Audi S3 8L 1.8T 645Ps

Audi S3 8L 1.8T 645Ps

«Όπα, δεν θα καταφέρουμε να κάνουμε άλλο πάτημα, στο τελευταίο πατίναρε πολύ ο συμπλέκτης! Ακόμη και στο 1ο πάτημα είχα λίγο πατινάρισμα. Πρέπει να επιστρέψω και στο σπίτι, μην πάω με γερανό», είπε ο Τίμος μόλις γύρισε στην εκκίνηση και πήγα κοντά του να δω τι έκανε από χρόνους στο VBOX. Κανένα πρόβλημα, συμβαίνουν αυτά σε δυνατά ντυμένα δρομίσια τετρακίνητα που φοράνε σχεδόν semislick και έχουν ένα αναβαθμισμένο set συμπλέκτη -αλλά όχι ακραίο- για να παραμείνει καθημερινό. Καλά είναι τα τρίδισκα που αντέχουν τις τεράστιες ροπές και το συνεχόμενο ξύλο, όμως έχουν το μειονέκτημα ότι το αριστερό σου πόδι θα γίνει σαν του Ρομπέρτο Κάρλος και το αμάξι θα έχει χάσει τον καθημερινό χαρακτήρα του. Αυτό ο Τίμος δεν το ήθελε ποτέ, κάτι που φαίνεται στις φωτό, αφού το μπλε Audi μοιάζει σχεδόν εργοστασιακό!

Τι ξέρουμε μέχρι τώρα;

Την τελευταία 10ετία υπάρχει ένα δεδομένο: το S3 είναι ο βασιλιάς της βελτίωσης! Ξέρω ότι ήδη κάποιοι θα με βρίζουν και άλλοι θα θέλουν να μου δώσουν μια χειραψία γι΄ αυτό που γράφω, αλλά σκέψου το αντικειμενικά. Ποιο άλλο όχημα είναι τόσο overengineered ώστε χωρίς να χρειαστεί να θυσιάσεις ένα μεγάλο κομμάτι του καθημερινού του χαρακτήρα (δεν είναι ανάγκη να το κάνεις κοτέτσι), μπορεί να φτάσει να κάνει χαμηλά 11άρια στον δρόμο, ενώ ταυτόχρονα σε πάει και ταξίδι; ΟΚ, υπάρχει και το GT-R R35 που το κάνει πανεύκολα, αλλά για βάλε στην εξίσωση το κόστος αγοράς και το ποσό των χρημάτων που πρέπει να δαπανήσεις επιπλέον για να έχεις την ίδια αύξηση επιδόσεων; Το Audi είναι προσιτό σε όλους (μιλάμε για την πρώτη γενιά-8L) και γι΄ αυτό παίρνει την πρωτιά. Έχουμε δοκιμάσει, μετρήσει και μάθει από πρώτο χέρι πως το S3 γίνεται εύκολα κτήνος, αλλά αυτή του η δυνατότητα σε συνδυασμό με την φανατίλα ορισμένων έχει οδηγήσει σε απίστευτη παραφιλολογία. «Το μοτέρ πάει 900 άλογα για την πλάκα, ενώ κλειστό φτάνει τα 500, η μαμά ECU είναι ένας i7 της Intel και μπορείς να την χρησιμοποιήσεις για video editing, η μετάδοση δεν ζορίζεται ούτε από μπουνιά του Dwayne -the Rock- Johnson» και άλλα τέτοια χαζά, σίγουρα θα τα έχεις διαβάσει σε πολλά ποστ και καυγάδες στο facebook. Τι είναι αλήθεια και τι ψέματα;

Άσπαστο...

