BMW 5 Series G30 530i - 520d

BMW 5 Series G30 530i - 520d

Επτά γενιές
Με την σειρά 5 Ε12, η BMW ξεκίνησε το 1972 να κατασκευάζει ποιοτικά sedan αυτοκίνητα και τελικά έμελλε να γίνει το πιο επιτυχημένο sedan της κατηγορίας του, αφήνοντας πίσω του την Mercedes-Benz E-Class και το μεταγενέστερο Audi A6. Περισσότερα από 7,6εκ. μοντέλα έχουν πουληθεί από το 1972, νούμερο που ξεκαθαρίζει άμεσα το τοπίο. Εκτός όμως από τα νούμερα πωλήσεων, κάτι που ανέκαθεν χαρακτήριζε τη σειρά 5 ήταν ο οδηγικός της χαρακτήρας, που πάντα ήταν πιο ξεχωριστός από οποιοδήποτε άλλο μεγάλο sedan. Sport αλλά άνετο, με υψηλά επίπεδα ασφάλειας, αλλά και σχεδίαση, που δεν σε έκανε να βαριέσαι. Κάπως έτσι δείχνει να είναι και η νέα σειρά G30, η οποία είναι φορτωμένη με αμέτρητα συστήματα ασφαλείας, ημιαυτόνομης οδήγησης, τετραδιεύθυνσης και άλλα πολλά. Μέσα σε ένα πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, οδηγήσαμε την 520d, με τον δίλιτρο diesel κινητήρα των 190 ίππων, στην έκδοση Luxury Line και αμέσως μετά, την πιο ολοκληρωμένη 530i, με το όμορφο M Sport πακέτο και τον δίλιτρο βενζινοκινητήρα με twin scroll turbo, απόδοσης 252 ίππων. Μέσα μας «ξεχωρίσαμε» αμέσως την 530i, καθώς -εκτός από την sport εμφάνιση- ξεσηκωνόσουν και από τις ενδιαφέρουσες επιδόσεις της. 

Τεχνολογία στο έπακρο
Η λίστα με τις λειτουργίες της νέας σειράς 5 είναι ατελείωτη, παρουσιάζει όμως τρομερό τεχνολογικό ενδιαφέρον. Εμάς εδώ, στο Power Automotive Magazine, μας αρέσει υπερβολικά η τεχνολογία και η εξέλιξη, οπότε και θα σταθούμε λιγάκι στις καινοτομίες του νέου sedan, καθώς αξίζει να τις γνωρίσετε. Πρώτα απ’ όλα, η αυτοματοποιημένη οδήγηση, η οποία, ναι μεν ακούγεται ξενέρωτη, αλλά κάπως έτσι αντιδρούσαμε παλαιότερα και στα αυτόματα σασμάν έναντι των χειροκίνητων. Η τεχνολογία, όμως, σκοπό έχει να μας κάνει και πιο γρήγορους, αποδοτικούς αλλά κυρίως πιο ασφαλείς. Επίσης, σκεφτείτε ότι μιλάμε για πολυτελή sedan κατηγορία, που σημαίνει χιλιόμετρα εντός πόλης ή μεγάλα ταξίδια σε αυτοκινητόδρομους, ραντεβού από γραφείο σε γραφείο και ανάγκη για υποστήριξη πληροφοριών από το iDrive σύστημα. Η νέα 5άρα είναι εξοπλισμένη με μία στερεοσκοπική κάμερα, που συνεργάζεται με αισθητήρες ραντάρ και υπερήχων για την παρακολούθηση της περιοχής γύρω από το αυτοκίνητο. Σε συνδυασμό με το προαιρετικό σύστημα Active Cruise Control (ACC) και το Steering and Lane keeping assistant, το αυτοκίνητο μπορεί να αναλαμβάνει τον έλεγχο του γκαζιού και του φρένου και τους ελιγμούς διεύθυνσης, ανάλογα με τις επιθυμίες του οδηγού, για ακόμα πιο ξεκούραστη και ασφαλή οδήγηση. Σοκαριστικό είναι επίσης να οδηγείς με τη νέα 5άρα σε σκοτεινές διαδρομές. Όταν κάποιος παραγγείλει μία 5 series πρέπει οπωσδήποτε να τικάρει από τον προαιρετικό εξοπλισμό το σύστημα Adaptive LED. Με προσαρμοζόμενη κατανομή δέσμης φωτός και αντιθαμβωτική μεγάλη σκάλα, η οποία έχει εμβέλεια έως 500m, θα ζήσεις μια πρωτόγνωρη εμπειρία πίσω από το τιμόνι της, σε σκοτεινή διαδρομή, αφού τα φωτιστικά σώματα εντοπίζουν το σκοτάδι και φροντίζουν να φωτίζουν εκείνο το σημείο. Αν πάλι έρθει αυτοκίνητο από το αντίθετο ρεύμα, τότε αυτόματα λειτουργούν στην κανονική σκάλα, ώστε να μην τυφλώσουν τον οδηγό του απέναντι αυτοκινήτου. Επίσης, αν υπάρχει προπορευόμενο αυτοκίνητο, η μεγάλη σκάλα μπορεί να είναι ενεργοποιημένη, χρησιμοποιώντας όμως μία «κουρτίνα» σκιάς, ώστε να μην χτυπάνε τα φώτα σας στο προπορευόμενο αυτοκίνητο, με αποτέλεσμα να μην τυφλώνεται ο οδηγός του.

