Subaru Impreza GC8 GT 330Ps

Subaru Impreza GC8 GT 330Ps

Παπανικολής!

Λίγα είναι τα αυτοκίνητα που μπορούν να κάνουν αυτό που κάνει το Subaru Impreza. Ειδικά το συγκεκριμένο λευκό GC8 της δοκιμής μας, τα τελευταία 10 χρόνια, βγαίνει από το γκαράζ, πηγαίνει τέρμα για κάποιες ώρες και επιστρέφει στην βάση του για να ξαναβγεί μετά από καιρό και να κάνει πάλι το ίδιο. Είναι αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου και απόδρασης από την καθημερινότητα, σε πίστες, βραδινές βόλτες και αναβάσεις. Είναι σαν το υποβρύχιο μας, τον Παπανικολή, που έβγαινε από την σπηλιά του στο Ιόνιο, βούλιαζε ένα-δύο πλοία και επέστρεφε. 10 χρόνια τώρα δεν ξέρει τι είναι η ήρεμη βόλτα για καφέ, αυτό είναι δουλειά άλλων αυτοκινήτων. Η δική του μοίρα είναι να τρώει ξύλο από την στιγμή που θα ανέβει η θερμοκρασία του λαδιού μέχρι να σβήσει. Πλάκα-πλάκα, αυτή η ιδέα του φίλου μας του Αλέξανδρου μου φάνηκε εξαιρετική. Έτσι όπως έχει καταντήσει το θέμα με τα καινούργια αυτοκίνητα, που το λιγότερο που πρέπει να δώσεις πλέον για κάτι αντίστοιχο είναι τα 50.000 που κάνει το Toyota GR Yaris, ένα παλιό βελτιωμένο Impreza για να «καις» είναι η καλύτερη λύση. Τα χρόνια που έδινε κάποιος 50k και μετά τα έσπαγε στις πίστες πιστεύω έχουν περάσει για τους περισσότερους. Την ίδια δουλειά θα κάνεις και με το Impreza (καλύτερη δλδ) χωρίς μάλιστα να έχεις τύψεις. Και αν διαλυθεί και ένα διαφορικό σε κανένα «γιαπ», δεν χάθηκε ο κόσμος... κάπου θα βρεθεί ένα σε normal τιμή. Δε είναι ανάγκη να βρεις κάποιο γνήσιο STi που είναι πολύ πιο ακριβά και ένα ταπεινό GT σαν αυτό εδώ, με τις κατάλληλες βελτιώσεις και πράγματα από το STi που θα μαζέψεις μεταχειρισμένα, μαζί με κάποια aftermarket, γίνεται η δουλειά σου μια χαρά. Με 15-20 χιλιάδες ευρώ εν ολίγοις έχεις ένα όπλο που μπορείς να κάνεις «σάκο του μποξ», χωρίς να το γυρίζεις σπίτι κάθε φορά με γερανό και χωρίς να έχεις τύψεις για το τι θα πάθει. Όσο για το αν είναι αρκετά καλό γι’ αυτήν την δουλειά... τα έχουμε ξαναπεί πολλές φορές, οπότε εν συντομία θα αναφέρω πως η τετρακίνηση και η αποτελεσματικότητα του Impreza είναι καλύτερη από όλες τις καινούργιες με τους συμπλέκτες και τα ηλεκτρονικά. Ειδικά όπως είναι σε αυτό εδώ το λευκό, με κατανομή 70% πίσω και 30% εμπρός, είναι ιδανική για ντριφτάρισμα και άπειρο παιχνίδι.