...το S3 δεν είναι. Όταν φτάνεις να είσαι στα 600+Ps (645Ps στην περίπτωσή μας) κάποια εξαρτήματα φτάνουν κοντά ή έχουν ξεπεράσει τα όριά τους (γκούχου, γκούχου, ο μαμάς στρόφαλος...). Το αποτέλεσμα όταν κινείσαι κοντά στα όρια είναι διάφορες ζημιές που δεν είναι μέσα στο παιχνίδι και κοστίζουν πολλά λεφτά. Ο Τίμος Μάλλιος (ιδιοκτήτης της Mallios Service Center στο Σχηματάρι Βοιωτίας και περήφανος Powerάς απ’ το 9ο τεύχος!) είναι ξεκάθαρος: «Ο μαμά εγκέφαλος δεν μπορεί να έχει όλες τις δικλείδες ασφαλείας που θέλουμε και η ζημιά πάντα παραφυλάει, από εκεί και πέρα το αν θα σκάσει είναι στο κατά πόσο τυχερός θα είναι ο ιδιοκτήτης και πόσο το οδηγεί σκληρά. Εγώ, επειδή ήμουν πολύ γκαντέμης, είχα αρκετές ζημιές, πετάχτηκαν πολλά λεφτά, έτσι πάρθηκε η ακριβή απόφαση να μπει άγραφος εγκέφαλος, κυρίως για λόγους δικλείδων ασφαλείας. Πριν είχα πολύ υψηλές θερμοκρασίες θαλάμου καύσης, ενώ είχε σηκώσει καπάκι 2 φορές. Τώρα έχει από ένα πυρόμετρο σε κάθε κύλινδρο και αισθητήρα πίεσης νερού! Από τότε ξένοιασα, γιατί ο εγκέφαλος καταλαβαίνει αμέσως τι πάει να γίνει και σώζει την κατάσταση»

Γενικά ακούς πολύ σπάνια να αλλάζουν ECU στα S3 8L, οι περισσότεροι αναπρογραμματίζουν την εργοστασιακή, όμως όπως λέει και η παροιμία, «φύλαγε το S3 σου για να το έχεις ολόκληρο». Έτσι εδώ μπήκε ο EMU-Black της ECU Master, ο οποίος προγραμματίστηκε απ’ τον Θανάση Νάτση και πλέον προλαμβάνει τα χειρότερα. Ξεκίνησα να γράφω απ' την ECU γιατί είναι η πιο περίεργη αλλαγή, το υπόλοιπο Audi χρησιμοποιεί δοκιμασμένες λύσεις για μέγιστη αξιοπιστία και απόδοση.

Αρχικά αλλάζουν την κεφαλή με μια από τα «μηχανόγκαζα» AGU που έχει φαρδύτερους αυλούς και μέσα της μπήκαν εκκεντροφόροι της Dbilas, το τελευταίο στάδιο για υδραυλικά ωστήρια -272/262ο και lift 9,1/10,4mm-, ενώ οι βαλβίδες εξαγωγής είναι της Supertech (οι εισαγωγής μαμά), γιατί αλλιώς θα την ακούσουν απ’ τα αυξημένα θερμικά φορτία. Πριν την βάλουν πίσω στην θέση της, στο μπλοκ μπήκε custom πλάκα ενίσχυσης στροφάλου (απαραίτητο για κάθε εικοσαβάλβιδο στα 600+Ps) και έγινε κατεργασία κορμού για συρματασφάλιση (δαχτυλίδια). Στα έγκατα του μοτέρ μπαίνει στροφαλοφόρος από 2.0TFSI και πάνω του πιάνουν σφυρήλατες μπιέλες Heavy Duty 20mm της ZRP, με ενισχυμένες βίδες της ARP, ενώ στην πάνω άκρη των μπιελών συναντάμε σφυρήλατα oversized έμβολα διαμέτρου 82mm της ZRP. Αυτό το πακέτο ανεβάζει πλέον τον κυβισμό στα 1.960cc, πράγμα που βοηθάει στο να βγουν έξτρα άλογα και μάλιστα αξιόπιστα.