Σαν μαέστρος!
Αναβαθμισμένο είναι και το σύστημα iDrive, το οποίο προβάλλει λειτουργίες πλοήγησης, τηλεφώνου, ψυχαγωγίας, αλλά και του αυτοκινήτου σε μία οθόνη υψηλής ανάλυσης 10,25in. Ο έλεγχος των λειτουργιών του συστήματος γίνεται μέσω iDrive Controller, με φωνητικές εντολές ή χειρονομίες ή αγγίζοντας απευθείας τα χειριστήρια της οθόνης. Έχει πλάκα να μπορείς να δυναμώσεις ή να χαμηλώσεις την ένταση της μουσικής κουνώντας απλά κυκλικά το δάχτυλό σου μπροστά από την οθόνη, χωρίς να την ακουμπάς. Στο, κατά 70% μεγαλύτερο από την προηγούμενη γενιά, έγχρωμο σύστημα BMW Head-Up Display προβάλλονται σήματα κυκλοφορίας, λίστες τηλεφώνων, ραδιοφωνικοί σταθμοί, μουσικά κομμάτια, οδηγίες πλοήγησης και προειδοποιήσεις από συστήματα υποστήριξης. Η υλοποίηση του Head-Up display της BMW είναι μέχρι σήμερα η καλύτερη που έχουμε συναντήσει. Στον προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχουν επίσης καθίσματα με λειτουργία μασάζ σε διάφορα προγράμματα. Είπατε κάτι? Εμείς κάναμε πάντως… Στον προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχει και το σύστημα Remote Parking, όπου το όχημα μπορεί να σταθμεύσει ακόμα και στους στενότερους χώρους στάθμευσης μέσω του τηλεχειριστηρίου στο κλειδί. Ναι, το κάναμε και αυτό, μετακινήσαμε το αυτοκίνητο εμπρός ή πίσω, βρισκόμενοι έξω από αυτό. Εντυπωσιακή είναι και η διαφορά βάρους σε σχέση με την F10 σειρά 5, αφού αυτή κυμαίνεται περίπου στα 100 κιλά κάτω. Παράλληλα, όμως, τα επίπεδα θορύβου έχουν μειωθεί δραματικά μέσω της ειδικής τεχνολογίας καλυμμάτων του κινητήρα (Synergy Thermoacoustic Capsule), των μονωτικών κρυστάλλων παρμπρίζ και της ακουστικής επένδυσης της οροφής. Όταν οδηγείς τη νέα 5άρα νομίζεις ότι βρίσκεσαι μέσα σε χρηματοκιβώτιο.

Συντελεστής οπισθέλκουσας 0,22

Η νέα 5άρα, χάρη στις μελέτες του Έλληνα αεροδυναμιστή, Γιάννη Δημητρίου, έχει καταφέρει να σημειώσει συντελεστή οπισθέλκουσας-ρεκόρ με 0,22. Ο συντελεστής οπισθέλκουσας Cd προκύπτει από την οπισθέλκουσα δύναμη, την πυκνότητα του αέρα, την ταχύτητα του αυτοκινήτου σε σχέση με τον αέρα και τέλος τη μετωπική επιφάνεια του αυτοκινήτου. Το νούμερο 0,22 είναι δύσκολα επιτεύξιμο σ’ ένα τόσο μεγάλο sedan αυτοκίνητο, τελικά, όμως, τίποτα δεν είναι ανέφικτο. Σχεδόν το 85% του οχήματος είναι καλυμμένο με πάνελ και το νούμερο 0,22 για τον Cd μεταφράζεται σε μειωμένους αεροδυναμικούς θορύβους, χαμηλότερη κατανάλωση, άρα και λιγότερους εκπεμπόμενους ρύπους. 