Απλά και αποδοτικά

Το Impreza του Alex είναι λίγο από όλα. Ξεκίνησε την καριέρα του σαν απλό Impreza GT και ο Αλέξης το πήρε δεύτερο χέρι. Τον κορμό χρειάστηκε να τον αλλάξει και έβαλε από STi, ενισχυμένο μάλιστα με σφυρήλατα πιστόνια της JE και ACL μέταλλα στροφάλου (black series). Από το STi πήρε και τα μπεκ τα οποία τροφοδοτεί με μια τρόμπα βενζίνης Walbro 255lt/h εντός του ρεζερβουάρ. Αντίο είπε και στην τουρμπίνα, όπου τη θέση της εργοστασιακής πήρε ένα Forced Performance FP Blue turbo που φοράνε πολλά Subaru. Αυτή η τουρμπίνα έχει φτερωτή συμπιεστή 52,6mm, flow rate 57lbs/min και φτάνει μέχρι 475wHp, αλλά το σημαντικότερο είναι πως την έχουν σχεδιάσει έτσι ώστε να ταιριάζει απόλυτα στον Boxer κινητήρα των δίλιτρων Subaru, με αποτέλεσμα και να ανεβάζει πίεση νωρίς και να έχει δύναμη ψηλά. Θα μου πείτε γιατί τότε αυτό εδώ το Impreza έχει μόνο 330Ps. Δεν έχει μόνο 330. 330 το υπολογίζουμε στο 1,0bar που το δουλεύει ο Alex γιατί είναι καύτης και θέλει να πηγαίνει συνέχεια τέρμα γκάζι. Αν το ανεβάσει στα 1,8-1,9bar και δεν ανατιναχτεί, θα βγάλει πάνω από 400Ps. Μου είπε αν θέλω να το βάλουμε στην μεγάλη πίεση για τις μετρήσεις, αλλά του απάντησα πως δεν χρειάζεται, αφού το αμάξι δεν είναι κοντράδικο, είναι για χαβαλέ, ας το αφήσουμε εκεί που το χρησιμοποιείς, άσε που δεν έχω φέρει μαζί μου αποστειρωμένες πετσέτες και τι θα κάνουμε αν μας προκύψει καμία γέννα; Είναι και εργοστασιακές οι μπιέλες, είναι και παλιά τα μπεκ, κάλιο γαϊδουρόδενε παρά γαϊδουρογύρευε λέγαμε στο χωριό μου στην Grenoble. Δεν είναι φορτωμένο με πράγματα αυτό το αμάξι, αυτά που είπαμε έχει και τα παρελκόμενά τους, όπως ολόσωμη εξάτμιση 76mm με downpipe από την Maxmout exhausts, μια φιλτροχοάνη της HKS, σκάστρα της Perrin, external της Tial, διαμέτρου 44mm (αυτή η τουρμπίνα βγαίνει και σε έκδοση με internal actuator) και ένα custom front mount intercooler από Αγγλία για παροχή μέχρι 450Ps που δεν θυμάται κανένας από που ήταν αγορασμένο. Παλιά καραβάνα, όπως καταλάβατε, το Impreza του Alex, έχει ξεχάσει τα μισά ανταλλακτικά, με το τσιγκέλι του τα έβγαζα. Αυτό όμως τι σημαίνει; Σημαίνει πως το αμάξι είναι έτσι τόσα χρόνια και δεν έπαθε τίποτα. Κλασικό Impreza, σκύλος.

«Κοντό»

Το πιο ενδιαφέρον κομμάτι του Impreza είναι η μετάδοση, η οποία προέρχεται αυτούσια από JDM WRX STi Type-R, δηλαδή και το κιβώτιο και τα διαφορικά, με αποτέλεσμα να έχει πολύ κοντό βήμα -4,4:1- και να τελειώνει τις ταχύτητες για πλάκα. Αν δεν κοιτάζεις τα χιλιόμετρα ή αν το ακούς από έξω να γεμίζει τις σχέσεις, νομίζεις πως είναι πολύ πιο γρήγορο από τα 5,13sec που έκανε για τα 0-100km/h, με την του να τελειώνει σχεδόν στα 150km/h και να βγαίνει στο τετρακοσάρι με 5η και 166,49km/h σε 13,48sec. Μπορεί και καλύτερα, με ένα άτομο μέσα, με ένα πιο φρέσκο συμπλέκτη που δεν θα ανάβει τόσο όσο ο ταλαιπωρημένος Exedy και με πιο φρέσκα λάστιχα από τα παλιά Toyo T1R που τα έχει λιώσει από τα παντιλίκια. Δεν μας νοιάζει όμως αυτό, όσο μας ενδιαφέρει περισσότερο το στρίψιμο και η διασκεδαστική οδική συμπεριφορά του.

