήνει τη βιτρίνα της επιχείρησής του, θέλοντας να βάλει τον πειρασμό μέσα στα μάτια του κόσμου. Στόχος του δεν ήταν οι γνώστες, οι αυτοκινητιστές, οι παθιασμένοι. Στόχος του ήταν να τρυπώσει το αυτοκίνητο στα όνειρα του απλού «κοσμάκη»…Μέχρι το 1965, η Toyota έδινε το παρόν στην ελληνική αγορά με μοντέλα, όπως το μικρό δίπορτο 700, το μικρομεσαίο Tiara, το μεγάλο Crown (ιδιαίτερα δημοφιλές ως ταξί), καθώς και το Corona. Η ανάληψη της αντιπροσωπείας της Toyota από τον Κωνσταντίνο Κασιδόπουλο συμπίπτει με την αρχή της καριέρας ενός μοντέλου, που τα επόμενα χρόνια θα γινόταν παγκόσμιο best seller, του Toyota Corolla. Αρχικά με κινητήρα 1.100cc και αργότερα με 1.200cc, το προσιτό Corolla γίνεται η αιχμή του δόρατος, συντελώντας σε σημαντική αύξηση των πωλήσεων της Ιαπωνικής εταιρίας, από το 1968 και μετά. Στα τέλη του 1970, εισάγεται η πρώτη Toyota Celica στην Ελλάδα, το Μάρτιο του 1971, τα γραφεία της εταιρείας μεταφέρονται στη Λεωφόρο Κηφισού 168 και το 1972, η Toyota του Κασιδόπουλου κατατάσεται 5η σε πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων.

Ο πιτσιρικάς Γιώργος Κασιδόπουλος…

Toyota Starlet KP61 Group A 1…ξεκινάει ταπεινά και μετρημένα το 1984, σε ηλικία 22 ετών, την ενασχόλησή του με τα χωμάτινα ράλυ, παίρνοντας μέρος, μαζί με το συνομήλικό του Κωνσταντίνο Γέσιο, στο ελληνικό πρωτάθλημα στην κατηγορία των 1.300cc, με τί άλλο, ένα Toyota Starlet KP61 Group A. Τα δυνατά μοτέρ, τα φαρδιά λάστιχα και τα κοντά διαφορικά, που κάνουν τα αυτοκίνητα να μένουν στο ίδιο μέρος από το σπινάρισμα, ανήκουν στο παρελθόν. Ένα σωστά προετοιμασμένο αμάξωμα, μια απλή αλλά σωστή ηλεκτρική εγκατάσταση, οι απαραίτητες -σε σχέση με τη χρήση- αναρτήσεις, οι κατάλληλες σχέσεις στο κιβώτιο, το αντίστοιχο διαφορικό και ένας κινητήρας με ομαλή απόδοση σε ένα ευρύ φάσμα λειτουργίας, αρκούν για να πας γρήγορα και να το ευχαριστηθείς. Ένα πισωκίνητο Starlet ήταν -και παραμένει μέχρι και σήμερα- ιδανικό για κάτι τέτοιο και υπό αυτή την έννοια είναι «κλασσικό». Το Starlet του Κασιδόπουλου «φορούσε» τότε αμορτισέρ Bilstein μπροστά και πίσω, με τις κατάλληλες μετατροπές στα εμπρός γόνατα MacPherson, ώστε να τοποθετηθούν ρυθμιζόμενα πιατέλα, σε συνδυασμό με «στενά» ελατήρια της Ford (175lbs) μπροστά και Tosco -σαφώς πιο μαλακά- πίσω. Ο στρόφαλος, τα μέταλλα, οι μπιέλες και το βολάν του 4Κ κινητήρα της Toyota ήταν τα εργοστασιακά, με μόνη διαφορά την τοποθέτηση ενισχυμένων εμβόλων και ελατηρίων. Η κυλινδροκεφαλή ήταν γυαλισμένη και πλανισμένη, διατηρούσε τις εργοστασιακές βαλβίδες και «φορούσε» aftermarket εκκεντροφόρο του Ελβετού εξελικτή των Toyota, Kessler. Εισαγωγή και εξαγωγή παρέμεναν οι εργοστασιακές, το ίδιο και το ψυγείο νερού, ενώ πρόσθετο ήταν το ψυγείο λαδιού. Η ιπποδύναμη τότε άγγιζε τους 85Ps και δουλεύοντας τον 4Κ στο φάσμα 5.200-7.200rpm, το ελαφρύ Starlet των 760kg μπορούσε να κινηθεί σβέλτα και εντυπωσιακά. Στο 5άρι κιβώτιο, οι σχέσεις ήταν της TRD, με την 1η μακριά (2,695:1), την 2α με λόγο 1,619:1, την 3η με λόγο 1,235:1, την 4η με λόγο 1:1 και την 5η με λόγο0,892:1. Το βήμα του διαφορικού της TRD ήταν 5,1:1 για το χώμα και 4,316:1 για την άσφαλτο, με ποσοστό εμπλοκής 75%. Η κρεμαγιέρα παρέμενε αυτούσια με αυτήν των 1000αριών Starlet, μηχανική, με 3,5 στροφές από άκρη σε άκρη.