Τελειότητα. Αλλά…?
Οδηγικά μας ταίριαξε περισσότερο η 530i με τον τετρακύλινδρο δίλιτρο turbo με κωδικό Β48 και απόδοση 252Ps. Αυτός μοιάζει δυνατότερος και μεγαλύτερος, αφού τα 2lt τα νιώθεις περισσότερα. Κορυφαίο και το Steptronic σασμάν των 8 σχέσεων. Με την ανάρτηση στην επιλογή Comfort, η πεντάρα σε ταξιδεύει άνετα και ξεκούραστα, αν όμως «ξεχαστείς» και πιέσεις σε δρόμο με στροφές, θα νιώσεις λιγάκι εκτεθειμένος, αφού οι εντολές αργούν να γίνουν πράξη. Γι’ αυτήν την περίπτωση, υπάρχει η επιλογή Sport, όπου όλα σφίγγουν όσο πρέπει και το αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί υπερβολικά γρήγορα για το βάρος και τον όγκο του, κάνοντάς σε να νομίζεις ότι οδηγείς ένα εμφανώς μικρότερο σύνολο. Η ενεργητική τετραδιεύθυνση βοηθά σε χαμηλές ταχύτητες εντός πόλης, αφού οι πίσω τροχοί στρίβουν αντίθετα από τους εμπρός, μειώνοντας αρκετά τον κύκλο στροφής. Σε μεγάλες ταχύτητες, πάλι, στρίβουν προς την ίδια κατεύθυνση, προσφέροντας μεγαλύτερη σταθερότητα. Η νέα πεντάρα είναι πολύ αποτελεσματική, νιώθεις, όμως, έντονα ότι εκείνη «καθαρίζει» για σένα, χωρίς εσύ τελικά να συμμετέχεις αρκετά στη διαδικασία. Αυτό είναι κάτι που πιθανότατα αρέσει σε αρκετό κόσμο, εμάς μας ξένισε όμως, όταν βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι αυτού του μοντέλου, το οποίο ήταν ανέκαθεν οδηγοκεντρικό. Σαν κάτι να έχει χαλάσει στην οδηγική συνταγή της 5άρας.  Όπως και να έχει, το αυτοκίνητο είναι εξαιρετικά ολοκληρωμένο σε κάθε του λεπτομέρεια και αυτό είναι κάτι που -ευτυχώς- κοστίζει, έτσι ώστε να μπορεί να ξεχωρίζει από το πλήθος. Η τιμή της βασικής έκδοσης της 520d ξεκινά από τα 60.950 ευρώ, με την αντίστοιχη της 530i, να ξεκινά από τα 69.350 ευρώ, νούμερα που μοιάζουν απαγορευτικά για την εποχή μας, δεν παύουν, όμως, να υπάρχουν ανάμεσά μας αρκετοί που θα τα δώσουν, καθώς χρειάζονται ένα τέτοιο όχημα. Η τελειότητα ποτέ δεν ήταν φθηνή, στην περίπτωση, όμως, της νέας σειράς 5 συνδυάζονται πολλά με αριστοτεχνικό τρόπο, όπως μόνο οι Βαυαροί ξέρουν.  

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ


ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ
BMW 530i: €69.350
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ
BMW 520d: €60.950

520
d
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

•           ΤΥΠΟΣ           Τετρακύλινδρος σε σειρά, μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο

•           ΘΕΣΗ              Εμπρός, εγκάρσια

•           ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)        1.995

•           ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm)   90 x 84

•           ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ           16,5:1

•           ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ           Άμεσος ψεκασμός commonrail, υπερτροφοδότης καυσαερίων μεταβλητής γεωμετρίας

•           ΒΑΡΟΣ kg                  1.635

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

•           ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm)      190 / 4.000

•           ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm)   40/ 1.750-2.500

•           0-100km/h      7,6sec

•           ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h  235    

 

Εκπομπές CO2

•           C02 (gr/km)       112

Μέση κατανάλωση

•           Ονομαστική (lt/100km) 
Μεικτός κύκλος 6,7

•           Δοκιμής (lt/100km)    7,4


530
i
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

•           ΤΥΠΟΣ           Τετρακύλινδρος σε σειρά, μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο

•           ΘΕΣΗ              Εμπρός, εγκάρσια

•           ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)        1.998

•           ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm)   82 x 94,6

•           ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ           10,2:1

•           ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ           Άμεσος ψεκασμός πολλαπλών σημείων, twinpowerturbo

•           ΒΑΡΟΣ kg                  1.615


ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

•           ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm)      252 / 5.200-6.500

•           ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm)   35,7/ 1.750-2.500

•           0-100km/h      6,2sec

•           ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h  235    

 

Εκπομπές CO2

•           C02 (gr/km)       133

Μέση κατανάλωση

•           Ονομαστική (lt/100km) 
Μεικτός κύκλος 5,7

•           Δοκιμής (lt/100km)    8,2

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

•           ΚΙΝΗΣΗ Στους πίσω τροχούς

•           ΚΙΒΩΤΙΟ Αυτόματο Steptronic 8 σχέσεων

•           ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ   Ελεύθερο

           

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

•           ΕΜΠΡΟΣ        Γόνατα McPherson με τριγωνικά ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

•           ΠΙΣΩ   Ανεξάρτητη πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός

 

ΤΡΟΧΟΙ

•           ΖΑΝΤΕΣ  Εμπρός 8Jx19in, πίσω 8,5Jx19in

•           ΕΛΑΣΤΙΚΑ    Εμπρός 245/40 R19, πίσω 275/35 R19         

 

ΦΡΕΝΑ

•           ΕΜΠΡΟΣ Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

•           ΠΙΣΩ   Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

 

Αρθρογράφος

 

Μειωμένη αυτονομία για το Toyota bZ4X!

Μειωμένη αυτονομία για το Toyota bZ4X!

Σε δοκιμές που έκανε το περιοδικό FDM στη Δανία, η αυτονομία του Toyota bZ4X ήταν η μισή από όσο ανακοινώνει επίσημα ο κατασκευαστής!