 

Πλησιάζει τα όρια

Το GTX3076R GenII της Garrett (με A/R εξαγωγής 0.82) είναι γνωστό για το σπουλάρισμά του και ταιριάζει τέλεια στον χαρακτήρα του Audi. Επίσης έχει ακόμη λίγο περιθώριο για μια μελλοντική αύξηση ισχύος, αφού η Garrett ισχυρίζεται ότι φτάνει άνετα μέχρι τα 750Ps. Δίπλα στο turbo κάθεται το external wastegate 45mm της Turbosmart, ενώ το χειροποίητο downpipe, διαμέτρου 76mm, είναι της Mallios Service Center και όλη η υπόλοιπη εξάτμιση, διαμέτρου 76mm, είναι της Brutal Performance. Πάμε στην εισαγωγή τώρα. Ξεκινάμε με μια φιλτροχοάνη της K&N που καθαρίζει τον αέρα που πάει στο turbo, από εκεί οι χειροποίητες σωληνώσεις για το μεγάλο intercooler είναι της Mallios Service Center, έπειτα βρίσκουμε την Turbosmart σκάστρα, μια μεγάλη 80άρα πεταλούδα από Audi TTRS και την διάσημη πλέον πολλαπλή εισαγωγής της Integrated Engineering.

Για την τροφοδοσία υπάρχει μια εμβαπτιζόμενη αντλία της VDO και μια εξωτερική αντλία καυσίμου 044 της Bosch, ενώ της ίδιας εταιρείας είναι και τα 1000άρια μπεκ. Πολλαπλασιαστές Bosch και μπουζί NGK φτάνουν και περισσεύουν για το ρεύμα που χρειάζεται για να καεί όλο αυτό το «υπερπιεσμένο» καύσιμο μείγμα. Και όπως σε κάθε δυνατό τουρμπάτο που σέβεται τον εαυτό του, ΑΕΜ water-methanol kit για σωστότερη διαχείριση της θερμοκρασίας του θαλάμου καύσης και αύξηση της αντικροτικότητας του καυσίμου.

Με το turbo να φυσάει 2,3bar, στο δυναμόμετρο της Integrated Calibration R&D το S3 έδειξε 645,5Ps@7.477rpm και 68,95kgm@6.159rpm στον στρόφαλο. Όταν έχεις μοτέρ με «σχετικά» λίγα κυβικά και μεγάλες πιέσεις, είναι νόμος ότι θα έχεις ένα πολύ εκρηκτικό γράφημα δυναμομέτρησης. Έτσι είναι και εδώ, αφού στις 5.000rpm έχεις 36kgm, ενώ μόνο 1.150rpm αργότερα έχει κερδίσει ακόμη 33kgm, σχεδόν διπλασίασε την ροπή του σε χίλιες στροφές! Στο γράφημα της ιπποδύναμης, τα νούμερα παίζουν κάπως αλλιώς...στις 5.000rpm έχει περίπου 250Ps, ενώ στις 7.500rpm κοντά στα 650...δηλαδή κέρδισε 400Ps σε 2.500rpm!!!

Επαναλαμβάνω...

...μιλάμε για καθημερινό όχημα, έχει ακόμη και τα θεόβαρα ηλεκτρικά δερμάτινα Recaro καθίσματα. Έτσι η σχεδόν αλεξίσφαιρη μετάδοση, ενώ έπρεπε να ενισχυθεί, δεν έπρεπε να βαρύνει. Γι΄ αυτό και επιλέχθηκε ένα set της Sachs Performance, με πεντάφτερο δίσκο που δεν κουράζει πολύ το πόδι μέσα στην κίνηση, ενώ το βολάν άλλαξε σε μονής μάζας και οι βίδες του είναι της ARP. Επειδή τα σασμάν αυτά την ακούνε συχνά-πυκνά στην 4η, η Brutal Performance έχει βρει μια custom λύση και αυτή η μετατροπή έγινε κι εδώ.