Επιστροφή στις ρίζες…

Toyota Starlet KP61 Group A 2…30 χρόνια μετά, το 2014, ο Γιώργος Κασιδόπουλος γυρίζει ξανά στην πρώτη του αγάπη, ένα χωμάτινο Starlet KP61. Προετοιμασμένο σωστά εξ’αρχής, με ραμμένη καρότσα, ενισχύσεις στην εμπρός γέφυρα, στα σημεία στήριξης του πίσω άξονα, μπάρα θόλων μπροστά και roll cage 6 σημείων ήταν ένα ολοκληρωμένο Starlet Group A. Η πάροδος των ετών έφερε επιπλέον εξελίξεις στα μηχανικά μέρη -πάντα στα πλαίσια, που ορίζει η ομολογκασιόν- ανεβάζοντας την ιπποδύναμη στα 110-115Ps και το ρυθμό περιστροφής πάνω από τις 8.000rpm! Ξεκινώντας από την εισαγωγή, τώρα συναντάμε δύο διπλά καρμπυρατέρ κάθετης ροής της Dellorto, με διάμετρο 40mm, καθώς και billet CNC πολλαπλή εισαγωγής της Peltonen, με διάμετρο αυλών 42mm. Η κυλινδροκεφαλή έχει δεχθεί ροϊκή εξέλιξη, «φοράει» σκληρότερα ελατήρια βαλβίδων της Piper και η σχέση συμπίεσης έχει ανέβει και άλλο, φτάνοντας τώρα το 12:1. Της Piper είναι και ο εκκεντροφόρος, με διάρκεια 287ο και βύθισμα 11,5mm. Της Peltonen είναι και η πολλαπλή εξαγωγής τύπου 4-2-1, με διάμετρο 51mm, ενώ από εκεί και πίσω συνεχίζει μια ελεύθερη εξάτμιση με μεσαίο και τελικό καζανάκι ίδιας διαμέτρου, κατασκευής Παπαδόπουλου. Τα εντόσθια του 4Κ είναι ενισχυμένα με σφυρήλατα πιστόνια της Wiseco, ανθεκτικότερες μπιέλες και ενισχυμένα μέταλλα. Στα περιφερειακά, συναντάμε πλέον ηλεκτρονική ανάφλεξη, διπλές ηλεκτρικές αντλίες βενζίνης, καθώς και αεροπορικού τύπου καλωδίωση, κατασκευής Στράτου Μανωλάκη-Electric Tech. Στη μετάδοση, εξακολουθούν να εφαρμόζονται οι δοκιμασμένες λύσεις, τόσο στο κιβώτιο όσο και στο διαφορικό, με 4φτερο μεταλλικό set συμπλέκτη χωρίς ελατήρια, custom κορωνοπήνιο, κατασκευής Τσιρίκου και TRD διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης με ποσοστό εμπλοκής 75%. Μεγάλη διαφορά κάνουν οι σύγχρονες αναρτήσεις της Ohlins, με δυνατότητα ρύθμισης του ύψους, της απόσβεσης συμπίεσης και επαναφοράς, τη στιγμή που οι επεμβάσεις στο σύστημα πέδησης αρκούνται σε καλύτερα υλικά τριβής της Ferodo (τακάκια για μπροστά και σιαγόνες για τα πίσω ταμπούρα) και τρυπητούς-χαρακτούς δίσκους 226mm της Tarox μπροστά.   

Κλασσική, σταθερή αξία…

Toyota Starlet KP61 Group A 3Με αυτό το απλό, αποδοτικό και αξιόπιστο Starlet KP61, το πλήρωμα Κασιδόπουλος-Πάλλας, εκμεταλλευόμενοι την προετοιμασία και την τεχνική υποστήριξη των Σάκη Λέφα και Μάκη Ιωσηφίδη της Rallye Technik, έδωσαν δυναμικό παρών στο Πρωτάθλημα Ιστορικών της χρονιάς, που μας πέρασε. Με συνεπείς, κορυφαίες εμφανίσεις σε όλους τους προγραμματισμένους αγώνες, το δίδυμο Κασιδόπουλος-Πάλλας κατέκτησαν με το Starlet KP61 το πρώτο σκαλί του βάθρου της κατηγορίας ιστορικών έως 1.300cc, στους τέσσερις από τους συνολικά πέντε αγώνες του πρωταθλήματος, σηκώνοντας την κούπα στο τέλος της αγωνιστικής περιόδου. Παρατηρώντας το από κοντά να δουλεύει ρυθμικά και τσαμπουκαλεμένα στο ρελαντί, να στέκεται αγέρωχο και ακούραστο πάνω στα χωμάτινα ελαστικά του, τις μικρές Minilight ζάντες των μόλις 13in, αλλά και να ξεμπαζώνει διπλωμένο στο φυσικό του χωμάτινο περιβάλλον, σιγουρεύτηκα ότι είναι ένα αειθαλές σχολείο, ένα…κλασσικό παιχνίδι για μεγάλα παιδιά!   

 

Αρθρογράφος

 

Επίσημο: Dacia Jogger, το φτηνότερο επταθέσιο

Επίσημο: Dacia Jogger, το φτηνότερο επταθέσιο

Το νέο Dacia Jogger είναι η λύση σε όποιον ψάχνει ένα επταθέσιο αυτοκίνητο με άφθονους χώρους και τιμή που ξεκινάει κάτω από τα €20.000.