Η καρότσα είναι “δεμένη” με μπάρα ψαλιδιών της Whiteline και μπάρες θόλων εμπρός και πίσω της Tein, ενώ φοράει τις ζαμφόρ και τα εργοστασιακά φρένα του WRX STi. Είναι και ελαφρωμένο με carbon καπό και πορτμπαγκάζ της Seibon και είναι πολύ διασκεδαστικό. Το ξεκίνησε 6 φορές με launch control (πώς να μην ανάψει ο δίσκος) και έκανε αλλαγές του θανάτου ο Alex, όχι για να βελτιώσει τον χρόνο, αλλά γιατί έτσι. Αφού το βγάλαμε από το γκαράζ, πρέπει να «τις φάει», να μην κακομαθαίνει. Πάντως λίγα είναι τα αυτοκίνητα που είναι τόσο γρήγορα και αποτελεσματικά από το σημείο Α στο σημείο Β σε όλες τις συνθήκες όσο οι ιαπωνικές φτερούγες των 90΄s και 00΄s, μια κατηγορία στην οποία δεν μπορώ να κατατάξω τα σημερινά τετρακίνητα γιατί δεν είναι ίδια. Τα σημερινά είναι προσθιοκίνητα που αναγκάζουν με τεχνάσματα την ουρά να ξεκολλήσει και θέλουν τρόπο, χώρο, συνθήκες και δεν ξέρω και εγώ τι άλλο. Αυτό εδώ τέτοια κασκαντεριλίκια τα κάνει φυσικά. Είναι η δουλειά του, ρε παιδί μου, πώς να το πω... είναι στην φύση του. Είναι αυτοκίνητο που βγήκε από το WRC και αυτό φαίνεται. Δεν είναι έτσι τα σημερινά, γι’ αυτό όσοι πιστοί, προλάβετε να πάρετε κάποιο κι εσείς, πριν αρχίσει το πογκρόμ που έρχεται από την Ευρώπη για τα παλιά αυτοκίνητα. Σε λίγα χρόνια τέτοια αμάξια θα τα έχουμε σε trailer, χωρίς πινακίδες και θα τα πηγαίνουμε κατευθείαν σε πίστα (σε μια από τις πολλές που έχουμε τρομάρα μας...), γιατί τα τέλη και τα μέτρα που ετοιμάζονται να επιβάλουν οι φασίστες με το ζόρι, ώστε να αναγκάσουν τον κόσμο να πάρει ηλεκτρικό θέλει δεν θέλει, θα είναι δυσβάσταχτα. Το ίδιο και η τιμή της βενζίνης φυσικά.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΤΥΠΟΣ Τετρακύλινδρος boxer με μπλοκ και κυλινδροκεφαλές από αλουμίνιο, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο

Κυβισμός: 1.994cc

Διάμετρος Χ Διαδρομή: 92mm x 75mm

Σχέση συμπίεσης: 8,5:1

Σφυρήλατα πιστόνια JE

ACL μέταλλα στροφάλου black series

Forced Performance FP Blue turbo

Mπεκ από WRX STi

Τρόμπα βενζίνης Walbro 255lt/h

Φιλτροχοάνη της HKS

Ολόσωμη εξάτμιση και downpipe 76mm Maxmout Exhaust

Σκάστρα της Perrin

External wastegate της Tial 44mm

Custom front mount intercooler

GReddy E-Manage Ultimate ECU

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Set συμπλέκτη της Exedy

Μετάδοση από WRX STi Type R (κιβώτιο, διαφορικά, ημιαξόνια) με τελική σχέση μετάδοσης 4,4:1

ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Καθίσματα bucket και ζώνες 4 σημείων Sparco

Carbon καπό της Seibon

Carbon πορτμπαγκάζ της Seibon

Front splitter από WRX STi P1 Prodrive

Όργανα Defi

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

Αμορτισέρ kayaba AGX

Αντιστρεπτικές από WRXSTi

Μπάρα ψαλιδιών Whiteline

Μπάρες θόλων μπροστά-πίσω της Tein

Δίσκοι και δαγκάνες από WRX STi

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες ΟΖ Superturismo 7,5J x 17in

Λάστιχα Toyo T1R 215/40

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60                 2,38

0-80                 3,53

0-100               5,13

0-120               7,08

0-140               9,10

0-160               11,79

0-180               15,86

AΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,10     @        56,09

60        4,17     @        87,43

100      5,65     @        107,01

200      8,63     @        135,62

400      13,48   @        166,49

ROLL ON

ΚΜ/Η             SEC

60-160 9,41

 

Αρθρογράφος

 

Πως η Opel κέρδισε το WTCC πριν 25 χρόνια

Πως η Opel κέρδισε το WTCC πριν 25 χρόνια

Πριν από 25 χρόνια, η Opel κέρδισε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού WTCC με το Calibra.