Βέβαια στο τέλος ο συμπλέκτης δεν άντεξε την ταλαιπωρία από την σκληρή οδήγηση του Τίμου (2 ημέρες μετά την δοκιμή έμεινε εντελώς και δεν έπαιρνε καν ταχύτητες) όμως αυτό δεν πείραξε κανέναν γιατί ο ιδιοκτήτης του είχε βαρεθεί το χειροκίνητο σασμάν σε ένα τέτοιο όχημα. «Το χειροκίνητο δεν βολεύει πλέον όταν έχει αυξηθεί τόσο η δύναμη, μοιάζει φοβερά κοντό στα πατήματα, ενώ χαμηλά είναι πιο κούφιο από πριν και αναγκάζεσαι να αλλάζεις συνέχεια» και ήδη είχε αγοράσει τα πάντα για να το κάνει DSG. Άλλωστε έχει κάνει κάμποσες τέτοιες μετατροπές σε πελάτες του και ξέρει πώς να το κάνει πανεύκολα.

Τα γύρω-γύρω

Η μετάδοση στέλνει τη δύναμη στα κακόμοιρα 225/45 595RS-R της Federal που τα φοράνε οι 17αρες Superleggera της ΟΖ Racing. Μέσα από αυτές βλέπεις τις μπροστινές τετραπίστoνες δαγκάνες της Brembo, με 323mm δίσκους, ενώ τα σωληνάκια αντικαταστάθηκαν με αεροπορικού τύπου, λύσεις που χρειάζονται για να μπορεί να «ρίξει» τα χιλιόμετρά του όσο πιο άμεσα γίνεται. Αφού θα πάει με πολλά χιλιόμετρα, έπρεπε επίσης να βελτιωθεί η εργοστασιακή οδική συμπεριφορά του S3. Υπάρχει καλύτερη λύση απ’ τα πλήρως ρυθμιζόμενα coilover B16 της Bilstein; Αν μιλάμε για normal budget, αμφιβάλλω. Το είπα και στην αρχή, έτοιμες-ψαγμένες-δοκιμασμένες λύσεις. Τι φέρνουν όμως αυτές σε χρόνους;

Μυρίζει συμπλεκτίλα...

0-100km/h σε 5,35s και τετρακοσάρι σε 12,97s (ταχύτητα εξόδου 192,92km/h) με πατινάρισμα δεν το λες κακό χρόνο. Εκεί που φάνηκε ακόμα πιο πολύ το πρόβλημα είναι στο 100-200km/h που έκανε 8,22sec, ενώ στο 1ο πάτημα μόνο για roll μέτρηση (που ο συμπλέκτης ακόμη την πάλευε), είχε κάνει 6,04sec για την ίδια μέτρηση!

Στην ένδοξη πίστα της Θήβας, το συγκεκριμένο S3, με ακριβώς ίδιο setup, αλλά γυμνό εσωτερικό, είχε στο τετρακοσάρι 11,8sec, γιατί από τα 330m είχε σβήσει λόγω ζημιάς! Άρα δύναμη αλλά και την δυνατότητα να την περνάει στον δρόμο την έχει, το μόνο πρόβλημα είναι οι αστάθμητοι παράγοντες μαζί με την φυσιολογική φθορά...και ο συμπλέκτης είναι ακριβώς αυτό!

Και ξανά αλλαγή

Ήδη το αμάξι είναι μέσα για να γίνει αλλαγή σε DSG. Και ο Τίμος είναι ξεκάθαρος... «θα μείνει έτσι για 2-3 μήνες και μετά θα βγουν όλα τα μηχανικά μέρη να πάνε σε άλλο αμάξι, ένα ......» Έμενα μου το είπε και είναι μία old school κούκλα, εσύ θα το δεις κατευθείαν στο περιοδικό!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ: Τετρακύλινδρος με μπλοκ από χυτοσίδηρο και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ και 5 βαλβίδες/κύλινδρο

Κυβισμός: 1.960cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 82mm x 92,8mm

Στροφαλοφόρος από Audi S3 8P 2.0TFSI

Custom πλάκα ενίσχυσης στροφάλου

Κατεργασία κορμού για δαχτυλίδια από την Engine Tech by Dakis

Κεφαλή από 1.8T 20V (κωδικός κινητήρα AGU)

Eκκεντροφόροι της Dbillas stage 3 272/262ο με lift 9,1/10,4mm

Ρυθμιζόμενο γρανάζι εκκεντροφόρου της Catcams

Βαλβίδες εξαγωγής της Supertech

Μπουζόνια κεφαλής ARP 2000

Σφυρήλατα oversized έμβολα διαμέτρου 82mm της ZRP

Σφυρήλατες μπιέλες Heavy Duty 20mm της ZRP

Βίδες μπιελών της ARP

Turbo Garrett GTX3076R GenII T3 με A/R εξαγωγής 0.82

Χειροποίητο downpipe διαμέτρου 76mm Mallios Service Center

Ολόσωμη εξάτμιση διαμέτρου 76mm της Brutal Performance

External wastegate 45mm της Turbosmart

Πολλαπλή εισαγωγής της Integrated Engineering

Πεταλούδα γκαζιού 80mm από Audi TTRS

Σκάστρα Turbosmart

Φιλτροχοάνη K&N

Πολλαπλασιαστές Bosch

Μπουζί NGK

Mπεκ 1.000cc/min της Bosch

Αντλία ντεπόζιτου VDO

Εξωτερική αντλία καυσίμου Bosch 044

Custom front mount intercooler

Χειροποίητες σωληνώσεις intercooler Mallios Service Center

Water-methanol kit AEM V2

Χειροποίητη βάση κινητήρα

Εγκέφαλος κινητήρα ECU Master EMU-Black

Πρόγραμμα ECU από Thanasis Natsis

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Βολάν μονής μάζας

Set συμπλέκτη της Sachs Performance με πεντάφτερο δίσκο

Custom ενίσχυση σασμάν στον άξονα της 4ης από την Brutal Performance

Χειροποίητη βάση σασμάν

ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

AFR meter της Innovate Motorsports

Μπαρόμετρο της VDO

Boost controler AVC-R της APEXi

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

Πλήρως ρυθμιζόμενα coilover Bilstein B16

Τετραπίστoνες δαγκάνες εμπρός Junior της Brembo

Δίσκοι διαμέτρου 323x28mm

Σωληνάκια αεροπορικού τύπου

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες 8J×17in Superleggera της ΟΖ Racing

Ελαστικά Federal 595RS-R διάστασης 225/45

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm): 645,5Ps/7477 (2,3bar)

Μέγιστη ροπή (kgm/rpm): 68,95kgm/6159 (2,3bar)

 

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

0-60                 3,1             

0-80                 4,55    

0-100               5,35    

0-120               6,7

0-140               7,81

0-160               8,95

0-180               10,8

0-200               13,55

ΡΕΠΡΙΖ

100-200           6,04

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

M        SEC    @        KM/H

18        2,51     @        45,47

100      6,17     @        113,05

200      8,83     @        158,22

300      10,95   @        180,49

400      12,97   @         192,92

TUNED BY:

Mallios Service Center

Θέση Θρασκινιά 8, E.O Αθηνών-Λαμίας (62km),

Σχηματάρι 320 09

Τηλ: 22620 59 990

 

Αρθρογράφος

 

Hyundai: Το Tucson στην κορυφή της Ευρώπης

Hyundai: Το Tucson στην κορυφή της Ευρώπης

Το Hyundai Tucson αποτελεί το μοντέλο με τις υψηλότερες πωλήσεις στην κατηγορία των compact SUV στην Ευρώπη.